Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Er det skjelettet som er kraftigere og dermed veier mer eller har jeg misforstått noe?Vet om en som fikk beskjed av legen sin at hun hadde dette. Hvordan finner de det ut? Anonymous poster hash: b50fa...f37
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Skjelettet veier uansett ikke veldig mye, så hvis man har kraftig beinbygging og veier mye, er det ikke selve skjelettet som gjør det, men mer at man har en beinbygging som gjør at kroppen trenger litt mer "polstring" (muskler eller fett) for at man ikke skal se for tynn ut. Anonymous poster hash: 162bb...b2e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Vekten på skjelettet skiller veldig lite, men om man har en kraftig ramme må det mer "fyll" og dermed høyere vekt. En jente på 170 cm med smale hofter, smale skuldre og spinkel benbygning veier jo mindre enn en jente på 170 cm med brede skuldre, brede hofter og kraftigere benbygning. Men begge kan likevel være slanke, ha flat mage, være fast i fisken osv, de veier bare forskjellig fordi den ene har en mye kraftigere ramme som skal fylles med muskler, fett, hud osv. Anonymous poster hash: f02a7...658
skjotta Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 jeg har kraftig beinbygning. det betyr ikke at skjelettet er tyngre, men at jeg har brede skuldre, brede hofter, store hender, brede håndledd osv. jeg kan aldri bli en "size 0" fordi hoftene mine ikke kan bli smalere enn de er med mindre jeg filer ned hoftekammene eller noe i den duren.
☆☆☆ Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Forskjellen på kraftig og spinkelt skjelett er vel ca 1 kg ca. Men akkurat som det trengs meir kroppsmasse på eit høgt menneske trengs det meir for å fylle opp eit breitt menneske. Difor er det ikkje gitt at to med same høgde bør vege nøyaktig likt. Men kraftig beinbygnad er vel like ofte eit sjølvbedrag som ein reell sak. På same måte som at nokon med BMI på 15-16 ikkje berre er tynn av natur.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Bred og kraftig. Motsatt av sped. Brede skuldre, brede håndledd, hofter og rygg. Anonymous poster hash: 4abcf...9f9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Det er bare en dum unnskyldning de smellfeite bruker. Det skyldes selvsagt ikke mange liter med brus hver dag og masse feit mat. Anonymous poster hash: 80712...a14
skjotta Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Det er bare en dum unnskyldning de smellfeite bruker. Det skyldes selvsagt ikke mange liter med brus hver dag og masse feit mat. Anonymous poster hash: 80712...a14 så du mener at hoftebeina mine, som stikker ut forresten, ville blitt smalere hvis jeg bare spiste litt sunnere?
☆☆☆ Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Det er bare en dum unnskyldning de smellfeite bruker. Det skyldes selvsagt ikke mange liter med brus hver dag og masse feit mat. Anonymous poster hash: 80712...a14 Såpass? Kraftig beinbygnad blir brukt som unnskulding av mange (sjølv om eg ikkje heilt ser behovet for å rettferdiggjere vekta si overfor andre), men det finst absolutt dei som på grunn av kroppsform må vege meir enn høgda skulle tilseie for å ikkje vere for tynn. Desse veg ofte meir enn dei ser ut til.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Det er bare en dum unnskyldning de smellfeite bruker. Det skyldes selvsagt ikke mange liter med brus hver dag og masse feit mat. Anonymous poster hash: 80712...a14 Ja, for alle tjukke drikker litervis av brus og spiser bare feit mat. Herregud! Anonymous poster hash: 9c218...27a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 For en liten tid tilbake stod det en artikkel om kraftig benbygging, og at det ikke er noe som heter kraftig benbygging.. Men kan ikke kalle det en unnskyldning for at folk er tjukke. For det er forskjell på folk, noen robuste, andre spede, noe litt større, noen litt mindre.. Men kraftig benbygging var det faktisk ikke noe som heter:) Anonymous poster hash: 12c45...74a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 For en liten tid tilbake stod det en artikkel om kraftig benbygging, og at det ikke er noe som heter kraftig benbygging.. Men kan ikke kalle det en unnskyldning for at folk er tjukke. For det er forskjell på folk, noen robuste, andre spede, noe litt større, noen litt mindre.. Men kraftig benbygging var det faktisk ikke noe som heter:) Anonymous poster hash: 12c45...74a Her: http://m.db.no/2013/02/11/tema/klikk/helse/25702902/?www=1 Anonymous poster hash: 12c45...74a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Jeg er tvilling, har en søster vi en enegget, like høye, like trekk osv, da vi var små kunne man ikke se forskjell på oss, men i dag kan man det pga jeg har kraftig beinbyggning og søstra mi har spinkelbeinbygning, vi er begge 174 men det skiller 4.5 kilo på oss, vi er begge slanke, godt trente (vi har begge drevet med capoeira siden vi var 14) så vekteforskjellen er mer på at jeg er bredere enn det ho er, jeg har brede hofter, og skuldre, større hender og føtter. Så kan vel si at når vi står ved siden av hverandre så kan du tydelig se hva kraftig beinbygging er.. Anonymous poster hash: b18d1...ad2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Jeg har kraftig benbygning. Det vil si at uansett hvor tynn jeg er så vil jeg aldri kunne bruke str xs fordi skuldre og hofter etc er for brede. Rammen er for stor:-) Anonymous poster hash: a56aa...30d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Artikkelen snakker om tung beinbygning... Kraftig beinbygning er noe annet... Så jo, man kan fint ha kraftig beinbygning, men usedvanlig tung? Nope. Anonymous poster hash: f0076...125
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #16 Skrevet 12. september 2013 Det er bare en dum unnskyldning de smellfeite bruker.Det skyldes selvsagt ikke mange liter med brus hver dag og masse feit mat. Anonymous poster hash: 80712...a14 Se deg i speilet og du ser en idiot Anonymous poster hash: 38279...7f7
Tauriel Skrevet 12. september 2013 #17 Skrevet 12. september 2013 Det er bare en dum unnskyldning de smellfeite bruker. Det skyldes selvsagt ikke mange liter med brus hver dag og masse feit mat. Anonymous poster hash: 80712...a14 Tror ikke du vet helt hva du snakker om... Jeg har ei kraftig benbygning og jeg pimper ikke brus, og ja jeg innrømmer at jeg har noen kilo for mye. Min benbygning er som en bredskuldret mann rett og slett. Jakker må jeg på herreavdelingen og kjøpe de største størrelsene pga skuldrene, ellers vil jeg ikke få de på meg... Fikk også beskjed hos lege at jeg ikke var langt unna normalvekt når BMI sa fedme da jeg ble gravid, rett og slett pga jeg har ei kraftig benbygning kombinert med en syk lengde. (Den nye BMI regnemåten som var i avisa for ei stund siden, kom jeg på overvekt, noe som stemmer)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 Jeg har breie hofter og breie skulde, og generelt utstikkende knokler. Trenger ikke gå ned mye i vekt før det stikker ut kragebein, hofter, skuldre osv. Det ser rett og slett ikke ut når ting blir så markerte på en med min kroppsfasong. Har i tillegg høye kinnbein, og går jeg ned i vekt ser jeg sjuk ut/jeg liker det ikke. Nå er ikke jeg feit da, men har timeglassfigur. Anonymous poster hash: 67c2a...4ca
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #19 Skrevet 12. september 2013 Artikkelen snakker om tung beinbygning... Kraftig beinbygning er noe annet... Så jo, man kan fint ha kraftig beinbygning, men usedvanlig tung? Nope. Anonymous poster hash: f0076...125 Nei, den snakker om tung og kraftig som det samme. De bruker de ordene om hverandre... Anonymous poster hash: 12c45...74a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 Artikkelen snakker om tung beinbygning... Kraftig beinbygning er noe annet... Så jo, man kan fint ha kraftig beinbygning, men usedvanlig tung? Nope. Anonymous poster hash: f0076...125 Nei, den snakker om tung og kraftig som det samme. De bruker de ordene om hverandre... Anonymous poster hash: 12c45...74a Se under bildet:) Anonymous poster hash: 12c45...74a
Fertila Skrevet 12. september 2013 #21 Skrevet 12. september 2013 (endret) Mannen min har en kraftig beinbygning. Han kan ikke bli tynn, for beinbygningen hans er brei og kraftig, og som de sier over her, det kreves endel fyllmasse - som jo veier endel. Han var aktiv syklist tidligere, og syklet mange timer om dagen, men han greide aldri å gå lengre ned enn 80 kg, og da hadde han ikke et gram fett på kroppen. Han måtte gi seg med syklingen fordi han ikke greide å bli lett nok til å kunne lykkes innen sykkelsporten(noe som i seg selv er en umulig oppgave ). Så det handler ikke alltid om antall liter brus eller antall potetgullposer man trykker i seg. Men noen er jo også tjukke i topplokket , men da handler det ikke om mye fyllmasse altså Endret 12. september 2013 av Fertila
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #22 Skrevet 12. september 2013 Det er bare en dum unnskyldning de smellfeite bruker. Det skyldes selvsagt ikke mange liter med brus hver dag og masse feit mat. Anonymous poster hash: 80712...a14 WOW! Så om jeg spiser enda sunnere og mindre, og går ned fra mine 63 kg på mine 170 cm.. Så blir benbygningen min smalere også! Woho, kanskje jeg kan bruke mindre str enn 40 i bukser likevel, og ikke føle at jeg løper med "bleierumpe"...... Idiotisk utsagn..... Anonymous poster hash: 744ea...664
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 12. september 2013 #23 Skrevet 12. september 2013 Jeg har såkalt kraftig beinbygning, skuldre og hoftene stikker ut.. Kan ikke gå ned til mer enn 70 kg, for da ser jeg forferdelig ut....
Jallow B Skrevet 12. september 2013 #24 Skrevet 12. september 2013 Bredbygd her også. Om jeg går ned 20kg er hoftene like brede, man kan ikke slanke vekk bein;)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #25 Skrevet 12. september 2013 Forskjellen på kraftig og spinkelt skjelett er vel ca 1 kg ca. Men akkurat som det trengs meir kroppsmasse på eit høgt menneske trengs det meir for å fylle opp eit breitt menneske. Difor er det ikkje gitt at to med same høgde bør vege nøyaktig likt. Men kraftig beinbygnad er vel like ofte eit sjølvbedrag som ein reell sak. På same måte som at nokon med BMI på 15-16 ikkje berre er tynn av natur. Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Husker vi litt for tull regnet ut BMI for meg og min svigerinne. Vi er begge slanke, men der jeg er "normalt slank" (BMI 19) er hun PETIT. Hun spiser som en hest, er aktiv og lite opptatt av vekt, men hadde BMI som ga meg hakeslepp. Husker ikke akkurat tallet nå, men husker jeg måtte regne på nytt flere ganger fordi tallet tilsa at han var kraftig undervektig.. Hun er bare veeeldig tynn av natur, men jommen er hun fruktbar også :-) Anonymous poster hash: fe565...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå