Gå til innhold

hva syns DU er typiske poppis navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: f4b79...57f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lucas, Emil, Elias, Nora, Sara og Emma.

Anonymous poster hash: f7bf2...102

Skrevet

som de over + Noah, Leo, Leon, Linnea, Emilie, Isabel, Mia, Mina, Casper, William osv

Anonymous poster hash: 4d34d...685
Skrevet

Sebastian, Daniel, Nora, Emma, Linnea, Julie,Emil og for ikke å glemme Emilie!

Anonymous poster hash: d7b8d...608
Skrevet

adrian ... leander

Anonymous poster hash: 4d34d...685
Skrevet

Navn som høres oppkonstruerte og litt for oppfinnsomme ut, navn som ser ut til å være hentet fra amerikanske glamour-TV-serier, vokalopphopning, sære konsonanter og stavemåter eller altfor overklasse pregete navn. I hvert fall hvis det er dobbeltnavn med bindestrek! Generelt: Navn som er så "internasjonale" at de kun fungerer på finere Oslodialekt, og ikke er pene på noen andre dialekter.

Eksempler: Ariana, Liana, Marylen, Adelen, Michelle, Sienna, Theodore, August-Sebastian, Levian, Liam, Mille-Elizabeth m.fl.

Tja, egentlig ikke poppisnavn, men kanskje heller framtidas harry-navn?

Anonymous poster hash: 4ee94...086
Skrevet

Ikke glem Lilly da! Hver 4. navnetråd her inne handler jo om det navnet.

Anonymous poster hash: b89e2...13f
Skrevet

De over + dennis. William har jeg ikke hørt er poppisnavn ?

Anonymous poster hash: 9ea41...c2f

Skrevet

jeg er overhode ikke for poppis navn. men ser at navnet på bebisen i magen min er nevnt her;) ... uansett så tenker jeg at typiske poppis navn er sånne navn som høres nesten finni opp ut.. som Nathaniel f.eks.

navn som Lilly er det maange eldre som heter idag, da min tanke er at det er mange gammle navn som kommer opp igjen.

Babyen vår skal hete Lukas, det er i mine øyne IKKE et poppis navn men et gammelt bibelsk navn. Babyen får det navnet etter oldefaren sin :)

meeen vi har forskjellige meninger rundt dette da.

Skrevet

Lukas er veldig fint, vurderte det selv til gutten min. Men jeg skjønner ikke helt det der med hvilken navn vi ser på som poppisnavn. Et poppisnavn er jo et navn som har økt mye i popularitet de siste årene og som kanskje har nådd sin topp nå. Lukas er et gammelt bibelsk navn ja, men det er da virkelig et poppisnavn også? Trenger jo ikke være negativt det...

Anonymous poster hash: 9bb20...333

Skrevet

er forskjellige oppfatninger av utrykket poppis navn.

mange her mener jo at poppis navn er typisk unge mødre navn i negativ forstand. som Chrissander å Nathaniel.. sånne navn som høres finni opp ut. jeg vet godt at Lukas er poppulært nå, men syns virkelig ikke det er et typisk 'unge mødre' navn som disse nevt over:) skjønner?? haha merker jeg har lest mye hva fruene på bim/dib skriver;) hehe..

Skrevet

Tenker overhodet ikke på Lukas som et "unge mødre navn" nei.. Jeg har mange venninner som har topp ti navn på sine barn, noen som er populære navn og som jeg da forbinder med poppisnavn. Som sagt, så vurderte jeg Lukas selv, og jeg er 29, hehe... Og siden det i ditt tilfelle er oppkalling, er det jo ekstra stas! Go for it!

Skrevet

flott! skulle bare ha frem det:) Jeg blir 23 neste mnd, har ei jente fra før som heter Sofie;) er bare så lei folk skal kommentere ungemødre navn blabla når jeg sier Lukas:) så uansett. har vi bestemt oss for det da!

Skrevet

Hihi, bestevenninna mi fikk nettopp en jente som heter Sofie! Hun er 31. Sofie og Lukas, kjempefine sammen!

Skrevet

Liam, finnes ikke noe mer harry, samt nathaniel.

Anonymous poster hash: 6cdc5...c1a

Skrevet

Hihi, bestevenninna mi fikk nettopp en jente som heter Sofie! Hun er 31. Sofie og Lukas, kjempefine sammen!

ja, syns det klinger fint:)

Skrevet

Poppisnavn mener jeg er navn som brukes nå, som ikke har vært særlig mye brukt de siste femti årene.

Sara, Daniel, Sebastian Julie og William er navn som har vært i bruk både før og etter krigen, mer eller mindre jevnt. 

For meg er navn som Max, Maximilian, Leon, Noah, Linnea, Sienna osv poppisnavn

Navn som Carrosander, Chrisander, Timian og Royander er ikke navn. Poppis eller ikke, det er bare en måte for foreldre å mobbe barna sine hver dag, resten av livet på.

Anonymous poster hash: 82df9...781
Skrevet

Poppisnavn mener jeg er navn som brukes nå, som ikke har vært særlig mye brukt de siste femti årene.

Sara, Daniel, Sebastian Julie og William er navn som har vært i bruk både før og etter krigen, mer eller mindre jevnt.

Navn som Carrosander, Chrisander, Timian og Royander er ikke navn. Poppis eller ikke, det er bare en måte for foreldre å mobbe barna sine hver dag, resten av livet på.

signerer det siste der!

herligheten så grusomt å kalle barna sine sånt...

Skrevet

Poppis betyr vel populært og da er det vel bare å se på ssb.no sin liste?? Trenger vel ikke mene noe om det?

Kan jo ikke finne opp egne definisjoner av ord?

Anonymous poster hash: 9e167...de1
Skrevet

Ånei, er Mina et poppisnavn? :(

Anonymous poster hash: 8c4aa...2cd
Skrevet

Lukas, Liam, Maximillian, Mathias(grusomt), Marcus, Nora, Sofie, Emil, Emma, Julie

Anonymous poster hash: 5358e...db3
Skrevet

Syns egentlig folk kan få kalle barna sine akkurat hva de vil, uten at folk skal måtte mene så mye om det! Poppis eller ikke poppis, liker du (og samboeren) navnet, så blåss i hva alle andre måtte mene! ;)

Anonymous poster hash: 081ac...092
Skrevet

Hermann

Anonymous poster hash: 166da...d37
Skrevet

Nei ærlig talt.

Jeg hadde heller aldrig brukt noen av de sistnevnte navnene her, men mange andre synes de er fine.

Det vil da ikke si at foreldrene ikke er glad i ungene sine selv om de bruker disse navnene. Det er vel slike som deg som står for mobbingen.

Anonymous poster hash: a208f...f93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...