Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #51 Skrevet 11. august 2013 Sønnen min på 11 år spurte meg om når valentinsdagen er? Jeg svarte jo naturligvis februar :-) Han: "Ja men mamma, hvorfor har de valentinsdagen om vinteren da? Er det ikke våren som liksom er PARRINGS TID???" Ler meg i hjel! Tenker han at det ikke er vits å kurtisere, dersom det ikke fører til noe?? Pappen spør han ved annen anledning, hvem den skarpeste kniven i skuffen er? (sannsynligvis for å teste om han kjente til ordspillet). Da kommer det kjapt fra guttungen "Det må nok være Barack Obama, for han har klart å bli president 2 ganger!!! Anonymous poster hash: aa875...017
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #52 Skrevet 11. august 2013 Herlig Anonymous poster hash: bb910...568
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #53 Skrevet 11. august 2013 Jeg: "jeg er glad i deg, vennen min." Guttungen på nesten 3: "jeg er glad i deg også. Og jeg er glad i trampolinen!" Følte meg veldig spesiell da... Anonymous poster hash: 75519...0cd
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #54 Skrevet 11. august 2013 Mellomste var ca 2,5 år da minste ble født. Han var veldig interessert i ammingen og puppene mine. En dag satt han i sofaen ved siden av meg mens jeg ammet minste, løfter på t-skjorten sin og leter etter puppen sin. Så smeller det :" Jeg har puppen her oppe jeg, du har puppen der nede" (mens han peker på magen sin) - det er vel bare å innse at man har fått hengepupper... Anonymous poster hash: 3e5b5...fd4
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #55 Skrevet 11. august 2013 2 åringen min snakker i ett kjør, liker å bruke nye ord og gjentar hver setning om igjen og om igjen.Han var varm da han våknet i dag og jeg sa "du er svette". Senere på dagen mens vi satt å spiste sa han: "æg e svette mamma, æg e svette mamma", flere ganger. Hvorpå jeg svarte "da må du dusje vennen min". Han hater å dusje. Jeg så at han tenkte seg om, ble alvorlig i ansiktet og sa "æg e isje svette" og nevnte ikke det igjen. Anonymous poster hash: b2e6a...24e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #56 Skrevet 11. august 2013 Samme 3 åring som oppdaget at pappa`n har tissefant sa så fint i badebalja i dag. "jeg har liten tissefant, og pappa har store tissefant. Mamma du har bare rompe du" Så ser han tenkende på meg og sier " mamma du har hår på rompa di du" Og Hver kveld sier vi god natt elsker deg. I kveld kom det kjekt fra han " god natt, elsker deg også eeeeeelsker jeg gravemaskin". Kan virke som han elsker gravemaskiner høyer enn meg ja. Anonymous poster hash: ddafa...74b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #57 Skrevet 11. august 2013 dytt :-D Anonymous poster hash: 8be90...51e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #58 Skrevet 12. august 2013 Min sønn på 5 år og dattera mi på 3 år prater i sofaen, mens vi ser ett eller annet på tven. Så kommer det plutselig fra gutten; mamma, vi er født som frosker, og så kysset vi hverandre å jeg ble din prins og søster ble din prinsesse. Har en på 10 år som på tro og ære har lovet at han ikke skal drikke, røyke eller ha sex annet enn for å få barn. Å det letteste blir å holde seg unna sexen!!! Anonymous poster hash: eb472...2ee
BettyBoob Skrevet 12. august 2013 #59 Skrevet 12. august 2013 Min eldste som da var ca 6 sto og bevegde seg merkelig, helt maur i kroppen og holdt seg i skrittet. Spurte om han måtte tisse. Svaret var: "neida mamma - jeg bare danser med tissen!"
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #60 Skrevet 12. august 2013 Storesøster (4) hvisker til lillesøster (14 mnd): Xxxxx, skal vi gjøre noe som ikke er lov? Anonymous poster hash: cb9a6...b24
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #61 Skrevet 12. august 2013 4-åringen "mamma, nå ska vi leke høne og egg. Jeg er hønsa og du er egget. Nå må du legge deg ned på gulvet"Jeg småler mens jeg legger meg ned på gulvet. Så stillet hun seg over meg, mens hun tar et godt tak i underlivet og sier "egget kommer ut av tissen til hønsa", så later hun som hun tar virkelig i og må bæsje. Jeg skjønner ikke noe, før hun sier "nå har jeg født egget, så nå må du ligge der til egget klekkes".Så går hun, og jeg ligger på gulvet og tror hun skal hente noe. Ligger der en god stund før jeg spørr "hva gjør du? Skal jeg ligge her lenge og vente?".Jenta "Ahh mamma, jeg leker med noe annet. Leken er ferdig! Sa jo at du skulle ligge der til egget klekkes!"... Jeg "Tar det lang tid da? Kan ikke ligge her i hele dag".Jenta "Neida, du kan godt ligge der i flere dager. Eggene klekkes ikke med en gang vet du!!". Tror aldri jeg har ledd så mye Lurer på hvor dem henter alt i fra! Anonymous poster hash: 2b144...ebb
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #62 Skrevet 12. august 2013 I dag satt 3,5 åringen min på do. da han var ferdig ropte han stolt: mamma, jeg har bæsja Spidermannbæsj!! Hva ekstakt det er vet jeg enda ikke... Anonymous poster hash: 487f1...1f5
lowe+spire Skrevet 12. august 2013 #63 Skrevet 12. august 2013 Sønnen min på 6 år var med bestemor på ferie i sommer. De delte rom og bestemor sa: du vet st jeg er veldig glad i deg. Hvorpå det kom fra den andre sengen: bla, bla, bla Vi har bodd flere ganger på hotell. Men sønnen min sier botell. Jeg har prøvd å rette å si HO-TELL Og han HO- BOTELL Så skulle han på TRIVOLI, som er tivoli Så har han kjæreste i barnehagen. Det har vart noen år. Og da vi kom ut av heisen på flyplassen i sommer så vi ei lita frøken. Hvorpå han sa: å hun var fin. Ja, sier jeg er du ikke kjæreste med Lea lengre. Jo, det var han. For hvis han sluttet med det, ble hun sint så det kunne han ikke. Anonymous poster hash: 15a32...e83 ..Ho-botell Det var morsomt
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #64 Skrevet 12. august 2013 Treåringen satt og spiste druer og sier helt ute av det blå : "Mamma, dette var delicious" Anonymous poster hash: c8914...2e9
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #65 Skrevet 12. august 2013 På tur hjem fra barnehagen idag "Mamma, jeg er så glad for at jeg får bo med deg, pappa, (lillesøster) og (lillesøster). Tenk om jeg måtte bo hos noen jeg ikke kjente, det hade vært skummelt det" Anonymous poster hash: 2b144...ebb
stratosku Skrevet 12. august 2013 #66 Skrevet 12. august 2013 Skulle dra til svigers å plukke jordbær idag. Jenta: "mamma, vet du hva som er forskjellen på jordbær og frosker?" Jeg: "nei?" Jenta: "Så dumt. Da kan ikke du plukke bær sammen med oss"
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #67 Skrevet 13. august 2013 Dytt Anonymous poster hash: bb910...568
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #68 Skrevet 13. august 2013 Var på standa med 8 åringen og vi satt og kikket litt rundt. Var en liten unge som tuslet naken rundt i strandkanten og jeg sier :se han lignet på deg da du var rundt den aldren, så skjønn da kommer det irritert fra guttungen : det er ei jente! Hun har strek tiss og jeg skal aldri ha sex med jenter! Ha ha, trodde jeg skulle daue av latter hele den leksa fra ham etter min lille kommentar. Herligt med unger <3 Anonymous poster hash: 1cb7c...848
Søskendrøm<3 Skrevet 13. august 2013 #69 Skrevet 13. august 2013 I barnehagen skulle 5 åringene få lov til å male påskeharen og koselige kyllinger på veggen. Da en 3,5 åring kom inn, og spurte pent om å male også, kunne jeg ikke si nei, men sa at da må han male noe som har med påska å gjøre... 10 min etterpå utbrøt han stolt "kom å se på MONSTERET" Jeg sier "Skulle du ikke male påskeharen da?" Etter 2 sek tenketid, så sier han... "Jo, bare at monsteret skremte vekk påskeharen..." (Ja ja... Ikke rart jeg ikke så den da ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #70 Skrevet 13. august 2013 Mine to håpefulle sitter i sofaen og ser barne-tv. Nr1 tar frem pekefingeren og sier: lukt... Nr2 stikker nesen bort og lukter, hvorpå nr1 spør: lukter det rumpe? Anonymous poster hash: 2d74b...c1b
ostepop123 Skrevet 13. august 2013 #71 Skrevet 13. august 2013 Min på 3,5 år har hatt et par gullkorn de siste dagene - i det siste har vi vært mye på museum og sett fossiler og dinosaurskjelett og apen Ida og sånt, og snakket litt (enkelt) om evolusjon. Idag spurte han: "mamma, var du apekatt før?" Og til middag igår hadde vi laks, og min sønn spør: "mamma, er det en fiskemorder som har drept denne laksen?" Øhm, tja...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #72 Skrevet 13. august 2013 Mine to håpefulle sitter i sofaen og ser barne-tv. Nr1 tar frem pekefingeren og sier: lukt... Nr2 stikker nesen bort og lukter, hvorpå nr1 spør: lukter det rumpe? Anonymous poster hash: 2d74b...c1b Haha, æææsj Anonymous poster hash: e6d9f...674
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #73 Skrevet 13. august 2013 Min på 3,5 år har hatt et par gullkorn de siste dagene - i det siste har vi vært mye på museum og sett fossiler og dinosaurskjelett og apen Ida og sånt, og snakket litt (enkelt) om evolusjon. Idag spurte han: "mamma, var du apekatt før?" Og til middag igår hadde vi laks, og min sønn spør: "mamma, er det en fiskemorder som har drept denne laksen?" Øhm, tja... Apropos Apejenta Ida ... Jeg fikk fortalt denne av en kollega i barnehagen. Dette skjedde mens jeg var på sommerferie. Jeg heter Ida og dette skapte forvirring da sommerbarnehagen skulle på tur til Tøyen for å se på Apejenta Da en av mine kolleger entusiastisk erklærte: "Nå skal vi dra til Tøyen og hilse på Apejenta Ida!" kom det RASENDE fra en av ungene: "Ne-hei, det skal vi ikke det!! For Ida hun er på ferie, hun!" Anonymous poster hash: 84611...d76
BikkjeBisk Skrevet 14. august 2013 #74 Skrevet 14. august 2013 Vi var ute å lekte "sisten" i hagen, jeg, pappaen og snuppa på 3. Jeg og jenta skulle ta pappaen, etter noen runder rundt huset måtte jeg stoppe for å puste litt. Da ser datteren strengt på meg og roper ut så høyt at jeg tror hele byen hørte det med grov nordlansk; "KOM MAMMA SÅ DRÆÆÆÆÆP VI HAN!!!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå