Gå til innhold

En mor i bhg sa at jenta mi var stygg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke til meg men til en annen mor som hun har god kontakt med. Jeg ble ufrivillig vitne til samtalen :(

Jenta mi har rødt hår og fregner men helt normal hud ikke veldig lys. Måtte løpe til bilen og begynte å gråte :( ble så lei meg :( 

Anonymous poster hash: 2349a...3d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortjener juling!

Anonymous poster hash: 31e6a...c81
Skrevet

Vel, hun er stygg i hodet sitt! Vet ikke hva som er verst jeg...

Ikke hør på det, jenten din er vakker med sine røde lokker :-) dessuten, et ansikt uten fregner er som en himmel uten stjerner ;-)

Skrevet

Klarer ikke helt å få meg til å tro at folk diskuterer barn slik!! Hun kan ikke ha ment at barnet ditt hadde oppført seg stygt på noen måte?

Anonymous poster hash: 838e1...0ca
Skrevet

Hvem er det som snakker sånn om barn? Skjønner godt at du ble lei deg. For et ekkelt menneske!!! 

Anonymous poster hash: 0c869...c80
Skrevet

Sikker på at hun ikke mente at hun hadde oppført seg stygt da? Alle barn er jo litt rampete iblant, kanskje hun hadde kastet sand i håret på venninnen og mammaen til venninnen sa at ditt barn hadde vært stygg mot henne?

Høres rart ut å stå i barnehagen og sladre om utseende til barna, det sier mer om de foreldrene enn om utseende til barnet ditt altså. Hun er sikkert kjempesøt!

Anonymous poster hash: 03684...eba
Skrevet

Hva med all navnehetsen her inne. Jeg syns dette er samme kategori.

Skjønner det er fryktelig trist for deg som mor, men prøv å ignorere det. Jeg synes fregner og røde lokker er nydelig. :)

Anonymous poster hash: 9d30e...67f
Skrevet

Hun må jo være tilbakestående. Og hadde jeg vært deg hadde jeg sikkert funnet på å kalle henne akkurat det.

Skrevet

Jeg kunne vært troendes til å si noe sånt. Noen mennesker er stygge, både barn og voksne og jeg har en tendens til å plumpe ut med både de positive og de negative tingene.

Jeg har en niese som er ganske stygg. Hun er likevel en flott jente med mer sjarm enn de fleste. Å være stygg er ikke det værste som kan skje deg. Å være dum eller slemm er mye værre. Hadde noen sakt det om barnet hadde du hat grunn til å bli fortvilet.

Anonymous poster hash: e26c5...edf
Skrevet

Dessverre er det bare slikt man må lære seg å overhøre, det er alltid noen som skal rake ned på noe.

Vi har forsåvidt ei jente i bhg der barnet mitt går med rødt har og fregner ho er helt nydelig. men så er jeg en av de som syntes rødt hår er flott.

Om det ble sagt slik at barnet ditt kunne høre det hadde jeg tatt det opp med personalet slik at de kan ta opp som et tema hva man sier og ikke sier rundt barn. For det er neppe bare ditt barn som har fått kommentarer slengt om seg.

Hvis ikke hadde jeg valgt å legge det død, det vil være de som syntes barnet ditt er pent og de som syntes det er stygt og de som syntes det er midt i mellom. hjelper lite å ta seg nær av det.

Jeg vet det sårer, som mor til et funksjonshemmet barn har jeg måttet tåle å få en del kommentarer slengt til meg og om barnet mitt til andre slik at jeg har hørt det. Tykk hud er greit å få først som sist. Du kan nemlig ikke forandre andre. 

Anonymous poster hash: f294e...3c0
Skrevet

Jeg kunne vært troendes til å si noe sånt. Noen mennesker er stygge, både barn og voksne og jeg har en tendens til å plumpe ut med både de positive og de negative tingene.

Jeg har en niese som er ganske stygg. Hun er likevel en flott jente med mer sjarm enn de fleste. Å være stygg er ikke det værste som kan skje deg. Å være dum eller slemm er mye værre. Hadde noen sakt det om barnet hadde du hat grunn til å bli fortvilet.

Er du seriøs?

Da er du virkelig dum, som ikke skjønner at folk ser ting forskjellig og dermed holder tett om sin egen mening om saken.

Anonymous poster hash: c2802...b78

Skrevet

Er du seriøs?

Da er du virkelig dum, som ikke skjønner at folk ser ting forskjellig og dermed holder tett om sin egen mening om saken.

Anonymous poster hash: c2802...b78

Selvfølgelig forstår jeg at folk ikke er enige om hvem som er pene og hvem som er stygge. Det blir likevel snakket om, ikke bare av meg. Jeg er vel generelt av dem som bryr meg lite om utseendet til folk, men dte er da ingen tvil om at det er ting som nevnes akkurat som folk snakker om at noen er smarte/dumme og andre er snille eller slemme.

Skrevet

Sluttar aldri å forundrast over folk. Kommentqren seier meir om henne enn om barnet..

Skrevet

Er det en ting jeg har lært meg så er det at mennesker som kommenterer andre på den ene og andre måten mest sannsynlig har store komplekser selv. Jenten din er nok nydelig, og kanskje det irriterer denne moren som meget mulig ikke er fornøyd med sitt eget barn.

Anonymous poster hash: e1937...ab8

Gjest FinogFjong
Skrevet

Folk som sier slikt antar jeg alltid er hjerneskadet på en eller annen måte...

Men som en annen over skrev, ta det opp med styrer/ped.leder, folk med så mangelfullt utviklede sosiale antenner kommer garantert til å si liknende ting igjen...kanskje til og med til et barn...

Hvordan reagerte den andre moren da? Protesterte hun, eller? (om ikke var jo hun like ille, vil jeg si...)

Er du skikkelig tøff, spør du henne om hun har en hjerneskade, siden hun sier slikt...(men det holder vel å ta det opp med styrer, samt å styre langt unna henne for "all evighet"...)

Gjest Julia1984
Skrevet

Mangel på sosiale antenner.......DET må være tøft som voksen, HI

Skrevet

Jeg syns rødt hår og fregner er kjempe søtt!!

Jeg er sikker på at jenta di er nydelg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vel, hun som sa dette er stygg i hodet! Drittkjerring, fortjener juling! Rødt hår og fregner er forresten dødpent, har det selv og ville ikke bytta mot kommunegrå en eneste dag!

Spytter på kjerringa! Phøy!

Skrevet

Har aldri hørt lignende! Fy så sint jeg blir! :(

Håper du orker å ta det opp med ped.leder. Bare si det som det er. Om det hadde vært på vår barnehageavdeling hadde de tatt tak i det umiddelbart.

Rødt hår og fregner er forøvrig veldig pent, synes jeg. :)

Anonymous poster hash: 2d65f...3b1

Skrevet

I alle dager... :-o Folk er ikke riktig bevart. Jeg synes det er nydelig med rødt hår og fregner :)

Skrevet

Ååååå jeg blir så sint, noen kan være så stygge mot andre. :(

Jeg hadde nok kommet til å sagt til henne der og da, "det er du som er stygg og helt rotten innvendig som kan si noe slikt om et stakkars barn"

Bare ta det opp med ped.leder eller styrer på barnehagen du, håper hun får en lærepenge hun husker den merra. :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hun er stygg!! Tenk å lire av seg noe slikt?? Er det rart barn mobber andre barn sier jeg bare, de får jo holdningene sine et sted. Jeg kan heller ikke få meg til å forstå hvordan noen kan syns barn er stygge? Fy søren, nå ble jeg faktisk sint!

Gjest meg&mini
Skrevet

Nå ble jeg kvalm innvendig. HVEM sier sånt da?

Jeg synes virkelig ikke man skal prate om andre sitt utseende på denne måten.

Dessuten så er rødt hår og fregner NYDELIG.

Jeg har alltid hatt lyst på fregner og skulle ønske datteren min var så heldig å få arve fra faren sin

Skrevet

På min dialekt kan man si: "hun er stygg" og mene både utseendet og oppførselen. Er du sikker på at hun snakket om utseendet til datteren din? jeg mener ikke at det er greit å beskrive barn på denne måten uansett om det er utseendet eller oppførselen det gjelder. Dumhet finnes det desverre ingen vaksine for :-)

Anonymous poster hash: c987b...8d2
Skrevet

det samme på min dialekt. Kan si så stygg hun er, men egentlig mene så slem hun er. Kanskje ikke så positivt det heller, men blir på en annen måte

Anonymous poster hash: 0c869...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...