Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3

Anbefalte innlegg

Gratulerer Tjohei!!

Jeg er usikker på hva som er tegn og ikke. Er 38 uker i dag og har hatt mye kynnere øverst i magen og stikninger og press i underlivet. Føler meg ikke noe bra, nesten som om jeg brygger på influensa.

Fortsetter under...

Hei hei jenter en liten oppdatering herfra :) vannet mitt gikk av seg selv natt til lørdag :) minsten i magen kom akkurat 3 uker for tidlig terminen var 6 desember :) ble litt komplikasjoner og endte med ks men alt er bare bra :) han var 2,4 kg og 44 lang og ikke store karen :) ønsker dere alle masse lykke til:)

Gratulerer så mye Tjo hei :) Godt at alt har gått bra med dere begge :)

Gratulerer Tjohei!!

Jeg er usikker på hva som er tegn og ikke. Er 38 uker i dag og har hatt mye kynnere øverst i magen og stikninger og press i underlivet. Føler meg ikke noe bra, nesten som om jeg brygger på influensa.

Samme her, men er redd det bare er influensa for min del :/ Verker i hele kroppen, vondt i hodet og snufsat. 

Gratulerer så mye med gutten, Tjohei! :)

Annonse

Gratulerer så mye med gutten Tjo hei<3. Vi som hadde termin samme dagen og greier.

Jeg vil ikke at min skal komme ut riktig enda, så håper han blir inne en liten stund til. Jeg vil at han i alle fall skal vente til desember. Er veldig klar for desemberbaby, og merker at jeg blir litt skuffet om jeg får novemberbaby. Så er glad for hver dag som går. Pluss at jeg vil gjerne ha litt fri før gutten kommer. Alt er ikke klart her i huset heller. Alt det viktigste er selvsagt klart, så vi skulle klart oss. Men jeg vil gjerne ha det aller meste av stort og smått klart. 

Ikke pakket fødebagen. Merker at jeg utsetter det litt. Jeg bør vel kanskje se på det en dag. Ikke fordi jeg ikke tror jeg vil få tid til det før vi må dra på sykehuset, men fordi jeg er redd for å glemme noe. Vi bor litt over en time fra sykehuset og jeg vil gjerne at mannen skal slippe og kjøre hjem for å hente noe. Vil gjerne ha han hos meg hele tiden på barsel.

Samme her, men er redd det bare er influensa for min del :/ Verker i hele kroppen, vondt i hodet og snufsat. 

Håper du slipper influensa nå, Mimosen!

Formen her er bedre i dag. Kanskje jeg bare var sliten etter å ha gått tur på glatta...

Gratulerer så mye med gutten Tjo hei<3. Vi som hadde termin samme dagen og greier.

Jeg vil ikke at min skal komme ut riktig enda, så håper han blir inne en liten stund til. Jeg vil at han i alle fall skal vente til desember. Er veldig klar for desemberbaby, og merker at jeg blir litt skuffet om jeg får novemberbaby. Så er glad for hver dag som går. Pluss at jeg vil gjerne ha litt fri før gutten kommer. Alt er ikke klart her i huset heller. Alt det viktigste er selvsagt klart, så vi skulle klart oss. Men jeg vil gjerne ha det aller meste av stort og smått klart. 

Ikke pakket fødebagen. Merker at jeg utsetter det litt. Jeg bør vel kanskje se på det en dag. Ikke fordi jeg ikke tror jeg vil få tid til det før vi må dra på sykehuset, men fordi jeg er redd for å glemme noe. Vi bor litt over en time fra sykehuset og jeg vil gjerne at mannen skal slippe og kjøre hjem for å hente noe. Vil gjerne ha han hos meg hele tiden på barsel.

Skjønner hva du mener, godt med litt alenetid før den lille kommer! Er jo forts litt å pusle med innen den tid! Når har du termin forresten? :) Jeg har 17des, men ikke gjort noe om den kom litt før den skal.. I begynnelsen av des hadde jo vært ypperlig, i forhold til jula og alt! Men den kommer uansett når den kommer. Ikke noe vi får styrt uansett ;)

Skjønner hva du mener, godt med litt alenetid før den lille kommer! Er jo forts litt å pusle med innen den tid! Når har du termin forresten? :) Jeg har 17des, men ikke gjort noe om den kom litt før den skal.. I begynnelsen av des hadde jo vært ypperlig, i forhold til jula og alt! Men den kommer uansett når den kommer. Ikke noe vi får styrt uansett ;)

Jeg har termin 6. desember. 

Da, jenter, har vi vært hos legen og fått bekreftet det jeg egentlig visste, nemlig at sykehuset vi skal føde på ikke har nok kompetanse innen setefødsel til å gå for det. (Bor foreløpig i Spania, her er det litt annerledes). Så, siden frøkna ikke har snudd seg enda, ble vi enige om keisersnitt, og datoen ble 28. november (torsdag om en uke). Så da blir det november-barn på oss! Veldig spennende! Og helt uvirkelig! ;)

Vi skal tilbake på mandag for å bekrefte at hun ikke har snudd seg i løpet av helgen, og da får vi all informasjon og sånt som vi trenger ang keisersnittet :)

Jeg er ikke av de som mener at keisersnitt er en lett utvei, jeg skulle gjerne sluppet en bukoperasjon, men akkurat nå er jeg bare glad for at det har blitt bestemt. Syns det var veldig vanskelig å mentalt forberede meg på både keisersnitt og en fødsel (i tilfelle hun skulle snu seg) samtidig. Gikk og vekslet mellom hva som var best og hva slags tanker jeg hadde om de forskjellige metodene. Det ble noen tårer her og der, for å si det sånn ;) Men nå er det bestemt, og da er det greit :) Da kan jeg akseptere og slå meg til ro med det! Deilig! Og så er det jo litt moro å få en dato å forholde seg til! ;)

Tenk; om en uke er hun her!! Iiik! :) <3

Jeg har termin 6. desember.

Spennende :) Er jo ikke så lenge til..

Annonse

Ja, syns jeg og. Men så er det mange småttiser som ligger på tvers eller sitter på rompa, og da må man jo oftere ha litt hjelp.

Jeg blir igangsatt på mandag, med mindre babyen har lagt seg på tvers igjen. Da blir det keisersnitt. Allerede nå, 3 uker før termin ble han estimert til å være 3,6 kg! Så dette blir en plugg!

Håper ikke igangsettelsen varer i dagevis. Men novemberbarn, det blir det!

ja har vært mye av det og ! er jo ikke moro det da, men fint at det finnes løsninger for de også :) er sikkert noen novembermager som ikke får før i desember heller, så blir sikkert like mange desemberbarn likevel !

3,6 allerede ja, da er det jo like greit ;) men heldigvis er det jo helt normal vekt og ikke noe skrekkelig, flaks nesten ar han ikke skal være der i 3 uker til ... KLUMP =)

håper på ikke så aaltfor stor unge selv, men forrige var nesten 4 kg og de blir vel ikke mindre? så håper ikke jeg går over tiden hvertfall...

lykke til på mandag da =D

Heldige dere som vet når dere får møte den lille =) Jeg går fortsatt bare å venter. men, har forsonet meg med at innen 3 uker er hun her :)

Lykke til alle damer :) lov meg at dere kommer med fødehistorier da. Laaaaange historier. det er det som holder meg gående nå, å lese de fantastiske historiene om fødsler :)

Ja, syns jeg og. Men så er det mange småttiser som ligger på tvers eller sitter på rompa, og da må man jo oftere ha litt hjelp.

Jeg blir igangsatt på mandag, med mindre babyen har lagt seg på tvers igjen. Da blir det keisersnitt. Allerede nå, 3 uker før termin ble han estimert til å være 3,6 kg! Så dette blir en plugg!

5 uker før termin estimert til 3400.. Her snakker vi plugg... :P

5 uker før termin estimert til 3400.. Her snakker vi plugg... :P

Hehehe. Lurer på hva jeg har spist...? Too much apparently. :-S

Jeg blir igangsatt søndag ( eller ballong da) pga bl.a. Ustabilt leie. De vil evnt vende under fødselen om han snur seg igjen.

Satser på at han kommer mandag da etter første geleen.

Her var han 3.8 kg 3.5 uker før termin. Så han har vel alt passert 4 kg vil jeg tro.

Gleder meg veldig til å holde og kose og nyte lille babyen min <3

Noen som har noen erfaringer med sånn uro over senga? Er det nødvendig/lurt å ha? Bør den i tilfelle snurre av seg selv, eller lyse og spille musikk?

Vi har ikke kjøpt noen enda, og lurer på om vi trenger en i det hele tatt... Og fra når, i tilfelle? Helt fra begynnelsen eller kan man vente en måned eller to?

Hilsen uerfaren ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...