Gå til innhold

Barnevern, rustester jeg nekter å ta - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et innviklet og ubehagelig problem jeg skal prøve å forkorte så forståelig som mulig.

Jeg har en xkjæreste jeg har vært sammen med i 8 år, der han iløpet av disse årene ble dømt tre ganger for vold mot meg. På den tiden var jeg svært nedbrutt, sårbar og misbrukte rus.

Det ble slutt mellom oss, og rett etter ble jeg gravid med en annen mann. Vi holdt sammen kun noen måneder. Rustjenesten tok rustester av meg i denne tiden, som selvfølgelig alle var rene. Etterhvert fikk jeg litt kontakt med xn igjen, den voldelige, og da han ikke fikk det han ønsket hos meg ringte han barnevernet og påsto at jeg ruset meg.

Disse tok da urinprøver av meg i 8 mnd fremover i tid, i tillegg til de 6 mnd rustjenesten hadde tatt under graviditeten.

De henla saken etter de 8 mnd uten noe å sette fingeren på.

Ett år senere får jeg vite at den voldelige x'n min har fått beskjed om at han er steril (han ble svært lei seg da jeg ble gravid, da vi har prøvd å få barn i alle de 8 årene, dumt nok....) og at han nylig har fått beskjed om at han får regress på 50 000 i voldsoffererstatning til meg. Gikk derfor og ventet på noe..

Så kommer barnevernet plutselig på hjemmebesøk uten noen forvarsel, vedtak, politi eller dokumenter med seg.

Alt er i orden hjemme, ryddig og ordentlig, men de forlanger urinprøver på stedet, da x'n har ringt for andre gang og påstått at jeg ruser meg.

Jeg nekter, for jeg mener dette er trakassering; jeg nekter å la min voldelige x gjøre flere overgrep mot meg, denne gangen gjennom bv. Det er kun ett år siden jeg var gjennom det samme og beviste min uskyld; siden da har jeg kjøpt leilighet og fått fast jobb. Ingen rundt meg mistenker rusbruk.

Problemet er at jeg bor på en svært liten plass, og moren til x'n er leder for barnevernstjenesten her jeg bor. Vet at hun offisielt har sagt at disse beskyldningene til sønnen mot meg stemmer.

Advokaten min mener dette er helt skandaløst, og at de på ingen måter kan forlange rusprøver på nytt på et så tynt grunnlag. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: af7a8...777

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi for en møkkasituasjon! møkka-x og møkka x-svigers! Faen hell, stå på ditt! bra du har advokat!!

Anonymous poster hash: 24044...848
Skrevet

En annen grei tilleggsinformasjon om min voldelige x, er at han i tillegg til å ha (dokumentert) trakassert meg gjentatte ganger, også er en rusmisbruker på sitt 17. år, så hans troverdighet er lik null.

HI

Skrevet

Bedre å ta dem og bevise at du er ren. Enn å nekte og samtidig styrke mistanken.

Har du ingenting å sjule ser jeg ikke hvorfor det er et så stort problem å bare ta testen.

Skrevet

Jeg har et innviklet og ubehagelig problem jeg skal prøve å forkorte så forståelig som mulig.

Jeg har en xkjæreste jeg har vært sammen med i 8 år, der han iløpet av disse årene ble dømt tre ganger for vold mot meg. På den tiden var jeg svært nedbrutt, sårbar og misbrukte rus.

Det ble slutt mellom oss, og rett etter ble jeg gravid med en annen mann. Vi holdt sammen kun noen måneder. Rustjenesten tok rustester av meg i denne tiden, som selvfølgelig alle var rene. Etterhvert fikk jeg litt kontakt med xn igjen, den voldelige, og da han ikke fikk det han ønsket hos meg ringte han barnevernet og påsto at jeg ruset meg.

Disse tok da urinprøver av meg i 8 mnd fremover i tid, i tillegg til de 6 mnd rustjenesten hadde tatt under graviditeten.

De henla saken etter de 8 mnd uten noe å sette fingeren på.

Ett år senere får jeg vite at den voldelige x'n min har fått beskjed om at han er steril (han ble svært lei seg da jeg ble gravid, da vi har prøvd å få barn i alle de 8 årene, dumt nok....) og at han nylig har fått beskjed om at han får regress på 50 000 i voldsoffererstatning til meg. Gikk derfor og ventet på noe..

Så kommer barnevernet plutselig på hjemmebesøk uten noen forvarsel, vedtak, politi eller dokumenter med seg.

Alt er i orden hjemme, ryddig og ordentlig, men de forlanger urinprøver på stedet, da x'n har ringt for andre gang og påstått at jeg ruser meg.

Jeg nekter, for jeg mener dette er trakassering; jeg nekter å la min voldelige x gjøre flere overgrep mot meg, denne gangen gjennom bv. Det er kun ett år siden jeg var gjennom det samme og beviste min uskyld; siden da har jeg kjøpt leilighet og fått fast jobb. Ingen rundt meg mistenker rusbruk.

Problemet er at jeg bor på en svært liten plass, og moren til x'n er leder for barnevernstjenesten her jeg bor. Vet at hun offisielt har sagt at disse beskyldningene til sønnen mot meg stemmer.

Advokaten min mener dette er helt skandaløst, og at de på ingen måter kan forlange rusprøver på nytt på et så tynt grunnlag. Hva mener dere?

De har ikke lov, de kan ikke "ta deg" for den samme tingen to ganger..

Anonymous poster hash: cc2a8...572

Skrevet

Kan du ikke bare tisse på det glasset da? Nekter du så tror dei du har noe å sjule.

Anonymous poster hash: 8c1e0...53c
Skrevet

Jeg hadde  forresten også anmeldt han for trakkasering, så kan bygdetrollet få noe annet å snakke om

Anonymous poster hash: cc2a8...572
Skrevet

Fordi det å urinere i en kopp foran et annet menneske som nistirrer deg i underlivet er svært likt overgrep jeg har opplevd, og synes du virkelig jeg skal måtte gjøre dette 2 ganger i uka i 8 mndr hvert år? Pga en forsmådd ex?

Skrevet

Politianmeldt din eks for trakassering, klag inn bv til fylkesmannen.

Dette er trakassering fra alle kanter, og skal absolut bv lage sak, så krev å få saksbehanler fra en annen kommune pga innhabil (og bitchy) x-svigermonster.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 4477a...867

Skrevet

Jeg tror du heller burde ta disse prøvene nå mens du også får deg en advokat der du får tatt en nærmere titt på barnevernet og moren til x-en din.

Anonymous poster hash: e0638...746
Skrevet

Takk for svar. Jeg har anmeldt ham for trakassering, politiet stilte seg også meget uforstående til bArnevernets avgjørelser i denne saken, og mer enn antydet at det nok var av familiære årsaker..

Han har nå besøksforbud i ett år framover. Hi

Skrevet

Skjønner at situasjonen er kjip, men jeg tror du gjør det vanskeligere for deg selv ved ikke å ta de rustestene. Du har jo ingenting å skjule, så da er det jo bare å ta de. Når han for andre gang farer med tull til politi og barnevern, så lukter de nok lunta snart. Jeg skjønner til en viss grad at de må følge opp også, for tenk om det faktisk var tilfelle og så lot de det være fordi det ikke viste seg å stemme forrige gang.

Anonymous poster hash: 3c31f...61e
Skrevet

HI her. Jeg har prøvd å be om en saksbehandler fra en annen kommune, men de påstår at så lenge bvleder ikke er saksbehandler i min sak, er det ingen problem i forhold til inhabilitet. :o

Skrevet

Helt klart en sak for fylkesmannen. Mor til ex er inhabil så det holder i denne saken, og burde ha oversendt meldingen til en annen kommune.

Skrevet

Skjønner at situasjonen er kjip, men jeg tror du gjør det vanskeligere for deg selv ved ikke å ta de rustestene. Du har jo ingenting å skjule, så da er det jo bare å ta de. Når han for andre gang farer med tull til politi og barnevern, så lukter de nok lunta snart. Jeg skjønner til en viss grad at de må følge opp også, for tenk om det faktisk var tilfelle og så lot de det være fordi det ikke viste seg å stemme forrige gang.

Anonymous poster hash: 3c31f...61e

Klag på barnevernets vedtak som ugyldig. Mor til den som har levert bekymringsmelding er klart inhabil og kan derfor ikke behandle saken. Be om saksbehandler i en annen kommune siden hun er leder (da blir hele avdelingen hennes inhabile i saken).

Anonymous poster hash: 6aaaa...3a1

Skrevet

Nei, jeg tar ikke disse prøvene en gang til - det er helt uaktuelt. Det er meget traumatiserende for meg, og jeg synes det er helt feil at jeg skal måtte bevise noe. Jeg har bevist noe hver dag i tre år, blant annet rustesting i 14 mnd for knapt et år siden. Hvorfor skal jeg lide for hans stadige trakassering? Er det ikke galt?

En av dere siste anonyme har nok misforstått; politiet er enig med meg i at dette er helt unødvendig.

Skrevet

Hm...jobber selv i barnevernet, så jeg ser det jo ofte fra den siden. Jeg finner det litt merkelig at de agerer som de gjør, kun på bakgrunn av eksens uttalelse om at du ruser deg. Han må jo ha noe konkret å vise til, tenker jeg...samarbeid med barnevernet er noe jeg vil anbefale, men det finnes jo en grense.

Jeg finner det imidlertid rimelig uheldig at barnevernleder er din gamle svigermor. Det er inhabilitet, mener jeg. De burde overlatt saken til nabokommunen.

Anonymous poster hash: 47563...bb7

Skrevet

Nei, jeg tar ikke disse prøvene en gang til - det er helt uaktuelt. Det er meget traumatiserende for meg, og jeg synes det er helt feil at jeg skal måtte bevise noe. Jeg har bevist noe hver dag i tre år, blant annet rustesting i 14 mnd for knapt et år siden. Hvorfor skal jeg lide for hans stadige trakassering? Er det ikke galt?

En av dere siste anonyme har nok misforstått; politiet er enig med meg i at dette er helt unødvendig.

Jeg er helt enig med deg. Dette virker bare trakasserende og du må anmelde og ta det videre asap.

Men du bør LIKEVEL samarbeide med barnevernet og tisse overalt de vil, synes jeg, ellers vil det tjene deres sak og svekke din. Det er fakta og det må du innse, uansett hvor kjipt det er.

Dessverre.

Anonymous poster hash: d4fec...986

Skrevet

Må det være urinprøve da? Kan de ikke ta blodprøve?

Skrevet

Ah, beklager - nå har jeg anonymisert så mye at tråden skled feil ut. Xsvigermor er ikke leder, men kun vanlig saksbehandler.

I tillegg er det hun som har levert bekymringsmeldingen på vegne av sønnen. Selv har hun ikke sett, eller snakket med meg på 6 mnd.

Jeg skal skrive til fylkesmannen, men hva skal jeg gjøre? Er det ikke galt av de å kreve disse testene av meg kun ett år etterpå? Uten noen andre bekymringsmeldinger enn fra en forsmådd x?

Er så fortvilet.. Har gått ned 12 kg på 6 uker, for dette er så fælt. Når skal han slutte å terrorisere meg?!

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Dette virker bare trakasserende og du må anmelde og ta det videre asap.

Men du bør LIKEVEL samarbeide med barnevernet og tisse overalt de vil, synes jeg, ellers vil det tjene deres sak og svekke din. Det er fakta og det må du innse, uansett hvor kjipt det er.

Dessverre.

Beklager, ser at du har anmeldt, flott!

Har du advokat? Hvis ikke bør du få deg en fortere enn svint, og følge rådene, som garantert innebærer å levere urinprøver.

Skrevet

Det er noe som heter forvaltningsloven - jeg leste den tilfeldigvis i dag. Der står det at hvis en leder er meldt inhabil i en sak så vil alle dennes underordnede også være inhabile. 

sjekk på lovdata.no

Anonymous poster hash: 5d102...29e
Skrevet

De har ikke nevnt noe om blodprøve, men det går jeg gjerne med på. Det er ikke så invaderende for meg.

Du som skriver at dette svekker min sak, og styrker deres. Men hvordan kan de ha en sak når melderen er så lite troverdig, og jeg er svært troverdig? Min livssituasjon, bolig og økonomi er det helt umulig å klage på.

HI

Skrevet

jeg hadde tatt urinprøve, ville aldri riskert ungene mine for en idiot som det der. og selvfølgelig anmeldt han.

Anonymous poster hash: 9d841...586
Skrevet

Jeg har en advokat ja, som råder meg til å si nei til alt bv måtte kreve, om det eneste de bygger saken sin på er den ene meldingen fra min x.

Han venter ennå på sakspapirene, derfor kan han ikke si noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...