Gå til innhold

Hvorfor bør Oslo søke om OL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oslo bør søke om OL fordi et OL vil gi et skikkelig løft i idrettsanlegg og infrastruktur, og et OL vil gi masse positive ringvirkninger på folkehelse, på kulturlivet og som et arrangement som mange kan samarbeide om.  Anonymous poster hash: 0ecfb...924

Hvordan vil et OL gi ringvirkninger på folkehelsa? Sånn helt konkret??? Akkurat dette argumentet forstår jeg ikke.

Du er antakeligvis for ung til å huske OL på Lillehammer. Men hadde du husket det, så hadde du visst at det både i forkant og etterkant av OL var massevis av arrangementer, både i trim- og konkurranseklasser for den jevne nordmann, det var masse opprustning av tursti-nett, skiløyper osv. 

I tillegg vil det jo som følge av OL komme nye idrettsanlegg, til glede for flere enn akkurat bare de "proffe" utøverne som skal bruke dem i løpet av konkurransedagene under OL. 

Anonymous poster hash: 0ecfb...924

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg husker riktig men var ikke en av grunnene til at man ikke skulle søke ol i Tromsø fordi det ble for dyrt? Og nå blir ol i oslo dyrere? ???

Anonymous poster hash: 36d9f...c1c

Skrevet

Vet ikke om jeg husker riktig men var ikke en av grunnene til at man ikke skulle søke ol i Tromsø fordi det ble for dyrt? Og nå blir ol i oslo dyrere? ???

Anonymous poster hash: 36d9f...c1c

Hvor har du det fra at det blir dyrere?

Dessuten, nok en gang: INGENTING er bestemt. De kommer sikkert ikke til å få støtte til det likevel.

Anonymous poster hash: 3d297...41b

Skrevet

Oslo bør søke om OL fordi et OL vil gi et skikkelig løft i idrettsanlegg og infrastruktur, og et OL vil gi masse positive ringvirkninger på folkehelse, på kulturlivet og som et arrangement som mange kan samarbeide om.  Anonymous poster hash: 0ecfb...924

Hvordan vil et OL gi ringvirkninger på folkehelsa? Sånn helt konkret??? Akkurat dette argumentet forstår jeg ikke.

Du er antakeligvis for ung til å huske OL på Lillehammer. Men hadde du husket det, så hadde du visst at det både i forkant og etterkant av OL var massevis av arrangementer, både i trim- og konkurranseklasser for den jevne nordmann, det var masse opprustning av tursti-nett, skiløyper osv.  I tillegg vil det jo som følge av OL komme nye idrettsanlegg, til glede for flere enn akkurat bare de "proffe" utøverne som skal bruke dem i løpet av konkurransedagene under OL.  Anonymous poster hash: 0ecfb...924

Hehe, nei, jeg er ikke for ung. Men bodde på en annen kant av landet. Eneste vi fikk med oss var at vi fikk se litt ol på tv i skoletida (videregående). Ergo kunne sendinga liksågodt vært fra andre siden av planeten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...