Gå til innhold

Dere som er gifte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tatt mannens etternavn? Er igrunn ganske fornøyd med navnet mitt, så har liksom tenkt at det er uaktuelt å bytte. Men, ungene har mitt som mellomnavn, og mannens som etternavn. Tenker stadig at det "beste" er kanskje å hete det samme alle sammen... 

Hvordan har dere gjort det??

Anonymous poster hash: a19b4...f8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke byttet etternavn. Ungene heter det samme som meg og mannen tok til slutt mitt etternavn :D

Anonymous poster hash: 41e4b...e6d
Skrevet

Jeg har tatt mannens etternavn i tillegg til mitt eget, og mannen har tatt mitt etternavn som mellomnavn. Og sønnen har også begge etternavnene.

Anonymous poster hash: 80506...b89

Skrevet

tygger fortsatt på det. et år siden vi gifta oss :)

Skrevet

Har ikke tatt etternavnet til verken ex mann eller nuværende. Og barna har mitt etternavn, da det er sjeldent :)

Skrevet

Næh, mitt er mye kulere. Alle ungene har også mitt etternavn.

Anonymous poster hash: 4c918...27a

Skrevet

Bytta. Fordi eg ikkje er glad i mange namn og ville hq samme namn som barna mine. Mitt namn var sjeldnare og "finare", men eg var ikkje spesielt knytta til det. Mannen har eit gardsnamn han er knytta til, så eg ville ikkje be han om å byte. Dermed vart det slik.

Skrevet

Jeg har beholdt mitt, poden har kun fått min manns navn. Nå begynner mannen å hinte om at jeg enten må ta hans navn, eller at de må ta mitt. Han mener at siden vi er en liten familie, må vi hete det samme. Jeg har mange navn, så kan ikke legge til, jeg sliter med hva jeg skulle tatt bort.... greier ikke se hvilket av navnene de skulle tatt heller....

Anonymous poster hash: c494a...253

Skrevet

Har ikke tatt mannens. Mitt er finere. Barna heter hans til mellomnamn, og mitt til etternavn.

Anonymous poster hash: 05cd1...611

Skrevet

Jeg hadde to etternavn fra før, beholdt det ene som mellomnavn og tok mannens etternavn. Jeg tenker at ungene får hans etternavn og evnt mitt mellomnavn. Synes det er fint at hele familien har det samme etternavnet, enkelt å forholde seg til :)

Skrevet

Vi har alle sammen mitt etternavn :-) Veldig sjeldent, så jeg ville beholde det.

Skrevet

Jeg har tatt hans i tillegg til mitt, ungene har bare hans. Grunnen er at det er et sjeldent etternavn, og stedsnavnet og gårdsnavnet her vi bor. Så det var aldri oppe til diskusjon engang, like selvsagt for begge. Men hadde han hett Andersen, Olsen e.l, så hadde det aldri vært aktuelt å verken ta det selv eller på ungene.

Anonymous poster hash: d2f16...369
Skrevet

Jeg bytta, og vårt barn heter da selvsagt det som vi heter. Er nok litt gammeldags for jeg synes det er litt rart med en familie hvor det er ørten etternavn og mellomnavn med bindestrek. Men det er min smak folk for gjøre som de vil. Jeg gledet meg til å kunne bli Fru....... :)

Anonymous poster hash: 21757...0f0
Skrevet

Jeg er ikke gift, men skal gifte meg straks.

Jeg skal ta mannens etternavn. Er litt gammeldags på akkurat det;)

Beholder mitt som mellomnavn på papiret. Gjør egentlig noe dumt, for vi er 7 stykker i hele Norge som har det navnet og min kommende manns etternavn er det desidert vanligste navnet i Frankrike ;)

Skrevet

Jeg har begge etternavnene, men med bindestrek fordi jeg ønsker at begge skal være etternavn og ikke et mellomnavn og et etternavn. Barna våre skal ha begge navnene. Det er fordi begge er svært sjeldne navn og vi vil at begge skal videreføres.

Anonymous poster hash: dc7e6...eb4

Skrevet

Har beholdt mitt eget som mellomnavn og bruker mannens som etternavn

Skrevet

Jeg og barna har mannens/pappans etternavn.

Uaktuelt å ha 2 etternavn på barna, det synes jeg er noe tull!

Anonymous poster hash: 595b9...141
Skrevet

Vi slo i hop etternavna våre med bindestrek. Vi hadde begge litt spesielle etternavn og nå er det enda mere spesiellt  :) Så hele familien heter det samme  :)

Anonymous poster hash: f1cf9...c27
Skrevet

jeg byttet, fordi vi bor på gård, og etternavnet hans sa noe om hvor vi bor. Mitt gamle etternavn er nå mellomnavnet mitt. Jeg angrer på det, og kommer nok til å bytte tilbake. Det er kun 16 personer i landet som har mitt gamle etternavn...

Skrevet

Nei, har ikke bytta. Barna har mitt som mellomnamn.

Anonymous poster hash: cdb43...9f9

Skrevet

Er ikke gift, men bytter ikke etternavn den dagen det skjer. Ungene har begges etternavn.

Skrevet

Vi har alle det samme etternavnet, enkelt og greit. Var mannens ønske, og det synes jeg han skulle få <3

Anonymous poster hash: 54d97...9a3
Skrevet

Vi har alle det samme etternavnet, enkelt og greit. Var mannens ønske, og det synes jeg han skulle få <3

Altså mannens etternavn..

Skrevet

Jeg byttet fra et kjedelig til et enda kjedeligere :P Men har mitt gamle mellomnavn og hans etternavn, samme som barna.

Det eneste kjipe er at min forrige kombinasjon var jeg alene om å ha, mens denne er det en til i samme by som heter.

Skrevet

Beholdt mitt etternavn. Kunne ikke bytte, jeg er jo den jeg er! :D

Ungene har begges etternavn.

Anonymous poster hash: 8da33...1df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...