Musemora Skrevet 15. august 2013 #51 Skrevet 15. august 2013 Dere som sier at det burde bli forbudt, dere virker så smarte, NOT. Det med omskjæring har noe med religion å gjøre,og det har vært slik i over flere hundre år. Hva som er lov eller ikke lov er ikke opp til dere å avgjøre. Hva andre gjør bryr ikke meg, eg har mitt liv og mine tanker. Og ja, jeg er muslim og begge mine gutter er omskåret og er friske og lever et godt liv, selv om vi bor i Norge skal man ta vare på noe av religion om ikke alt.Anonymous poster hash: 8b3ef...8d1 Og der ble mine fordommer mot muslimer nok en gang bekreftet. Steining er og tradisjon i muslimske land. Skal vi bare fortsette med det og? Øreflippen trengs heller ikke, bare kutt av den i samme slengen. Anonymous poster hash: 0fa48...990 Så fint for deg da. Jeg bryr meg lite om hva du mener om muslimer. Og det andre bryr jeg meg ikke om, tema er omskjæring og ikke steining. Og jeg har sagt mitt. Anonymous poster hash: 8b3ef...8d1 Lurer på om du er like tøff i trynet hvis barnet ditt dør av komplikasjoner. Men religion er vel viktigere enn at barnet dør. Bare det dør uten forhud. Går jo alltids an å få seg flere barn. Anonymous poster hash: 0fa48...990 Barbarisk skikk
mamma_bergen Skrevet 15. august 2013 #52 Skrevet 15. august 2013 Dere som sier at det burde bli forbudt, dere virker så smarte, NOT. Det med omskjæring har noe med religion å gjøre,og det har vært slik i over flere hundre år. Hva som er lov eller ikke lov er ikke opp til dere å avgjøre. Hva andre gjør bryr ikke meg, eg har mitt liv og mine tanker. Og ja, jeg er muslim og begge mine gutter er omskåret og er friske og lever et godt liv, selv om vi bor i Norge skal man ta vare på noe av religion om ikke alt.Anonymous poster hash: 8b3ef...8d1 Så du vil legalisere omskjæring av jenter? Og kanskje dødsstraff? Anonymous poster hash: 5ee62...105 Dt bryr jeg meg ikke om. Her snakker vi om omskjæring av gutter ikke jenter og ei heller dødsstraff. Jeg har sagt mitt og ferdig med den saken. Hva du mener om det og andre, bryr jeg meg ikke om. Religion er teit å snakke om, man blir aldri enig. Ikke multisitat meg mer, er dere snille. Anonymous poster hash: 8b3ef...8d1 Du bryr deg ikke om omskjæring av jenter eller dødsstraff?? Sorry,jeg tror du bare er ute etter å provosere., Og en annen ting,er det lurt å fortie det man ikke blir enig om? Vil ikke det i dette tilfellet skape mer fremmedfrykt og feile oppfatninger av religioner?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #53 Skrevet 15. august 2013 Godt det er så mange omskjæringsmotstandere her! Til og med Abid Raja (som jeg før likte) har omskåret sine gutter! Skal vi ta saken inn i valgkampen? Skrive på f.eks. Erna Solberg sin Facebookside og spørre hva hun har tenkt å gjøre med dette? Jeg tror forbud med oppfølging og obligatorisk sjekk av alle barn av helsesøster/lege er nødvendig. Og påfølgende fengselsstraff og barnevernssak for foreldre som begår lemlesting av barna sine. Noen som er med? Noen andre må gjerne føre pennen. Er ganske busy i disse dager. Anonymous poster hash: a1a25...d1a
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. august 2013 #54 Skrevet 15. august 2013 Godt det er så mange omskjæringsmotstandere her! Til og med Abid Raja (som jeg før likte) har omskåret sine gutter! Skal vi ta saken inn i valgkampen? Skrive på f.eks. Erna Solberg sin Facebookside og spørre hva hun har tenkt å gjøre med dette? Jeg tror forbud med oppfølging og obligatorisk sjekk av alle barn av helsesøster/lege er nødvendig. Og påfølgende fengselsstraff og barnevernssak for foreldre som begår lemlesting av barna sine. Noen som er med? Noen andre må gjerne føre pennen. Er ganske busy i disse dager. Anonymous poster hash: a1a25...d1a Det finnes ikke noe mer provoserende enn foreldre som skjærer i barna sine forsin egen og kulturens del! Blir helt matt, ihvertfall når det finnes så mye informasjon rundt dette så lett tilgjengelig. Nå burde de begynne å bli litt opplyste snart!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #55 Skrevet 15. august 2013 Bare motbydelige, barbariske og lite intelligente mennesker kutter i ungene sine!! Anonymous poster hash: 9aabb...d1f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #56 Skrevet 15. august 2013 Her ser dere hvordan det kan gå i verste fall: http://www.circumstitions.com/Restric/Botched1sb.html (Og dette er altså "siviliserte" amerikanere, hvor denne skikken av en eller annen grunn er mer akseptert blant nordmenn en når det skjer i Mist-Østen...) ADVARSEL! Dette er IKKE behagelige bilder å se på!!! Anonymous poster hash: 8e2c7...8d6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #57 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. august 2013 #58 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Det er ikke mer renslig, ei heller finere. Tenk at du setter ord i en eventyrbok høyere enn dine barns ve og vel. Det er ikke bare et lite kutt, det er en helt unødvendig og smertefull operasjon på et lite barn som ikke har muligheten til å motsette seg det. Et overgrep... Snakk om trangsynt...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #59 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Det er ikke mer renslig, ei heller finere. Tenk at du setter ord i en eventyrbok høyere enn dine barns ve og vel. Det er ikke bare et lite kutt, det er en helt unødvendig og smertefull operasjon på et lite barn som ikke har muligheten til å motsette seg det. Et overgrep... Snakk om trangsynt... Det er ikke en eventyrbok, det er Guds ord. Vær litt mer ydmyk og vis respekt!! Og det er ikke unødvendig. Det er ikke smertefullt. Det er det beste for både mann og kvinne, jente og barn. Dere kjerringer er så dramatiske ass. Anonymous poster hash: dcf33...c10
mamma_bergen Skrevet 15. august 2013 #60 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Det er ikke mer renslig, ei heller finere. Tenk at du setter ord i en eventyrbok høyere enn dine barns ve og vel. Det er ikke bare et lite kutt, det er en helt unødvendig og smertefull operasjon på et lite barn som ikke har muligheten til å motsette seg det. Et overgrep... Snakk om trangsynt... Det er ikke en eventyrbok, det er Guds ord. Vær litt mer ydmyk og vis respekt!! Og det er ikke unødvendig. Det er ikke smertefullt. Det er det beste for både mann og kvinne, jente og barn. Dere kjerringer er så dramatiske ass. Anonymous poster hash: dcf33...c10 Hehe,jeg klarer ikke å ta deg alvorlig et sekund
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #61 Skrevet 15. august 2013 Nordmenn vet visst best når det gjelder alt, herregud for en arrogant nasjon! Anonymous poster hash: 5f89c...f5f
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. august 2013 #62 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Det er ikke mer renslig, ei heller finere. Tenk at du setter ord i en eventyrbok høyere enn dine barns ve og vel.Det er ikke bare et lite kutt, det er en helt unødvendig og smertefull operasjon på et lite barn som ikke har muligheten til å motsette seg det. Et overgrep... Snakk om trangsynt... Det er ikke en eventyrbok, det er Guds ord. Vær litt mer ydmyk og vis respekt!!Og det er ikke unødvendig. Det er ikke smertefullt. Det er det beste for både mann og kvinne, jente og barn. Dere kjerringer er så dramatiske ass. Anonymous poster hash: dcf33...c10 Når du først snakker om respekt, hva med å respektere dine barn og deres rett til å bestemme over egen kropp?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #63 Skrevet 15. august 2013 Her ser dere hvordan det kan gå i verste fall: http://www.circumstitions.com/Restric/Botched1sb.html (Og dette er altså "siviliserte" amerikanere, hvor denne skikken av en eller annen grunn er mer akseptert blant nordmenn en når det skjer i Mist-Østen...) ADVARSEL! Dette er IKKE behagelige bilder å se på!!! Anonymous poster hash: 8e2c7...8d6 De var da ikke så gale å se på. De derre skin bridges eller hva det ble kalt er jo bare til å snitte opp..Svært så dramatisk. Trodde jeg skulle få se maltrakterte peniser sånn som du driver å advarer mot bildene! Grow some balls! Anonymous poster hash: a9b37...bda
CaptainHindsight Skrevet 15. august 2013 #64 Skrevet 15. august 2013 Nordmenn vet visst best når det gjelder alt, herregud for en arrogant nasjon! Anonymous poster hash: 5f89c...f5f Det er vel heller slik at nordmenn, på lik linje med andre vestlige land, baserer seg på forskning, vitenskap og kunnskap, og ikke hva det står i gamle religiøse bøker som ikke akkurat har oppdatert medisinsk kunnskap. Om noe er vi nordmenn feige som ikke har fått denne barbariske skikken ulovlig for lenge siden!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #65 Skrevet 15. august 2013 Her ser dere hvordan det kan gå i verste fall: http://www.circumstitions.com/Restric/Botched1sb.html (Og dette er altså "siviliserte" amerikanere, hvor denne skikken av en eller annen grunn er mer akseptert blant nordmenn en når det skjer i Mist-Østen...) ADVARSEL! Dette er IKKE behagelige bilder å se på!!! Anonymous poster hash: 8e2c7...8d6 De var da ikke så gale å se på. De derre skin bridges eller hva det ble kalt er jo bare til å snitte opp..Svært så dramatisk. Trodde jeg skulle få se maltrakterte peniser sånn som du driver å advarer mot bildene! Grow some balls! Anonymous poster hash: a9b37...bda Om du gidder å bla nederst så er det verre bilder, det der er bare under kategorien skin-bridges... Anonymous poster hash: 9aabb...d1f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #66 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Det er ikke mer renslig, ei heller finere. Tenk at du setter ord i en eventyrbok høyere enn dine barns ve og vel.Det er ikke bare et lite kutt, det er en helt unødvendig og smertefull operasjon på et lite barn som ikke har muligheten til å motsette seg det. Et overgrep... Snakk om trangsynt... Det er ikke en eventyrbok, det er Guds ord. Vær litt mer ydmyk og vis respekt!! Og det er ikke unødvendig. Det er ikke smertefullt. Det er det beste for både mann og kvinne, jente og barn. Dere kjerringer er så dramatiske ass. Anonymous poster hash: dcf33...c10 Er både sjokkert og imponert over at et menneske med slike meninger: A) bruker Internett dibber C) kan lese og skrive D) kan lese og skrive norsk Anonymous poster hash: a1a25...d1a
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. august 2013 #67 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Koranen sier IKKE at gutter og menn skal være omskjært. Har du lest koranen du? Tviler på at du er muslim, du aner jo ikke hva du snakker om!Omskjæring gjøres pga tradisjon ikke pga religion. Forskjell på religion og tradisjon får du her: Religion; er en fellesbetegnelse for ulike trossystemer og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mere enn det fysiske. Religioner presenterer gjerne svar på menneskers eksistensielle undring, og inkluderer som oftest tro på Gud/Guder eller andre overfysiske vesener Tradisjon: I alminnelig språkbruk betyr tradisjon kulturemner som er overført gjennom tid, fra slektledd til slektledd.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #68 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Koranen sier IKKE at gutter og menn skal være omskjært. Har du lest koranen du? Tviler på at du er muslim, du aner jo ikke hva du snakker om!Omskjæring gjøres pga tradisjon ikke pga religion. Forskjell på religion og tradisjon får du her: Religion; er en fellesbetegnelse for ulike trossystemer og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mere enn det fysiske. Religioner presenterer gjerne svar på menneskers eksistensielle undring, og inkluderer som oftest tro på Gud/Guder eller andre overfysiske vesener Tradisjon: I alminnelig språkbruk betyr tradisjon kulturemner som er overført gjennom tid, fra slektledd til slektledd. Tror ikke du er den rette til å kritisere min tro. Du er ingen riktig muslim, du har ikke engang tatt Hijab. Muhammed (Fred være med han) snakket om de fem. Omskjæring, klipping av kjønnshår, klipping av underarmshår, klipping av negler og trimming av sjegg. Også når han ble befalt til å følge den Abrahamske religion, hvor omskjæ'rng er et krav!! Anonymous poster hash: dcf33...c10
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #69 Skrevet 15. august 2013 Nordmenn vet visst best når det gjelder alt, herregud for en arrogant nasjon! Anonymous poster hash: 5f89c...f5f Det er vel heller slik at nordmenn, på lik linje med andre vestlige land, baserer seg på forskning, vitenskap og kunnskap, og ikke hva det står i gamle religiøse bøker som ikke akkurat har oppdatert medisinsk kunnskap. Om noe er vi nordmenn feige som ikke har fått denne barbariske skikken ulovlig for lenge siden! Forskning sier en god del om at barn kan få psykiske problemer av at forelsrene skiller seg, likevel klarer knapt halvparten av dere å bevare ektesjapet, hvis dere i det hele tatt klarer å forplikte dere nok til å gifte dere i det hele tatt. Kanskje skillsmisse burde bli forbudt? Forskning sier også en god del om alkoholinntak når man har omsorgen og ansvaret for barn, likevel ser og hører man stadig om berusede småbarnsforeldre. Alkoholkonsum i svangerskapet er et stort og alvorlig problem. Alkohol forbys likevel ikke.. Dere setter stadig egne behov foran barna, men andres valg har dere null respekt for! Anonymous poster hash: 5f89c...f5f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #70 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Det er ikke mer renslig, ei heller finere. Tenk at du setter ord i en eventyrbok høyere enn dine barns ve og vel.Det er ikke bare et lite kutt, det er en helt unødvendig og smertefull operasjon på et lite barn som ikke har muligheten til å motsette seg det. Et overgrep... Snakk om trangsynt... Det er ikke en eventyrbok, det er Guds ord. Vær litt mer ydmyk og vis respekt!! Og det er ikke unødvendig. Det er ikke smertefullt. Det er det beste for både mann og kvinne, jente og barn. Dere kjerringer er så dramatiske ass. Anonymous poster hash: dcf33...c10 Sier det igjen: Lurer på om du er like tøff i trynet hvis barnet ditt dør av komplikasjoner. Men religion er vel viktigere enn at barnet dør. Bare det dør uten forhud. Går jo alltids an å få seg flere barn. Anonymous poster hash: 0fa48...990
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #71 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Koranen sier IKKE at gutter og menn skal være omskjært. Har du lest koranen du? Tviler på at du er muslim, du aner jo ikke hva du snakker om!Omskjæring gjøres pga tradisjon ikke pga religion. Forskjell på religion og tradisjon får du her: Religion; er en fellesbetegnelse for ulike trossystemer og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mere enn det fysiske. Religioner presenterer gjerne svar på menneskers eksistensielle undring, og inkluderer som oftest tro på Gud/Guder eller andre overfysiske vesener Tradisjon: I alminnelig språkbruk betyr tradisjon kulturemner som er overført gjennom tid, fra slektledd til slektledd. Tror ikke du er den rette til å kritisere min tro. Du er ingen riktig muslim, du har ikke engang tatt Hijab. Muhammed (Fred være med han) snakket om de fem. Omskjæring, klipping av kjønnshår, klipping av underarmshår, klipping av negler og trimming av sjegg. Også når han ble befalt til å følge den Abrahamske religion, hvor omskjæ'rng er et krav!! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Ja la oss høre på barneskjenderen Muhammed. Anonymous poster hash: 0fa48...990
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 15. august 2013 #72 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Koranen sier IKKE at gutter og menn skal være omskjært. Har du lest koranen du? Tviler på at du er muslim, du aner jo ikke hva du snakker om!Omskjæring gjøres pga tradisjon ikke pga religion. Forskjell på religion og tradisjon får du her: Religion; er en fellesbetegnelse for ulike trossystemer og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mere enn det fysiske. Religioner presenterer gjerne svar på menneskers eksistensielle undring, og inkluderer som oftest tro på Gud/Guder eller andre overfysiske vesener Tradisjon: I alminnelig språkbruk betyr tradisjon kulturemner som er overført gjennom tid, fra slektledd til slektledd. Tror ikke du er den rette til å kritisere min tro. Du er ingen riktig muslim, du har ikke engang tatt Hijab. Muhammed (Fred være med han) snakket om de fem. Omskjæring, klipping av kjønnshår, klipping av underarmshår, klipping av negler og trimming av sjegg. Også når han ble befalt til å følge den Abrahamske religion, hvor omskjæ'rng er et krav!! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Haha morsom du! Så jeg kan ikke være muslim fordi jeg ikke går med hijab? Er du helt blåst eller? Og igjen, omskjæring er ikke ett krav! Vis meg hvor det står i Koranen at omskjæring er ett krav for å være muslim.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. august 2013 #73 Skrevet 15. august 2013 Jeg kommer aldri til å respektere deg som utsetter barnet ditt for omskjæring. Og jeg kan heller ikke fatte at det ikke synker inn for et enormt overgrep dere utfører! Det er så mye info om dette på nettet, alle argumenter dere kommer med blir motbevist tvert og hvor alvorlig det er bevist stadig vekk. Men likevel klarer dere med skylapper å fortsette med de enorme, unødvendige og farlige overgrepene mot uskyldige barn. Utrooooolig!
