Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 11. august 2013 #26 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg mener ikke at de er hverken intelligente eller uintelligente. Jeg kjenner dem ikke godt nok til å kunne komme med denne påstanden. Endret 11. august 2013 av Aprikos Syltetøy
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #27 Skrevet 11. august 2013 Jeg mener vi også må ta en diskusjon om hva som konstituerer mobbing. Det er ikke mobbing å påpeke at et navn noen velger til barnet sitt er stygt, eller at folk som skriver grammatisk feil er dumme osv. Det er selvfølgelig ufint å ikke kunne gi beskjed på en ordentlig måte om man er uenig eller har en mening om et tema, men mobbing er det IKKE. Mobbing er systematisk plaging over tid. Jeg mener det å kalle all form for uenighet eller ufinhet mobbing er et hån mot dem som faktisk opplever mobbing. Et eksempel på mobbing her inne er hvordan folk oppførte seg mot brukeren Februarprins! Ellers mener jeg det må være lov å si at navn som Tomander, Chrisander, Melena o.l er det knyttet stigma til, det er på påpeke et faktum, og aldeles ikke mobbing! Anonymous poster hash: 1c916...e1c
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 11. august 2013 #28 Skrevet 11. august 2013 Selvsagt skal det væfe mov til å ytre en mening, men da ksn den være saklig! Er ikke saklig å kalle folk uintelligente fordi de skriver anderledes enn deg selv. Og kalle folk unge, u-utdannet osv oga ett navnevalg er heller ikke saklig. Jeg snakker om åssen forbilde man er for sine små når man formulerer seg på dennd måten.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #29 Skrevet 11. august 2013 Selvsagt skal det væfe mov til å ytre en mening, men da ksn den være saklig! Er ikke saklig å kalle folk uintelligente fordi de skriver anderledes enn deg selv. Og kalle folk unge, u-utdannet osv oga ett navnevalg er heller ikke saklig. Jeg snakker om åssen forbilde man er for sine små når man formulerer seg på dennd måten. Men det er ikke mobbing! Anonymous poster hash: 1c916...e1c
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 11. august 2013 #30 Skrevet 11. august 2013 Hvrdan man går ut mot folk som dåper barna sine Carosander her, vil jeg si er på nippet til det. Greit man er uenigd, men går an å holde seg saklig. Og snakker også litt om dette med å overføre holdningene våre til våre barn.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #31 Skrevet 11. august 2013 Hvrdan man går ut mot folk som dåper barna sine Carosander her, vil jeg si er på nippet til det. Greit man er uenigd, men går an å holde seg saklig. Og snakker også litt om dette med å overføre holdningene våre til våre barn. Da tror ikke jeg du har opplevd mobbing som individ om du kan hevde at dette kvalifiserer til mobbing. Det vil jeg si er en kraftig utvanning av dette begrepet slik at det etterhvert mister sin mening. Jeg er helt enig med deg at det er ufint og ikke minst unødvendig å ikke forholde seg saklig i en diskusjon, men det konstituerer ikke mobbing å fortelle noen at man synes et navn er smakløst, stygt, lyser tenåringsmor, o.l. Anonymous poster hash: 1c916...e1c
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #32 Skrevet 11. august 2013 Hvis folk spørr så svarer jeg ærlig, men jeg svarer på skikkelig vis. Synes det er lite modent å svare slik enkelte gjør her inne og da anonymt. Når det gjelder alle disse navnediskusjonene som jeg i grunn ikke bryr meg stort om (folk må for heite svingende få bestemme hva barna skal hete selv) så svarer jeg ikke så ofte, men svarer da etter hva jeg personlig synes, dvs er dette et navn feks jeg kunne brukt? Men når det er sagt så synes jeg folk skal tenke litt på barna når de setter navn på dem. Den nydelige babyen skal bli tenåring, voksen og gammel selv engang. Har man tenkt over at barnet en dag blir arbeidssøker? Anonymous poster hash: f8e2a...e9d
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 11. august 2013 #33 Skrevet 11. august 2013 Absolutt har jeg kjennskap til mobbing. Jeg ble mobbet hele barneskolen så vet veldig godt hva dette innebærer. Det er dette jeg ønsker å poengtere.holdningene rundt dette med å uttrykke seg ovenfor noe man er uenig i. Men kan gjøre dette saklig og usaklig. Barn får med seg mye, og når de ser mor kalle en annen dame dum fordi hun vil gi navnet carosander til sin sønn er dette igrunn som å si at det er greit for barnet å mobbe carosander fordi han hae et teit navn og en dum mor.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #34 Skrevet 11. august 2013 Selvsagt skal det væfe mov til å ytre en mening, men da ksn den være saklig! Er ikke saklig å kalle folk uintelligente fordi de skriver anderledes enn deg selv. Og kalle folk unge, u-utdannet osv oga ett navnevalg er heller ikke saklig. Jeg snakker om åssen forbilde man er for sine små når man formulerer seg på dennd måten. Hva mener du med 'folk som skriver annerledes enn deg selv' ? Vi bor i Norge, altså skriver vi NORSK, enten nynorsk eller bokmål! Behersker man ikke det er man ikke særlig intelligent. Slike grammatikkfeil har heller ikke noe med dysleksi å gjøre, det går rett og slett på intelligensen til det mennesket som skriver. Anonymous poster hash: abc47...c35
Gjest Vicky Pollard Skrevet 11. august 2013 #35 Skrevet 11. august 2013 Usj, nei det var så mange skrivefeil i denne tråden at jeg skjønte bare halvparten
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 11. august 2013 #36 Skrevet 11. august 2013 ... gir opp..... dere får iallefall ha en fin søndag videre :-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #37 Skrevet 11. august 2013 HOLD KJEFTEN!!!!!!! Anonymous poster hash: ca694...c06
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #38 Skrevet 11. august 2013 ... gir opp..... dere får iallefall ha en fin søndag videre :-) Nå svarer ikke DU på mitt spørsmål! Mener du at intellektuelle mennesker skriver "hvem film" "hvordan bil" osv. ? Og hva mener du men "de som skriver annerledes"? Enten skriver man bokmål eller så skriver man nynorsk, og skriver man dialekt så skriver man alt på dialekt. Anonymous poster hash: abc47...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå