Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Huff.. dette er så slitsomt!!! Har en gutt på 4 år. Han har brukt smokken lenge på natten. alltid vært en blid, opplagt og uthvilt gutt. har alltid sovnet på 10 min, aldri noe bråk. Sluttet med smokk for 7 uker siden. HVER eneste natt nå, så ligger han og hyyyylskriker i alt fra 2-3 timer. Han er grinete, sur og gretten hele dagen, pga dårlig søvn. Jeg har lyst til å gi smokken tilbake. Føler at det ikke er verdt kampen. det ødelegger dagene våre.. hva tenker dere? Anonymous poster hash: a5227...644
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Skjønner vi har vært heldige. 3 åringen brukte smokk myyye. I sommer ga han alle til Kaptein Sabeltann og det har aldri vært spørsmål etter de Anonymous poster hash: 9b7d2...9db
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 nei, jeg ser den. men samtidig så tenker jeg om det er så farlig med denne smokken om natten. vi har gått fra å være en fredelig familie, til å få et monster her. han slår, biter, sparker, hyler og trasser hele dagen. sånn var han aldri før, når han fikk nok søvn. Anonymous poster hash: a5227...644
Gjest meg&mini Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 7 uker var ganske lenge da, men jeg synes ikke du skal gi tilbake smokken nei. Mini var ekstremt avhengig av sin og suttet på den tilogmed etter at jeg hadde klippet av tuten på den. Det gir seg tilslutt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Ville gitt den tilbake. Selvom han er "stor" så er det jo fælt for han å være så lei seg/sint, og i tillegg så er hele dagen ødelagt. Prøv heller igjen litt senere, gi smokken til nissebarna, kaptein sabeltann, smokkefeen eller noe som han finner interesant Anonymous poster hash: 68b74...d94
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 men kan noen her fortelle meg farene ved å bruke smokk om natten? Han har fine tenner og språket er helt normalt. Anonymous poster hash: a5227...644
Gjest Julia1984 Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Hva sier tannlegen? Har han et typisk smokkebitt? For har han det er saken enkel! Men om tenna ikke har noen merker etter smokkebruk tenker jeg at "hvilken skade gjør den smokken om natten"
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 tannlegen sa ingenting på 4 års kontrollen. nevnte det heller ikke, men hadde det vært ille, så hadde hun vel sagt noe. tennene hans ser helt normale ut. og var det ikke du som først skrev nei? Anonymous poster hash: a5227...644
LittLykkelig Skrevet 12. august 2013 #10 Skrevet 12. august 2013 Hvis du gir den tilbake vil alle nettene ha vært forgjeves. Og dere signaliserer at dere ikke er konsekvente. En så stor gutt burde klare seg uten..
Kanutten83 Skrevet 12. august 2013 #11 Skrevet 12. august 2013 Jeg tenker også at så lenge tenner og språk er fint, kan smokk om natta umulig gjøre noen skade. Og 7 uker med dårlige dager er ikke verdt kampen om smokkeslutt på natta.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #12 Skrevet 12. august 2013 4 år?? Nei vet du hva. Fortsett kampen. En jente som gikk i klassen min brukte smokk til hun var 11 år, om natta!! Ekstremt, men det skjer jo tydeligvis! Anonymous poster hash: 047a0...72d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #13 Skrevet 12. august 2013 det er det jeg også tenker. samtidig så vil vi jo være konsekvente som foreldre. det bare føles så nyttesløst og ekstremt slitsomt, og at det rett og slett ikke er verdt det.. jeg finner heller ingen ordentlig grunn for at det er så farlig med smokk om natten.. hadde jeg hatt noen grunner, men jeg finner ingen.. Anonymous poster hash: a5227...644
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #14 Skrevet 12. august 2013 Jeg ga smokken tilbake til min fire-åring etter samme kampen. Han brukte den maks 10 minutter for dag, og ga den bort selv da han var 4 år og 7 mnd. Jeg gir blaffen i hva andre har gjort, eller hva andre mener er riktig. De er ikke mor til mine barn Gutten min har ingen problemer med tenner eller språk, og hadde det heller ikke da. Jeg hadde gitt den tilbake, men det er meg da Anonymous poster hash: e572a...66b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #15 Skrevet 12. august 2013 Jeg ga smokken tilbake til min fire-åring etter samme kampen. Han brukte den maks 10 minutter for dag, og ga den bort selv da han var 4 år og 7 mnd. Jeg gir blaffen i hva andre har gjort, eller hva andre mener er riktig. De er ikke mor til mine barn Gutten min har ingen problemer med tenner eller språk, og hadde det heller ikke da. Jeg hadde gitt den tilbake, men det er meg da Anonymous poster hash: e572a...66b Jeg ga smokken tilbake til min fire-åring etter samme kampen. Han brukte den maks 10 minutter for dag, og ga den bort selv da han var 4 år og 7 mnd. Jeg gir blaffen i hva andre har gjort, eller hva andre mener er riktig. De er ikke mor til mine barn Gutten min har ingen problemer med tenner eller språk, og hadde det heller ikke da. Jeg hadde gitt den tilbake, men det er meg da Anonymous poster hash: e572a...66b vurderer det sterkt, ja.. :/ Anonymous poster hash: a5227...644
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #16 Skrevet 12. august 2013 Jeg ga smokken tilbake til min fire-åring etter samme kampen. Han brukte den maks 10 minutter for dag, og ga den bort selv da han var 4 år og 7 mnd. Jeg gir blaffen i hva andre har gjort, eller hva andre mener er riktig. De er ikke mor til mine barn Gutten min har ingen problemer med tenner eller språk, og hadde det heller ikke da. Jeg hadde gitt den tilbake, men det er meg da Anonymous poster hash: e572a...66b Jeg ga smokken tilbake til min fire-åring etter samme kampen. Han brukte den maks 10 minutter for dag, og ga den bort selv da han var 4 år og 7 mnd. Jeg gir blaffen i hva andre har gjort, eller hva andre mener er riktig. De er ikke mor til mine barn Gutten min har ingen problemer med tenner eller språk, og hadde det heller ikke da. Jeg hadde gitt den tilbake, men det er meg da Anonymous poster hash: e572a...66b vurderer det sterkt, ja.. :/ Anonymous poster hash: a5227...644 Gjør det som er riktig for deg og dere! Anonymous poster hash: e572a...66b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #17 Skrevet 12. august 2013 vel, jeg kapitulerte. og gjett hva! Ungen sover! Han sovnet på under 5 minutter.. kanskje det er galt, men det føles herlig Anonymous poster hash: a5227...644
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #18 Skrevet 12. august 2013 Jeg tror du troller. Ingen normale mennesker gir smokk til en fireåring. Anonymous poster hash: 324f0...2ad
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #19 Skrevet 12. august 2013 nei, jeg troller ikke.. :-) siden du er så imot det. Kan du fortelle meg faren ved å la en 4 åring bruke smokk om natten? Jeg spør oppriktig, fordi jeg gjerne vil vite det, om det ER noe fare med det. Anonymous poster hash: a5227...644
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #20 Skrevet 12. august 2013 nei, jeg troller ikke.. :-) siden du er så imot det. Kan du fortelle meg faren ved å la en 4 åring bruke smokk om natten? Jeg spør oppriktig, fordi jeg gjerne vil vite det, om det ER noe fare med det. Anonymous poster hash: a5227...644 Tannstillingen blir ødelagt. Du ser det kanskje ikke på melketennene, men de varige tennene blir ødelagte. Anonymous poster hash: 324f0...2ad
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #21 Skrevet 12. august 2013 jeg vet at tannstillingen KAN bli ødelagt, men jeg regner med at tannlegen hadde sagt noe, om det var ille. Jeg vet om et par andre barn, som bruker samme tannlege, som fikk beskjed om at smokken hadde skadet tennene til de andre barna. den samme tannlegen sa ingenting om det til oss, så jeg tror ikke det er noen fare for det nå. hvordan kan en smokk skade de fremtidige tennene? Enda ikke mistet en eneste tann, og tennene er overhodet ikke skjeve. Anonymous poster hash: a5227...644
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #22 Skrevet 12. august 2013 Vet du, vi gjorde det samme. Bare at datteren vår var 3,5 år. Hun var ikke klar. Det vi imidlertid gjorde, var at vi tok ut smokken da hun hadde sovnet. Så i realiteten var det ikke så lenge hun hadde den i munnen. Et år senere gikk smokken i stykker og det aksepterte hun. Så da var det over Jeg slet også med det samme valget som du har gjort nå. Til syvende og sist gjorde vi det som var riktig for vår familie Anonymous poster hash: eafcf...3a3
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #23 Skrevet 12. august 2013 Smokkbruk innimellom ødelegger ikke tannstillingen, og skulle det gå utover melketennene, så går de tilbake etter smokkeslutt Hilsen Tannlege Anonymous poster hash: 91c43...50f
Ikkesåallerværst Skrevet 12. august 2013 #24 Skrevet 12. august 2013 Jeg har kun ett råd: Ikke spør her, gjør det dere som foreldre kjenner i magen at er rett.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #25 Skrevet 12. august 2013 Jeg tror du troller. Ingen normale mennesker gir smokk til en fireåring. Anonymous poster hash: 324f0...2ad Hmm, da står jeg altså i fare for å bli unormal om en måneds tid! Anonymous poster hash: 58960...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå