Gå til innhold

Har jeg lov å være lei meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått baby via keisersnitt. Hun er 6 uler gammel. Det er ingebting jeg har gledet meg mer til enn å kunne dra på tur igjen, fortrinnsvis fjelltur/fisketur. Derfor planla vi for lenge siden at denne helga skulle vi dra for da var det lang nok tid siden keisersnittet osv. Bestilte hytte ved en lakseelv slik at vi kunne fiske eller bare sitte vwd bålet, alt etter hva som passet etter humøret på baby. Og jeg har gledet meg grenseløst.

Så var vi her da. På fredag fikk ikke jeg fiskekort men det gjorde samboer. Han sto utti hele kvelden og jeg sprang att og fram alene på bredden med vogna. Vi var langt unna hytta. Snuppa sov som en sten i vogna så det var ikke noe problem. Han kom opp 03 da fiske ble avsluttet og vi dro i hytta å la oss. I går fikk vi begge kort ved hytta. Han sprang avgårde som vanlig og jeg prøvde å få roa snuppa, lagt henne og kledd på meg selv. 24 var jeg endelig ferdig og gikk ned i gapahuken for å se at babysittern funket dit. Da kom samboer opp av elva. Snuppa knirket og jeg måtte spribge opp igjen. Sa hun ikke ville roe seg. Tilbake der bysset jeg og styrte til jeg til slutt la meg i sengen sammen med henne og sovnet selfølgelig.

06 kommer samboer opp på hytta. Da har han blitt sittende i gapahuken sammen med masse mennesker og brent bål, drukket og kost seg masse - uten å komme opp å se til oss. Så jeg har spvet meg gjennom hele kvelden jeg hadde gledet meg så til. Og itillegg den ene kvelden samboer gjorde noe annet enn å fiske.

Nå vil jeg bare gråte og dra hjem...

Heller det enn å ligge her sammen med en som snorker, stinker sprit (så jeg har fått hodepine) og med en dyne som er alt for liten for oss begge to

Livet er herlig dere! :/

Anonymous poster hash: 785db...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så egoistisk samboeren din er!!!!

Jeg hadde også blitt lei meg

Skrevet

Klart du har lov å bli lei deg, sjølv hadde eg også blitt noko sint!

Skrevet

Ja, klart du har lov å være lei deg.

Det er mulig du har vært en smule ambisiøs ift hva man får til med en seks uker gammel baby.

Det ser ikke ut til at din samboer syntes han trengte å gjøre noe annerledes i den forbindelse. Du kunne jo ikke akkurat sittet og drukket sprit du også, med en liten baby til stede pluss amming og sånt.

Jeg mener slett ikke å være negativ, men velkommen til babyverden..

Anonymous poster hash: c5777...544

Skrevet

Ikke for å være frekk, men jeg vil også si velkommen til babyverden! Men utrolig egoistisk av samboeren din!!

Anonymous poster hash: f92a2...51e

Skrevet

skjønner at du ble lei deg...Men som hun her oppe nevnte, var det litt ambisiøst av deg å planlegge noe sånt bare 6 uker etter fødsel. Men ja, mannen din kunne godt la deg få litt ut av turen også...

Anonymous poster hash: 9525c...977
Skrevet

Skjønner godt at du er lei deg. Ting ble ikke som du hadde ønsket.

Når det er sagt, vil det bli annerledes å dra påfjelltur alene, i forhold til å ha med baby. Men det burde jo samboeren din se og. Dere burde byttet på å ha litt egentid, og å gjøre de aktivitetene dere har lyst til. Også er det veldig lurt å finne noe dere kan gjøre sammen. F. Eks trille tur.

Snakk med han du, denne babysituasjonen er jo ny for han og. Dere er nok slitne begge to. Han benyttet helgen til å være sitt "gamle jeg" men nå må dere finne ut av hvordan dere gjør ting med barn. Det er ikke sikkert han har tenkt sånn på det. Og når babyen er så liten er det helt naturlig at du blir mest bundet. Det er slitsom å ha en liten en. Mensnakk sammen slik at dere legger en plan sammen :)

... Og gratulerer med baby!

Anonymous poster hash: 39eb8...efb

Skrevet

Nå fikk jeg dårlig samvittighet og håper du ikke ble mer lei deg av svaret mitt eller andres.

Jeg vil presisere at jeg i hovedsak synes din samboer er dust som oppfører seg som om babyen ikke angår ham på denne turen, så JA, du har klart rett til å være lei deg.

Anonymous poster hash: c5777...544

Skrevet

Vel du har en 6 UKER gammel baby, du kan ikke regne med å feste og leve som du gjorde uten baby. Så små babyer sover og er våken som det passer seg. Så nei du får ikke mye sympati fra meg

Anonymous poster hash: d709e...b10

Skrevet

Enig med #7.

Viktig at dere begge får egentid på en slik tur! Det går fint an - selv med en 6 ukers baby. Han kunne jo tatt alt av stell mens du fisket noen timer - med ammepauser. Som oftest vet man jo når på døgnet baby er mest rolig.

Skrevet

Vel du har en 6 UKER gammel baby, du kan ikke regne med å feste og leve som du gjorde uten baby. Så små babyer sover og er våken som det passer seg. Så nei du får ikke mye sympati fra meg

Samboeren hennes klarte jo det helt fint... Hadde han giddi å avlaste hi litt så hadde hun fått fisket hun også.

Jeg klarte i hvert fall å gjøre andre ting da baby var seks uker. Trente, vasket hus, satt på PC... Den forlangte meg ikke hundre prosent av tiden. Hadde en mann som klarte å bidra også..

Anonymous poster hash: 48aea...42c

Skrevet

Samboeren hennes klarte jo det helt fint... Hadde han giddi å avlaste hi litt så hadde hun fått fisket hun også.

Jeg klarte i hvert fall å gjøre andre ting da baby var seks uker. Trente, vasket hus, satt på PC... Den forlangte meg ikke hundre prosent av tiden. Hadde en mann som klarte å bidra også..

Når man har en liten baby går ikke alltid ting som man har planlagt.

Skrevet

Vel du har en 6 UKER gammel baby, du kan ikke regne med å feste og leve som du gjorde uten baby. Så små babyer sover og er våken som det passer seg. Så nei du får ikke mye sympati fra megAnonymous poster hash: d709e...b10

Jeg klarte i hvert fall å gjøre andre ting da baby var seks uker. Trente, vasket hus, satt på PC... Den forlangte meg ikke hundre prosent av tiden. Hadde en mann som klarte å bidra også..Anonymous poster hash: 48aea...42c

Når man har en liten baby går ikke alltid ting som man har planlagt. Anonymous poster hash: d709e...b10

Selvsagt ikke. Men det er ikke til å komme bort ifra at dersom samboeren til Hi ikke konsekvent hadde satt seg selv først på denne turen, så hadde Hi OGSÅ fått fisket.

Skrevet

Skjønner deg godt. Vi var på hyttetur og mannen min badet, fisket osv mens jeg løp rundt med babyen. Man KAN dele på ansvaret uten å bli beskyldt for å ville drikke og leve som før babyen kom.

Anonymous poster hash: 5b23f...80f

Skrevet (endret)

Jeg forstår godt at du er skuffet og lei deg. Dette må du snakke med samboeren din om! Oppførselen hans er ikke OK i det hele tatt, svært umoden og egoistisk.

Til dere som skriver "velkommen til babyverden" o.l. :

Jeg har også en baby på seks uker og jeg synes faktisk ikke at det er så styrete som jeg hadde forventet (Joda, Nurket er rolig, sover lenge og godt, Kjæresten er en suveren pappa/husfar som i tillegg har fleksitid på jobb og resten av familien er umåtelig opptatt av den lille).

Når jeg leser her inne om mødre som nesten betrakter en tannpuss eller en dusj som egenpleie kjenner jeg meg ikke igjen i det hele tatt. Sett bort i fra at jeg er et mye lykkeligere menneske har ikke livet mitt forandret seg så voldsomt etter atvi fikk en baby i huset. Jeg ser ikke hvorfor man ikke skal regne med å få gjennomført en hyttetur (om det er det man vil) :)

Det krever bare at man er litt mer forberedt enn før.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg mener at når baby er under 6 mnd er den morens ansvar. Babyen er faktisk avhengig av deg.

Skrevet

Jeg mener at når baby er under 6 mnd er den morens ansvar. Babyen er faktisk avhengig av deg.

Dette er jeg dypt uenig i (og sist jeg sjekket kalenderen var den mørke middelalder over).

Selvom mor ammer kan pappaen fint ta hånd om babyen - tror forøvrig at PappaentilNurket hadde blitt rimelig provosert over din uttalelse. Han både mater, bysser, steller, synger, bader og koser masse med Nurket - som er avhengig av oss, ikke meg. Han er forøvrig like "flink" til disse tingene som jeg er.

Skrevet

Morens ansvar å amme ja! Morens fulle ansvar ellers?? Kjøss meg i rævva

Anonymous poster hash: 5b23f...80f

Skrevet

Her har dere ikke snakket nok sammen om hva dere forventer dere. Ja samboeren din var egoistisk, men dere trenger begge tid til å venne dere til det nye livet som foreldre og da er vel en fungerende fisketur ikke nødvendigvis gjennomførbart med en seks uker gammel baby.

Snakk med kjæresten din om at du ble lei deg for at han ikke kunne ta litt ansvar slik at du ihvertfall kunne fisket to timer alene. Har han hatt mye tid med babyen hjemme da?

Med barn må man snakke mye mer sammen ig planlegge slik at alle parter får noe av det de har behov for.

Personlig ville jeg ikke prioritert fritidsaktiviterer alene når babyen er seks uker, men vi er alle ulike og det er lov å ha behov for det også :-)

Jeg anbefaler forresten bæresjal. Da kan du fiske og babyen får den nærheten den trenger (kanskje helst hos pappaen hvis du ikke skal bære mye pga arret?) :-)

Skrevet

Dette er jeg dypt uenig i (og sist jeg sjekket kalenderen var den mørke middelalder over).

Selvom mor ammer kan pappaen fint ta hånd om babyen - tror forøvrig at PappaentilNurket hadde blitt rimelig provosert over din uttalelse. Han både mater, bysser, steller, synger, bader og koser masse med Nurket - som er avhengig av oss, ikke meg. Han er forøvrig like "flink" til disse tingene som jeg er.

Neimen så fint for deg da, at babyen din ikke trenger deg

Skrevet

Jeg hadde vært rasende på ham! Man har fellesansvar for babyen, dere burde ha byttet på å ta babyen. Snakk med samboeren din og si at det ikke er greit i det hele tatt! Dere dro sammen på hyttetur, og du ble sittende alene med babyen.... Langt ifra greit.

Idag får han ta over babyen så du får fisket litt, uansett formen hans.

Anonymous poster hash: 8f125...ea7

Skrevet

Helt enig med MammantilNurket!

Anonymous poster hash: a2379...772

Skrevet

Jeg hadde vært rasende på ham! Man har fellesansvar for babyen, dere burde ha byttet på å ta babyen. Snakk med samboeren din og si at det ikke er greit i det hele tatt! Dere dro sammen på hyttetur, og du ble sittende alene med babyen.... Langt ifra greit.

Idag får han ta over babyen så du får fisket litt, uansett formen hans.

Ja babyen kan jo bare få flaske :-/

Anonymous poster hash: 8f125...ea7

Skrevet

Kan du være så snill å stoppe å bruke de rare ordene dine, nurket, fiffinetten, bobblis osv! Blir gal av det fjortisspråket ditt!!

Anonymous poster hash: 85c8d...fef

Skrevet

Neimen så fint for deg da, at babyen din ikke trenger deg

Leste du ikke innlegget mitt eller bare misforstår du med vilje?

Jeg skrev at babyen vår er avhengig av _oss_ - ikke _bare_ av meg.

Forøvrig dårlig forsøk på ganske nasty kommentar til nybakt mor, synes jeg. Helt unødvendig! Slikt skaper bare dårlig stemning her inne. Skjerp deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...