Gå til innhold

Det er slutt mellom meg og samboer, men allikevel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere begge liker tanken på å friste hverandre litt og at dere egentlig ikke vil fra hverandre. Du kunne helt sikkert funnet et annet midlertidig sted å bo dersom du ønsket det. Hvis ikke så kunne du om ikke annet flyttet på gjeste rommet. Jeg tror du digger at han prøver seg og liker å spille hard to get. Fjernt og barnslig, men om dere begge liker det så kjør på.

Anonymous poster hash: b2588...649

Vi bor sammen fordi vi skal selge å kjøpe hvert vårt nytt hus. Vi er gode venner og har barn så ja derfor bor vi sammen. 

Anonymous poster hash: 39a03...4e4

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Unnskyld meg, men du klarer da vel å se forskjellen på en eks og en venninne? Og hvor mange venninner inviterer du med deg i senga, iført undertøy, og ber dem om å holde rundt deg?? :huh::rolleyes:

Nei, dette er rett og slett slemt gjort mot mannen, først dumpe ham, så be han om å holde rundt deg i senga, i undertøy, fordi du trenger trøst? Fysj og fy...

Skrevet

Stakkars mann. 

Hvorfor?

Han virker som han tar bruddet fint han og vi levde i et dårlig forhold. Så da er jeg en ond dame fordi jeg nekter han sex. Ok.

HI

Nei, men fordi du legger deg i samme seng som han i bare undertøyet og ber han holde rundt deg. Samtidig som du anklager han for å prøve seg selv om det ikke "er intenst" som du skriver. 

Normale kvinnemennesker ville ha flyttet på gjesterommet for lenge siden.

Skrevet

har du tenkt over at når du ber ham om å klemme deg, gi deg trøst og nærhet.. hjelpe deg gjennom ensomheten, så gjør du egentlig akkurat det samme som han gjør med deg. 

siden du kaller det han gjør å prøve å utnytte deg på en seksuell måte, så utnytter du faktisk mannen emosjonelt. 

jeg tror kanskje ikke at det er bare at han er kåt. menn finner mer trøst og nærhet i sex en det vi jenter ofte tror. 

flytt på gjesterommet du. Hold passe avstand. men ikke se på samboeren din som en slem kåt gris. han er sikkert bare ensom redd og lei seg han også, og søker trøst på den måten han kan. 

Ja du har vel rett.

Jeg har gjerne lyst at han skal holde rundt meg, men ikke sex..... Jeg er jo glad i han som en venn! VI har barn sammen og vært sammen i nesten 10 år.......

I følge en venninne av meg som er psykolog sier hun at det er helt normalt å kjenne på alt slags følelser ved et brudd, og at man tider kan "innbille" seg at man elsker den andre, gjerne vil klemme hverandre litt osv uten at dette egentlig er ekte på en måte, men det er vanlig å gå igjennom hele følelse spekteret når man gjør det slutt etter mange år sammen.

Liker bare ikke tanken på at han skal utnytte meg, Jeg kunne godt hatt sex med han, men det hadde ikke hjulpet noen ting dessverre.

Skrevet

Unnskyld meg, men du klarer da vel å se forskjellen på en eks og en venninne? Og hvor mange venninner inviterer du med deg i senga, iført undertøy, og ber dem om å holde rundt deg?? :huh::rolleyes:

Nei, dette er rett og slett slemt gjort mot mannen, først dumpe ham, så be han om å holde rundt deg i senga, i undertøy, fordi du trenger trøst? Fysj og fy...

Skal jeg ligge i tjukk polstret pysj på sommeren da. Helt ærlig så har jeg aldri tenkt at han har følelser for meg , men at han bare vil ha seg noe.! Når det er sagt så er det slutt. Man kan vel holde rundt hverandre allikevel?? uten at det skal være noe seksuelt?

Skrevet

Synes ikke det henger på greip at du deler seng, klemmer og ber ham om å holde rundt deg når du/dere egentlig har gjort det slutt. Er det slutt så flytter man hvert til sitt, eller i det aller minste inn på hvert sitt rom inntil man får ordnet det rent praktiske rundt bolig situasjonen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Etter min mening burde du flyttet til gjesterommet for lengst (samme dag som du slo opp) eller bedt han bytte rom.. Om man stiller seg i "manns hjernen", så kan jo det å dele seng etter brudd like fremt bety at man fortsatt kan ha sex.. Slik er det jo for noen kvinner også. Så om man først slår opp, så bør soverommet bli forlatt av ene parten samme dag som bruddet hender

Kan innrømme at jeg har bedt han holde rundt meg, fordi jeg er ensom, men ikke SEKSUELT. Bare som en venn, holde rundt meg...på lik måte som en venninne hadde holdt rundt meg. Så har han misforstått.

Men jeg er enig med dere. Jeg skulle ha flyttet direkte inn på gjesterommet.

Allikevel rart at han prøver seg på meg, når jeg bare ber om en vennskaplig klem. Hvis han er så kåt så får han gå andre plasser.

HI

Ikke rart han misforstår når du fortsetter å sove i samme seng som han og BER HAM OM Å HOLDE RUNDT DEG.

Anonymous poster hash: 93291...76a

Vel etter mange år sammen og siden vi skilles som venner ser jeg ikke problemet med en klem og litt holde rundt hverandre. Alle trenger vel det. 

HI

Uansett hvor mange år sammen, så stopper all slags nærkontakt på soverommet, I SENGA når man slår opp, trenger du nærhet av en venn, så hold det på stua, kjøkkenet, i gangen før dere legger dere ol. Forstår godt han har misforstått deg, når du slår opp, deler seng med han OG ber han holde rundt deg og gi deg kos ol. Så dette får du ta på egen kappe HI, ikke sette deg fast at han er en over kåt jævel.

Skrevet

Skjønner at du tuller godt nå og at du sikkert selv har det veldig morsomt.

Dersom dette ikke skulle være tull måtte du være stokk dum og totalt evneveik.

Håper og tror på det første.

Anonymous poster hash: b2588...649
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

For begges skyld bør man holde seg unna fysisk kos etter et brudd. Det kan alltid være en part som føler mer enn den andre uten å innrømme det. Og kos og trøst får man hente andre plasser, som ikke kan lede til seksuell forvirring mener nå jeg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

har du tenkt over at når du ber ham om å klemme deg, gi deg trøst og nærhet.. hjelpe deg gjennom ensomheten, så gjør du egentlig akkurat det samme som han gjør med deg. 

siden du kaller det han gjør å prøve å utnytte deg på en seksuell måte, så utnytter du faktisk mannen emosjonelt. 

jeg tror kanskje ikke at det er bare at han er kåt. menn finner mer trøst og nærhet i sex en det vi jenter ofte tror. 

flytt på gjesterommet du. Hold passe avstand. men ikke se på samboeren din som en slem kåt gris. han er sikkert bare ensom redd og lei seg han også, og søker trøst på den måten han kan. 

Ja du har vel rett.

Jeg har gjerne lyst at han skal holde rundt meg, men ikke sex..... Jeg er jo glad i han som en venn! VI har barn sammen og vært sammen i nesten 10 år.......

I følge en venninne av meg som er psykolog sier hun at det er helt normalt å kjenne på alt slags følelser ved et brudd, og at man tider kan "innbille" seg at man elsker den andre, gjerne vil klemme hverandre litt osv uten at dette egentlig er ekte på en måte, men det er vanlig å gå igjennom hele følelse spekteret når man gjør det slutt etter mange år sammen.

Liker bare ikke tanken på at han skal utnytte meg, Jeg kunne godt hatt sex med han, men det hadde ikke hjulpet noen ting dessverre.

Da kan det hende din venninne har glemt å nevne en vesentlig ting til deg: menn har som regel ikke det samme behovet etter bruddet. Menn løsriver seg lettere fra slike behov når forholdet er over, det kan være slik for han, og da forvirrer det han fort at du ligger i samme seng, nesten naken, og ber han holde rundt deg.

Han er en mann, som har vært sammen med deg i 9, nesten 10 år.. Enda forholdet er over, så har han blitt seksuelt tiltrukket av deg gjennom de årene, mens du har ligget der, nesten naken i armene hans.. Du bør se det nå; det er ikke bare en bryter han kan slå av, akkurat som du ikke kan slå av det emosjonelle..

Du utnytter han emosjonelt og synes det er rettferdig, mens han er et "sex monster" fordi han prøver seg på deg? Du burde flyttet ut av rommet når han prøvde seg første gangen, uansett hvilke unnskyldninger du lager deg. 

Skrevet

æsj.. det er lett å moralisere, en dere er jo i en veldig vanskelig situasjon med mange gråsoner. 

jeg har vært der selv. heldigvis for mange år siden.  og i ettertid så ser jeg jo at selv om vi sa at det var slutt lenge før vi flyttet fra hverandre, så ble det jo ikke noe virkelig brudd før vi fikk flyttet. 

når dere har vært sammen så lenge så er det sikkert mange slags følelser som kan ligge og ulme. 

trøst deg med at det blir enklere når dere får hvert deres sted å bo! 

lykke til videre! 

Skrevet

æsj.. det er lett å moralisere, en dere er jo i en veldig vanskelig situasjon med mange gråsoner. 

jeg har vært der selv. heldigvis for mange år siden.  og i ettertid så ser jeg jo at selv om vi sa at det var slutt lenge før vi flyttet fra hverandre, så ble det jo ikke noe virkelig brudd før vi fikk flyttet. 

når dere har vært sammen så lenge så er det sikkert mange slags følelser som kan ligge og ulme. 

lykke til videre! 

Takk! Ja gleder meg til å starte på nytt. Men må bo her sammen i 2 mnd til:/ Uansett så jobber han mye da og vi besøker en del hver vår familie i helger etc, men nå fikk jeg faktisk dårlig samvittighet....

Alle her mener jeg er en stygg person bare fordi jeg har "misledet" han noe som ikke var meningen!!!!

HI

Skrevet

Ja du har vel rett.

Da kan det hende din venninne har glemt å nevne en vesentlig ting til deg: menn har som regel ikke det samme behovet etter bruddet. Menn løsriver seg lettere fra slike behov når forholdet er over, det kan være slik for han, og da forvirrer det han fort at du ligger i samme seng, nesten naken, og ber han holde rundt deg.

Han er en mann, som har vært sammen med deg i 9, nesten 10 år.. Enda forholdet er over, så har han blitt seksuelt tiltrukket av deg gjennom de årene, mens du har ligget der, nesten naken i armene hans.. Du bør se det nå; det er ikke bare en bryter han kan slå av, akkurat som du ikke kan slå av det emosjonelle..

Du utnytter han emosjonelt og synes det er rettferdig, mens han er et "sex monster" fordi han prøver seg på deg? Du burde flyttet ut av rommet når han prøvde seg første gangen, uansett hvilke unnskyldninger du lager deg. 

Ok....forstår

Skrevet

lykke til videre! 

Takk! Ja gleder meg til å starte på nytt. Men må bo her sammen i 2 mnd til:/ Uansett så jobber han mye da og vi besøker en del hver vår familie i helger etc, men nå fikk jeg faktisk dårlig samvittighet....

Alle her mener jeg er en stygg person bare fordi jeg har "misledet" han noe som ikke var meningen!!!!

HI

brudd får vel som regel fram noen litt stygge sider hos folk.. men vi er jo bare mennesker alle sammen. 

men så tror jeg som sagt kanskje du og mannen din ikke har så ulike behov, bare ulike måter å uttrykke dem på? 

og det er jo sårt, og vanskelig,  å skulle avslutte den emosjonelle biten med noen man har vært sammen med så lenge, men det må vel bare til, om dere virkelig skal bryte med hverandre. 

og så tror jeg ikke du trenger ta deg så nær av hva folk her inne sier.

om to måneder kan du starte et nytt liv! tenk på det du! ;)  

Skrevet

lykke til videre! 

HI

brudd får vel som regel fram noen litt stygge sider hos folk.. men vi er jo bare mennesker alle sammen. 

men så tror jeg som sagt kanskje du og mannen din ikke har så ulike behov, bare ulike måter å uttrykke dem på? 

og det er jo sårt, og vanskelig,  å skulle avslutte den emosjonelle biten med noen man har vært sammen med så lenge, men det må vel bare til, om dere virkelig skal bryte med hverandre. 

og så tror jeg ikke du trenger ta deg så nær av hva folk her inne sier.

om to måneder kan du starte et nytt liv! tenk på det du! ;)

Ja det er sant. Gleder meg til det. Tar meg ikke nært av det egentlig, men kjente litt på samvittigheten ovenfor samboer eller x  da.... Han er taus og en mann av få ord, kanskje han er litt lei seg allikevel selv om han smiler gjerne og ikke sier så mye.

Godnatt.

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg mener ikke du er en stygg person, selv om du kanskje kunne tenkt deg mer om før du søkte trøst hos den personen som var årsaken til at du trengte trøst :P

Lykke til med de to siste månedene, og starten på ditt nye liv! :)

God natt :)

Skrevet

Etter min mening burde du flyttet til gjesterommet for lengst (samme dag som du slo opp) eller bedt han bytte rom.. Om man stiller seg i "manns hjernen", så kan jo det å dele seng etter brudd like fremt bety at man fortsatt kan ha sex.. Slik er det jo for noen kvinner også. Så om man først slår opp, så bør soverommet bli forlatt av ene parten samme dag som bruddet hender

Kan innrømme at jeg har bedt han holde rundt meg, fordi jeg er ensom, men ikke SEKSUELT. Bare som en venn, holde rundt meg...på lik måte som en venninne hadde holdt rundt meg. Så har han misforstått.

Men jeg er enig med dere. Jeg skulle ha flyttet direkte inn på gjesterommet.

Allikevel rart at han prøver seg på meg, når jeg bare ber om en vennskaplig klem. Hvis han er så kåt så får han gå andre plasser.

HI

Ikke rart han misforstår når du fortsetter å sove i samme seng som han og BER HAM OM Å HOLDE RUNDT DEG.

Anonymous poster hash: 93291...76a

Vel etter mange år sammen og siden vi skilles som venner ser jeg ikke problemet med en klem og litt holde rundt hverandre. Alle trenger vel det. 

HI

Da kan vel du gjøre det samme som du ber han om og gjøre da?

Gå en annen plass og få det du trenger?

Omså en klem...

Anonymous poster hash: fa6f5...507

Skrevet

Jeg mener ikke du er en stygg person, selv om du kanskje kunne tenkt deg mer om før du søkte trøst hos den personen som var årsaken til at du trengte trøst :P

Lykke til med de to siste månedene, og starten på ditt nye liv! :)

God natt :)

Takk:)

Skrevet

Sa unskyld for at jeg var kvass, men at jeg mente det jeg sa.

Hi

Skrevet

Synes det er like respektløst å utnytte han emosjonelt.. Rart du ikke ser det selv..

Anonymous poster hash: 25319...078

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Altså, å kalle deg en stygg person er ikke min mening her, men å få deg til å se hvorfor han kan ha prøvd seg, og hvorfor det blir feil.. Dere er i en situasjon som kanskje ikke gjør det lett for noen av dere å tenke klart, dere har slått opp, og må fortsatt dele huset.. Men nå er du jo klar over hvorfor dette ble feil, og har (om jeg forstår rett) løst det ved å bytte rom.. Blir nok betydelig lettere når dere kan flytte fra hverandre og starte opp hvert deres liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...