Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Mannen min sier blankt nei til å legge ut noe som helst av guttungen.Personvern osv.Man vet ikke hvor bildene havner osv.Jeg er helt enig sånn sett for jeg vil jo ikke at hvem som helst skal få tak i bilder av han.Jeg kunne tenkt meg å legge ut bilder.Det er ikke snakk om mange men jeg vil jo vise han frem.Gjerne av oss sammen som en familie.Han sier kanskje til det..men det skjer jo ikke.Når man allerede har lagt ut et bilde, så er det jo der ute,er det ikke?Jeg kom hjem en dag og jeg så han hadde lagt ut yndlingsbildet mitt av han på FB.Jeg ble veldig glad fordi han hadde lagt det ut på facebook.Så ble jeg superskuffa,for han hadde jo lagt det i enmappe kun for de nærmeste.Da altså de som allerede har setyt han masse.Jeg kjenner det er sårt for meg å ikke kunne legge ut litt bilder.Det er jo flere som har trodd det har vært noe galt,at han er stygg eller noe.Langt ifra!Verdens nydeligste sjarmør!Hva gjør man når ikke er enig...Det er jo barnet til begge..Er sårt.. Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Kanskje dere kan bli enige om ett bilde som du kan få lov til å legge ut? Men om han sier nei så kan du faktisk ikke gjøre noe... Ja det er ditt barn også, men Personvernloven kan du uansett ikke bryte. Anonymous poster hash: b8912...70a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Det er jo flere som har trodd det har vært noe galt,at han er stygg eller noe. Anonymous poster hash: f51ea...72c Akkurat det der høres ut som verdens dårligste unnskyldning.... Mener du seriøst at folk kontakter deg og spør om du har en stygg unge siden du ikke legger ut bilder av ham på facebook? Jeg kjenner mange som ikke ønsker å forevige barna sine på internett... Anonymous poster hash: b8912...70a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Kanskje dere kan bli enige om ett bilde som du kan få lov til å legge ut? Men om han sier nei så kan du faktisk ikke gjøre noe... Ja det er ditt barn også, men Personvernloven kan du uansett ikke bryte. Anonymous poster hash: b8912...70a Nå er det jo like mye far som må bøye seg for mor i dette tilfellet: All den tid de har lik omsorgsrett kan hun legge ut bilder om hun vil. At det er sært ja, brudd på loven; nei! Anonymous poster hash: 09789...91b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Er litt samme situasjon her også. Legger man ut bilder bare til de man har på vennelista, og feks vannmerker bildene, så skal det litt til for at bildene blir misbrukt.. Tror virkelig ingen tar seg bryet med å hacke seg inn på mine bilder for å gjøre noe med de.. Hvis man legger ut normale, fine bilder av barna, så ser jeg virkelig ikke problemet. Mange folk er ALTFOR skeptiske til det, og tror visst at barna deres er så store vidundere at bildene kommer til å bli brukt over hele verden Anonymous poster hash: 5348d...94d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Lag en annen privat mappe da, hvor dere velger sammen hvem som er med i, og legg ut bilder der. Kun bilder dere er enige i, f.eks hver gang han fyller "måned". Eller i spesielle anledninger etc... Anonymous poster hash: 8be88...69f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Jeg syns ikke noe om at man skal legge ut bilder av barna sine på nett. Kan de ikke få bestemme selv når de blir gamle nok til å skjønne konsekvensene av det? Dessuten er det 13 år aldersgrense på facebook. Jeg hadde ikke likt det dersom min mor la ut babybilder av meg på nette, samme hvor søt jeg var. Send heller en koselig mail til de du vil dele bilder med, eller en snapchat eller mms. Anonymous poster hash: 7c39a...dc5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Dette er en sak der dere to nesten må bli enige. Jeg publiserer ikke bilder av barna på facebook. Ikke fordi jeg tror det er så sannsynlig at andre mennesker har så lyst til å misbruke bildene, men fordi jeg jo ikke tror barna har lyst til at mange mennesker de ikke kjenner skal se bilder av dem. Eldste er sju år og er stor nok til å ha en mening om det. Hun har helt klart ikke noe ønske om å bli vist fram til ukjente. Yngste på fire skjønner ikke noe av det ennå. Anonymous poster hash: 809f5...a48
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Er litt samme situasjon her også. Legger man ut bilder bare til de man har på vennelista, og feks vannmerker bildene, så skal det litt til for at bildene blir misbrukt.. Tror virkelig ingen tar seg bryet med å hacke seg inn på mine bilder for å gjøre noe med de.. Hvis man legger ut normale, fine bilder av barna, så ser jeg virkelig ikke problemet. Mange folk er ALTFOR skeptiske til det, og tror visst at barna deres er så store vidundere at bildene kommer til å bli brukt over hele verden Anonymous poster hash: 5348d...94d Vel, nå finnes det jo etterhvert ganske mange eksempler på familie- og barenbilder som har blitt brukt i f.eks reklame. Firmaer som f.eks serlger bildetjenester finner gjerne bilder på tjenester som Facebook, instragram, flickr osv. Anonymous poster hash: 25261...396
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 Jeg forstår mannen din godt jeg. Det er ikke sikkert at barnet ønsker å bli eksponert på nettet når han blir voksen. Vi har samme regelen her. Intet bilde av småen på fb. Tror nok folk har forståelse for det,
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Kanskje dere kan bli enige om ett bilde som du kan få lov til å legge ut? Men om han sier nei så kan du faktisk ikke gjøre noe... Ja det er ditt barn også, men Personvernloven kan du uansett ikke bryte. Anonymous poster hash: b8912...70a Nå er det jo like mye far som må bøye seg for mor i dette tilfellet: All den tid de har lik omsorgsrett kan hun legge ut bilder om hun vil. At det er sært ja, brudd på loven; nei! Anonymous poster hash: 09789...91b Hva er "omsorgsrett"??? Den som har rettigheter her er BARNET. Sånn a propos.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #12 Skrevet 9. september 2013 Nå har det vært flere tråder her hvor alenemødre har klaget over at eksen og fedrene til deres barn har lagt ut bilder av barna. Da har de fått høre at det er pappaens barn også, og at hun ikke kan bestemme hva han legger ut. Gjelder ikke dette begge veier? Anonymous poster hash: f7a81...3a4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #13 Skrevet 9. september 2013 Kanskje dere kan bli enige om ett bilde som du kan få lov til å legge ut? Men om han sier nei så kan du faktisk ikke gjøre noe... Ja det er ditt barn også, men Personvernloven kan du uansett ikke bryte. Anonymous poster hash: b8912...70a Nå er det jo like mye far som må bøye seg for mor i dette tilfellet: All den tid de har lik omsorgsrett kan hun legge ut bilder om hun vil. At det er sært ja, brudd på loven; nei! Anonymous poster hash: 09789...91b Hva er "omsorgsrett"???Den som har rettigheter her er BARNET. Sånn a propos. Moralsk sett, så ja. Juridisk, nei.Man gjør ingenting ulovlig når man legger ut bilder av egne barn (er det opp til 13 år?). Det BURDE kanskje være ulovlig, men det er ikke det. Anonymous poster hash: f7a81...3a4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #14 Skrevet 9. september 2013 Vil han ikke at dere skal sende bilde inn til avisa (velkommen til verden-annonse) heller? De kommer jo alltid i nettavisene også, men det syns jo nesten alle at er greit...? Jeg tenker det finnes en mellomting - trenger ikke legge ut alt mulig, men jeg tenker samtidig at jeg syns det er litt rart med de som absolutt ikke under noen omstendighet skal legge ut ett eneste bildet av barnet sitt på facebook, men som samtidig syns det er helt greit å legge ut fødselsannonse med bilde i avis (som igjen stort sett kommer i nettavisen). I nettavisene har jo hvem som helst tilgang til bildene, mens på facebook kan du faktisk velge hvem som skal se bildene. Men som sagt: jeg sier ikke at en skal legge ut hva som helst og i mengder...! Anonymous poster hash: 4a516...04f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #15 Skrevet 9. september 2013 Nå har det vært flere tråder her hvor alenemødre har klaget over at eksen og fedrene til deres barn har lagt ut bilder av barna. Da har de fått høre at det er pappaens barn også, og at hun ikke kan bestemme hva han legger ut. Gjelder ikke dette begge veier? Anonymous poster hash: f7a81...3a4 I de trådene har mammaen lagt ut bilder selv men nektet pappen å gjøre det så det holder ikke helt som argument... Jeg er personlig enig med mannen til HI - å dele bilder av noen som ikke kan samtykke er en uting. Mange er dessuten helt grenseløse når det gjelder hva de ligger ut, nakenbilder, mat i hele fjeset osv osv osv. Ikke greit, og lettere å se hvor grensen går om man rett og slett bare lar være å dele. Hvorfor kan du ikke bare sende en mail med bilde til de du kjenner? Å legge ut for å vise at han ikke er stygg er kanskje det dårligste argumentet jeg harhørt (og synes det tyder på en veldig ung eller rett og slett mindre intelligent omgangskrets...) Anonymous poster hash: bbbdb...547
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #16 Skrevet 9. september 2013 Kanskje dere kan bli enige om ett bilde som du kan få lov til å legge ut? Men om han sier nei så kan du faktisk ikke gjøre noe... Ja det er ditt barn også, men Personvernloven kan du uansett ikke bryte. Anonymous poster hash: b8912...70a Nå er det jo like mye far som må bøye seg for mor i dette tilfellet: All den tid de har lik omsorgsrett kan hun legge ut bilder om hun vil. At det er sært ja, brudd på loven; nei! Anonymous poster hash: 09789...91b Hva er "omsorgsrett"???Den som har rettigheter her er BARNET. Sånn a propos. Hvilken rett mener du barnet har? Barn har nesten ingen rettigheter. Det er foreldrene som bestemmer over barn. Er foreldrene uenige har man ett problem. At DU tar det samme valget som mannen til HI, betyr ikke at ikke HI kan ta et helt annet valg med god samvittighet. Anonymous poster hash: 09789...91b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 Det er jo flere som har trodd det har vært noe galt,at han er stygg eller noe. Anonymous poster hash: f51ea...72c Akkurat det der høres ut som verdens dårligste unnskyldning.... Mener du seriøst at folk kontakter deg og spør om du har en stygg unge siden du ikke legger ut bilder av ham på facebook? Jeg kjenner mange som ikke ønsker å forevige barna sine på internett... Anonymous poster hash: b8912...70a Også er det noen, som MÅ kommentere uten å lese ordentlig! Dårlig unnskyldning?Hva da? Skrev jeg at "folk kontakter meg og spør om ungen min er stygg fordi det ikke ligger bilder av han på nett"? Folk har faktisk sagt det, men JEG sa da ikke at DET var grunnen til at jeg måtte legge ut bilde for å overbevise folk om at han ikke er stygg.. Herregud for noe å si! HI Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 Lag en annen privat mappe da, hvor dere velger sammen hvem som er med i, og legg ut bilder der. Kun bilder dere er enige i, f.eks hver gang han fyller "måned". Eller i spesielle anledninger etc... Anonymous poster hash: 8be88...69f Han er ikke med på det skjønner du.Han stoler ikke på de jeg har på siden min og som han ikke kjenner til det.Han begynte å snakke om pedofili og greier... Jeg kjenner jo flere han ikke kjenner, fra skole tidligere osv..Vil jo vise han frem til de og.. Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Jeg forstår mannen din godt jeg. Det er ikke sikkert at barnet ønsker å bli eksponert på nettet når han blir voksen. Vi har samme regelen her. Intet bilde av småen på fb. Tror nok folk har forståelse for det, Det er ikke det at jeg ikke tror at folk har forståelse for det,for det har de nok. Det er jo mange som ikke legger ut noe. Men mannen min forstår ikke meg da.. HI Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Vil han ikke at dere skal sende bilde inn til avisa (velkommen til verden-annonse) heller? De kommer jo alltid i nettavisene også, men det syns jo nesten alle at er greit...? Jeg tenker det finnes en mellomting - trenger ikke legge ut alt mulig, men jeg tenker samtidig at jeg syns det er litt rart med de som absolutt ikke under noen omstendighet skal legge ut ett eneste bildet av barnet sitt på facebook, men som samtidig syns det er helt greit å legge ut fødselsannonse med bilde i avis (som igjen stort sett kommer i nettavisen). I nettavisene har jo hvem som helst tilgang til bildene, mens på facebook kan du faktisk velge hvem som skal se bildene. Men som sagt: jeg sier ikke at en skal legge ut hva som helst og i mengder...! Anonymous poster hash: 4a516...04f Vi hadde aldri noe bilde i avisa vi.Var jo ikke noe vits å spørre en gang om det for det hadde uansett ikke blitt noe av.Noe jeg synes er veldig trist.Driver og å fyller ut album - "Avisklipp fra den store dagen" osv... Jeg har liksom bare bedt om et par bilder underveis liksom..Møter han på halvveien føler jeg da.. HI Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #21 Skrevet 9. september 2013 Nå har det vært flere tråder her hvor alenemødre har klaget over at eksen og fedrene til deres barn har lagt ut bilder av barna. Da har de fått høre at det er pappaens barn også, og at hun ikke kan bestemme hva han legger ut. Gjelder ikke dette begge veier? Anonymous poster hash: f7a81...3a4 I de trådene har mammaen lagt ut bilder selv men nektet pappen å gjøre det så det holder ikke helt som argument... Jeg er personlig enig med mannen til HI - å dele bilder av noen som ikke kan samtykke er en uting. Mange er dessuten helt grenseløse når det gjelder hva de ligger ut, nakenbilder, mat i hele fjeset osv osv osv. Ikke greit, og lettere å se hvor grensen går om man rett og slett bare lar være å dele. Hvorfor kan du ikke bare sende en mail med bilde til de du kjenner? Å legge ut for å vise at han ikke er stygg er kanskje det dårligste argumentet jeg harhørt (og synes det tyder på en veldig ung eller rett og slett mindre intelligent omgangskrets...) Anonymous poster hash: bbbdb...547 Nok et idiotisk svar! Du leste heller ikke innlegget jeg skrev..! Skjønner ikke hvorfor dere ikke leser det som står? HI Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #22 Skrevet 14. september 2013 Er det noen som kan komme med noen seriøse svar?Det er ikke noe moro å ikke få lagt ut bilder av den pene gutten min.Noen erfaringer? Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #23 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg tar opp igjen tråden min da vi igjen har diskutert dette igjen i kveld....Han vil ikke legge ut bilde/r.Det er ikke snakk om at jeg kommer til å legge ut hauger av bilder.Bare de fineste bildene.Han sa at da måtte han gå igjennom facebookvennene mine og greier.Jeg måtte fortelle han hvem alle var osv.Skjønner hva han mener..men jeg kjenner da mange han ikke kjenner.Skolevenner,gamel kollegaer osv osv..Han mener vi kan lage en liste med venner..men da blir det de som allerede har sett han.Jeg vil vise han frem til de jeg og kjenner..Han stoler jo ikke på noe..Er veldig sårt for meg det her...Noen som har vært oppe i det samme?Hvordan løste dere det?Når en ikke vil og en annen vil..Det er jo barnet til begge..Vil ha seriøse svar... Anonymous poster hash: f51ea...72c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #24 Skrevet 30. oktober 2013 Men kjære deg - du får seriøse svar, det et bare ikke svar du vil ha, fordi flesteparten her er enig med mannen din. Jeg har også en mann som din, men er også selv veldig opptatt av personvern. Jeg er helt enig med min mann om at Facebook ikke er et sted hvor vi legger ut bilder av barna våre. Dette er av den enkle grunn at mitt barn skal slippe å ha masse bilder av seg selv liggende ute på nett når han blir større. Selv om det - som du sier - bare er fine bilder. Jeg har full forståelse for at du synes barnet ditt er verdens fineste, og at du gjerne vil vise han frem, men jeg mener at du må akseptere at mannen din sier nei. Anonymous poster hash: e42cb...513
Siamese Hellhound Skrevet 30. oktober 2013 #25 Skrevet 30. oktober 2013 Når noe er havnet på nett, er det så og si umulig å slette det igjen. Vet du helt sikkert at de du deler med ikke kan dele det videre, f.eks? Jeg er enig med mannen din. Send heller en mail eller tekstmelding til de du vil vise ham fram til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå