Gå til innhold

Da har jeg kjøpt kjole til gutten min


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Junior går mye i rødt, og har arvet rosa klær fra sine kusiner. Han er faktisk kjempefin i rødt! Hele forrige uke hadde han lånt et perlekjede fra kusinen sin, og behandlet det som en kostbarhet. Det var med skjelvende underleppe vi leverte det tilbake for et par dager siden, da hun ba om å få det igjen. Kanskje det blir perlekjede under juletreet i år? 

Endret av mama foodie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg tenker som så at det er vi som skaper holdningene til den neste generasjonen. Som liten hadde jeg bilbane, snekkerbelte og spikkekniv. Jeg lekte meg guttene og bygget hytte i trærne. Det var fantastisk, og jeg er så glad for at mine foreldre ikke satte grenser for meg på den måten. Har derfor ingen problemer med å la min gutt leke med dukker, kle seg i rosa eller i kjole for den saks skyld.

 

Jeg krever ikke at alle skal gjøre det, men jeg vil kreve at dere (og barna deres) gir gutten min respekt for den han er og det han ønsker å gå i. Hvem lider av at han ønsker å gå i kjole? Og hvem bestemmer hva som er normalt? Nei, jeg støtter oppunder alle som ønsker å bevege seg litt utenfor samfunnets bastante normer og "regler" for kjønnsroller :)

 

Takk for heia'er og oppmuntring, nå er jeg bare spent på å se ansiktet til godgutten :) Jeg var på besøk til bestemoren og viste fram hva han skulle få. Hun gjorde først store øyne, men sa så, "åååå, nå blir han vel kjempefin!" Stor honnør til bestemor :)

 

Flott å se at det er flere av dere som gjør det samme! Inspirerende :) Nå skulle jeg bare ønske jeg hadde gjort dette før.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 447c6...33d

Jeg har nominert deg jeg. Jeg blir bare så uendelig glad av hele deg. :)

 

Hei!

Tusen takk for denne! Peker på et viktig tema som mange er opptatt av og som også blir debattert kraftig i media for øvrig. Dette har jeg også gjort til spesielt tema i dagens nyhetsbrev, hvor jeg har samlet en knippe debatter på tematikken og skrevet en tekst om dette! En sterk kandidat til månedens bruker/månedens innlegg! Takk for nominasjonen, Musemorbr! :)

 

God helg til alle!

 

Beste hilsen

Anne Vic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg tenker som så at det er vi som skaper holdningene til den neste generasjonen. Som liten hadde jeg bilbane, snekkerbelte og spikkekniv. Jeg lekte meg guttene og bygget hytte i trærne. Det var fantastisk, og jeg er så glad for at mine foreldre ikke satte grenser for meg på den måten. Har derfor ingen problemer med å la min gutt leke med dukker, kle seg i rosa eller i kjole for den saks skyld.

 

Jeg krever ikke at alle skal gjøre det, men jeg vil kreve at dere (og barna deres) gir gutten min respekt for den han er og det han ønsker å gå i. Hvem lider av at han ønsker å gå i kjole? Og hvem bestemmer hva som er normalt? Nei, jeg støtter oppunder alle som ønsker å bevege seg litt utenfor samfunnets bastante normer og "regler" for kjønnsroller :)

 

Takk for heia'er og oppmuntring, nå er jeg bare spent på å se ansiktet til godgutten :) Jeg var på besøk til bestemoren og viste fram hva han skulle få. Hun gjorde først store øyne, men sa så, "åååå, nå blir han vel kjempefin!" Stor honnør til bestemor :)

 

Flott å se at det er flere av dere som gjør det samme! Inspirerende :) Nå skulle jeg bare ønske jeg hadde gjort dette før.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 447c6...33d

Jeg har nominert deg jeg. Jeg blir bare så uendelig glad av hele deg. :)

Hei!

Tusen takk for denne! Peker på et viktig tema som mange er opptatt av og som også blir debattert kraftig i media for øvrig. Dette har jeg også gjort til spesielt tema i dagens nyhetsbrev, hvor jeg har samlet en knippe debatter på tematikken og skrevet en tekst på tematikken! Dette er en sterk kandidat til månedens bruker/månedens innlegg! Takk for nominasjonen, Musemorbr! :)

 

God helg til alle!

 

Beste hilsen

Anne Vic

Nå ble jeg glad! Det er nemlig et utrolig viktig tema. Nominerer herved Anne V til helgas beste forumansatt. ;) God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym over her. Om jenter kler seg i guttefarger og tøft er det kult og komplimentene flommer over over hvor tøff hun vil bli, få seg god jobb, kanskje stor sjef tilogmed for hun er jo tøffere enn gutta.... Men er det andre veien er gutten plutselig på vei til å bli superhomo. Tror ingen tenker lesbisk ang tøffe jenter. Helt merkelig og det er foreldre og voksne som starter denne idiotiske greia. Men ang homo/ lesbiske. Jeg finner det fremdeles merkelig at det virker som mindre flaut ha en lesbisk datter enn en homofil sønn. Er det kjønnsdelene og hva de evt gjør med hverandre som plager folks hoder. Hvorfor er 2 peniser fyfy når 2 vaginaer ikke er like ille?

 

Anonymous poster hash: 8e670...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillebror vokste opp med flere søstre, og klart han også ville gå i kjole !! Han hadde også en favorittkjole, og tok også på seg en bikini om sommeren...hehe... Mamma gjorde aldri noe stort nummer av dette. Han ville jo bare herme etter sine eldre søstre! Han er idag i 30åra, godt gift og har barn. Og finnes ikke homofil i det hele tatt. Kan seriøst ikke skjønne hvorfor folk drar inn homofili i dette... Stå på HI, håper gutten din får mye glede av kjolen sin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snodig den sammenligninga der. Ingen av de homofile jeg vet om går i kjole. :)

Tror mange tenker at gutter som er homofile "alltid" er feminine :) Vi vet jo at det ikke er sånn, men mange tenker nok i de baner. En veldig god kronikk om det i Aftenposten i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Snodig den sammenligninga der. Ingen av de homofile jeg vet om går i kjole. :)

Tror mange tenker at gutter som er homofile "alltid" er feminine :) Vi vet jo at det ikke er sånn, men mange tenker nok i de baner. En veldig god kronikk om det i Aftenposten i dag :)

Takk for tipset. Jeg har nettopp lett meg frem til den. Kom til å tenke på fetterene mine som er tvillinger. Den ene av dem har alltid hatt rød som yndlingsfarge, og går av og til i rosa. Den andre er homofil. Barske karer, begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat helt det samme, men sønnen min ønsket seg rosa sykkel i 4 årsdag. Jeg sendt far avsted for å kjøpe, hjem kommer han med knallrosa sykkel=)



Anonymous poster hash: f5778...b4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillebror elsket å kle seg i paljettskjørt da han var liten, og nå er han en "helt vanlig" gutt på 14. Jeg hadde kort hår og gikk i guttete klær i mange år, og er idag ei "helt vanlig" jente på 22. :-) La barn få være barn og utforske verden med stor appetitt! Barn er ikke født med begrensninger og fordommer, det er det oss foreldre som lærer dem. Hvorfor skal man ikke oppmuntre barnet sitt til å være et fritenkende individ? Det dreier seg ikke om at alle skal være like, det dreier seg tvert imot om at det skal være rom for individualitet, frihet for å være annerledes. Og ironien i det hele er jo dere foreldre som klager på at "nå om dagen skal alle være like, det er ikke rom for forskjell på kjønnene lengre", samtidig som dere selv bidrar til å låse deres egne barn inn i båser.

 

Anonymous poster hash: 3d85e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Dette har sannelig blitt et større tema enn jeg så for meg :) Og det er kjempebra! Hyggelig å se at så mange engasjerer seg.

 

Hadde ikke ventet å bli nominert heller, takk for det! :) 

 

Gutten har nå fått kjolen sin, som jeg skrev i et annet innlegg her, og det er kjempepopulært! Han er så stolt og viser den fram til alle som kommer på besøk. Knallrød kjole med strømpis til. Og han får mye skryt, ikke én person har hevet et øyenbryn eller stilt spørsmål ved det. De ser bare hvor ivrig og stolt han er :) 

 

Så får vi se hvor lenge denne fasen varer. Men krysser fingrene for at vi kanskje har funnet juleantrekket i år hehe ;) Jaja, det blir som det blir, jeg er bare glad for at han kan leke og kose seg med kjolen sin så lenge han ønsker :) 

 

Så godt å se at det er så mange andre som har lignende opplevelser i sine liv! Det styrker meg enda mer i troen på at dette er rett å gjøre, når vi alle har så gode minner av å få leve ut oss selv og vår nysgjerrighet, og ikke blir holdt utenfor fordi vi er "feil" kjønn. Slippe å bli satt i bås som små fordi vi er født med innovertiss eller utovertiss. Hvilket barn bryr seg vel om det i en alder av 3-5 år? Stå på, dere fine mennesker! :) 

 

HI 



Anonymous poster hash: 447c6...33d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...