Gå til innhold

Heftige frisørpriser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde min lille jente til frisøren i dag, skulle klippe tuppene av langt slett hår.. Satt i stolen i mellom 5 og 10 minutter. 350 kroner... Må innrømme at jeg er usikker på om det var verdt pengene!

Anonymous poster hash: 54eec...667
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det koster, men se på hele regnestykket.

Lønn til frisør

Leie av lokale

Arbeidsgiver avgift

Forsikring

Strøm

Telefon

Internet

m.m

Så lenge vi krever de lønningene vi gjør i Norge så blir naturligvis varene og tjeneste tilsvarende priset.

Skrevet

Jeg skjønner at det er mer enn bare lønnen som er involvert, men jeg synes fremdeles det er drøyt med 350 kroner for 10 snipp med saksen...

Skrevet

Jeg skjønner at det er mer enn bare lønnen som er involvert, men jeg synes fremdeles det er drøyt med 350 kroner for 10 snipp med saksen... Anonymous poster hash: 54eec...667

Så gjør det enkelt spør om prisen før du avtaler klipp.

Jeg har vask, klipp, hodebunnsmassasje osv for 750,- ca 1 gang i mnd hos min frisør.

Var ikke prisen som avgjorde men at hun faktisk klarer å takle mitt alt for tykke hår og får det bra til.

Skrevet

Klarer man ikke stusse selv, er det verdt pengene. På samme måte som det er verdt med en personlig trener når man ikke klarer å trene selv.

Hos frisøren betaler du for "en pakke", der du får oppmerksomhet fra frisøren og går ut igjen med frisørklippet hår.

Men når jeg har oppdaget hvor enkelt det er å stusse selv, har jeg sluttet å legge ut penger for denne "pakka".

Anonymous poster hash: b5c74...d51
Skrevet

Enig i det, men frisørene forventer at man kommer tilbake 4-5 ganger i året.

Skrevet

Det er rart at folk alltid klager på frisørpriser, men aldri elektriker- eller snekkerpriser. En frisør har like lang utdanning som de to sistnevnte, og er en håndverker på akkurat samme måte. Det koster å drive en arbeidsplass, og frisøren er en av de med minst lønn sammenlignet med typiske manneyrker med like lang utdanning.

Amen!

Hilsen frisør

Skrevet

Skjønner at jeg ikke har fulgt med i timen når det gjelder priser i hvert fall. Ser jo at alle synes det var en grei pris. Får vel endre mine forventninger, tenker jeg, for å klippe selv tror jeg ikke blir særlig bra..

Skrevet

350 kr for 5-10 minutters arbeid er for drøyt!

Min frisør kjører ca "voksenpriser" på klipp på barn, men det er fordi han faktisk bruker omtrent samme tiden på en barneklipp som på en enkel voksenklipp. Da er det tiden det går på. Og da synes jeg også at prisen helt fint kan forklares.

Hvis man tenker seg at frisøren tar mange barneklipper etter hverandre som er like kort som det HI forteller så betyr det at frisøren kan ta inn godt over 2000 pr time....... Det er ikke så mange andre som kan tjene 350 kr på 5-10 minutters arbeid.

Anonymous poster hash: 123e0...5cf
Skrevet

Det er en grunn til at jeg klipper mine barn, og mann, selv :)

Anonymous poster hash: dc1f5...2c6
Gjest Skofantomet
Skrevet (endret)

Det forventer vi overhodet ikke ;)

Endret av Skofantomet
Skrevet

Pluss til deg for ordspill :)

Tja, hvis frisøren mener håret er for slitt kan frisøren kommentere det . Enkelte frisørsalonger sender til og med ut SMSer (automatiske SMSer altså, men likevel reklame).

Skrevet

Synes 350 kr var billig :) vi betaler 650 kr for barneklipp og da betaler vi for barn under 6 år selv om datteren min er 8 år. Men det er fordi hun har tynt glatt hår som det er mye jobb med. Hun går to ganger i året.

Anonymous poster hash: 11f99...2c7

Skrevet

Synes 350 kr var billig :) vi betaler 650 kr for barneklipp og da betaler vi for barn under 6 år selv om datteren min er 8 år. Men det er fordi hun har tynt glatt hår som det er mye jobb med. Hun går to ganger i året.

mente å skrive at det IKKE var mye jobb med håret hennes :)

Skrevet

En fordel å ha en datter nesten uten hår :P tipper vi klipper selv når vi kommer til den problemstillingen. Evt be venner som er frisører.

Gjest Skofantomet
Skrevet

Pluss til deg for ordspill :)

Tja, hvis frisøren mener håret er for slitt kan frisøren kommentere det . Enkelte frisørsalonger sender til og med ut SMSer (automatiske SMSer altså, men likevel reklame).

At vi kommenterer at håret er slitt er strengt tatt for deres egen del, og dere står helt fritt for å enten gå med slitt hår eller klippe det jevnlig, det er absolutt ingen som tvinger dere ned i stolen :)

Skrevet
At vi kommenterer at håret er slitt er strengt tatt for deres egen del, og dere står helt fritt for å enten gå med slitt hår eller klippe det jevnlig, det er absolutt ingen som tvinger dere ned i stolen :)

Neida, men syns personlig det er flaut å få slike kommentarer fra frisøren.

Gjest Skofantomet
Skrevet

Neida, men syns personlig det er flaut å få slike kommentarer fra frisøren.

Men det er overhodet ikke ment negativt ;)

Skrevet

Med 3 barn er jeg glad for at jeg er ganske god med saksa selv!

Anonymous poster hash: e95db...82f

Skrevet

Var hos frisør og klippet begge barna. Frisøren brukte 5 min på jenta og 2 minutt på gutten og det kostet 800,-

Synes det er utrolig mye for noen minutts arbeid.

Hadde syntes det samme med en rørlegger/elektriker også men vet etter totalrenovering av hus at de jobber mye mer enn 7 minutt for 800,- Det er delene og utstyret disse yrkesgruppene bruker som er så kostbare som gjør at en ofte får fantastisk høye regninger for kort tids arbeid.

Men en kjøper jo disse delene som en del av pakka, det gjør en ikke hos en frisør med barn. (Grenser for hvor mange hårfargesprayer en kan kjøpe....)

Synes derfor det blir litt feil å sammenligne elektriker/rørlegger med frisørklipp av barn.

Men, men, jeg går iallfall aldri tilbake til den frisøren igjen.

Hadde gjort det for halve prisen og da flere ganger i året. Kan ikke skjønne at frisører ikke ser at det faktisk er penger å tjene på det?

Senk prisen og få heller mange faste kunder istedenfor og prise seg bort fra en stor andel av befolkningen.

Anonymous poster hash: e3c93...18b

Gjest Skofantomet
Skrevet

Var hos frisør og klippet begge barna. Frisøren brukte 5 min på jenta og 2 minutt på gutten og det kostet 800,-

Synes det er utrolig mye for noen minutts arbeid.

Hadde syntes det samme med en rørlegger/elektriker også men vet etter totalrenovering av hus at de jobber mye mer enn 7 minutt for 800,- Det er delene og utstyret disse yrkesgruppene bruker som er så kostbare som gjør at en ofte får fantastisk høye regninger for kort tids arbeid.

Men en kjøper jo disse delene som en del av pakka, det gjør en ikke hos en frisør med barn. (Grenser for hvor mange hårfargesprayer en kan kjøpe....)

Synes derfor det blir litt feil å sammenligne elektriker/rørlegger med frisørklipp av barn.

Men, men, jeg går iallfall aldri tilbake til den frisøren igjen.

Hadde gjort det for halve prisen og da flere ganger i året. Kan ikke skjønne at frisører ikke ser at det faktisk er penger å tjene på det?

Senk prisen og få heller mange faste kunder istedenfor og prise seg bort fra en stor andel av befolkningen.

Anonymous poster hash: e3c93...18b

Når en bestiller time til barneklipp så settes det av 30 min, på lik linje med en herreklipp (som betaler mer). Om en setter av 10 min på barneklipp som da koster mindre, og barnet har masse hår som brukes 30 min på, hva da? Da sitter gjerne neste kunde som har ventet i 20 minutter å irriterer seg grønn og blå av venting.

Skrevet

Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag...

Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også.

Anonymous poster hash: 01b3f...320
Gjest sussie77
Skrevet

Har også betalt såpass mye for en barneklipp. Men nå går sønnen min til en veldig dyktig frisør, og betaler 150 kr for klippen. Og det beste er at sønnen min liker å klippe seg der :)

Gjest Skofantomet
Skrevet

Frisøren vi bruker tar 250 kr for å klippe ungene, synes ikke det er så galt for mine unger har en skikkelig manke med tykt langt krøllete hår og det tar litt tid siden det må klippes lag for lag...

Men kan få det billigere om vi går til "våre nye landsmenn", de er flinke også. De har flere salonger i byen her, tar 100 kr for barneklipp, 150 kr for herreklipp og 200 kr for dameklipp. De er utdannet fra hjemlandet og de er minst like flinke som norske frisører, dyktige til å nappe øyebryn for en billig penge også.

Anonymous poster hash: 01b3f...320

Da må du ha vært hos noen elendige frisører, for å sammenligne norske frisører med allibaba frisør på hjørnet er rett og slett en fornærmelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...