Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Sitter her med en nyfødt på tolv dager. Siste etterlengtede, har to fra før på 3 og 5 år. Men babyen vil bare være hos mamma, Nekter å sove for seg selv (selv om vi bysser/ammer i søvn først, har laget lunt rede + alle triks i boka), nekter å ligge i bæretøy, nekter å ligge i vogn, men sovner kun ved amming og deretter videre på mammas fang. Pappa er uaktuell. Samme greia på natt. Sitter konstant med puppen ute føles det ut som. Dette resulterer i at alt faller på far, levering og henting i bhg, full jobb, innkjøp og de to andre barna. Og med en tre åring i full trass og en fem åring som gråter hver kveld fordi han vil være med mamma føler jeg nå at det blir for mye. HS sa at det voldsomme nærhetsbehovet ville gi seg rundt 2-3 mnd, men jeg kan da ikke sitte her i to mnd til!!! ikveld sitter jeg bare og gråter og lurer på hvordn jeg skal holde ut det her i mange mange uker og har så dårlig samvittighet for at vi fikk sistemann, vi hadde det jo så bra. ps han er sjekket ut for låsninger og har ingen, han er visst bare en av de som krever litt ekstra.... Anonymous poster hash: 089b1...45f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Kan du prøve sjal? Da får ungen nærhet og du to frie hender?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Alle babyer trenger nærhet og kos fra mammen sin! Anonymous poster hash: d787e...d78
Serepta Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Kan ikke far trille tur med babyen i vogna sånn at du kan få litt egentid og kose med de eldste da ?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Du må nesten bare forsette å forsøke bæretøy, det vil bli eneste løsning slik jeg ser det. Jeg vet det føles som en evighet akkurat nå men plutselig har det gått flere mnd og ting har gått seg til. Hvilket bæretøy har du prøvd forresten?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Som jeg skriver i hiovedinnlegget så godtar han verken bæretøy eller vogn.... HI Anonymous poster hash: 089b1...45f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Han er jo bare tolv dager ennå. Ta tida til hjelp. Anonymous poster hash: a23fc...71d
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Min nr to var slik, var sånn til han var ett,eller egentlig foretrakk han kun meg til han var to. Jeg var veldig mye alene med dem så det gikk bra, fikk gitt eldste oppmerksomhet og, hadde bare stort sett minsten på armen. Nå er han 11 år og vi har et veldig godt forhold. Det et slitsomt, men går over. Anonymous poster hash: bac34...998
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Han er 12dager. Gi han tiden han trenger, men har far prøvd å legge han på et nakent bryst? Slik at han får varme og kroppskontakt? Det er helt normalt at ting faller på far med en nyfødt i hus, ingen fedre dør av det! 3åringen overlever trass og 5åringen overlever uten mor. Det er en unntaksperiode nå de første ukene.. Som oftest kommer man seg ovenpå etter hvert når ting blir mer normale igjen. Kan ikke far bade og gi babymassasje og du se barnetv med 5åringen? Det er jo ikke sånn at dere må gjøre så mye ut av det, men da får alle en liten pause.. Anonymous poster hash: 1465b...deb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Har prøvd mei-tai, elastisk sjal og ringslynge... HI Anonymous poster hash: 089b1...45f
Appelsinpiken Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Du kan jo la babyen sove oppå deg i sofaen mens du leser for de to andre. Det måtte vi gjøre her er han sjekket ut for melkeallergi og refluks?
Gjest Morn du Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Det går seg til etter hvert. Det vil jo ikke bli slik for alltid. Minstemann vokser, de eldste blir vant med nye rutiner og mannen må bare gjøre det han må. Dette greier dere, selv om det føles uoverkommelig nå
☆☆☆ Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 At alt anna en babyen fell på far nokre månader må han nesten tole tenker eg. I forhold til dei eldre barna, går det an å f eks lese for dei medan baby heng i puppen så dei ikkje føler seg gløymt av mor?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Har du prøvd smokk? Jeg hadde aldri i verden tenkt at jeg skulle kjøpe en smokk, men med jenta mi, så anbefalte sykehuset oss å gjøre det.. Hadde det også sånn som deg, barnet hadde et voldsomt nærhetsbehov til meg.. og det eneste som roet henne var puppen.. ,helt til jeg kjøpte den smokken. Da kunne jeg legge ungen hvor som helst, og hun sovnet.. Anonymous poster hash: 21d6c...c45
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Han er 12dager, det kan ta noen dager før han blir vant med bæresjalet og vognen.. Det tok noen dager her før minsten likte å ligge i vogn på tur, men han ble mer vant etter hvert, og er fortsatt glad i vognen. Det blir bedre. Anonymous poster hash: 1465b...deb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Er vel litt drastisk å si at han nekter vogn etter 12 dager. Det må vel tilvennes, og det tar vel litt lenger tid.. Anonymous poster hash: 57cbc...6ff
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Takk alle sammen for gode råd. Alt virket plutselig så tungt idag.... Mine to første sov i vogn fra første stund så er vant til det. Hvordan tilvenner jeg til vogn? Han tar smokken, men spytter den ut og begynner å skrike akkurat i det han er i ferd med å sovne (hvis jeg holder den inne skriker han med den i munnen) HI Anonymous poster hash: 089b1...45f
☆☆☆ Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Hugsar eg hadde ei periode eit par veker etter fødsel der alt virka uoverkommeleg, sjølv om det objektivt sett gjekk strålande. Eg måtte opp og amme tre gongar på natta og det var aldeles krise syntes eg, sjølv om amminga var like vond på dagen var det om natta eg sat og grein og lovde meg sjølv å kjøpe mme så snart butikken opna. Eg såg ikkje enden på elendigheten. Når hormona stabiliserte seg ordna alt seg
PrinsessensMor Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 hadde det slik med min, hun sov på magen min i nesten 3 mnd. fikk henne til å sove o bagen på vognen, men da måtte jeg bysse på den så mye at hun lå å rullet. det går over, og fortsett å prøv=) ikke gi deg=)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #21 Skrevet 11. august 2013 Tenk så deilig det hadde vært om du/far hadde gitt MMe Det kan jeg skrive under på er godt! Men her på dib er ikke det godkjent da du som mor skal sitte med baby i puppen å grine hver dag til ungen flytter ut om 30 år. Anonymous poster hash: 22393...de6
snurripåsnei Skrevet 11. august 2013 #22 Skrevet 11. august 2013 kan prøve å la far ta på seg di skjorte å bære babyen litt?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #23 Skrevet 11. august 2013 Tenk så deilig det hadde vært om du/far hadde gitt MMe Det kan jeg skrive under på er godt! Men her på dib er ikke det godkjent da du som mor skal sitte med baby i puppen å grine hver dag til ungen flytter ut om 30 år. Anonymous poster hash: 22393...de6 Er det vondt å leve i full gjennomtrekk? Anonymous poster hash: d9eba...238
carma78 Skrevet 11. august 2013 #24 Skrevet 11. august 2013 Sånn var det her også! Gir seg graaadvis dette:) prøv videre med beretøy er mitt råd! Etterhvert vil han roe seg mer i vogna:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #25 Skrevet 11. august 2013 Barnet er 12 dager, hi! 12 dager! Barnet har ligget inni deg i 9mnd, klart det vil ha nærhet! Er du stresset og usikker? For det merker barnet og blir urolig av det. Anonymous poster hash: 16b35...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå