Gå til innhold

Barnevern, rustester jeg nekter å ta - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men risikerer jeg virkelig barnet mitt om jeg ikke leverer urinprøver? Når saken er så spesiell som den er?

Er barnevernet virkelig så inkompetente? Det har jeg faktisk vanskelig for å tro, enda alt jeg til nå har opplevd..

Anonymous poster hash: af7a8...777

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du blir mistenkt også fordi du har misbrukt rusmidler før. Urettferdig nok. Var jeg deg, ville jeg på eget initiativ tatt prøver. Er det bedre for deg å ta hos fastlege? Det vil garantert bli brukt mot deg at du nekter å ta.

At denne kommunen ikke har bedt om settekommune når hun er din eks-svigermor.. Det er skandaløst. Hun skal skrive under ALLE vedtak, ergo må hun evnt skrive under dine/ditt barns. Du må gå til fylkesmannened dette. Høres ut som hun damen burde gås nærmere etter i sømmene.

Anonymous poster hash: e2def...246

Skrevet

Hør med advokaten din om det ikke kanskje er lurt å dra til legen for testing på eget initiativ. Dersom det blir et rent helvete kan du bla frem testresultater som sier at du er rusfri. Du lar jo ikke dem vite at det er gjort. Selvfølgelig skal du kjempe denne kampen. Denne eksen kan jo gjøre dette mot deg årlig, så lenge mora hans hjelper han terrorisere deg. Fortsett å kjemp, men i tilfelle et eller annet skjer, kan det kanskje være lurt å få tatt tester selv så ingen noen gang kan påstå at du hadde noe i systemet?

Skrevet

Jeg har en advokat ja, som råder meg til å si nei til alt bv måtte kreve, om det eneste de bygger saken sin på er den ene meldingen fra min x.

Han venter ennå på sakspapirene, derfor kan han ikke si noe mer.Anonymous poster hash: af7a8...777

Jeg ville fått en second opinion..

Skrevet

Ta testen, bevis du er ren.

Da blir du kvitt de folkene for denne gang, og så kan du og din advokat sammen finne ut hva dere skal gjøre for å få stopp på dette her.

Ingen vits i å lage mer bråk enn nødvendig, og å nekte å ta testen vil bare øke dems mistanke.

Skrevet

Dersom dette stemmer, og er reelt, kan du vurdere å få innlemmet moren i besøksforbudet. Så bør du klage til fylkesmannen hvor du klager inn barneverntjenesten i kommunen.

Om mor er saksbehandler ved ditt barnevernkontor, skal ikke dette kontoret behandle en evt undersøkelsessak. Det er svært uetisk, selv om hun ikke er direkte saksbehandler.

Men, jeg stusser veldig på historien, for det er strenge kriterier, og dersom politiet er så godt kjent med din historie, vil de ikke troppe opp på barnevernets "kommando" for å bistå...det gjør de kun ved bekymring for vold og trusler mot barnet eller tjenestemennene.

Anonymous poster hash: 321ce...012
Skrevet

Hun mora hans har faktisk ikke lov til å delta i denne saken i det heletatt, ikke engang for å overlevere hans bekymringsmelding! Bare det alene skal være nok til å henlegge denne saken! Hun har hatt et forhold til deg, noe som påvirker hennes evne til å se saken fra begge steder.

Når det gjelder den prøven, så er det bare å stå på ditt, du utførte 8 mnd testing i fjor, de kan ikke forlange dette av deg igjen så lenge det ikke er vitner til den påståtte rusingen! Her kan du også gå inn med saken mot eksen din, med bevis på at han har mishandlet deg, så kan det bli satt en stoppe for hans meldinger til barnevernet før det går inn i systemet helt!

At de lar seg selv bli hans vold mot deg er uhørt, er bare å ta med advokaten din og gå til sak mot de!

Anonymous poster hash: 77b57...9c8
Skrevet

Det at du risikerer å miste barnet ditt fordi du nekter å ta en rustest kvalifiserer nesten til at ungen blir fjernet spør du meg!

Barna sine gjør man ALT for!

Anonymous poster hash: 19278...169
Skrevet

Dersom dette stemmer, og er reelt, kan du vurdere å få innlemmet moren i besøksforbudet. Så bør du klage til fylkesmannen hvor du klager inn barneverntjenesten i kommunen.

Om mor er saksbehandler ved ditt barnevernkontor, skal ikke dette kontoret behandle en evt undersøkelsessak. Det er svært uetisk, selv om hun ikke er direkte saksbehandler.

Men, jeg stusser veldig på historien, for det er strenge kriterier, og dersom politiet er så godt kjent med din historie, vil de ikke troppe opp på barnevernets "kommando" for å bistå...det gjør de kun ved bekymring for vold og trusler mot barnet eller tjenestemennene.

Anonymous poster hash: 321ce...012

Problemet er at jeg bor i en såpass liten kommune at man må kjøre i fire timer til nabokommunen.

Historien er reell ja, og jeg forstår ikke hva du mener med det du skriver om politiet? Politiet har jeg ikke vært i annen kontakt med enn da jeg anmeldte x'n.

Hi

Skrevet

Hun mora hans har faktisk ikke lov til å delta i denne saken i det heletatt, ikke engang for å overlevere hans bekymringsmelding! Bare det alene skal være nok til å henlegge denne saken! Hun har hatt et forhold til deg, noe som påvirker hennes evne til å se saken fra begge steder.

Når det gjelder den prøven, så er det bare å stå på ditt, du utførte 8 mnd testing i fjor, de kan ikke forlange dette av deg igjen så lenge det ikke er vitner til den påståtte rusingen! Her kan du også gå inn med saken mot eksen din, med bevis på at han har mishandlet deg, så kan det bli satt en stoppe for hans meldinger til barnevernet før det går inn i systemet helt!

At de lar seg selv bli hans vold mot deg er uhørt, er bare å ta med advokaten din og gå til sak mot de!

Anonymous poster hash: 77b57...9c8 [/quote

Takk for svar, og det er akkurat det jeg kommer til å gjøre. Både advokater og familie og venner og bekjente, og en politimann, er helt enig i måten jeg takler dette på, så må si jeg blir litt overrasket over alle svarene her som sier det motsatte. Skal dog ta det til etteretning.

Skrevet

Det at du risikerer å miste barnet ditt fordi du nekter å ta en rustest kvalifiserer nesten til at ungen blir fjernet spør du meg!

Barna sine gjør man ALT for!

Anonymous poster hash: 19278...169

Selvfølgelig, men her er det ingen fare for omsorgsovertakelse.

HI

Skrevet

Vet dette er vanskelig for deg og unner deg virkelig ikke denne situasjonen. Som offer av falsk anklager som trakasserte foreldrene mine og av barnevern som ikke fulgte rutiner og var innhabile, forstår jeg hva du gjennomgår.

Pappa var den som ble hardest rammet og mamma ble etter en stund renvasket, men det tok laaang tid å få meg og mitt søsken ut av fosterhjem som FAKTISK bedrev barnemishandling.

Mamma fikk ikk hjelp av der statlige og ba derfor om hjelp privat. Oppsøkte pensjonerte leger og professorer som speisialiserte seg på det saken vår handlet om og vi vant tilslutt!

Både barnevern og anmelder ble trekt for retten og dømt! Alt var blitt gjort feil fra barnevernets side og de manglet mye papirer og hadde ingen rett til å ta oss. Anmelder ble dømt for trakassering og ærekrenkelse.

Så jeg vil anbefale deg å drite litt i barnevernet og ta saken i egne hender, gå til fastlegen din og be om en blodprøve for å renvaske deg og smel den i bordet.

Ikke bare stopp der, men klag til fylkeskommunen!

Stå på! Ikke la deg tråkke på av maktsyke drittsekker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...