Gå til innhold

Dagens lille gullkorn - håper flere vil dele her også

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 fortalt meg en kveld at når han ble stor skulle han ha barn.

Det blir jo koselig svarer jeg. Da kan jo jeg komme å besøk barnebarna mine da og passe de.

Nei, det trengte jeg ikke, for han skulle jo bo sammen med meg.

Meg hvor skal kona de bo hen da, svarer jeg. For jeg tror ikke hun vil bo sammen med meg.

Da tar han seg en liten tenkepause før han utbryter; hun kan jo bo hos bestemor og bestefar.

(Mulig dette kommer til å bli en del av en eventuell tale i bryllupet hans da den tid kommer)

Hender seg også hvis det skjer noe nå han leker, være seg noe han ikke får til eller lignende, så utbryter han: "Er det muuuulig"

Kommer så mange gullkorn for tiden, så egentlig skulle man ha vært flinkere til å skrive de ned.

Anonymous poster hash: 5b9b7...165
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ta 4-åringen med på besøk til ei veninne i formiddag, og jeg hadde enda på meg nattklærne og ikke ordnet meg for dagen. Hun var utolmidig og ville dra, men så sier jeg "jeg må pynte og ordne meg litt før vi drar". Så sier hun "men mamma, du er jo så fin uansett du!". Da måtte jeg felle en tåre :wub:

Skrevet

Pappen spurte gutten på snart 3 år om hvem som er sjefen i huset. Da sier gutten: "mamma er sjefen, og pappa er neste sjef". Og så spør jeg han om hva han er.. Da svarer han med et lurt smil rundt munnen: "jeg er en liten pøbelgutt", og så ler han godt.

Hehehe, måtte le litt da :)

Skrevet

Midtersten her på 9,5 var ute i hagen å spilte fotball med storebroren å en kame. Det var fint å varmt å for en gang skyld tok han av seg t-skjorta, da roper han: "mamma, mamma, se jeg spiller fotball uten overkropp". Trodde jeg skulle le meg i hel av han. Tok litt tid før han forstod hva han hadde sagt feil ;-)

Skrevet

To barn (ikke mine) på 7 og 9 år leker fly sammen. Destinasjonen er Hamsterdam. Midt i flyturen oppstår et problem, 9 åringen sier at hun ikke tåler hamstere. 7 åringen, som er flyvertinne gir passasjeren en fallskjerm og ber henne hoppe ut av flyet.

Måtte le litt når jeg hørte dette:p Det morsomste var at begge var sikre på at det heter Hamsterdam:D

Anonymous poster hash: fe465...3ce

Skrevet

3åring vår og pappaen lagde middag igår, og hun fikk hjelpe til å røre. Så spurte hun hva de lagde. Vi lager stroganoff gryte, sier mannen min. Så roper 3åring. Mamma, vi skal ha ballesaft...

Aldri hørt det ordet før, men vi fikk oss en god latter gitt.

Anonymous poster hash: 80017...3df

Skrevet

Vi har noen naboer i slutten av 60 åra som vår gutt på snart 3 er veldig begeistret over. Tidligere i uka var han sammen med nabokona og plukket bringebær i hagen hennes. Hun står bøyd over bringebærbuskene, da han plutselig tar tak i kanten på singleten hennes og titter oppi.

Han konstaterer at der var det noen stoooore pupper.

Ja, sier nabokona og småler litt, "det er mine pupper det" sier hun.

Så svarer han "nei... det er puppene til han vidar det" (mannen henne)

Måtte le litt da ja!

Skrevet

Har et par til:

Gutt på 2 1/2 år på stellebordet etter å ha fått skiftet STOOOR bleie: "Takk! Det var hyggelig."

Jente 6 år kommer til meg med et rødt hjerte hun har "perlt" til meg (som er ganske så gravid) fordi "Jeg har to hjerter i kroppen min akkurat nå" - ble dypt rørt <3 og gråt en skvett :)

Ukens lyd var "N".

Jeg: Er det noen her som vet om noen ord som har "N" i seg?

Flere forslag kommer: nisse, nyse osv.

Jente 6 år: Nippglass!!

Jeg (forvirret): Hva sa du nå?

Jente 6 år: Nippglass, vel.

Jeg (tenker febrilsk): Eh ... Hva er det, da?

Jente 6 år (peker oppgitt): Sånn som du bruker på leppene!

Skrevet

Når eldstemann var ett par tre år så skulle han jo prøve ut alt mulig. Og vi sa støtt og stadig "ikke lek med saksen, limet, verktøy osv osv. Uten at du er sammen med en voksen"

En dag han satt i stua og lekte med tissefanten sin ( vi prøvde å fortelle ham at den var det best at han lekte med når han var alene, for det skjedde fort forran andre) sa vi " du ...... Husk at du". Hvorpå han avbrøt meg og sa " jada jada mamma, jeg vet. IKKE leke med tissen hvis jeg ikke er sammen med en voksen"

DEN miksen, usj jeg slet med å la være å le mens jeg forklarte at det var best han gjorde det alene og håpet virkelig han ikke blandet det en gang til.

Anonymous poster hash: 3897f...7d3

Skrevet

Under middagen idag spurte jeg datteren min på 2 år om hun hadde hatt det kjekt i bhg.

"Eg spisar mamma, eg giddsje å snakke med deg"

Takk, lurer på hvordan dette utvikler seg på 12 år når hun kommer i puberteten ;)

Når jeg kom og hentet henne i bhg idag og, sa hun "Der var du jo, vi har ventet på deg"

Komme så mange gullkorn fra henne daglig at jeg må begynne å skrive de ned :)

Skrevet

Vi er vel en familie som er i overkant glad i gamle kjøretøy og slikt. Vi diskuterer ofte dette med når biler er veteraner osv.

Plutselig kom det fra sjuåringen: mamma, når du blir 30 om noen måneder så blir du veteran!

Ehh, jah...

Anonymous poster hash: ec81a...1fc

Skrevet

Ikke mitt barn, men synes den er gøy så jeg må dele den.
Gutten på 3,5 år snakker med mamman sin og sier du, mamma, er trollmor og pappa er trollfar. Da spør moren hva gutten er da. Da svarte han JEG ER ET SJARMTROLL :)

Anonymous poster hash: 0a022...4e0
Skrevet

Treåringen min hadde vært på overnatting hos bestemor og bestefar. Dagen etter var jeg i dusjen, mens guttungen satt på gulvet og lekte med en bil. Da jeg kom ut av dusjen, kikket han på meg, før han utbrøt: "Åh, det er jo BESTEMOR sine pupper!".

Jo, takk! Jeg er 23 år gammel......

Anonymous poster hash: 1fe92...cc1
Skrevet

Har et par til:

Gutt på 2 1/2 år på stellebordet etter å ha fått skiftet STOOOR bleie: "Takk! Det var hyggelig."

Jente 6 år kommer til meg med et rødt hjerte hun har "perlt" til meg (som er ganske så gravid) fordi "Jeg har to hjerter i kroppen min akkurat nå" - ble dypt rørt <3 og gråt en skvett :)

Ukens lyd var "N".

Jeg: Er det noen her som vet om noen ord som har "N" i seg?

Flere forslag kommer: nisse, nyse osv.

Jente 6 år: Nippglass!!

Jeg (forvirret): Hva sa du nå?

Jente 6 år: Nippglass, vel.

Jeg (tenker febrilsk): Eh ... Hva er det, da?

Jente 6 år (peker oppgitt): Sånn som du bruker på leppene!

Åååå hehehe nå.døde jeg litt. Nippglass <3

Skrevet

Når datteren min på 6 virkelig vil ha noe sier hun : "åh, mamma... du er så snill og så vakker og så peeeen!"

Vi jobber med det at dersom vi er snille mot andre er de snille med oss tilbake...

Skrevet

Jeg har ei datter på 3 1/2 år og en sønn på 7. I går så kranglet de og det endte med at sønnen min slo dattera mi. Mens jeg sto og pratet med han så gikk hun inn på badet og styret rundt med en stol. Jeg spør henne hva hun driver med, hun svarer at hun vil se seg selv sint, når hun er sint på han.

Skrevet

I dyreparken her om dagen var vi i dyreparken og vi kom til et sted, da utbryter 4åringen ; sjekk mamma! EIKEVORTER!!!

Det var Alpesteinbukker <3

Og i bilen i dag, en plagsom bil lå rett oppi ræva mi så jeg konsentrerte meg veldig om kjøringen. .

Så sier han høyt, ; mamma!-du gidder jo IKKE høre etter...har du dotter i ørene eller? <3

vi spurte ved middagsbordet for en stund siden da han var 3 1/2 år om hva han ville bli når han ble stor. Jo han skulle bli lege.

-så bra, hva slags lege da? Spør vi. -tannlege eller en som hjelper når folk er syke?

-nej mamma, en lege som lager store pupper:D

Aner ikke hvor han har fått det fra, jeg har ikke silikon!

Skrevet

Dyttdyttdytt. :-D Trenger noe å lese i kvelden.

Anonymous poster hash: 8be90...51e

Skrevet

dattera mi på 6 så meg naken som ikke er unormalt..  så sier hu

"mamma, du har skikkelig SVÆR tiss du? helt ned til BAKKEN!!? det er derfor du må ha truse, for å holde den oppe!!!"

Hæææææ????? haha visste ikke om jeg skulle le eller grine! SERIØST??? :blink:

Anonymous poster hash: f4003...3e9
Skrevet

Kom på mer om 2 åringen min..

Jeg kom og hentet henne i bhg før sommeren, og hun var sånn hoppende glad for å se meg, helt ekstremt! Under middagen spurte jeg henne (litt stolt) om hun ble så glad for å se meg. Hun satt der og smattet på middagen, uten en eneste rykning i ansiktet, før hun nesten pustet litt sånn oppgitt og sa "nei, eg bare tulla mamma"

Endte med at vi begge nesten lo oss ihjel ;)

Ellers er hun herlig når hun utbryter under middagen etter første munnfull "Åh! Dette var godt!!"

Eller når hun klemmer foten min fordi jeg står bøyd over henne og holder på å kle på henne, og sier "åh mamma, eg elskar deg"

<3

Skrevet

Dytt... elsker gullkorn.

Anonymous poster hash: bb910...568

Skrevet

Sønnen min på 6 år var med bestemor på ferie i sommer. De delte rom og bestemor sa: du vet st jeg er veldig glad i deg. Hvorpå det kom fra den andre sengen: bla, bla, bla

Vi har bodd flere ganger på hotell. Men sønnen min sier botell.

Jeg har prøvd å rette å si HO-TELL

Og han HO- BOTELL

Så skulle han på TRIVOLI, som er tivoli

Så har han kjæreste i barnehagen. Det har vart noen år. Og da vi kom ut av heisen på flyplassen i sommer så vi ei lita frøken. Hvorpå han sa: å hun var fin. Ja, sier jeg er du ikke kjæreste med Lea lengre. Jo, det var han. For hvis han sluttet med det, ble hun sint så det kunne han ikke.

Anonymous poster hash: 15a32...e83

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

I morges på sofaen:

Sønn snart tre år: Jeg eeelsker deg!

Jeg: Åååh, jeg elsker deg også!

Sønn: Du er dumsnill!

:huh:

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Min sønn på snart tre, er over gjennomsnittet opptatt av hvordan barn blir til, og hvir de kommer ut. Han har visst lenge at babyen kommer ut av rissen til mammaen, og at det ikke er samme hull som man tisser med. Her om dagen ville han ha bedre svar på hvordan babyen faktisk blir lagd, og jeg er ikke den som legger to fingre mellom. Fortalte at når to en mamma og en pappa er velsig glad i hverandre, og vil lage baby, putter pappa tissen i mamma sin tiss. Mammaen har en eggcelle, og pappaen har en sædcelle, så blander de seg og blir til babyen som vokser i magen til mammaen. "Åja" svarer sønnen min, og ser ikke ut til å være påvirket i det hele tatt. (Hadde forventet litt flere spm) Utover dagen, mange timer etterpå, ser han rart på meg og sier: "Du og pappa laga meg i pannekakerøre!? Det er fint!" Jeg lo så jeg grein!!

Skrevet

Jeg satt med en ettåring på fanget og lekte med to treåringer.

Ene bestemte at de var menneskespisende dinosauruser. og at jeg og babyen fikk lov til å være menneske.

Eh, takk? 

Anonymous poster hash: 325f2...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...