Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Og er det et spørsmål de potensielle kommende regjeringspartiene bør avklare internt før de går inn i regjeringssamarbeid? Anonymous poster hash: 73db9...69d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 dytt Anonymous poster hash: 73db9...69d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 For Oslo som by ville det bety store midler til infastruktur, idrettshaller ol. I tillegg ville det sikkert være morro for veldig mange. Det er også viktig. Hva de bør avklare kommer ann på hvor viktig partiene synes saken er. Om det er så viktig at de regner med å bryte samarbeidet om de ikke får det som de vil kan det være lurt å avklare i forkant. Anonymous poster hash: 29dd4...858
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Oslo bør søke om OL fordi et OL vil gi et skikkelig løft i idrettsanlegg og infrastruktur, og et OL vil gi masse positive ringvirkninger på folkehelse, på kulturlivet og som et arrangement som mange kan samarbeide om. Anonymous poster hash: 0ecfb...924
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Jeg kommer ikke på en eneste grunn til hvorfor Oslo skal ha OL. Derimot kommer jeg på en haug av argumenter mot: Oslo er ingen pen by for turister, den er veldig preget av å være hovedstad og full av rot og støy. At staten må være med å dekke gildet er helt uaktuelt. Vi har OL-anlegg på lillehammer som kan brukes istedetfor. OL kommer til å koste er enn det smaker, det er en rekke samfunnsøkonomer enige om. Det som er det pussigste er at da Tromsø søkte om å få ha OL så var det ingen forståelse for det fra OL-profilene og idrettsfolka østpå, men da de selv fikk ideen om å ha det i Oslo så kom de til duk og dekket bord mtp Tromsøs forarbeid og var så ivrige. Snakk om å være sleipe. Skal vi først arrangere OL så for guds skyld ikke ha det i en av Norges mindre pene byer. Tenk hvor flott det hadde vært å ha det i nord. Det kan ikke sammenliknes. Håper forslaget går i dass. Anonymous poster hash: a6be1...439
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00
Bananen Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Hvorfor bruke penger på å bygge alt i Oslo, når vi allerede har alt vi trenger i Lillehammer? Unødvendig bruk av penger. Hadde vært ganske sjarm å hatt det på nytt i Lillehammer. Hva skal vi med bob-bane i Oslo? Og bare se på kollen, så mange penger brukt, men det er fortsatt ikke kollen som blir brukt når det er noe stort opplegg engang, da den er for liten:s Nei huff, jeg syns det er 10 ganger verre at det ble flertall på ja der, enn at regjeringen ble blå!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b
SagflisiHåret Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Oslo bør søke om OL fordi et OL vil gi et skikkelig løft i idrettsanlegg og infrastruktur, og et OL vil gi masse positive ringvirkninger på folkehelse, på kulturlivet og som et arrangement som mange kan samarbeide om. Anonymous poster hash: 0ecfb...924 Hvordan vil et OL gi ringvirkninger på folkehelsa? Sånn helt konkret??? Akkurat dette argumentet forstår jeg ikke.
Bananen Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet! En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 Ehhh... Avstemmingen handler vel bare om hvorvidt Oslo kommune skal søke om å få arrangere OL. Dette kan jo alle kommuner gjøre. Så må søknaden behandles internt i Norge før vi evt søker i konkurranse med andre land. Greit å sette seg inn i hva det handler om før man uttaler seg? Anonymous poster hash: af31e...907
Bananen Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet! En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; )
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Hvorfor i all verden spør du da? Ellers så kan man mene ganske mye om kostnadene ved å arrangere et OL. Personlig synes jeg kravene til anlegg og slikt fra den internasjonale OL-komiteen er over alle støvleskaft. Når det er sagt så mener jeg også følgende. Så lenge vi som en av de største vintersportnsdjonene ønsker å delta i OL, må vi også være villige til å være ned å betale regninga for dette innimellom. Det er faktisk bare rett og rimelig. Vi kan faktisk ikke, som en av verdens rikeste nasjoner, rettferdiggjøre å 'snylte' på de andre OL-nasjonene. Mener jeg. Anonymous poster hash: 3d297...41b
Bananen Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Hvorfor i all verden spør du da? Ellers så kan man mene ganske mye om kostnadene ved å arrangere et OL. Personlig synes jeg kravene til anlegg og slikt fra den internasjonale OL-komiteen er over alle støvleskaft. Når det er sagt så mener jeg også følgende. Så lenge vi som en av de største vintersportnsdjonene ønsker å delta i OL, må vi også være villige til å være ned å betale regninga for dette innimellom. Det er faktisk bare rett og rimelig. Vi kan faktisk ikke, som en av verdens rikeste nasjoner, rettferdiggjøre å 'snylte' på de andre OL-nasjonene. Mener jeg. Anonymous poster hash: 3d297...41b Det var ment som ett spm med innlysende poeng. Hvorfor søker Oslo om planen uansett er å ha det i Lillehammer. Er ikke så flink til å formulere meg, men det diskvalifiserer meg vel ikke for å mene noe? Er jo ikka snakk om å snylte. Vi hadde det i 94, siden den gang har det vært 4 ol. Det er vel ikke vår tur helt enda da? Eller skal resten av verden snylte på oss mest mulig? Jeg syns det er gøy med ol i Norge, men dette prosjektet virker bare kaotisk og unødvendig dyrt. For ikke å snakke om de stakkars utøverne som må pendle landet rundt for og delta:s
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #16 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet! En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858
Bananen Skrevet 11. september 2013 #17 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet! En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858 Det er hele Norges befolkning som må betale regningen, og Oslo kommune som sitter igjen med overskuddet. Fatter ikke hva Oslo tenkte med når dem stemte ja! Men det er jo mest unge mennesker som ønsket at Oslo skulle sende søknaden, og de tenker vel ikke verken økonomisk eller helhetlig
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #18 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet! En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858 Det er hele Norges befolkning som må betale regningen, og Oslo kommune som sitter igjen med overskuddet. Fatter ikke hva Oslo tenkte med når dem stemte ja! Men det er jo mest unge mennesker som ønsket at Oslo skulle sende søknaden, og de tenker vel ikke verken økonomisk eller helhetlig Jeg tenker økonomisk og helthetlig. Vurderte frem og tilbake, men endte med å stemme ja. Flere av planene ligger i mitt nærområdet, og jeg synes det er på tide med litt opprusting her Anonymous poster hash: 0ae24...2fb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #19 Skrevet 11. september 2013 Kva med og ruste opp skuler,barnehager, bemaning og etc fram for OL ? Anonymous poster hash: 2b880...40a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #20 Skrevet 11. september 2013 Kva med og ruste opp skuler,barnehager, bemaning og etc fram for OL ? Anonymous poster hash: 2b880...40a Det er jeg enig i, men de pengene ville uansett ikke gått til slikt. Anonymous poster hash: 0ae24...2fb
Bananen Skrevet 11. september 2013 #21 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858 Det er hele Norges befolkning som må betale regningen, og Oslo kommune som sitter igjen med overskuddet. Fatter ikke hva Oslo tenkte med når dem stemte ja! Men det er jo mest unge mennesker som ønsket at Oslo skulle sende søknaden, og de tenker vel ikke verken økonomisk eller helhetlig Jeg tenker økonomisk og helthetlig. Vurderte frem og tilbake, men endte med å stemme ja. Flere av planene ligger i mitt nærområdet, og jeg synes det er på tide med litt opprusting her Anonymous poster hash: 0ae24...2fb Hvordan har du tenkt helhetlig når du ønsker opppussing i ditt nærområde, Så du mener hele nNorges befolkningen skal betale så DU får det fint rundt deg?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #22 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858 Det er hele Norges befolkning som må betale regningen, og Oslo kommune som sitter igjen med overskuddet. Fatter ikke hva Oslo tenkte med når dem stemte ja! Men det er jo mest unge mennesker som ønsket at Oslo skulle sende søknaden, og de tenker vel ikke verken økonomisk eller helhetlig Jeg tenker økonomisk og helthetlig. Vurderte frem og tilbake, men endte med å stemme ja. Flere av planene ligger i mitt nærområdet, og jeg synes det er på tide med litt opprusting her Anonymous poster hash: 0ae24...2fb Hvordan har du tenkt helhetlig når du ønsker opppussing i ditt nærområde, Så du mener hele nNorges befolkningen skal betale så DU får det fint rundt deg? Jeg skriver jo at jeg vurderte frem og tilbake, og endte opp med det som er best for MEG. Så ja, det var ett egoistisk valg. Anonymous poster hash: 0ae24...2fb
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #23 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858 Det er hele Norges befolkning som må betale regningen, og Oslo kommune som sitter igjen med overskuddet. Fatter ikke hva Oslo tenkte med når dem stemte ja! Men det er jo mest unge mennesker som ønsket at Oslo skulle sende søknaden, og de tenker vel ikke verken økonomisk eller helhetlig Sorry,men det der ble faktisk så dumt at jeg tror ikke jeg gidder å argumentere en gang. Anonymous poster hash: 3d297...41b
Bananen Skrevet 11. september 2013 #24 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858 Det er hele Norges befolkning som må betale regningen, og Oslo kommune som sitter igjen med overskuddet. Fatter ikke hva Oslo tenkte med når dem stemte ja! Men det er jo mest unge mennesker som ønsket at Oslo skulle sende søknaden, og de tenker vel ikke verken økonomisk eller helhetlig Sorry,men det der ble faktisk så dumt at jeg tror ikke jeg gidder å argumentere en gang. Anonymous poster hash: 3d297...41b Javel. Beklager at jeg ikke er like høytstående som deg da! Men jeg trives best på bakkenivå, så det går bra;) Dessverre er det stemt ja nå, så lite man kan gjøre med det. Forstår ikke helt hva som var dumt med innlegget mitt, men jeg er jo så dum at det er jo ikke noe vits å prøve forklare;) Og ja, det innlegget her ble teit det:D
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #25 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er merkelig at Oslo folket skulle få stemme, mens det er alle i Norge som må betale for det via skattebetaling. Avstemming burde enten vært for alle eller for ingen. Anonymous poster hash: 22840...b00 OMG!!! Nå må folk snart begynne å sette seg inn i hva den OL-avstemmingen gikk ut på før de uttaler seg. Blir så jævlig lei. Dessuten: til dere som snakker om gjenbruk av anlegg fra Lillehammer-OL... Har dere i det hele tatt lest forslaget fra OL-komiteen??? Det ER bl.a. snakk om P gjenbruke flere anlegg fra det OL-et, i tillegg til Holmenkollen og flere andre anlegg! I tillegg er der lagt klare planer for gjenbruk av anleggene og det som blir bygget av feks OL-landsby i etterkant. Fint å sette seg inn i hva man er imot før man uttaler seg... Anonymous poster hash: 3d297...41b Men hvorfor ikke bare gjenbruke til det fulle da? Det her virker bare mer og mer kaotisk for hver gang jeg får mer informasjon om prosjektet!En god del av det egner seg ikke for gjenbruk av forskjellige årsaker. Bl.a. at det er blitt gjenbrukt til andre ting. Visste du feks at OL-landsbyen på Lillehammer ble gjenbrukt til studentboliger? Andre arenaer er utdaterte eller blir brukt til andre formål. I tillegg er det ikke Lillehammer som søker om OL, det er Oslo denne gang. Ta å les hjemmesiden til OL 2022, så kanskje du finner ut litt mer fakta i stedet for å sitte å irritere deg over gale opplysninger. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor folk sutrer sånn. Sjansen for at OL i Oslo får dem støtten de trenger fra myndighetene er akkurat like 'store' som de var for Tromsø. I tillegg sjansen for at den internasjonale OL-komiteen velger München mye større. Så ingen fare, alle sammen. Det blir ikke noe av. Anonymous poster hash: 3d297...41b Selvfølgelig vet jeg at det er Oslo som søker. Jeg har til og med vært med å stemme over det;) Jeg er også fullstendig klar over at vi kun stemte over om søknaden skulle sendes eller ikke. Fått med meg mye informasjon, men føler ikke for å bli ekspert på området, jeg må fortsatt få lov å ha en mening om det. Og jeg er negativ pga kostnadene. Det er minimalt vi kommer til å tjene på det, i forhold til utgiftene vi får. Såpass har jeg fått med meg, og det holder i massevis; ) Oslo som by kommer sansynlig vis til å få vesentlig mer igjen enn det de må betale for et OL, men det kan bli dyrt for Norge som land. Der må det gjøres en vurdering om hva som er best for landet som helhet. Anonymous poster hash: 29dd4...858 Det er hele Norges befolkning som må betale regningen, og Oslo kommune som sitter igjen med overskuddet. Fatter ikke hva Oslo tenkte med når dem stemte ja! Men det er jo mest unge mennesker som ønsket at Oslo skulle sende søknaden, og de tenker vel ikke verken økonomisk eller helhetlig Sorry,men det der ble faktisk så dumt at jeg tror ikke jeg gidder å argumentere en gang. Anonymous poster hash: 3d297...41b Javel. Beklager at jeg ikke er like høytstående som deg da! Men jeg trives best på bakkenivå, så det går bra;) Dessverre er det stemt ja nå, så lite man kan gjøre med det. Forstår ikke helt hva som var dumt med innlegget mitt, men jeg er jo så dum at det er jo ikke noe vits å prøve forklare;) Og ja, det innlegget her ble teit det:D Ja, det har du helt rett i. Det ble teit og rimelig usaklig. Begynne å snakke om 'høytstående' og 'bakkenivå' og slike ting? Hva i all verden mener du med det? For ordens skyld: jeg har IKKE gitt en eneste personkarakteristikk av deg, og synes du burde avstå fra det samme. Det jeg sa var at 'dette' ble gir dumt, altså det du sa, ikke at du var det. STOR forskjell. Det som ble dumt med ditt innlegg er at du mener andre folk ikke tenker 'økonomisk og helhetlig' bare fordi de Jar et annet syn enn deg. Det finnes flere perspektiver her i verden enn ditt vet du. I tillegg er jeg utrolig lei av den sytete holdningen folk har til hva det brukes penger til i hovedstaden. Folk har et utrolig selektivt forhold til akkurat det. Hva med av og til å se på pengebruk ift innbyggertallet? Man oppfører seg som den trassige lillebroren overfor Oslo og synes det er urettferdig at det brukes mer penger på vei i Oslo enn i Bodø (for å ta et eksempel). Vel... Tro det eller ei, men det er faktisk LITT flere veier i Oslo enn i Bodø som trenger vedlikehold, og hvis man ser på antall penger brukt per meter vei er jeg 99% sikker på at Oslo sitter med svarteper. Jeg kunne sagt ganske mye mer, men som sagt (indirekte) anser jeg meg som ferdig med denne diskusjonen. Anonymous poster hash: 3d297...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå