Gå til innhold

Hvordan startet deres fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste har jo opplevd en del murringer og kynnere i slutten av svangerskapet, men hvordan startet selve fødselen?

Var det slik at dere gikk omkring og kjente ingenting, før BAM, de regelmessige riene startet, eller hadde dere kynnere/murringer som etterhvert ble til regelmessige rier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kynnere hele svangerskapene, nr 1 startet med noe som bare måtte være rier ca kl 10.00. Proppen gikk kl 14.00 og vannet kl 1730. Tok bussen til føden for kontroll kl 1845. Jr var ute 0102 :)

Nr 2 så tok de vannet kl 1015, riedrypp kl 1115 ca. Ble sjekket og hadde 4-5cm kl 1230. 1320 var han ut :D litt fort for min smak ;)

Skrevet

Mensensmerter i ca 9 timer før jeg ble bedt om å ta kontakt med føden. Jeg hadde ikke snøring på hva som skjedde. Trodde ikke rier kjentes sånn ut. Kom inn på sykehuset med 8cm åpning en time etter jeg ringte inn, og to timer senere var baby ute.

Anonymous poster hash: a2669...20d

Skrevet

Vannet gikk. Fikk ikke rier før jeg ble satt i gang 1,5 døgn etter.

Anonymous poster hash: a8e6e...c52

Skrevet

Det begynte svakt med litt menssmerter som var litt av og på i ett døgn. Da tok det seg betraktelig opp, smertene økte jevnt og trutt og jeg var ikke i tvil lenger.

Skrevet

Jeg lå i senga en lørdag morgen, hørte et knepp, og kjente at vannet begynte å renne. 30 timer etter var snuppemor født  :wub:

Gjest Morn du
Skrevet

Begge fødslene begynte med rier. Vannet ble tatt på sykehuset med begge to.

Skrevet

Vannet gikk. Riene startet nesten 24 timer etter :)

Skrevet

Med førstemann gikk vannet i uke 35, da ble jeg igangsatt, så den forløp jo ikke helt "naturlig" da.

Med andremann satt jeg her en kveld og lurte på hvordan rier kjentes ut ("ekte"), fordi jeg hadde hatt mensmurringer hele den dagen som etterhvert tok seg opp i litt tak. Det gjorde dog ikke spesielt vondt, så jeg tenkte ikke så mye over det. Så tiltok det utover kvelden, etterhvert ble det korte mellomrom mellom. Men enda ikke langvarige eller vonde.

Så jeg skrev faktisk om det her inne, og lurte på om noen hadde opplevd det samme. :P

Så, etterhvert, fikk jeg dårlig mage og måtte mye på toalettet. Gikk tilbake i sofaen for å se ferdig Greys, men da jeg bøyde meg fremover for å la mannen massere ryggen min, sa det "popp", og så fosset vannet ut. ;)

Da tok riene seg opp ganske mye, og jeg satt og bannet og svertet over de hersens fartsdumpene på veien ut her. :P 

Mindre enn 4 timer etter dette var ungen ute. :)

Skrevet

Første startet med blodslim, og rier etter et par timer. Full åpning på få timer, men drøyde etter det. Født etter 12 t fra første tegn.

Andre startet med vannavgang uten NULL forvarsel. Riene startet etter en time, og to timer etter var hun ute. Intenst og sinnsykt vondt, men en fødsel etter boka :)

Skrevet

Tre ulike fødsler; 

Den ene ble igangsatt

Den andre BAM rett på rier og rett i fødsel

Den siste vannet gikk og rier

Anonymous poster hash: ab718...4ff
Skrevet

vannet gikk først uten forvarsel, så kom riene etter 1 time. 6 timer etter det var ungen ute.

Skrevet

Med en svær bajs. Har aldri bæsja så mye i hele mitt liv. Rett etterpå begynte riene :)

Anonymous poster hash: 1ce08...bc1
Skrevet

Litt forskjellig..

Første setefødsel gikk vannet.. 10 timer ca...

Andre begynte med rier.. 10 timer ca

Tredje gikk med kynnere mange timer i forveien. Vannet gikk.. Var på sykehuset 1 -2 timer så var gullet ute..

Anonymous poster hash: 5e728...467
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Vannet gikk. Fikk ikke rier før jeg ble satt i gang 1,5 døgn etter. Anonymous poster hash: a8e6e...c52

Samme her.

Skrevet

Første: Vannet gikk på natta. Ingen forvarsel. Riene startet 2 timer senere, og 18 timer senere kom ungen ut.

Andre: Riene startet natt/morgen. Våknet av det, og skjønte at det var rier ganske fort. Hadde rier i 7 timer, så sa det stopp (?!?). Ringte føden, de sa det ikke var unormalt, og ba meg vente på at riene skulle starte igjen. Etter 5 timer startet de igjen. Hadde rier i 21 timer, så var ungen ute. De tok vannet på føden.

Skrevet

Våknet tidlig morgen med noe som kjentes ut som ganske kraftige menssmerter, gikk på do og oppdaget en liten tegningsblødning i trusa... Etter en liten stund gikk det over i svake, men regelmessige rier.

Anonymous poster hash: 2e946...868

Skrevet

1: slimproppen gikk, to dager etter det våknet jeg i 5-tiden av kraftige menssmerter. Dette ble til regelmessige rier, og morgenen etter var pjokken ute :)

2: helt vanlig dag, i 21-tiden på kvelden kjente jeg at "kynnerne" kom regelmessig og at jeg måtte puste meg gjennom dem. Pjokk nr 2 var ute noen timer etter. 

Begge kom 6 dagr før termin.

Skrevet

Vannavgang med påfølgende rier med begge ungene. Førstemann kom ut åtte timer etter vannavgang. Andremann kom ut 3,5 timer etter vannavgang.

Skrevet

vanne gikk,rett etter at jeg hadde lagt meg,hadde ikke noe vondt.Inne på sykehuset for kontroll,og da fikk jeg vite at snuppa lå i setëleie,ble overasket og spurte  om det var mulighet for KS,om ungen faktisk lå i seteleie,noe jeg trudde de tulla med.

Jordmor blir borte,og kommer tilbake etter ca 5min,og sier :vi tar KS nå,så skåner vi deg for rier.

Gikk 2 1/2 time fra vannet gikk til snuappa var ute,og jeg hadde ingen plager etter KS,og var oppe 6timer etter,men fikk ikke lov og reise hjem før etter 3 dager..

Anonymous poster hash: d043b...bfb
Skrevet

Våknet av murring kl. 7 om morgen og finner ut at vannet har gått i senga! Ringer føden. Får beskjed om å ta med ro ta en dusj å spise... så komme for sjekk. Sykehuset 1time unna!. Riene startet med en gang jeg la på. 5min i mellom.. rush trafikk ble kjørt til akuttmottaket. Kjører så videre med ambulanse. Jormor imøte med annen ambulanse. Jormor uten å ta sjekk sier neida du har masse god tid. Pust igjennom... kommer frem på sykehuset skriker jeg at ungen kommer. Jordmor avvisende men tar en sjekk?! FULLÅPNING og junior var ute 10 på morgen ;) rask og effektiv fødtsel.. håper det samme med nr 2 ;)

Skrevet

Fødselen startet faktisk med at vannet gikk med alle sammen :)

Skrevet

Startet ganske BAM! her, ja, med rier begge gangene. Første gang på dag 13 over tida etter stripping dagen før og andre gang 3 dager før termin. Sikker på det var rier med en gang. Veldig spennende. :) Første fødte jeg ca 17 timer etter første rie, andremann kom ca 4,5 timer etter første rie

Anonymous poster hash: 488e5...538
Gjest sug lut
Skrevet

Startet med vannavgang begge ganger. Rier startet en stund etter.

Skrevet

Vannavgang, kveldsmat, moderate menssmerter, oppkast, pressrier, ankomst sykehus med full åpning, baby. Hele forløpet på under 10timer, liker å tenke på meg selv som en effektiv fødemaskin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...