Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #26 Skrevet 10. august 2013 Var hos frisør og klippet begge barna. Frisøren brukte 5 min på jenta og 2 minutt på gutten og det kostet 800,- Synes det er utrolig mye for noen minutts arbeid. Hadde syntes det samme med en rørlegger/elektriker også men vet etter totalrenovering av hus at de jobber mye mer enn 7 minutt for 800,- Det er delene og utstyret disse yrkesgruppene bruker som er så kostbare som gjør at en ofte får fantastisk høye regninger for kort tids arbeid. Men en kjøper jo disse delene som en del av pakka, det gjør en ikke hos en frisør med barn. (Grenser for hvor mange hårfargesprayer en kan kjøpe....) Synes derfor det blir litt feil å sammenligne elektriker/rørlegger med frisørklipp av barn. Men, men, jeg går iallfall aldri tilbake til den frisøren igjen. Hadde gjort det for halve prisen og da flere ganger i året. Kan ikke skjønne at frisører ikke ser at det faktisk er penger å tjene på det? Senk prisen og få heller mange faste kunder istedenfor og prise seg bort fra en stor andel av befolkningen.Anonymous poster hash: e3c93...18b En elektriker skal ha 750 kr bare i oppmøte. Ja men da har en med litt planlegging en masse oppgaver som står klart til han og som bare han eller hun kan gjøre slik at timepisen i realiteten blir akseptabel. Anonymous poster hash: e3c93...18b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #27 Skrevet 10. august 2013 Var hos frisør og klippet begge barna. Frisøren brukte 5 min på jenta og 2 minutt på gutten og det kostet 800,- Synes det er utrolig mye for noen minutts arbeid. Hadde syntes det samme med en rørlegger/elektriker også men vet etter totalrenovering av hus at de jobber mye mer enn 7 minutt for 800,- Det er delene og utstyret disse yrkesgruppene bruker som er så kostbare som gjør at en ofte får fantastisk høye regninger for kort tids arbeid. Men en kjøper jo disse delene som en del av pakka, det gjør en ikke hos en frisør med barn. (Grenser for hvor mange hårfargesprayer en kan kjøpe....) Synes derfor det blir litt feil å sammenligne elektriker/rørlegger med frisørklipp av barn. Men, men, jeg går iallfall aldri tilbake til den frisøren igjen. Hadde gjort det for halve prisen og da flere ganger i året. Kan ikke skjønne at frisører ikke ser at det faktisk er penger å tjene på det? Senk prisen og få heller mange faste kunder istedenfor og prise seg bort fra en stor andel av befolkningen.Anonymous poster hash: e3c93...18b Når en bestiller time til barneklipp så settes det av 30 min, på lik linje med en herreklipp (som betaler mer). Om en setter av 10 min på barneklipp som da koster mindre, og barnet har masse hår som brukes 30 min på, hva da? Da sitter gjerne neste kunde som har ventet i 20 minutter å irriterer seg grønn og blå av venting. Jeg fikk time med en gang da jeg stakk innom frisøren med ungene. Et lite blikk på mine barn og en forstår det ikke tar en halv time på hver. Kort glatt lyst hår på gutten og langt glatt lyst hår på jenta. Anonymous poster hash: e3c93...18b
Gjest Skofantomet Skrevet 10. august 2013 #28 Skrevet 10. august 2013 Var hos frisør og klippet begge barna. Frisøren brukte 5 min på jenta og 2 minutt på gutten og det kostet 800,- Synes det er utrolig mye for noen minutts arbeid. Hadde syntes det samme med en rørlegger/elektriker også men vet etter totalrenovering av hus at de jobber mye mer enn 7 minutt for 800,- Det er delene og utstyret disse yrkesgruppene bruker som er så kostbare som gjør at en ofte får fantastisk høye regninger for kort tids arbeid. Men en kjøper jo disse delene som en del av pakka, det gjør en ikke hos en frisør med barn. (Grenser for hvor mange hårfargesprayer en kan kjøpe....) Synes derfor det blir litt feil å sammenligne elektriker/rørlegger med frisørklipp av barn. Men, men, jeg går iallfall aldri tilbake til den frisøren igjen. Hadde gjort det for halve prisen og da flere ganger i året. Kan ikke skjønne at frisører ikke ser at det faktisk er penger å tjene på det? Senk prisen og få heller mange faste kunder istedenfor og prise seg bort fra en stor andel av befolkningen.Anonymous poster hash: e3c93...18b Når en bestiller time til barneklipp så settes det av 30 min, på lik linje med en herreklipp (som betaler mer). Om en setter av 10 min på barneklipp som da koster mindre, og barnet har masse hår som brukes 30 min på, hva da? Da sitter gjerne neste kunde som har ventet i 20 minutter å irriterer seg grønn og blå av venting.Jeg fikk time med en gang da jeg stakk innom frisøren med ungene. Et lite blikk på mine barn og en forstår det ikke tar en halv time på hver. Kort glatt lyst hår på gutten og langt glatt lyst hår på jenta. Anonymous poster hash: e3c93...18b Nå kan glatt hår faktisk være en utfordring, og så kan vi ikke på forhånd vite hvor flinke barna er å sitte i ro heller.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #29 Skrevet 10. august 2013 Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag... Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også.Anonymous poster hash: 01b3f...320 Da må du ha vært hos noen elendige frisører, for å sammenligne norske frisører med allibaba frisør på hjørnet er rett og slett en fornærmelse! Eh....? "Allibaba frisør"? DET vil jeg si var en fornærmelse! Anonymous poster hash: 19a5f...377
Gjest Skofantomet Skrevet 10. august 2013 #30 Skrevet 10. august 2013 Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag... Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også.Anonymous poster hash: 01b3f...320 Da må du ha vært hos noen elendige frisører, for å sammenligne norske frisører med allibaba frisør på hjørnet er rett og slett en fornærmelse!Eh....? "Allibaba frisør"? DET vil jeg si var en fornærmelse! Anonymous poster hash: 19a5f...377 For den frisørsalongen som faktisk heter det da eller?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #31 Skrevet 10. august 2013 Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag... Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også. Anonymous poster hash: 01b3f...320 Da må du ha vært hos noen elendige frisører, for å sammenligne norske frisører med allibaba frisør på hjørnet er rett og slett en fornærmelse! Alibaba-frisør? Du vet at i mange av disse "alibaba-landene" er de over gjennomsnittet opptatt av skjønnhet, og skjønnhetssalongene har veldig høy kvalitet? Frisørene i de to "alibaba-frisørene" jeg har vært i har det jobbet folk som har vært veldig proffe ihvertfall, og virkelig visst hvordan de skal behandle langt, tykt krøllete hår, noe flere norske frisører jeg har vært hos virkelig ikke har vært noe flinke til.... Anonymous poster hash: 01b3f...320
Gjest Skofantomet Skrevet 10. august 2013 #32 Skrevet 10. august 2013 Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag... Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også. Anonymous poster hash: 01b3f...320 Da må du ha vært hos noen elendige frisører, for å sammenligne norske frisører med allibaba frisør på hjørnet er rett og slett en fornærmelse! Alibaba-frisør? Du vet at i mange av disse "alibaba-landene" er de over gjennomsnittet opptatt av skjønnhet, og skjønnhetssalongene har veldig høy kvalitet? Frisørene i de to "alibaba-frisørene" jeg har vært i har det jobbet folk som har vært veldig proffe ihvertfall, og virkelig visst hvordan de skal behandle langt, tykt krøllete hår, noe flere norske frisører jeg har vært hos virkelig ikke har vært noe flinke til.... Anonymous poster hash: 01b3f...320 Ja det virkelig oser av luksus når en tråkker inn i en slik salong på hjørnet. Men hva som gjør at de får til håret ditt og ikke en vanlig norsk frisør da?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #33 Skrevet 10. august 2013 Det er rart at folk alltid klager på frisørpriser, men aldri elektriker- eller snekkerpriser. En frisør har like lang utdanning som de to sistnevnte, og er en håndverker på akkurat samme måte. Det koster å drive en arbeidsplass, og frisøren er en av de med minst lønn sammenlignet med typiske manneyrker med like lang utdanning. Nå er vel elektrikere eller snekkere hakket viktigere enn litt hår da... Anonymous poster hash: 979c6...635
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #34 Skrevet 10. august 2013 Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag... Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også. Anonymous poster hash: 01b3f...320 Haha, ja, det har vi gjort to ganger, ALDRI IGJEN. Den første nektet å klippe jenta, kun gutten. Nr 2 vasket ikke tingene mellom kundene, ikke engang barbermaskinene. ÆSJ! Nei, takke meg til nordmenn da, som iallefall oppfyller hygienekrav. Anonymous poster hash: 979c6...635
Gjest sussie77 Skrevet 10. august 2013 #35 Skrevet 10. august 2013 Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag... Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også. Anonymous poster hash: 01b3f...320 Haha, ja, det har vi gjort to ganger, ALDRI IGJEN. Den første nektet å klippe jenta, kun gutten. Nr 2 vasket ikke tingene mellom kundene, ikke engang barbermaskinene. ÆSJ! Nei, takke meg til nordmenn da, som iallefall oppfyller hygienekrav. Anonymous poster hash: 979c6...635 Ja det er nok litt forskjellig kvalitet der. Men det kan det forsåvidt være andre steder også. Vi er heldige å ha funnet en super flink utenlandsk frisør. Ingenting å si på det. Virker som de fleste mennene her klipper seg hos han.Så han må jo være flink. Og sønnen min som hatet å klippe seg spør stadig om å klippe seg hos "han mannen". Både mannen og sønnen min klipper seg der.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. august 2013 #36 Skrevet 10. august 2013 Sønnen min klipper seg hos en sånn "alibabafrisør", vi betaler 180 kroner, og han bruker ca 15 minutter på jobben. Vi har alltid vært veldig fornøyde med resultatet, og frisørene som jobber der er så trivelige og serviceinnstilte. Det er rett og slett morsomt å gå dit. Klippet meg faktisk selv der en gang, fra skulderlangt til skrå bob, og fikk masse komplimenter etterpå, var veldig fornøyd selv også...faktisk litt mer fornøyd enn når jeg er hos "hvitmannsfrisører", for her betalte jeg ca 230 kroner for det en annen salong ville tatt rundt 600 for her i byen.
Gilette Skrevet 13. august 2013 #37 Skrevet 13. august 2013 Det er rart at folk alltid klager på frisørpriser, men aldri elektriker- eller snekkerpriser. En frisør har like lang utdanning som de to sistnevnte, og er en håndverker på akkurat samme måte. Det koster å drive en arbeidsplass, og frisøren er en av de med minst lønn sammenlignet med typiske manneyrker med like lang utdanning. Du kan ikke sammenligne en appelsin med en pære.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #38 Skrevet 13. august 2013 Det er rart at folk alltid klager på frisørpriser, men aldri elektriker- eller snekkerpriser. En frisør har like lang utdanning som de to sistnevnte, og er en håndverker på akkurat samme måte. Det koster å drive en arbeidsplass, og frisøren er en av de med minst lønn sammenlignet med typiske manneyrker med like lang utdanning. Å joda. De fleste jeg kjenner, inkl. meg selv, klager mye på elektriker og snekkerpriser. Frisørtimer er blitt helt vanvittig dyre, og jeg jeg går ofte ut av frisørsalongen og føler at dette var IKKE verdt pengene. En gang i blant møter jeg på en kjempe flink frisør og føler at frisyren ble veldig bra og det var en lang og god hodebunnsmasasje; i de tilfeller føles det ikke like ille å betale så mye. Men stort sett angrer jeg på at jeg brukte så mye penger hos frisøenr fordi det ikke var verdt pengene. Altfor dyrt, selv om de har høye utgifter. Er det ikke samtidig litt mistenkelig at mange frisøreiere er millionærer??? Anonymous poster hash: f6cf0...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå