Gå til innhold

Litt kinkig situasjon (bryllup)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du trenger vel igrunn ikke kalle det "bryllupsfest" heller? Hvis du for eksempel skriver "et lite middagsselskap med kaffe og kaker for våre aller nærmeste" eller noe i den dur, skjønner vel folk at det ikke er snakk om en heidundrandes fest. Jeg ville nok gått for en rett frem og knusende ærlig invitasjon med mye humor i. Alle har vel sett disse rett-frem annonsene på Finn. De fleste elsker dem og jeg tror også de fleste får mye og god respons, så jeg tenker at en slik invitasjon der ingenting blir overraskende kan være en morsom og ny vri. Jeg tror det kunne vært koselig med en slik feiring om det gjøres riktig og folk er klar om det på forhånd. Og jeg ville nok dratt uansett!

Når det er sagt synes jeg det er litt rart at du ikke er åpen for gode forslag og alternativer. Selv om dere har sett for dere noe annet, kan det jo hende du plutselig fikk et råd du likte. Som mange nevner er det ofte nærmest gratis å leie en barnehage eller velhus. Det blir kanskje litt mer styr, men du slipper jo mye grubling og engstelse for skuffelse blant gjestene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss, men bryllupet blir enkelt og rimelig, med kun de nærmeste fra familiene våre (voksne og barn). Problemet er at vi har familie på flere ulike kanter av landet, og hvis det skal komme folk må de reise langt (5-8 timers biltur).

Vi ser for oss vielse på tinghus, enkel serveringen (middag og kaker) hjemme hos oss selv (blir nok litt trangt), lite alkohol, ingen sen feiring... Lite ordning av transport for gjestene innad i byen, overnatting for kun noen (har ikke rom til å huse alle).

Hadde vært enklere å ha en slik liten fest vi ser for oss om alle bodde på samme sted. Tenker på om det vi kan tilby gjestene er så lite at vi heller må droppe å invitere og ha noen fest. Skal vi droppe å invitere de som bor langt unna, må vi nesten gjøre det likt for alle også de som bor litt nærmere (ettersom det er like nære familiebånd). Hva tenker dere andre?

Anonymous poster hash: e0796...f9c

Anonymous poster hash: fab35...b27

Lykke til med bryllupsplanlegging og fest! Jeg synes det er utrolig ufint av folk å kalle planen dine/deres for kjip! Når jeg inviteres til bryllup (og det har blitt noen i det siste), tar jeg det som en selvfølge at ting gjøres etter brudeparets ønsker, og respekterer det! Hvorvidt det blir kjipt eller ikke, kommer jo helt an på gjestenes holdninger... Jeg synes det høres hyggelig ut med et lite, enkelt og intimt selskap. Og som flere har påpekt; gjør det klart hva dere inviterer til, så får de være opp til de som blir invitert om de vil komme eller ikke. Hadde du vært en av mine nære og kjære, hadde jeg gladelig reist langt for å få med meg happeningen samme hva slags fest det ble.

Anonymous poster hash: 8c2fb...7f7

Skrevet

Det du engentlig inviterer til er jo en enkelt middag og kaker. Og da skriver du akkurat det i invitasjonen:)

Hvis du inviterer til bryllupsfest, så risikerer du at det er akkurat DET gjestene forventer - en skikkelig fest!

Anonymous poster hash: 900fc...fe7
Skrevet

Jeg syns ikke det høres kjipt ut!! Jeg liker sånne bryllup, og kan ikke fordra sånne store greier.. Dere får nok en fantastisk dag :)

Anonymous poster hash: 7c25e...a92

Skrevet

Vet du hva? DERE bestemmer hvordan DERE vil ha dagen DERES!!! Det finnes ingen oppskrift på hvordan dagen MÅ være! Hvis det er slik dere ønsker det, så gjennomfør det! De som ikke synes det er fancy nok, kan bli hjemme! Du forteller hvordan dagen blir når du inviterer, og så får hver enkelt bestemme selv hva de vil. Om dere betyr noe for vedkommende, så kommer han/hun uansett om du ikke skal betale 200 000 kr på Losby Gård!

Og forresten, det er helt naturlig at hver enkelt skaffer overnatting selv :) Så ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke kan skaffe dette til alle.

Hold festen i leiligheten og kos dere!

Skrevet

Tusen takk til alle som har delt deres tanker rundt dette! :-) Veldig enig med dere ang hva som må stå i invotasjonen, det skal jeg huske på. HI

Anonymous poster hash: fab35...b27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...