Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere pølser til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten som pølse i brød/lompe eller pølse i andre retter?

Anonymous poster hash: d0ea5...a38

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Pølse i brød.....tja....en gang hver 2 måned.

Pølse i andre retter....1 gang i måneden?

Spiser lite pølser, veldig sjelden. Ungene elsker det, men de får jo pølser i alle barnebursdager og ikke minst hvis de overnatter hos mormor. Derfor begrenser vi det til veldig sjelden hjemme. De spør heller ikke etter pølser. Eneste er bursdagen deres og de skal bestemme middag

Skrevet

Ca annen hver måned, litt oftere om vi griller da både gubben og jeg liker veldig godt andre pølser enn vanlige grillpølser. Men med Vestlandsvær begrenser det seg hvor mye vi får grillet.

I barneselskap - hver gang.

Da guttungen hadde bursdag ville han ikke ha pølser, kun kaker. Var en del unger som ble sure - for de gledet seg sånn til pølser. Men guttungens bursdag - han bestemmer.

Anonymous poster hash: d9e0a...5a8
Skrevet

Aldri. Griller noen ganger pølser på bål ( istedet for niste når vi går lange turer) skjer kanskje 2ganger i året.

Skrevet

Tja, ca ein gong i mnd?  Hender eg lagar pølselapskaus eller pølser og potetstappe, men pølse i brød er berre i bursdagar eller om me fyrer opp bål og grillar.  Vert veldig fort lei av pølser i grillsesongen, så prøver å finne på noko anna.  Eldste likar heller ikkje pølser (men elskar pølsebrød)

Skrevet

Lager pølsegrateng en gang i året kanskje, og et par ganger i løpet av sommeren blir det grillet noen ventepølser når vi har grillgjester, men det er aldri middag alene.

Pølser står ikke høyt i kurs hos oss.

Skrevet

Aldri, for pølser er ikke mat. Det skjer to ganger i året at vi griller pølser og pinnebrød på bål i skogen, og da kjøper vi pølser hos den lokale pølsemakeren.

Jøss, motsetter deg litt, eller? Pølser er ikke mat, men griller det allikevel.

Vi spiser pølser litt oftere om sommeren, blir mye grilling da! Kanskje 1-2 ganger i uka i perioder. Spiser pølser kanskje annenhver måned resten av året.

Kjøper pølser på hos den lokale slakteren, gode pølser med mye kjøtt! :)

Anonymous poster hash: 88d34...a1f

Skrevet

*motsier

Skrevet

Vi spise en del pølser.

I sommermånedene opptil et par ganger i uken, resten av året kanskje et par ganger i mnd.

Selv spiser jeg sjeldent pølse i brød/lompe, men ungene elsker det så da får de det når vi grille.

Ellers går det i stekte pølser med div. tilbehør eller pølsegrateng :)

Pølser er ikke mat og alt det derre der, jada jada...

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Spiser så godt som aldri pølse i brød, men i grateng eller brun saus ol blir det vel ca annenhver uke i snitt.

Skjønner ikke helt dette hatet mot pølser? Er jo ikke noe man bør spise for ofte, men det gjelder jo de fleste matvarer?

Skrevet

Pølser er da mat, makan til matsnobberi det er for tiden altså. Om sommern griller vi mye og siden ungene fortsatt er ganske små og dårlige til å spise kjøtt så blir det ofte pølser på dem, 1 gang i uka kanskje når det er sol, sommer og ferietid. Til vanlig spiser vi pølser til middag en-to ganger i måneden kanskje? Lettvint og grei hverdagsmat når man har dårlig tid eller ikke gidder å stå på kjøkkenet i flere timer med middagslaging. Samme med ferdigpizza, skyt meg gjerne du O store Dib matpoliti ;)

Anonymous poster hash: 6b561...602
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Aldri, for pølser er ikke mat. Det skjer to ganger i året at vi griller pølser og pinnebrød på bål i skogen, og da kjøper vi pølser hos den lokale pølsemakeren.

Hvis det ikke er mat, hva er det da? Og hvordan klarer du å gi barna dine noe du ikke anser som spiselig?

Det blir det samme som at jeg ikke orker tanken på å spise snegler eller rakfisk, men skulle gitt barna mine det. Det blir bare feil.

Skrevet

Vi spiser pølser i en eller annen form ca en gang i uka.

Årsaken er todelt; 1. Ungene elsker det. 2. Pølser er billig og vi har dårlig råd. 

Dog prøver jeg å ha sunt tilbehør når vi først har pølser. 

Jeg er fullstendig klar over at pølser ikke er sunt. Men det er det mye annet som ikke er også. 

Anonymous poster hash: f522a...5f0
Skrevet (endret)

Spurte 2 åringen nå om vi spiser pølser ofte, han svarte kort og enkelt JA.  ;) Ærlighet varer lengst :)

Glemte å føre på hvor ofte da.. Ca 2-3 ganger i mnd. Noen ganger mer. Bruker det stort sett i retter, spiser ikke pølsebrød.

Endret av Lille- MO
Gjest sussie77
Skrevet

Spiser ikke så mye pølse i lompe, omtrent kun når vi er hos andre. Men hender vi har grillpølser. Og bruker også noen ganger røkte pølser i gryter og supper. 

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Hvis det ikke er mat, hva er det da? Og hvordan klarer du å gi barna dine noe du ikke anser som spiselig?

Det blir det samme som at jeg ikke orker tanken på å spise snegler eller rakfisk, men skulle gitt barna mine det. Det blir bare feil.

Pølser fra pølsemakeren inneholder i det minste kjøtt, ikke bare muk slik som industriproduserte pølser i dagligvarehandelen.

Men om det inneholder kjøtt, så er det vel 'mat' da? Ingen som sa hvilke pølser det var snakk om i hi's spørsmål? Man står jo fritt til å velge den sorten man foretrekker.

Beklager at jeg kverulerer, men jeg føler det blir så snobbete å si at man aldri spiser pølser (for det er sååå lavstatus altså), for så i neste setning si at dere gjør det likevel. Dobbelmoral ;)

Skrevet

Kun pølser i brød når vi griller. Så det er en sommer-ting.

Pølser bruker vi i andre middager ca 2 ganger i mnd i lapskaus og pølsegrateng.

Skrevet

Pølse i brød.....tja....en gang hver 2 måned.

Pølse i andre retter....1 gang i måneden?

Spiser lite pølser, veldig sjelden. Ungene elsker det, men de får jo pølser i alle barnebursdager og ikke minst hvis de overnatter hos mormor. Derfor begrenser vi det til veldig sjelden hjemme. De spør heller ikke etter pølser. Eneste er bursdagen deres og de skal bestemme middag

Ca 1 gang i uken altså... 

Anonymous poster hash: b7e8a...dfa

Skrevet

Pølser er mat jo!

Anonymous poster hash: cdd28...e6a

Skrevet

Pølser fra pølsemakeren inneholder i det minste kjøtt, ikke bare muk slik som industriproduserte pølser i dagligvarehandelen.
Men om det inneholder kjøtt, så er det vel 'mat' da? Ingen som sa hvilke pølser det var snakk om i hi's spørsmål? Man står jo fritt til å velge den sorten man foretrekker.

Beklager at jeg kverulerer, men jeg føler det blir så snobbete å si at man aldri spiser pølser (for det er sååå lavstatus altså), for så i neste setning si at dere gjør det likevel. Dobbelmoral ;)

Vi blir aldri enige. Pølser er ikke mat, men to ganger i året duger pølsemakerpølser til skogstur og bål, sammen med pinnebrød.

Og jeg gir ungen grus til middag. Synes det er greit ett par ganger i året.

Anonymous poster hash: cdd28...e6a

Skrevet

Aldri. Pølser er ikke middag. Det et lat mat.

Anonymous poster hash: c2901...46e

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Et par ganger i måneden kanskje, noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere, noen ganger som hurtigmat i brød, andre ganger i grateng, gryte, lappskaus, med saus og grønnsaker, på ostesmørbrød, i pasta - og ikke er jeg flau for å innrømme det heller.

Pølser er mat på lik linje med annen mat og variasjon i kostholdet er viktig.  Ingen problem å spise pølser av noe slag så lenge det er en del av et ellers variert kosthold og kanskje ikke alltid kun i brød med ketchup.

Skrevet

Jøss, motsetter deg litt, eller? Pølser er ikke mat, men griller det allikevel.

Vi spiser pølser litt oftere om sommeren, blir mye grilling da! Kanskje 1-2 ganger i uka i perioder. Spiser pølser kanskje annenhver måned resten av året.

Kjøper pølser på hos den lokale slakteren, gode pølser med mye kjøtt! :)

Les hva jeg skriver. Vi spiser aldri pølser til middag, men toppen to ganger i året kjøper vi pølser hos den lokale pølsemakeren som vi griller på bål.

Spørsmålet fra hi gjaldt middag, og pølser er ikke middag. De to gangene i året vi kjøper pølser, er det for barnas, og turens skyld.

Stakkars pølsemaker! Hvorfor i all verden griller dere ham på bålet? 

Anonymous poster hash: f1b9c...f4f

Skrevet

Ja, pølse i brød 2-3 ganger i løpet av en måned på vei til fritidsaktivitet, og ca 2 ganger per måned i en rett.

Anonymous poster hash: cdc42...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...