Gå til innhold

Emilian. Fint ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 4087c...a86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!

Enda ett "jeg er 19 år, går på NAV, og bleiker håret mitt og vil kalle ungen min for noe sukkersøtt og tullete" navn.

White trash navn på høyt nivå!

Anonymous poster hash: 35620...f0b
Skrevet

NEI!

Enda ett "jeg er 19 år, går på NAV, og bleiker håret mitt og vil kalle ungen min for noe sukkersøtt og tullete" navn.

Er 24. Brunt hår. Aldri godt på NAV. Utdannelse, eget hus, ingen kredit kort eller annen form for forbruksgjeld. Kun ett billån og huslån. Så mødre som har livet på stell kan faktisk like samme navn som "fjortiss" mødrene. Vurderer Sander-Emilian

Skrevet

NEI!

Er 24. Brunt hår. Aldri godt på NAV. Utdannelse, eget hus, ingen kredit kort eller annen form for forbruksgjeld. Kun ett billån og huslån. Så mødre som har livet på stell kan faktisk like samme navn som "fjortiss" mødrene. Vurderer Sander-Emilian

Stakkars unge. Du vet at unger blir større og voksne til slutt? Flott navn til en voksen mann, Sander-Emilian!

Om du vil kalle ungen din for et veldig stigmatiserende navn sier det mest om DEG. Og, ja, navnet er stigmatiserende, det finnes forskning på slikt. 

Skrevet

Synes det er litt for veikt for min del.

Skrevet

NEI!

Stakkars unge. Du vet at unger blir større og voksne til slutt? Flott navn til en voksen mann, Sander-Emilian!

Om du vil kalle ungen din for et veldig stigmatiserende navn sier det mest om DEG. Og, ja, navnet er stigmatiserende, det finnes forskning på slikt.

Du vet at tidene forandre seg eller ? Den generasjonen som blir født nå er det mange slike navn så det vil nok være ganske vanlig. Akkurat som det var vanlig og kalle gutter Gunnar, Arild osv før. Ikke mange babyer som blir kaldt det nå.

Skrevet

Nja... Ville ikke brukt det selv, men selve lyden av navnet er vel pen nok.

Litt enig i at det er litt veikt.

Skrevet

Nei, det er ikke fint. Enda mindre fint som mellomnavn.

Du spurte, da må du tåle å få svar. 

Anonymous poster hash: f1b96...7fe
Skrevet

NEI!

Du vet at tidene forandre seg eller ? Den generasjonen som blir født nå er det mange slike navn så det vil nok være ganske vanlig. Akkurat som det var vanlig og kalle gutter Gunnar, Arild osv før. Ikke mange babyer som blir kaldt det nå.

Om du ser litt på forskningen som er gjort på området så er det en spesiell type mennesker som velger en slik type navn, uansett om du liker det eller ei. Det er fakta!

Det er en liten gruppe som velger navn som Leander, Leah Christobelle, Isabella Milea, Savannah Linnea, Milo Chrisander og Sander Emilian. 

Selv ville jeg aldri valgt et stigmatiserende navn på barnet mitt, men det betyr ikke at barna mine kommer til å få navn som Kari, Synnøve, Karl og Knut.

De fleste som er litt oppegående ser forskjellen!

Anonymous poster hash: a85f9...759

Skrevet

Kjenner en mor på over 30 som har en nydelig gutt som heter Emilian.

Gift, hus, bra med penger og har et barn til som også har et nydelig navn som er såkalt "fjortismammapånavmedihjelbleikahår" navn.

Hun er en av de bedre mødrene jeg vet om.

Hadde ikke noe forhold til navnet før, men etter å ha blitt kjent med den nydelige gutten, så er det faktisk et favorittnavn hos meg.

Anonymous poster hash: 076f0...6cd

Skrevet

Kjenner en mor på over 30 som har en nydelig gutt som heter Emilian.

Gift, hus, bra med penger og har et barn til som også har et nydelig navn som er såkalt "fjortismammapånavmedihjelbleikahår" navn.

Hun er en av de bedre mødrene jeg vet om.

Hadde ikke noe forhold til navnet før, men etter å ha blitt kjent med den nydelige gutten, så er det faktisk et favorittnavn hos meg.

Anonymous poster hash: 076f0...6cd

Har denne gutten også dobbeltnavn?

Skrevet

Nei, det er ikke fint. Enda mindre fint som mellomnavn.

Du spurte, da må du tåle å få svar.

Har jeg ikke tålt svarene ?? :) jeg kommer til å velge det jeg vil uansett. Synes bare det er artig å se hva andre mener. Selv om jeg svarer min mening tilbake betyr ikke det at jeg ikke tåler svarene.

Skrevet

Det klinger godt, men er noe feminint. Jeg syns forøvrig ikke at det er et stigmatiserende navn. Jeg vet om en Emilian og hans mor er en meget oppegående dame, så jeg har bare positive assosiasjoner i fht "bagasjen" til en med det navnet.

Skrevet

Både Sander og Emilian er veike navn. Sammen blir de ikke akkurat sterkere...

Anonymous poster hash: a9237...848

Skrevet

Det klinger godt, men er noe feminint. Jeg syns forøvrig ikke at det er et stigmatiserende navn. Jeg vet om en Emilian og hans mor er en meget oppegående dame, så jeg har bare positive assosiasjoner i fht "bagasjen" til en med det navnet.

Men Sander-Emilian med bindestrek er overkill. Den bindestreken vipper NAVnet rett i grøfta.

Skrevet

Sønnen min heter Emilian til mellomnavn, jeg er over 30, gift, utdanning, gode jobber og ting på stell i familien vår. Det sier vel mer om de som dømmer en de som kaller barna sine det de ønsker. Man trenger ikke å like det samme, men hvorfor trekke ting så langt at man dømmer folk pga navnvalg er helt fjernt for meg. Jeg liker navnet veldig godt, og det var før det ble populært. Hvis trangsynte folk slutter å dømme, og lar folk velge navn uten å slenge med kjeften hadde det vært suverent. Man skaper mobbere med slike holdninger, viktigere ting å bry seg med her i verden, men jeg antar at det er for mye å håpe på her inne.

Anonymous poster hash: acb9e...d59

Skrevet

Feminint? Njaaa... Kan se at det har noe med Emil å gjøre, og Emil er et guttenavn.

Meeen tror jeg ville blitt sterkt fristet til å kalle ham Lillian, hvis det var en gutt i klassen som het Emilian.

I Italia brukes Emiliano.

Skrevet

Her er et supert eksempel på en mor som nok liker navnevalget ditt. Selv har hun kalt ungen sin for Nathaniel Chrisander, et navn i samme kategorien som Sander-Emilian-

Proves my point!!!!

http://rannveigheitmann.blogg.no/1375911312_legevakta__frste_dag_.html

Anonymous poster hash: a85f9...759

Det beviser da ingen ting. Hehe. Selv om hun hadde likt navnet betyr ikke det at jeg er som henne. Eller at andre mødre som har valgt samme/like navn er som henne.

Vet f.eks om ei som er veldig lik henne Rannveig. Ungene hennes heter Caroline og Aleksander. Vil det si at alle mødre som har valgt slike navn er Rannveig mødre ?

Skrevet

Emilian er ingen favoritt her i gården.

Navnet klinge fint, men jeg synes personlig at en gutt skal ha et litt "staut" navn :)

Skrevet

Jeg syns Emilian er pent.

Kjenner bare en Emilian. Foreldrene hans er godt utdannede, hun innenfor helse og han i et tradisjonelt manneyrke. Voksne folk.

Hva mener dere med at et navn er veikt?? Sånn generelt? Jentete/feminint?? Har hørt det har blitt sagt før her inne, har bare ikke helt skjønnt hva dere legger i det :-)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Feminint? Njaaa... Kan se at det har noe med Emil å gjøre, og Emil er et guttenavn.

Meeen tror jeg ville blitt sterkt fristet til å kalle ham Lillian, hvis det var en gutt i klassen som het Emilian.

I Italia brukes vel navnet Emilio oftere enn Emiliano, tror jeg.

Og for å være helt ærlig: Emilian er veikt og pinglete, hva i all verden er galt med Emil?

Skrevet

Lillian?? Hæ?

Anonymous poster hash: be57a...814

Skrevet

Kjempe fint!!

Anonymous poster hash: 8576a...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...