Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3

Anbefalte innlegg

Her kom jenta vår 21.11 i uke 38+5. Rask og fin fødsel på 4 timer (aktiv fødsel) som startet med at vannet gikk. Hun er helt perfekt og vi er stolte! Fikk dra hjem dagen etter fødsel og nyter livet som tobarnsmor. I dag kom melka så nå er alt topp :) Gleeeed dere jenter!! Hadde gruet meg og lest skrekkhistorier etc. Mitt tips er å styre unna disse og heller ha fokus på at alt kommer til å gå fint :) LYkke til alle sammen :)

Fortsetter under...

Jeg også har god matlyst, men mengdene er noe annet. Har ikke lenger så god plass så f.eks. istedet for to brødskiver til frokost må jeg si meg fornøyd med en. Må også spise mindre porsjoner til middag. Men ikke bekymret for han i magen, han får nok det han trenger. 

Jeg har begynt å få mye vann i kroppen. Har hatt mye vann i leggene, og fingrene (der jeg har lagt veldig merke til det ihvertfall). Men nå har det blitt så mye i fingrene at jeg er helt nummen i fingrene. Vannet presser på nervene tror jeg, noe som gjør at jeg kjennes veldig stiv ut i fingrene og at det prikker litt i de når jeg tar på fingertuppene. Må gi opp å bruke gifteringen nå. Har de siste ukene satt den på venstre ringfinger sammen med forlovelsesringen, men nå i dag fikk jeg den nesten ikke av meg. Så nå kan jeg ikke sette den på meg noe mer. Redd for at jeg ikke skal få den av. Kanskje jeg må prøve å drikke mer vann, jeg har lest et sted at man skal drikke mye vann om man har mye vann i kroppen. 

Ellers går dagene. Fødebagen er enda ikke pakket, jeg må kanskje fikse det i morgen. Vi var på omvisning på sykehuset, og da sa jordmoren at nå kan det jo skje når som helst nå...

Kan vi ikke lage en liten oppdatering på termin og eventuelt når man har født? Har mistet litt oversikten over når vi alle venter baby, og det hadde vært moro å følge litt med på når man fikk i forhold til termin. Om vi tar en slik klipp og lim greie her inne så kan man alltid bare følge med på det siste innlegget?

1. desember: 

2. desember:

3. desember:

4. desember:

5. desember:

6. desember:  mayflower (fødsel:.....)

7. desember:

8. desember:

9. desember:

10. desember:

11. desember:

12. desember:

13. desember:

14. desember:

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

20. desember:

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

Godt å høre at det er flere da =) jeg har gått opp 10 kg denne gangen og det er jo ganske gjennomsnittlig. bare håper jeg klarer å snu vanen med å spise mer og regelmessig når baby kommer slik at jeg får nok melk. har nemlig slitt med at jeg ikke får i meg nok næring selv og dermed ikke produserer nok melk pga dette. så jeg må klare å snu.

Gratulerer med jenta di Lilja :) heldig du er som er ferdig. Jeg er nesten deprimert fordi jeg synes ting tar så lang tid :)

Kan vi ikke lage en liten oppdatering på termin og eventuelt når man har født? Har mistet litt oversikten over når vi alle venter baby, og det hadde vært moro å følge litt med på når man fikk i forhold til termin. Om vi tar en slik klipp og lim greie her inne så kan man alltid bare følge med på det siste innlegget?

1. desember: 

2. desember: VenterpåFar (termin)

3. desember:

4. desember:

5. desember:

6. desember:  mayflower (fødsel:.....)

7. desember:

8. desember:

9. desember:

10. desember:

11. desember:

12. desember:

13. desember:

14. desember:

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

20. desember:

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

1. desember: 

3. desember:

4. desember:

5. desember:

6. desember:  termin mayflower (født:.....)

7. desember:

8. desember:

9. desember:

10. desember:

11. desember:

12. desember:

13. desember:

14. desember:

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

20. desember:

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

Annonse

1. desember: 

3. desember:

4. desember:

5. desember:

7. desember:

8. desember:

9. desember:

10. desember: cdc87 (født:...)

11. desember:

12. desember:

13. desember:

14. desember:

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

20. desember:

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

Gjest flykræsj

1. desember: 
3. desember:
4. desember:
5. desember:
7. desember:
8. desember:
9. desember:
10. desember: cdc87 (født:...)
11. desember:
12. desember:
13. desember:
14. desember: flykræsj (termin)
15. desember:
16. desember:
17. desember:
18. desember:
19. desember:
20. desember:
21. desember:
22. desember:
23. desember:
24. desember:
25. desember:
26. desember:
27. desember:
28. desember:
29. desember:
30. desember:
31. desember:

1. desember:

3. desember:

4. desember:

5. desember:

6. desember: termin mayflower (født:.....)

7. desember:

8. desember:

9. desember:

10. desember: cdc87 (født:...), Tilith (født:.....)

11. desember:

12. desember:

13. desember:

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

20. desember:

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

1. desember:

3. desember:

4. desember:

5. desember:

7. desember:

8. desember:

9. desember:

11. desember:

12. desember:

13. desember:

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

20. desember: Myrsnipa (termin)

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

1. desember:

3. desember:

4. desember:

5. desember: ul termin 9desember (ble flyttet fra 9. desember ;) (pl.lagt keisersnitt 28. nov.)

7. desember:

8. desember:

9. desember:

11. desember:

12. desember:

13. desember:

15. desember:

16. desember:

17. desember:

18. desember:

19. desember:

21. desember:

22. desember:

23. desember:

24. desember:

25. desember:

26. desember:

27. desember:

28. desember:

29. desember:

30. desember:

31. desember:

Annonse

Har akkurat kommet hjem fra sykehuset. De foretok en monitorering av magen og hjertet til barnet, i tillegg til en ultralyd for å sjekke at hun fortsatt ikke har snudd seg. Det hadde hun ikke så da blir det keisersnitt på torsdag. Veldig rart å vite akkurat når barnet kommer, syns jeg... Men spennende! :)

Men noe annet rart skjedde... Etter å ha sittet med noen greier på magen i ca 20 min, kom sykepleieren inn og fortalte meg at jeg hadde hatt tre "contractions" i løpet av tiden jeg hadde sittet der. Følte ingenting til dem... Jeg ble sittende i ti min til og hadde et par til. Etterpå ble jeg vist inn til legen som egentlig ikke sa så mye om disse riene, hun spurte meg bare om de var vonde, jeg sa nei, og så satte hun meg opp til keisersnitt på torsdag.

Er dette litt merkelig? Dette er mitt første barn og jeg ble plutselig litt usikker på hva det er som skjer. Har fødselen startet? Eller kan dette skje sånn helt uten at det får noen følger, liksom?

Jeg er litt redd for å plutselig gå inn i fødsel her fordi de ikke gjennomfører setefødsler, og jeg vil helst unngå et hastesnitt hvis jeg kan. Planlagte keisersnitt har ofte litt færre komplikasjoner. Noen som kan hjelpe meg litt med noen svar? Legen snakket ikke så godt engelsk, og spansken min er ikke god nok til at jeg fikk til å stille alle de spørsmålene jeg gjerne skulle hatt svar på...

B :)

Gjest flykræsj

Har akkurat kommet hjem fra sykehuset. De foretok en monitorering av magen og hjertet til barnet, i tillegg til en ultralyd for å sjekke at hun fortsatt ikke har snudd seg. Det hadde hun ikke så da blir det keisersnitt på torsdag. Veldig rart å vite akkurat når barnet kommer, syns jeg... Men spennende! :)

Men noe annet rart skjedde... Etter å ha sittet med noen greier på magen i ca 20 min, kom sykepleieren inn og fortalte meg at jeg hadde hatt tre "contractions" i løpet av tiden jeg hadde sittet der. Følte ingenting til dem... Jeg ble sittende i ti min til og hadde et par til. Etterpå ble jeg vist inn til legen som egentlig ikke sa så mye om disse riene, hun spurte meg bare om de var vonde, jeg sa nei, og så satte hun meg opp til keisersnitt på torsdag.

Er dette litt merkelig? Dette er mitt første barn og jeg ble plutselig litt usikker på hva det er som skjer. Har fødselen startet? Eller kan dette skje sånn helt uten at det får noen følger, liksom?

Jeg er litt redd for å plutselig gå inn i fødsel her fordi de ikke gjennomfører setefødsler, og jeg vil helst unngå et hastesnitt hvis jeg kan. Planlagte keisersnitt har ofte litt færre komplikasjoner. Noen som kan hjelpe meg litt med noen svar? Legen snakket ikke så godt engelsk, og spansken min er ikke god nok til at jeg fikk til å stille alle de spørsmålene jeg gjerne skulle hatt svar på...

Kanskje det var kynnere hun snakket om? Jeg kjente ikke noe til dem som førstegangsgravid, men de ble visstnok registrert av ctg da jeg var inne til sjekk på sykehuset i uke 37-38. Denne gangen har jeg kjent mer til dem og se er jo vanlige mot slutten av svangerskapet. Det er ikke det samme som rier! Hos førstegangsfødende er de ofte ikke merkbare, men alle har dem så vidt jeg har skjønt :)

Gjest Kransekakestanga

Jeg skal ta mitt 3. keisersnitt på onsdag. 

Med nr. 2 gikk vannet mitt 3 uker før datoen for planlagt KS, så han ble derfor tatt tidligere. De kaller det for hastesnitt da, men jeg syntes ikke det var noe forskjellig fra det første som også var planlagt. Eneste forskjellen er jo at det kom litt brått på. Fikk spinalbedøvelse og alt gikk normalt.

Takk for svar!

Vanskelig å si om det er kynnere eller rier, hun kalte dem contractions på engelsk, men det kan hende hun ikke vet hva ordet for kynnere er på engelsk.

Opplever nå at det presser litt nederst i ryggen, men fortsatt ikke vondt. Men men :) Får jo bare vente og se. Dersom barnet faktisk er på vei så vil jeg nok tidsnok merke det! ;) Og så får det heller bare bli hastesnitt framfor planlagt snitt :)

Jeg har vært på poliklinikken og fått satt inn ballongkateter. Fyttikatta å vondt det var! Jeg var fullstendig umoden, så det var nok derfor det gjorde så vondt. Så nå sitter jeg her i sofaen, med smårier hvert 2-3 minutt. Ringte føden, og hun sa det var helt vanlig at disse småriene startet ganske aggressivt. Men dette er spennende, kanskje det blir baby imorgen! :)

Jeg har vært på poliklinikken og fått satt inn ballongkateter. Fyttikatta å vondt det var! Jeg var fullstendig umoden, så det var nok derfor det gjorde så vondt. Så nå sitter jeg her i sofaen, med smårier hvert 2-3 minutt. Ringte føden, og hun sa det var helt vanlig at disse småriene startet ganske aggressivt. Men dette er spennende, kanskje det blir baby imorgen! :)

Oioioi så spennende. Skulle ønske det var meg. Jeg sitter her med diaré og håper at det er er tegn på noe, men tørr ikke håpe. :-) lykke til med forestående.

Oioioi så spennende. Skulle ønske det var meg. Jeg sitter her med diaré og håper at det er er tegn på noe, men tørr ikke håpe. :-) lykke til med forestående.

Ja, spennende! Håper det tar seg opp for deg og. :)

1. desember: 
3. desember:
4. desember:
5. desember: ul termin 9desember (ble flyttet fra 9. desember  ;) (pl.lagt keisersnitt 28. nov.) 
6. desember: mayflower (født:.....)
7. desember:
8. desember:
9. desember:
11. desember:
12. desember:
13. desember:
15. desember:
16. desember:
17. desember:
18. desember:
19. desember:
21. desember:
22. desember:
23. desember:
24. desember:
25. desember:
26. desember:
27. desember:
28. desember:
29. desember:
30. desember:
31. desember:

Her sitter jeg på legevakten og skal bekrefte leie til baby siden jeg mest sannsynlig har hatt vannavgang. .spennende å se om hun kommer nå..termin 25.12

Oi, en hel måned for tidlig! Håper alt står bra til med deg og barnet :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...