Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Jeg lurer altså på om det er greit å bli litt irritert på mannen som spør om å få dra på en ukes guttetur til alpene i vinter. Grunnen til jeg reagerer er at han var i alpene i år med den samme gjengen, turen kostet oss rundt 25.000kr og han brukte da pappaperm på en uke på dette... Minsten ble syk (går i bhg)og jeg måtte være hjemme fra jobb hele uka, og ble smittet selv. Så jeg endte opp med å være borte fra jobb to uker... Nå prøver vi å bli gravide igjen, og sist var jeg ikke god i bekkenet og ble sykemeldt. Han har hintet flere ganger om denne turen der jeg har sagt at jeg ikke synes det er greit at han bruker så mye penger og ferie bare på seg selv. Og under forrige tur var det ikke akkurat gøy. (Er jo ikke hans feil det da) Er det bare jeg som synes at dette er noe han kan innse selv, sånn at jeg slipper å være den sure kona som sier nei? Han skal på to helgeturer de neste mnd så han får luftet seg... Anonymous poster hash: f82f4...a78
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Egoistisk mann. Anonymous poster hash: d7e0e...f1b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 egoistisk mann.. Skal han dra på tur for så mye penger så burde han heller legge det i en familie tur kanksje? Anonymous poster hash: 4f652...03d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Jeg har den mening at man skal ikke ha behov for å lufte seg, man skal selvsagt få dra bort en og annen gang og kose seg med sine venner ,men er det ikke slik at man skal kunne bruke penger, energi og kjærlighet på det daglige, altså sin familie, det er jo der man skal ha det bra og fint og man burde ikke ha ett behov for å komme seg bort fra det, får man seg familie så er det jo fordi man vil ha det livet, og det er jo det livet man skal trives med? Anonymous poster hash: 78b32...3ee
Ugl@ ruger... Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 (endret) Får du reise på jentetur å svi av 25 000 på egotripp da? Hvis du ikke gjør/kan gjøre det så er det egoistisk mann og ikke sur kjerring i hvertfall.... Endret 7. august 2013 av Ugl@ er innom ;-)
Berta_78 Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Mulig vi er gamle og satt, men her er helgeturer med hhv kompiser og venninner helt ok, mens ferier tilbringes med familien. Og hvert år?! Synes han er ego. Eller umoden.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Viss du får 25000 satt inn på din konto som du kan bruke på tur, shopping e.l, og det samtidig ikke går utover evt ferier med familien så ok. Men akkurat som om jeg ikke føler at det er helt tilfelle..... Så viss det ikke er tilfelle, så er det definitivt egoistisk mann. Anonymous poster hash: 78853...e7a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #9 Skrevet 7. august 2013 Jeg har den mening at man skal ikke ha behov for å lufte seg, man skal selvsagt få dra bort en og annen gang og kose seg med sine venner ,men er det ikke slik at man skal kunne bruke penger, energi og kjærlighet på det daglige, altså sin familie, det er jo der man skal ha det bra og fint og man burde ikke ha ett behov for å komme seg bort fra det, får man seg familie så er det jo fordi man vil ha det livet, og det er jo det livet man skal trives med? Anonymous poster hash: 78b32...3ee Hehe, hva du mener om hvilke behov man skal og burde ha er da revnende likegyldig...? Uansett HI: Han er en tosk, selvsagt skal han ikke bruke tid og (masse) penger på en tur, og la deg være alene med plager og unger. Høres ut som om han drar bort mer enn de fleste, jeg syns du er veldig grei jeg... Anonymous poster hash: a83b9...4af
BellaSuz Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Nei, jeg ville ikke godtatt at mannen skulle ha en årlig event med å bruke ferie og så mye penger kun på seg selv. Nå er heldigvis ikke dette tilfellet hos oss, så jeg har aldri vært i et slikt dilemma du er i HI, men nei jeg synes ikke du er sur kjerring, men du har en egoistisk mann. Helgeturer er lov iblant, alle trenger å komme seg bort litt for seg selv med venninner/kompiser, men en hel uke og 25 000 kr er for drøyt.
Nyttårs barn Skrevet 7. august 2013 #11 Skrevet 7. august 2013 Nå vet jo ikke vi hvor god råd dere har, men synes vel dette høres litt råflott ut Selv var jeg på tredagers jentetur i sommer og svidde av ca 10000- Handlet masse, og det var deilig å være alene, shoppe og spise god mat. Hvis han var på guttetur i vinter synes jeg dette bør holde for en stund. Blir jo seff noe annet med kortere småturer som ikke koster skjorta. I et parforhold bør man være romslige mot hverandre, men å bruke en uke av pappapermen på partytur i alpene synes jeg høres umodent ut.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Da ville jeg spurt om han ville vært en arbeidsuke alene med barn mens du tok ut ferie og brukte så mye penger på deg selv. Anonymous poster hash: 2d5fe...4cc
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 Takk for svar, årets tur hadde nok blitt noe billigere da en del av pengene ifjor gikk til nytt utstyr. Men vil uansett bli rundt 17000... Vi har helt ok økonomi, men klart det viser igjen med så stort uttak. Jeg er også av den mening at helgeturer er ok, men ferien børvi bruke som familie. Ser at han har svart guttene at han satser på å være med året etterpå da! Var framme på facebooken hans...Argh! Han er ellers en veldig bra mann, men kjenner at dette plager meg. Synes jeg var grei når han fikk reise i år, og forventa ikke at han ville mene at dette da skulle bli en årlig greie!! Men nå er han altså "matt" av meg siden jeg reagerte sånn. Og jeg er så sur at jeg ikke får sove! HI Anonymous poster hash: f82f4...a78
Superdolly Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Da synes jeg du skal foreslå at i år drar du på ferie en ukes tid alene, mens han har barna og steller hjemme. Og selvsagt får du svi av omtrent 25 000 kr på turen du også. Så kan han dra nese år, og du året etter der igjen. Se hvordan han reagerer på det. Er an negativ, så spør ham om hvorfor han mener at det skal gjelde andre regler for deg enn for ham. (Ikke at jeg mener du skal dra du også, men det kan være en liten vekker for ham. Å måtte forholde seg til at du vil gjøre det samme og bruke like mye penger.)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #15 Skrevet 7. august 2013 Da synes jeg du skal foreslå at i år drar du på ferie en ukes tid alene, mens han har barna og steller hjemme. Og selvsagt får du svi av omtrent 25 000 kr på turen du også. Så kan han dra nese år, og du året etter der igjen. Se hvordan han reagerer på det. Er an negativ, så spør ham om hvorfor han mener at det skal gjelde andre regler for deg enn for ham. (Ikke at jeg mener du skal dra du også, men det kan være en liten vekker for ham. Å måtte forholde seg til at du vil gjøre det samme og bruke like mye penger.) Helt enig! Spør han om dette. Hva svarer han? Anonymous poster hash: 2d5fe...4cc
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Han sover han vet du! er litt vanskelig å true for mye med dette da vi prøver å bli gravide, og han vet at jeg ikke er gira på noe fylletur med mine single venninner en uke i syden. MEN det jeg har kommet frem til kan svi, er at samme uka eller ei uke senere kan jeg ta med meg ungen(e) til syden med mor. Så får han kjenne på kroppen hvordan han går glipp av verdifull ferietid med familien. Han er en god far, så tror nok at han vil kjenne litt på den. Det får bli i 2015 det da! Godt jeg får blåse ut litt til dere snille damer:) Anonymous poster hash: f82f4...a78
Gjest yrild Skrevet 7. august 2013 #17 Skrevet 7. august 2013 Pappaperm er jo ikke til for at han skal bonde med kamerater! Æsj for en egoistisk guttevalp!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2013 #18 Skrevet 7. august 2013 Jeg lurer altså på om det er greit å bli litt irritert på mannen som spør om å få dra på en ukes guttetur til alpene i vinter. Grunnen til jeg reagerer er at han var i alpene i år med den samme gjengen, turen kostet oss rundt 25.000kr og han brukte da pappaperm på en uke på dette... Minsten ble syk (går i bhg)og jeg måtte være hjemme fra jobb hele uka, og ble smittet selv. Så jeg endte opp med å være borte fra jobb to uker... Nå prøver vi å bli gravide igjen, og sist var jeg ikke god i bekkenet og ble sykemeldt. Han har hintet flere ganger om denne turen der jeg har sagt at jeg ikke synes det er greit at han bruker så mye penger og ferie bare på seg selv. Og under forrige tur var det ikke akkurat gøy. (Er jo ikke hans feil det da) Er det bare jeg som synes at dette er noe han kan innse selv, sånn at jeg slipper å være den sure kona som sier nei? Han skal på to helgeturer de neste mnd så han får luftet seg... Anonymous poster hash: f82f4...a78 Er minsten i Bhg når han har pappaperm??? Du har god grunn til å bli sur! Anonymous poster hash: 7b92f...b1b
soleia Skrevet 7. august 2013 #19 Skrevet 7. august 2013 Hadde sett foten ned om mannen ville bruke ei ferieveke og så mykje pengar på seg sjølv, i tillegg til to helgeturar åleine. Om du i tillegg er gravid og slit med bekkenet vert det enno meir ugreit. Synes mannen høyres ein smule ego ut!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 Jepp jeg hadde lenger perm, så skulle han være hjemme med jenta vår innimellom, slik at de fikk kvalitetstid sammen, og hun fikk kortere uker i bhg. takk lysbakken!!!:/ viktig med perm til mannfolka, jeg mente han burde ta ferie, men da var han ikke sikret fri, sånn som med perm! Han kommer også til å ha en tredje helgetur før jul, jeg derimot har en haug med gravide venninner eller småbarnsmødre som ikke kommer oss avgårde. Om noen år er det lettere å reise,men føler uansett at poenget er jo ikke at jeg skal reise like mye, men at han har valgt å ha familie, og da må prioritere dette! Før vi fikk barn reiste han jo mindre enn hva han gjør nå! Det blir jo helt feil! Hater å krangle og sjelden vi gjør det, men akkurat nå føler jeg at han er egoistisk og utakknemlig for de turene som faktisk er ok. Anonymous poster hash: f82f4...a78
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #21 Skrevet 8. august 2013 Svaret ovenfor er Hi;) Anonymous poster hash: f82f4...a78
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #22 Skrevet 8. august 2013 Hadde min mann brukt 25.000 i året (+ alle helgeturene sine og pengene som fyker ut der), på en guttetur uten at jeg fikk det samme hadde han ikke vært mannen min. Makan til egoistisk. Syns 25.000 var ALTFOR mye å bruke på en guttetur! Vi har ikke brukt så mye på ferie engang vi da... Anonymous poster hash: 38939...442
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #23 Skrevet 8. august 2013 Han sover han vet du! er litt vanskelig å true for mye med dette da vi prøver å bli gravide, og han vet at jeg ikke er gira på noe fylletur med mine single venninner en uke i syden. MEN det jeg har kommet frem til kan svi, er at samme uka eller ei uke senere kan jeg ta med meg ungen(e) til syden med mor. Så får han kjenne på kroppen hvordan han går glipp av verdifull ferietid med familien. Han er en god far, så tror nok at han vil kjenne litt på den. Det får bli i 2015 det da! Godt jeg får blåse ut litt til dere snille damer:)Anonymous poster hash: f82f4...a78 Er ikke sikker på om den svir så mye som du ønsker. Jeg er glad i ungene mine og ville gjerne dratt på sydentur med dem. Dersom jeg måtte blitt hjemme ville jeg ikke syntes det var en sviende hard straff. En uke med jobb og alenetid hjemme synes jeg nemlig også er litt deilig... Synes du burde tatt en uke fri, syden eller London evt rolig hyttetur... Anonymous poster hash: 5163e...b13
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #24 Skrevet 8. august 2013 Jeg lurer altså på om det er greit å bli litt irritert på mannen som spør om å få dra på en ukes guttetur til alpene i vinter. Grunnen til jeg reagerer er at han var i alpene i år med den samme gjengen, turen kostet oss rundt 25.000kr og han brukte da pappaperm på en uke på dette... Minsten ble syk (går i bhg)og jeg måtte være hjemme fra jobb hele uka, og ble smittet selv. Så jeg endte opp med å være borte fra jobb to uker... Nå prøver vi å bli gravide igjen, og sist var jeg ikke god i bekkenet og ble sykemeldt. Han har hintet flere ganger om denne turen der jeg har sagt at jeg ikke synes det er greit at han bruker så mye penger og ferie bare på seg selv. Og under forrige tur var det ikke akkurat gøy. (Er jo ikke hans feil det da) Er det bare jeg som synes at dette er noe han kan innse selv, sånn at jeg slipper å være den sure kona som sier nei? Han skal på to helgeturer de neste mnd så han får luftet seg... Anonymous poster hash: f82f4...a78 Haha. Minner meg om broren min som reiste til Sør-Amerika på friluftstur i 14 dager. Turen kostet 40 000 (bare i reise og opphold). Da han kom hjem begynte han å planlegge neste års tur.... Og ja han er gift. Og ja han har barn. Og ja han er en stor EGO! Anonymous poster hash: e776a...179
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #25 Skrevet 8. august 2013 Selv om du og venninnene ikke kan dra så langt kan dere helt fint klare en spa helgetur i nærheten. Du klarer å bruke bra mye penger der også Anonymous poster hash: ec3b3...e2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå