Gå til innhold

FATTIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, da var alt av regninger betalt for denne mnd...

Dårlig beregning men nå kom alt av studielån, internett, forsikring osv..

Så sitter igjen med 1100,- til mat og bensin i 4 uker til.. Jippi

:(

Anonymous poster hash: 78d85...da1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du langt unna jobben? Kanskje buss hadde vært noe nå?

Hvor mange munner har du og mette?

Får sykle til jobben (om den ikke er så langt unna) eller busse.. Så får det bare bli first price mat.. Torsk, fiskegrateng, poteter..?

Anonymous poster hash: 5e304...12e
Skrevet

Oj, det kan jo ikke gå. For regner med at det er flere enn bare deg i husholdningen.. 

Skrevet

takk for tips, men går ikke busser dit jeg jobber :( ca 3 mil t/r hver dag...

Kan kanskje sitte på med noen da:)

en full tank kan vel holde akkurat (litt under 500 kr)..

Har 1 og 1/2 munn å mette hvis du kan si det sånn, middag er ikke så nøye når jeg er alene. Da holder det med et brød og skinkeost ..

off.. men noen ganger får det bli sånn, en kjenner at en lever i hvertfall :P

Skrevet

i verste fall kan jeg vel låne av noen , men det liker jeg ikke... så får se hvordan dette går !

Skrevet

Oi da, da hadde jeg sett etter om jeg kunne selge noe.

Noe du har liggende som du ikke trenger lenger kanskje? Barneklær, barneutstyr, skolebøker?

Skrevet

Har du ikke mastercard? Hadde ikke klart meg uten det.Låner stort sett hver mnd for å få dt til å gå rundt.Jeg har ingen å låne penger av å ingen som kan hjelpe meg med penger.Så da må jeg bruke mastercard,da får du også gjøre det.Ikke sitte her å klage å håpe noen gidder å hjelpe deg.

Anonymous poster hash: 6080a...d93
Skrevet

Hæh??

Er det helt krise å leve på 11 000 kr når alt man skal bruke de pengene på er mat og bensin i 4 uker, når man er kun 1 voksen og et lite barn?

Da skjønner jeg ingenting rett og slett...Er det noe jeg ikke har fått med meg her??

Anonymous poster hash: d02c0...34e
Skrevet

Det var litt knapt ja. Kansje du kan få litt hjelp av familie venner? Hva har du i fryser, skuffer og skap? Feks mel, sukker, pasta osv. Man kan lage mye god mat veldig billig hvis man har endel basisvarer liggende.

Anonymous poster hash: 80296...d0b

Skrevet

tror du ikke fikk med deg at du kan dele den summen på 10 ca ...

Skrevet

Ta bort en null du, blir en helt annen sum da.

Skrevet

ja, jeg har en del i skuffer og skap, så jeg får prøve å finne på noe lurt !

Skjønner at noen blir irriterte , for enkelte så er det kanskje sånn man lever fra måned til måned =/ og det er veldig trist, synes jeg...

har vel så og si ALDRI vært i denne situasjonen før med SÅ lite penger på en mnd, så jeg ble litt satt ut da jeg sjekka over etter alt av regninger og det faste jeg pleier å betale var betalt ..

- men igjen, jeg får vel ta det med et smil, blir en erfaring rikere og kanskje også lærer jeg meg å bli mer økonomisk ! får se det positive i det !

Skulle det skjære seg så har jeg noen jeg kan låne av sikkert, evt mastercard, lite fan av det men.. må man så må man, men jeg skal se om jeg klarer meg først :P

har lite jeg kan selge, dessverre

Skrevet

Å det rådet om å begynne å bruke MasterCard ol bør du oversee, hvis man må bruke sånt nesten hver mnd så har man et alvorlig problem der man enten bruker for mye eller tjener for lite, før eller senere møter man seg selv i døra, en ting å greie å betale ned etterhvert og før det rentes i starten, men har sett i nær familie og omgangskrets at set går galt til slutt for de som bruker dette hyppig der kredittkort blir som en bankkonto og endel av det normale forbruk.

Da er det bedre å heller sjekke med foreldre, besteforeldre eller andre nære noen kan hjelpe litt. Bedre det enn å ende opp med kredittkort gjeld til over ørene til slutt.

Anonymous poster hash: 80296...d0b

Skrevet

Altså, regninger for strøm, forsikring og studielån kommer ikke som en bombe på noen hvis de klarer å sette av litt penger hver måned for å unngå å komme i slik knipe.. Hadde det vært girkassa på bilen som røyk helt uventet, hadde det vært noe annet.

Anonymous poster hash: b32e0...e41
Skrevet

Hæh??

Er det helt krise å leve på 11 000 kr når alt man skal bruke de pengene på er mat og bensin i 4 uker, når man er kun 1 voksen og et lite barn?

Da skjønner jeg ingenting rett og slett...Er det noe jeg ikke har fått med meg her??

1100 kr :-)

Anonymous poster hash: a21d7...951

Skrevet

Det er knapt ja, jeg fyller bensin for rundt 1400,- per måned, selv om jeg prøver å begrense unødig kjøring. Jeg har bensinkort som gir meg 3% rabatt så det bruker jeg i litt trange tider, fungerer som kredittkort med 30 dagers rentefri betalingsutsettelse slik at jeg kan ta det når neste lønning kommer. Hadde ikke klart meg på den summen din i hvertfall! 

Forstår jeg deg rett er det ikke så trangt hver måned, slik at du vil kunne betale ned kredittkortgjelden raskt! 

Skrevet

Hæh??

1100 kr :-)

Anonymous poster hash: a21d7...951

HAHAHA, herregud, jeg må lære meg å lese ordentlig før jeg svarer,unnskyld!! :D

Skrevet

Men du får vel hvertfall noe barnetrygd, evnt barnebidrag utover i mnd? Hjelper litt hvertfall.. 

Skrevet

Neida, Det kommer egentlig ikke som noe stort SJOKK, hadde jeg satt meg ned og sett på at det var flere ting som forfalt samtidig i august .

Men jeg har også hatt en del høyere lønninger det første halve året (skatt og feriepenger før sommeren) og en del ekstra de første mnd pga arbeidstider og mer jobb.

Derfor har jeg ikke tenkt at jeg skulle sette meg ned å telle på krona i regninger, og utgifter denne mnd hvor jeg for det første har satt opp skattetrekket pga høy inntekt tidlig i året, pluss at jeg fikk vanlig grunnlønn. (ferie hele juli)...

Ingen unnskyldning er god nok nei :D

skulle gjerne vært utdanna økonom, men er nå ikke det da !

Skal prøve å styre unna MasterCard, jeg har litt skrekken for det kortet har hørt om mange som går i fella med det !

Bruker det kun på jobbreiser ol. når jobben skal betale..

MEN som også nevnt, så har jeg nok ikke større problemer med å få betalt ned et par tusen i minus der neste mnd... Men skal prøve å unngå det :)

Så lenge ungen får mat og ikke merker noe særlig til dette, så er jeg fornøyd... kanskje en bare må bli super kreativ:)

Skrevet

også hadde jeg glemt at jeg får jo inn barnetrygd i slutten av mnd også, 970,- der og, takk for at du minte meg på det ! hoho nå følte jeg meg "grådig", kaste meg over de pengene der.. ja ja

Skrevet

Alle kan være uheldig med dårlig planlagt økonomi noen ganger:) regner med du begynner å spare med mnd til strøm, kommunale avg etc.

Siden dette er omtrent første gangen for deg tror jeg nok ikke familie/ venner har problemer med å låne deg penger:) Har lånt av svigermor noen ganger pga store kostnader på bilrep (solgt drittbilen nå). Betaler så klart tilbake alt sammen. Ikke noe problem å få låne. Verst går d utover stoltheten;)

Ellers så kan en lage mye god mat ut av gode basisvarer. Tror spar har 10kr marked nå. Kan sikkert gjøre kupp der!

Anonymous poster hash: d4d3e...73f

Skrevet

Obs har 10 kroners marked nå. Men er du alene så får du vel dobbel barnetrygd.

Dette ordner seg, lykke til :)

Skrevet

nei, vi har delt 50/50, så får 970:)

Men det ordner seg nok, skal ta en tur å se i butikken ;)

Skrevet

nei, vi har delt 50/50, så får 970:)

Men det ordner seg nok, skal ta en tur å se i butikken ;)

Du kan fortsatt ha rett på dobbel barnetrygd selv om dere har 50 % 

Anonymous poster hash: d85a0...709

Gjest meg&mini
Skrevet

WOW! Så positiv du er HI:D

Du klarer tilogmed å se positivt på dette og det er stort av deg det!!

Går barnet i barnehagen? Får hun/han mat der? I såfall så har du en del måltider du ikke trenger å tenke på i forhold til barnet.

Rema 1000 har kneipbrød til 5 eller 6 kr. Kanskje ikke det sunneste, men det er mat og det metter. Har du brødristeren så ville jeg skjært opp i skiver, lagt i fryseren og tatt opp en og en skive og puttet i brødristeren...

Det viktigste er at dere får i dere mat, om det ikke er av den sunneste sorten akkurat denne måneden for heller bare være:)

Ikke bruk bilen mer enn du må er også et godt tips.

Jeg ville tatt ut hele beløpet og betalt alt med kontanter. Mer oversiktlig og det er mye mer vanskelig å splitte en 200 eller 500- lapp på "tull":)

Jeg ville også sett etter om du har noe du kan selge, som du ikke bruker. Klær, barneutstyr, leker, bøker osv.

Dette klarer du helt fint, jeg er i hvertfall ikke i tvil:) Du har den rette innstillingen til å klare dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...