Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så leit å høre Madde86!! Håper det går din vei når dere velger å prøve igjen.

 

Så koselig at du spør A_K! Vel, det gikk jo fint forsåvidt. Ifølge mensintermin så har jeg termin 14 juni og er 8+1 i dag. Jeg fortalte at jeg var veldig redd for at noe var galt, og ikke følte noe osv, men hun sa bare at jeg var heldig som slapp unna, og hvis jeg hadde tatt en test som var positiv så var det godt nok..... Så jeg får ikke UL før i uke 17, altså i januar!! Uendelig lenge til.

Jeg skal få time hos lege for å ta blodprøver (som jordmor ba meg om, standar), så jeg vurderer litt om jeg skal høre om jeg kan få en UL litt tidligere, eller om de kan bestille for meg om så jeg betaler det privat selv! Jeg faller ikke til ro før jeg vet at det er noe der og at det er liv og alt er i orden! Fikk ingenting ut av dagen i dag, desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Jeg hadde IKM på mandag, men fortsatt ingenting.!!! :D Tenker å vente til helgen med test så får vi se. :) 



Anonymous poster hash: 92259...f43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spennende! Jeg hadde IKM på mandag, men fortsatt ingenting.!!! :D Tenker å vente til helgen med test så får vi se. :)

 

Anonymous poster hash: 92259...f43

 

Meg igjen: Har forresten hatt litt stikking i magen, ømme eggstokker av og til, mer kvalme enn vanlig, mer svimmelhet enn vanlig, og litt ømme bryster. Jeg krysser i hvertfall fingrene på at det er positive tegn :D 

 

Anonymous poster hash: 92259...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du bonusmamma? Hvis du har mulighet der du bor ville jeg ringt en privat klinikk og betalt for ul privat. Jeg gjorde det i uke 7-8 og syns det var betryggende å vite at det var noe der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Spennende! Jeg hadde IKM på mandag, men fortsatt ingenting.!!! :D Tenker å vente til helgen med test så får vi se. :)

 

Anonymous poster hash: 92259...f43

 

Meg igjen: Har forresten hatt litt stikking i magen, ømme eggstokker av og til, mer kvalme enn vanlig, mer svimmelhet enn vanlig, og litt ømme bryster. Jeg krysser i hvertfall fingrene på at det er positive tegn :D

 

Anonymous poster hash: 92259...f43

Gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på bygda, så her er det ingen muligheter. Nærmeste jeg kommer privatklinikk er vel Oslo, som da blir 3 timer unna. Det blir litt vanskelig også, men det er kanskje verdt det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempetrist Madde! Sender stor klem til deg.

 

Ens: Blei litt forvirra av måla du oppgav, er det skrivefeil? Eg var til ultralyd i det eg meinte var 7+5, men legen sa 6+5, då var den vesle 9 mm. Den skal vera 12 mm i veke 7. Snakkar du om mens termin? Det virkar for meg som legane oprerer med litt forskjellige mål/termin-beregninger. Føler det er ein del ulikt her inne. Er litt opptatt av dette, fordi eg meiner at det er umuleg at eg er så kort på vei som legen meiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrist Madde! Sender stor klem til deg.

 

Ens: Blei litt forvirra av måla du oppgav, er det skrivefeil? Eg var til ultralyd i det eg meinte var 7+5, men legen sa 6+5, då var den vesle 9 mm. Den skal vera 12 mm i veke 7. Snakkar du om mens termin? Det virkar for meg som legane oprerer med litt forskjellige mål/termin-beregninger. Føler det er ein del ulikt her inne. Er litt opptatt av dette, fordi eg meiner at det er umuleg at eg er så kort på vei som legen meiner.

Jeg og var på ul 6+6, og da var den lille 9,6mm og helt normal i str for hvor langt jeg hadde kommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrist Madde! Sender stor klem til deg.

 

Ens: Blei litt forvirra av måla du oppgav, er det skrivefeil? Eg var til ultralyd i det eg meinte var 7+5, men legen sa 6+5, då var den vesle 9 mm. Den skal vera 12 mm i veke 7. Snakkar du om mens termin? Det virkar for meg som legane oprerer med litt forskjellige mål/termin-beregninger. Føler det er ein del ulikt her inne. Er litt opptatt av dette, fordi eg meiner at det er umuleg at eg er så kort på vei som legen meiner.

Måtte sjekke papirene igjen... Men når jeg var på ul 8+2 var spira 12mm. Ifølge mens trodde jeg 7+6. Hun var helt sikker på at jeg var 8+2. Så jeg velger å stole på det. Var hos henne sist svangerskap også, da fødte jeg på det hun satt som termin:) Vet ikke om det har noe å si men hun brukte esnurra.

 

Skal tilbake på ul i uke 12-13, får muligens ett klarere svar da?

 

Håper du finner ut av det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har man vært på ul og det er 1 liten bamsemums der inne som gynekologen kalte den lille  :wub:  hjertet slo 155 slag i minuttet og var 13 mm  :wub:  termin satt til 20.juni og vi er 7+3 i dag  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Cilie....Ble du litt skuffet over at det bare var en der inne?

 

Jeg ble litt skuffet først, men så tenkte jeg over det og nå tenker jeg at jeg skal kose meg masse med den ene som klamret seg fast. Dette blir jo min siste permisjon så den skal bli min KOSEPERMISJON. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk sunfly :) var på ul når jeg var 5+2, og da så de bare en, men kanskje 2, så var litt forberedt allerede da, men da var det litt trist, for vi hadde jo håpet at det var 2. men vi fikk bekreftet det i dag, og da gikk det litt mer opp for mannen min, så man så at han syntes det var litt trist. men vi er sjele glad så lenge denne lille holder seg der inne og vokser og lever :)  :wub:

så da ble det 1 på oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K^^ - i min søte lille svangerskapsbok som jeg fikk i dag så står det under uke 7:

"embryoets mål denne uken: lengde: 9-14 mm"

 

så da vil jeg si heeeelt normalt :) min lille er 13 mm og jeg er 7+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

 

Ens: I den boka som blir referert til her står det om veke 8 at den vesle er 15-22 mm. Viss du ser på kva mål dei andre har fått oppgitt så trur eg at legen din akkurat har bomma med ei veke. Og det er ikkje farlig, for det er likevel slik at du i følge mens termin trudde du var kortare, og i tillegg så er jo mens termin kun ein indikasjon, då det er eggl som avgjer. Så eg trur at alt er absolutt supert med din vesle, men at du er kortare på vei. Om dette stresser deg kan du jo evt. ringa til legen. Det er veldig kjedeleg å bli satt tilbake, fordi me alle lengter ut av 1. trimester, men viktig at det er rett frå byrjinga av, fordi dei små etterkvart byrjer å veksa i ulikt tempo, så det er den tidlege ultralyden som vert styrande for termin. Sjukehuset tar hensyn til tidlig ultralyd til tross for funn på ordinær ultralyd.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

 

Ens: I den boka som blir referert til her står det om veke 8 at den vesle er 15-22 mm. Viss du ser på kva mål dei andre har fått oppgitt så trur eg at legen din akkurat har bomma med ei veke. Og det er ikkje farlig, for det er likevel slik at du i følge mens termin trudde du var kortare, og i tillegg så er jo mens termin kun ein indikasjon, då det er eggl som avgjer. Så eg trur at alt er absolutt supert med din vesle, men at du er kortare på vei. Om dette stresser deg kan du jo evt. ringa til legen. Det er veldig kjedeleg å bli satt tilbake, fordi me alle lengter ut av 1. trimester, men viktig at det er rett frå byrjinga av, fordi dei små etterkvart byrjer å veksa i ulikt tempo, så det er den tidlege ultralyden som vert styrande for termin. Sjukehuset tar hensyn til tidlig ultralyd til tross for funn på ordinær ultralyd.

 

Klem til deg!

 

Ringe til jordmoren jeg var hos. Begynte jo og lure. Hun bekreftet at jeg var 8+2 når jeg var hos henne. Hun sa det var flere ting hu så på, ikke bare mm... Men ikke vet jeg. Som tidligere skrevet så skal jeg tilbake i uke 12-13, da blir det spennede å se hva hun sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fekk snakka med ho. Sa du at måla hennar ikkje stemmer med bøker eller andre sine mål, elelr berre spurte du kor langt du var. No føler eg meg skikkeleg kverulerande her, men eg trur framleis at det ikkje stemmer, sidan alle me andre får andre opplysningar.Men det som er viktig her er jo at alt er i orden med den lille- og det er det jo! :) Og så treng du jo sjølvsagt ikkje bry deg om kva eg seier, eg veit jo ikkje alt her i verden :) Men har iallefall brukt veldig mykje tid på dette med ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du fekk snakka med ho. Sa du at måla hennar ikkje stemmer med bøker eller andre sine mål, elelr berre spurte du kor langt du var. No føler eg meg skikkeleg kverulerande her, men eg trur framleis at det ikkje stemmer, sidan alle me andre får andre opplysningar.Men det som er viktig her er jo at alt er i orden med den lille- og det er det jo! :) Og så treng du jo sjølvsagt ikkje bry deg om kva eg seier, eg veit jo ikkje alt her i verden :) Men har iallefall brukt veldig mykje tid på dette med ultralyd.

Hehe! Jeg synes selv det er litt rart med målene ja. Ja, seg sa det med målene osv men hun mente det stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne se morkaken selv på skjermen. men regner med det ikke er noe fare, den er ikke akkurat så stor enda :) bare en liten rund klump den morkaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...