CaptainHindsight Skrevet 15. august 2013 #74 Skrevet 15. august 2013 Nordmenn vet visst best når det gjelder alt, herregud for en arrogant nasjon! Anonymous poster hash: 5f89c...f5f Det er vel heller slik at nordmenn, på lik linje med andre vestlige land, baserer seg på forskning, vitenskap og kunnskap, og ikke hva det står i gamle religiøse bøker som ikke akkurat har oppdatert medisinsk kunnskap. Om noe er vi nordmenn feige som ikke har fått denne barbariske skikken ulovlig for lenge siden! Forskning sier en god del om at barn kan få psykiske problemer av at forelsrene skiller seg, likevel klarer knapt halvparten av dere å bevare ektesjapet, hvis dere i det hele tatt klarer å forplikte dere nok til å gifte dere i det hele tatt. Kanskje skillsmisse burde bli forbudt? Forskning sier også en god del om alkoholinntak når man har omsorgen og ansvaret for barn, likevel ser og hører man stadig om berusede småbarnsforeldre. Alkoholkonsum i svangerskapet er et stort og alvorlig problem. Alkohol forbys likevel ikke.. Dere setter stadig egne behov foran barna, men andres valg har dere null respekt for! Anonymous poster hash: 5f89c...f5f Skiller man seg er det som regel en grunn til det, en grunn som i bunn og grunn er en sak mellom foreldrene. At dette går utover barn er selvfølgelig beklagelig, men kan ikke sammenlignes med å ta et enormt valg vedrørende noen andres kropp, uten at det er medisinske årsaker bak. Jeg ville gjerne hatt et forbud mot alkoholkonsum under graviditeten. Det er synd at mors rett over egen kropp skal gå over barnets rettigheter. Det kan likevel ikke sammenlignes. Jeg har respekt for mange valg, men ikke unødvendig kosmetisk kirurgi på noen som ikke har gitt sitt samtykke.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #75 Skrevet 15. august 2013 DERE NORSKE KVINNER ER SÅ TRANGSYNTE! Ders vei er ikke den beste! Koranen sier at menn SKAL være renslige og velstelte, altså OMSKJÆRT. Det skjer ingenting ved å omskjere, det er bare et lite kutt, merker ikke noe til det engang!! Og sex er mye bedre, og det ser mye bedre ut. Jeg vil ikke at min sønn skal ikke kunne ha sex fordi penisen hans er stygg! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Koranen sier IKKE at gutter og menn skal være omskjært. Har du lest koranen du? Tviler på at du er muslim, du aner jo ikke hva du snakker om!Omskjæring gjøres pga tradisjon ikke pga religion. Forskjell på religion og tradisjon får du her: Religion; er en fellesbetegnelse for ulike trossystemer og kulturelle handlingsmønstre som forutsetter at virkeligheten omfatter mere enn det fysiske. Religioner presenterer gjerne svar på menneskers eksistensielle undring, og inkluderer som oftest tro på Gud/Guder eller andre overfysiske vesener Tradisjon: I alminnelig språkbruk betyr tradisjon kulturemner som er overført gjennom tid, fra slektledd til slektledd. Tror ikke du er den rette til å kritisere min tro. Du er ingen riktig muslim, du har ikke engang tatt Hijab. Muhammed (Fred være med han) snakket om de fem. Omskjæring, klipping av kjønnshår, klipping av underarmshår, klipping av negler og trimming av sjegg. Også når han ble befalt til å følge den Abrahamske religion, hvor omskjæ'rng er et krav!! Anonymous poster hash: dcf33...c10 Haha morsom du! Så jeg kan ikke være muslim fordi jeg ikke går med hijab? Er du helt blåst eller? Og igjen, omskjæring er ikke ett krav! Vis meg hvor det står i Koranen at omskjæring er ett krav for å være muslim. Oalala muslimsk chickfight!! Frem med popcornet og len dere tilbake for her blir det action!! Anonymous poster hash: a9b37...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå