Gå til innhold

Jeg fikk ikke en eneste gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg hadde født, men babyen fikk masse. Blomster fikk vi alle. Har ikke tenkt på det før jeg så en tråd her nå om barselgaver. Er det virkelig vanlig at mor får gaver til seg selv?

Anonymous poster hash: 612be...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei :)

jeg fikk en gave av samboer da :)

Anonymous poster hash: 4fdb8...f53
Skrevet

fikk heller ingen gave, og hadde vel heller ikke forventet det. Hadde ikke sagt neitakk til en diamantring som takk for bryet, riktignok  :D

Anonymous poster hash: 86dd7...31d
Skrevet

Jeg fikk en gave til meg selv. Pappa kjøpte meg nytt kamera så jeg kunne ta mange fine bilder av babyen :)

Utrolig fin gave!

Anonymous poster hash: c80c2...c73
Skrevet

Jeg fikk ingen gave av samboer da jeg hadde født <_<:P  , men fikk penger av min mamma til å kjøpe meg noen klær som jeg kunne føle meg fin i inntil svangerskapskiloene hadde gått av igjen og jeg kom inn i de gamle klærne :wub:

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg har aldri fått gaver og ikke har jeg tenkt over at jeg burde hatt det heller.

Skrevet

Jeg tror da det er vanlig. Jeg fikk veldig fine gaver av Kjæresten+familie/svigerfamilie: smykker og egenpleieprodukter (serum til ansikt, produkter til negler, dusjsåper, kremer etc.) :)

Skrevet

Fikk ikke noe av kjæresten, men fikk bodylotion av svigermor :-) fikk blomster da av både mamma og pappa og kjæresten, og av svigerinna mi :-)

Anonymous poster hash: d7731...613

Skrevet

Jeg synes ikke det er naturlig jeg da.

Fikk blomster, og to ganger fikk jeg et bilde istedet for blomster :)

En gang av min mor og en gang av min bestefar.

Men aldri fått noe av mannen til meg.

Har vel heller aldri fått blomster av ham, hehe.

Babyen har fått da, av mine foreldre, søsken, mannen og etterhvert babyens søsken.

Hadde jeg sagt det til ham nå hadde jeg helt sikkert fått noe av ham, han bare tenker ikke på det.

Får alltid kaffe på sengen og slikt, sove ut på morgene, mye mer kos og innsats enn en gave på barsel ;)

Skrevet

Blant mine venninner er det vanlig med gave til mor. Jeg fikk gavekort på massasje etter begge mine fødsler.

Av mannen fikk jeg pulsklokke. Hehe.... Skal sies at det var noe jeg ønsket meg.

Skrevet

Blant mine venninner er det vanlig med gave til mor. Jeg fikk gavekort på massasje etter begge mine fødsler.

Av mannen fikk jeg pulsklokke. Hehe.... Skal sies at det var noe jeg ønsket meg.

Fnis, det var godt du ønsket deg pulsklokke da  :P  Om mannen hadde kommet med det rett etter en fødsel til meg og jeg ikke hadde ønsket meg det, da hadde jeg blitt ordentlig fornærma!  :lol:

Skrevet

Fikk mange flotte klær til babyen. Noe JEG ble veldig glad for. Så vil nå si at det var en gave til meg å:)

Forventet ikke å få noen personlige gaver til meg. Det var da strengt tatt babyen som ble født.

Anonymous poster hash: 64935...ded
Skrevet

Jeg fikk ingen gave noen av gangene, men hadde neimen ikke forventet noen heller. Synes ikke det er naturlig. ;)

Men er veldig koselig med de som kommer med gaver til babyen da:)

(Men synes det er litt trist at når nr fire kom, så er det nesten ingen av tantene og onklene som har gitt gave til han. Blir litt trist å forklare hvorfor hans gaveliste er så mye mye kortere enn storesøskenen hans... :unsure: )

Anonymous poster hash: 08a05...094
Skrevet

Jeg fikk en diamantring med nr 1, og et par joggesko med nr 2.

Skrevet

Jeg har ikke fått noe til meg selv så vidt jeg husker, men barna har fått. 

Mest har det blitt til første, så kom nr to, så får vi se nå da med nr tre.

Anonymous poster hash: 67fdb...98a
Skrevet

Fikk gave av pappaen til barnet, noe som ikke var forventet. Ble kjempeglad, selvfølgelig!! 

Av mine foreldre, og mine svigerforeldre, fikk jeg ferdigdekket bord med nydelig mat som en "velkommen hjem"-gave. Alt ferdig dekket når jeg kom inn døren. I tillegg hadde svigers kjøpt nye dyner og dynetrekk til oss, som var vasket og klar til bruk. 
Det var egentlig den beste gaven jeg kunne fått der og da!! :)

Skrevet

Av mamma fikk jeg Clarins dag krem... Av samboeren min som aldri kjøper noe til meg fikk jeg et par ullsokker fra Rimi.

De ullsokker er faktisk høyest på listen over gavene jeg har blitt mest glad for :-)

Forventet selvfølgelig ingenting, men ble veldig glad for det:-)

Skrevet

Fnis, det var godt du ønsket deg pulsklokke da :P Om mannen hadde kommet med det rett etter en fødsel til meg og jeg ikke hadde ønsket meg det, da hadde jeg blitt ordentlig fornærma! :lol:

Nemlig. Var derfor jeg poengterte at jeg hadde ønsket meg den :)

Skrevet

Fikk heller ingenting, unntatt litt sjokolade på sykehuset fra mamma. Aldri tenkt over det, ikke vanlig i min familie eller venner, kun baby som får og kanskje søsken.

Skrevet

Jeg har fått smykker av mannen alle gangene. Til mine venninner lager jeg alltid en stor porsjon med kanelboller som tas med på barselbesøk, selv har jeg vært veldig sulten de første dagene etter fødsel. 

Skrevet

I min vennekrets er det ingen som har fått gave etter de har født så jeg tror ikke det er så vanlig.

Den eneste gangen jeg har gitt gave til mor etter en fødsel er når kusinen min (også min beste vennine) fikk utført hastekeisersnitt pga svangerskapsforgiftning og ble liggende i koma i seks dager. Når hun våknet igjen fikk hun et diamantanheng som jeg hadde arvet av vår felles oldemor, og som betyr mye for både meg og min kusine.

Anonymous poster hash: fb13c...4db
Skrevet

Har heller ikke fått aver. Med ene barnet, spurte jeg om mannen kunne ta med noe lesestoff til meg, i farten glemte han boka mi hjemme. I stedet gikk han innom Narvesen på sykehuset og kjøpte med seg et blad. Tilfeldigvis var det en sommerutgave av Det nye, med en veldig minimalistisk, leopardmønstret BIKINI med! Den ble aldri brukt, for å si det sånn;)!

Skrevet

Jeg fikk ikke gave til meg selv, men eks samboeren fikk seg elskerinne mens jeg lå på sykehuset da.

Men det skal sies at lillegutt fikk masse fine gaver fra venner og familie og det var jeg kjempe fornøyd med, forventet ikke at jeg skulle få noen personlige gaver.

Anonymous poster hash: d9ca2...bf8

Skrevet

Jeg fikk ikke gave til meg selv, men eks samboeren fikk seg elskerinne mens jeg lå på sykehuset da.

Men det skal sies at lillegutt fikk masse fine gaver fra venner og familie og det var jeg kjempe fornøyd med, forventet ikke at jeg skulle få noen personlige gaver.

Anonymous poster hash: d9ca2...bf8

Ha ha, akkurat den gaven fikk faren til min første også. Ikke elskerinne, men ny dame på si' den uka datteren vår ble født. Tok litt tid før han fortalte meg om henne. 

Skrevet

Jeg fikk diamantring av mamma første gang jeg fødte. (Igrunn helt tilfeldig for min søster fikk ett lenger stopp i dubai enn planlagt og fant ett sted med billige diamanter, så hun ringte mamma og lurte på om hun ville ha noe. Så da ble det diamantring på meg. ) Fikk noe andre gang av mamma også, men ikke noe jeg kommer på nå.

Fikk ikke noe fra noen andre. Eller pappa hamstret ting til babyen, han som aldri har vært i en butikk før kom hjem med stellebord (han måtte jo ha når han fikk besøk) bilstol, klær, bleier og mye leker. Så fra å være en manne mann, som aldri tok del i in barndom ble en skikkelig tussete morfar når vannet mitt gikk. (Han sneik seg inn på fødeavdelingen mens jeg var der også. Da kom han på noe han måtte ordne iforbindelse med jobben. )

Anonymous poster hash: 40193...02e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...