Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #26 Skrevet 13. august 2013 Når jeg leser dette blir jeg så GLAD for at jeg har tatt smokken fra mine mye tidligere! Det er jo klart det er vanskelig når de er blitt så store som 4 år. Eldste var nesten 3 år, mellomste 2.5 år og yngste 2 år. Eldste sutret noen kvelder, ellers ingen problemer. Anonymous poster hash: 7392a...e64
håperpåvinterbarn Skrevet 13. august 2013 #27 Skrevet 13. august 2013 To råd: 1:ikke spør her inne 2: gjør det som er riktig for din familie Siden råd 1 gikk i vasken , så gir jeg et ekstra råd: ignorere svar fra flåsete damer (som uttaler seg som de skulle være tannleger, noe de IKKE er) og gå rett til råd 2. God natt til både deg og resten av familien
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #28 Skrevet 13. august 2013 Bor lenger ned i Europa, der barna slutter med bleier lenge før norske barn, men beholder smokken ved innsoving til de er godt over 4 år gamle (og attpåtil bruker tåteflasker!). Ingen tegn til spesielt skjeve tenner. Jeg er ikke tannlege, men risikoen er kanskje overdrevet så lenge det er snakk om korttidsbrukt når barnet legger seg. Personlig tror jeg at man må involvere barnet i valg av tidspunkt dersom man venter til barnet blir så stort som 3-4 år gammel. Vi ble enig med poden om at vi skulle prøve å slutte med smokk når han var 3 år og 10 mndr; vi snakket lenge om det og at det var en del av å bli stor, og plutselig en dag gikk han med på et forsøk. Gjorde ikke noe spesielt ut av det annet enn å gi masse ros, og smokkene endte opp i bosset. Før det brukte han smokk konsekvent ved innsoving siden spedbarnsalderen. Anonymous poster hash: 56aee...a6a
Miamimom Skrevet 13. august 2013 #29 Skrevet 13. august 2013 For meg høres det helt sinnssykt ut med smokk til et så stort barn uten diagnose. Synes dere legger lista for videre oppdragelse.. Men som med alt annet man ikke er såå forståelsesfull med her inne er man vel uempatisk og hjerteløs..det synes jeg overhodet ikke at det er.
Edelweis Skrevet 13. august 2013 #30 Skrevet 13. august 2013 Gi den tilbake? Hvis du først har tatt den så kan du stå ved ditt valg. H a er årsaken til at du vil gi den tilbake?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #31 Skrevet 13. august 2013 nei, jeg ser den. men samtidig så tenker jeg om det er så farlig med denne smokken om natten. vi har gått fra å være en fredelig familie, til å få et monster her. han slår, biter, sparker, hyler og trasser hele dagen. sånn var han aldri før, når han fikk nok søvn. Anonymous poster hash: a5227...644 Jeg hadde nok prøvd å gi den, men kun på natten. DET er det beste for HAN. Du vil vel kun det beste for barnet ditt. Og deg og resten av familien. Det er også for en liten periode. ALt skal være så perfekt her inne, men JEG hadde nok gjort det, for GUTTENS skyld. (Kun på natten da). Oppdater gjerne om du prøver det :-) Anonymous poster hash: e3301...0b8
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #32 Skrevet 13. august 2013 Gi den tilbake? Hvis du først har tatt den så kan du stå ved ditt valg. H a er årsaken til at du vil gi den tilbake? Har du lest HI? Og les hele tråden. Anonymous poster hash: c2745...4f3
Løvinna30 Skrevet 13. august 2013 #33 Skrevet 13. august 2013 To råd: 1:ikke spør her inne 2: gjør det som er riktig for din familie Siden råd 1 gikk i vasken , så gir jeg et ekstra råd: ignorere svar fra flåsete damer (som uttaler seg som de skulle være tannleger, noe de IKKE er) og gå rett til råd 2. God natt til både deg og resten av familien Jeg er enig her. Tenk ikke på hva andre fremmende tenker, hvertfall ikke her inne hvor alt er så bra og perfekt. Du skal tenke på SØNNEN din, hva er det beste for han? La han få smokken sin, og prøv igjen med smokkeslutt om en liten stund.
nasse nøffen Skrevet 13. august 2013 #34 Skrevet 13. august 2013 Min suttet på tommelen , det var værre å avvenne.. Tommel skader mer enn smokk, sa hennes tannlege.. Hun har flotte tenner idag, etter noen år med regulering... Om det var pga tommelsuging er usikkert
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #35 Skrevet 13. august 2013 Sønnen min fylte nettopp 5. Sluttet med nattsutten uten problemer. Sovner og sover like godt som tidligere . Har også prøvd da han var 3 og 4 , med x antall oppvåkninger. Anonymous poster hash: 5209e...a45
Elsker livet Skrevet 13. august 2013 #36 Skrevet 13. august 2013 (endret) Den største faren her er at han lærer seg at når han kjemper lenge og hardt mot foreldrenes beslutninger, gir det resultater i hans favør. Nå blir han sannsynligvis enda mer utholdende. Endret 13. august 2013 av Elsker livet
håperpåvinterbarn Skrevet 13. august 2013 #37 Skrevet 13. august 2013 Jaja jeg hadde tommelen som trøst helt til skolealder. Jeg har rette pene tenner (en av de tingene jeg liker ved meg selv). Har aldri hatt regulering. Ikke at det er en regel, men dersom man ikke er spesialist innen idontologi/har forsket på området (altså har dekning for sine påstander), så bør man holde seg for god til å uttale seg om hvorvidt smokk fører til skjev tannstilling.
Edelweis Skrevet 13. august 2013 #38 Skrevet 13. august 2013 Gi den tilbake? Hvis du først har tatt den så kan du stå ved ditt valg. H a er årsaken til at du vil gi den tilbake? Har du lest HI? Og les hele tråden. Anonymous poster hash: c2745...4f3 nei, vet du, da jeg åpnet kom jeg direkte på side to. trodde det første innlegget der var HI. Beklager! men fortsatt hadde jeg villet stå på mitt og fortsatt uten smokk!
LittLykkelig Skrevet 13. august 2013 #39 Skrevet 13. august 2013 Den største faren her er at han lærer seg at når han kjemper lenge og hardt mot foreldrenes beslutninger, gir det resultater i hans favør. Nå blir han sannsynligvis enda mer utholdende. Nettopp. Ser dette mer og mer i barnehagen. Foreldre som gir opp og gir etter. Noe sier meg at det ikke er første kampen HI taper heller, ettersom han nå har kjempet så mange netter. Dere graver deres egen grav HI..
Gjest Vicky Pollard Skrevet 13. august 2013 #40 Skrevet 13. august 2013 Jeg harde aldri orket kjempe så lenge, hadde nok gitt meg Min eldste på 3 år og 2 mnd er mega avhengig av tutten og skinnet, samt han er ikke tørr ennå heller. Ikke kler han på seg selv heller ennå for den del. Han er litt treg med ting, har alltid vært det. Jeg ser for meg at han nok er tørr før han er 4, ( Vi jobber med saken, går på do jevnlig, men når han går uten bleie pisser han seg ut hele tiden.) Men det går framover. Å slutte med smokken nå synes håpløst, det får bare vente, bleieslutt først. Mam har kommet med smokker som er helt flate innerst og skal motvirke skjev tannstilling. Anbefaler de.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #41 Skrevet 13. august 2013 Etter 7 uker med hyling, skriking,sutring, sint barn som er helt forandret tror jeg faktisk de fleste villet ha kapitulert og tenkt: Hva er det veste som kan skje om jeg gir den forbanna smokken tilbake til gutten? Jeg hadde gjort som deg HI, og det er du som kjenner sønnen din best. Min 3,5 åring slutta med smokk nå nettopp (brukte den kun på natta) og da han hadde sovna,snappa jeg ut smokken slik at han lå hele natta uten den. For jeg begynte å se på tennene hans at de ble "smokketenner". Gikk fint å ta ut smokken, han sov godt likevel.. Prøv senere, oppmuntre han til at han skal gi den bort, slik at han vet at det en dag kommer til å skje.Ingen har heldigvis dødd av å ha smokk om man skal sette ting i perspektiv her... Og til dere som nå tror at HI er dødsdømt mht at nå kommer sønnen hennes til å vinne alle kamper de noen gang kommer til å kjempe: Gi dere, tåpelige kvinnfolk!! Anonymous poster hash: cd15c...64b
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #42 Skrevet 13. august 2013 takk til alle som har svart. alle meninger verdsettes.. Nå er det sånn at vi i går tok vårt valg. vi ga smokken tilbake, gutten sovnet på få minutter, og sov helt til klokken 7.30 (i motsetning til å våkne 4.30 - som han har gjort hver morgen de siste ukene.) Han våknet blid som en sol, og han er fremdeles like blid. Ang dette med at han nå vil pushe grenser, det er jeg alldeles ikke redd for. Hvem her inne, kan med hånden på hjertet si, at de aldri har gitt etter for barna sine? Om noen av dere påstår det, da vil jeg enten si at dere kun har små barn, som enda ikke har fått meninger, eller så lyver dere. enkelt og greit.. Ja, han er stor gutt, og nei, en 4 åring burde absolutt ikke bruke smokk, men nå er det sånn, og det gjør livet enklere, uten at det skader noen.. så da blir det sånn her hjemme hos oss :-) Anonymous poster hash: a5227...644
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå