Gå til innhold

"Livet etter vaksinen"...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Svensk dokumentar. 14 år gamle Emelie Olsson er hele tiden trøtt, men klarer likevel ikke sove om natten. Like etter at hun ble vaksinert mot svineinfluensa, fikk hun og flere hundre barn og unge narkolepsi. Hvordan er det å leve med denne kroniske sykdommen, og hvem skal ta ansvaret for at hun ble syk?

 

 

http://tv.nrk.no/program/koid31002713/livet-etter-vaksinen



Anonymous poster hash: a85a8...ccd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se denne folkens.

Jeg skjønner at man kan bli engstelig for vaksiner, når denne ble SÅ sterkt anbefalt, uten å ha vært testet ordentlig..



Anonymous poster hash: 908f1...cec
Gjest sug lut
Skrevet

Vel, sluttet dine foreldre å kjøre bil etter Ford Pinto-skandalen? Neppe.

Skrevet

Vel, sluttet dine foreldre å kjøre bil etter Ford Pinto-skandalen? Neppe.

Mine foreldre har aldri kjørt bil.

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Skrevet

Har du forresten sett denne dokumentaren, sug lut? 



Anonymous poster hash: 908f1...cec
Gjest sug lut
Skrevet

 

Har du forresten sett denne dokumentaren, sug lut? 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

Nei. Har ikke tenkt å gjøre det heller.

Skrevet

 

 

Har du forresten sett denne dokumentaren, sug lut? 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

Nei. Har ikke tenkt å gjøre det heller.

 

Hvorfor ikke det? Det er jo en sterk historie, uansett om man er for eller i mot vaksiner generelt.

Denne jenta har ihvertfall fått livet ødelagt.

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Gjest sug lut
Skrevet

 

 

 

Har du forresten sett denne dokumentaren, sug lut? 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

Nei. Har ikke tenkt å gjøre det heller.

 

Hvorfor ikke det? Det er jo en sterk historie, uansett om man er for eller i mot vaksiner generelt.

Denne jenta har ihvertfall fått livet ødelagt.

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

Jeg er uinteressert i "sterke historier".

Skrevet

Jeg har sett den. Det hele er fryktelig tragisk. Og hva var det anslåtte tallet på 'reddede liv' ifm influensaen? Mellom 6 og 30? (..)

Jeg tok vaksinen. Jeg var gravid. Det var fryktelig, fryktelig vanskelig, men jeg tok valget ut fra informasjonen vi hadde da og råd fra myndigheter. Jeg er veldig takknemlig for at vi ikke fikk noen bivirkninger.

Det er ikke svart/hvitt.

 

Anonymous poster hash: 45438...6bf

Skrevet

Tror flest mulig bør se denne.

 

Virkningsfullt med svart bakgrunn og hvite bokstaver. Gjorde du det selv, eller skjedde det bare?

Skrevet

 

 

 

 

Har du forresten sett denne dokumentaren, sug lut? 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

Nei. Har ikke tenkt å gjøre det heller.

 

Hvorfor ikke det? Det er jo en sterk historie, uansett om man er for eller i mot vaksiner generelt.

Denne jenta har ihvertfall fått livet ødelagt.

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

Jeg er uinteressert i "sterke historier".

 

Huff da. 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Skrevet

Tror flest mulig bør se denne.

 

Virkningsfullt med svart bakgrunn og hvite bokstaver. Gjorde du det selv, eller skjedde det bare?

Det ble bare slik gitt, da jeg kopierte teksten fra NRK sin side. :)

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Skrevet

Jeg har sett den. Det hele er fryktelig tragisk. Og hva var det anslåtte tallet på 'reddede liv' ifm influensaen? Mellom 6 og 30? (..)

Jeg tok vaksinen. Jeg var gravid. Det var fryktelig, fryktelig vanskelig, men jeg tok valget ut fra informasjonen vi hadde da og råd fra myndigheter. Jeg er veldig takknemlig for at vi ikke fikk noen bivirkninger.

Det er ikke svart/hvitt.

 

Anonymous poster hash: 45438...6bf

Helt enig. Satt i samme situasjon som deg. Utrolig vanskelig valg. Hadde jeg bodd der vi bor nå, tror jeg ikke jeg hadde tatt samme avgjørelse, men på den tiden bodde vi på Grünerløkka og tok mye buss og trikk.

Har heldigvis ikke opplevd symptomer I ettertid jeg heller, ei heller min datter jeg var gravid med

Skrevet

 

Jeg har sett den. Det hele er fryktelig tragisk. Og hva var det anslåtte tallet på 'reddede liv' ifm influensaen? Mellom 6 og 30? (..)

Jeg tok vaksinen. Jeg var gravid. Det var fryktelig, fryktelig vanskelig, men jeg tok valget ut fra informasjonen vi hadde da og råd fra myndigheter. Jeg er veldig takknemlig for at vi ikke fikk noen bivirkninger.

Det er ikke svart/hvitt.

 

Anonymous poster hash: 45438...6bf

Helt enig. Satt i samme situasjon som deg. Utrolig vanskelig valg. Hadde jeg bodd der vi bor nå, tror jeg ikke jeg hadde tatt samme avgjørelse, men på den tiden bodde vi på Grünerløkka og tok mye buss og trikk.

Har heldigvis ikke opplevd symptomer I ettertid jeg heller, ei heller min datter jeg var gravid med

 

Jeg også, jeg var gravid og ble anbefalt å ta. Men, jeg gjorde det ikke... Det betyr ikke at det var et enkelt valg! Og det var egentlig poenget med dette innlegget - jeg skjønner at det ikke alltid er lett å velge!

 

Og særlig ikke når de samme som anbefaler vaksiner for babyer også anbefalte dette.

Det er heldigvis forskjell på vaksiner som har vært i bruk i lang tid, men likevel.

 

Tebk å bli møtt av et SÅ tungrodd system i etterkant, og så lite ydmykhet og hjelp og få for de som blir rammet.

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Skrevet

Interessant nok viser studier i ettertid at svineinfluensavaksinen var gunstig for gravide, hør bare:

  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde ikke økt risiko for dødfødsel.
  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde en betraktelig lavere risiko for å få influensa.
  • Gravide som fikk influensadiagnose under pandemien hadde nesten doblet risiko for dødfødsel.

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Influensavaksinasjon-av-gravide-er-trygt.aspx

Skrevet

Jeg tok aldri vaksinen jeg

 

Anonymous poster hash: 50ac6...f61

Skrevet

Interessant nok viser studier i ettertid at svineinfluensavaksinen var gunstig for gravide, hør bare:

  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde ikke økt risiko for dødfødsel.
  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde en betraktelig lavere risiko for å få influensa.
  • Gravide som fikk influensadiagnose under pandemien hadde nesten doblet risiko for dødfødsel.

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Influensavaksinasjon-av-gravide-er-trygt.aspx

Oj, fra Statens legemiddelverk...? De samme som anbefalte vaksinen, eller? Hmm...

Men for all del, veldig flott det! Håper det beste for alle som tok vaksinen!

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Skrevet

Interessant nok viser studier i ettertid at svineinfluensavaksinen var gunstig for gravide, hør bare:

  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde ikke økt risiko for dødfødsel.
  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde en betraktelig lavere risiko for å få influensa.
  • Gravide som fikk influensadiagnose under pandemien hadde nesten doblet risiko for dødfødsel.

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Influensavaksinasjon-av-gravide-er-trygt.aspx

 

"Medisinsk fødselsregister har bare informasjon om dødfødsler etter uke 12 i svangerskapet, så forskerne kunne ikke undersøke risiko for dødfødsel tidlig i svangerskapet. Dødfødsel er sjeldent i Norge, rundt 5 per 1000 fødsler, i følge Medisinsk fødselsregister. Selv om studien viser større risiko etter influensasykdom, er det svært få graviditeter som ender med dødfødsel."

 

Altså vet man ikke tallene før uke 12.

Og dødføsel er uansett en så lite sannsynlig hendelse, selv ved influensa, at det kanskje ikke har SÅ stor tyngde?

 

Men i denne dokumentaren er det uansett snakk om BARN, mange barn, som har fått livene ødelagt av vaksinen og narkolepsi.

 

 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Skrevet

 

Interessant nok viser studier i ettertid at svineinfluensavaksinen var gunstig for gravide, hør bare:

  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde ikke økt risiko for dødfødsel.
  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde en betraktelig lavere risiko for å få influensa.
  • Gravide som fikk influensadiagnose under pandemien hadde nesten doblet risiko for dødfødsel.

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Influensavaksinasjon-av-gravide-er-trygt.aspx

Oj, fra Statens legemiddelverk...? De samme som anbefalte vaksinen, eller? Hmm...

Men for all del, veldig flott det! Håper det beste for alle som tok vaksinen!

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

Hadde du sjekka lenken hadde du sett at det ikke var Legemiddelverket som gjorde studien. Hele artikkelen her: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1207210

Skrevet

 

Interessant nok viser studier i ettertid at svineinfluensavaksinen var gunstig for gravide, hør bare:

  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde ikke økt risiko for dødfødsel.
  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde en betraktelig lavere risiko for å få influensa.
  • Gravide som fikk influensadiagnose under pandemien hadde nesten doblet risiko for dødfødsel.

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Influensavaksinasjon-av-gravide-er-trygt.aspx

 

"Medisinsk fødselsregister har bare informasjon om dødfødsler etter uke 12 i svangerskapet, så forskerne kunne ikke undersøke risiko for dødfødsel tidlig i svangerskapet. Dødfødsel er sjeldent i Norge, rundt 5 per 1000 fødsler, i følge Medisinsk fødselsregister. Selv om studien viser større risiko etter influensasykdom, er det svært få graviditeter som ender med dødfødsel."

 

Altså vet man ikke tallene før uke 12.

Og dødføsel er uansett en så lite sannsynlig hendelse, selv ved influensa, at det kanskje ikke har SÅ stor tyngde?

 

Men i denne dokumentaren er det uansett snakk om BARN, mange barn, som har fått livene ødelagt av vaksinen og narkolepsi.

 

 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

 

Du synes ikke det er så farlig om det var færre dødfødsler blant vaksinerte/ikke-syke fordi det skjer så sjelden? Gratulerer.

 

Jeg er klar over at dokumentaren dreier seg om barn, men nå var det altså noen som begynte å diskutere vaksinen i graviditeten, så da var det vel ikke så irrelevant å dokumentere at dette ikke var skadelig, men snarere nyttig.

Skrevet

 

 

Interessant nok viser studier i ettertid at svineinfluensavaksinen var gunstig for gravide, hør bare:

  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde ikke økt risiko for dødfødsel.
  • Gravide som ble vaksinert i svangerskapet hadde en betraktelig lavere risiko for å få influensa.
  • Gravide som fikk influensadiagnose under pandemien hadde nesten doblet risiko for dødfødsel.

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Andre/Sider/Influensavaksinasjon-av-gravide-er-trygt.aspx

 

"Medisinsk fødselsregister har bare informasjon om dødfødsler etter uke 12 i svangerskapet, så forskerne kunne ikke undersøke risiko for dødfødsel tidlig i svangerskapet. Dødfødsel er sjeldent i Norge, rundt 5 per 1000 fødsler, i følge Medisinsk fødselsregister. Selv om studien viser større risiko etter influensasykdom, er det svært få graviditeter som ender med dødfødsel."

 

Altså vet man ikke tallene før uke 12.

Og dødføsel er uansett en så lite sannsynlig hendelse, selv ved influensa, at det kanskje ikke har SÅ stor tyngde?

 

Men i denne dokumentaren er det uansett snakk om BARN, mange barn, som har fått livene ødelagt av vaksinen og narkolepsi.

 

 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

 

 

Du synes ikke det er så farlig om det var færre dødfødsler blant vaksinerte/ikke-syke fordi det skjer så sjelden? Gratulerer.

 

Jeg er klar over at dokumentaren dreier seg om barn, men nå var det altså noen som begynte å diskutere vaksinen i graviditeten, så da var det vel ikke så irrelevant å dokumentere at dette ikke var skadelig, men snarere nyttig.

 

Ja, kjempebra, sa jo det! Veldig glad for at de gravide som tok ikke ble skadet. :)

Og jeg syns det er sørgelig om noen dødfødte pga influensa, så klart.

 

Men kan jeg spørre deg det samme, siden du unnlater å kommentere hovedtemaet her: syns ikke du det spiller noen rolle at en stor mengde barn har fått livene ødelagt av narkolepsi?

 

 

 

Anonymous poster hash: 908f1...cec

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Jeg var gravid vintern som var. Nektet å ta vaksinen. Jeg tør rett og slett ikke å ta en vaksine som ble utviklet i panikk, noe jeg har en følelse av at svineinfluensa vaksina er. Jeg kommer heller ikke til å vaksinere guttungen mot den. Vaksinene skal være nøye utprøvd og ha vært lenge i omløp før jeg sprøyter inn det jævelskapet inn i min sønn. Har lest om mange unger som har fått livene sine øderlagt av denne vaksina. Nei takk. 

Skrevet

Helle r vaksinen enn å bli dødssyk av selve svineinfluensaen.

 

Har aldri vært så dårlig i mitt liv og unner ikke min verste fiende det.....

 

Vaksinerte unga og ingen bivirkninger

Skrevet

Helle r vaksinen enn å bli dødssyk av selve svineinfluensaen.

 

Har aldri vært så dårlig i mitt liv og unner ikke min verste fiende det.....

 

Vaksinerte unga og ingen bivirkninger

Ignorant!! Har du sett dokumentaren!? Denne jenta har fått hele livet sitt ødelagt av vaksinen.

 

Anonymous poster hash: 744a1...553

Skrevet

 

Helle r vaksinen enn å bli dødssyk av selve svineinfluensaen.Har aldri vært så dårlig i mitt liv og unner ikke min verste fiende det.....Vaksinerte unga og ingen bivirkninger

Ignorant!! Har du sett dokumentaren!? Denne jenta har fått hele livet sitt ødelagt av vaksinen. Anonymous poster hash: 744a1...553

Ignorant ? Nei er ikke det

Og ja har sett dokumentaren, poenget er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...