Gå til innhold

Galskap å kjøpe ny vognpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter barn i januar nå. Har en sønn som er født om sommeren fra før. Han fikk en vognpose i gave når han ble født, en lammeskinnspose, med langt lammehår på.

Saken er at jeg har lyst på RisaRosa vognpose, den er så fiiiin! Dette er nok siste barnet, og føler at jeg kan unne meg det. Samtidig er det noe som sier meg at det er galskap å kjøpe ny, når vi har en fin en fra størstemann. Men jeg er så usikker på om det er godt å legge liten baby i så langt lammehår, vi brukte den jo ikke på storebror før han var ganske så stor....

hva synes dere???

Anonymous poster hash: 58cb8...092
Videoannonse
Annonse
Skrevet

RisaRosa vognposene er jo kjempelekre! Hvem kunne ikke ønske seg en sånn;-) Men de koster 3000 gjør de ikke?

Jeg også venter januarbarn og kunne gjerne tenkt meg en sånn, men har odenwalder fra førstemann. Vet ikke hvor lenge de fra risarosa kan brukes eller om de varer kun første året? Også tror jeg ikke jeg hadde levert m den i bhg etterhvert:-/ Hadde jeg fått høstbarn så hadde jeg vurdert det i større grad da den kunne blitt brukt fra sept/okt.. Men på den annen side- man får garantert solgt den igjen, eller så kan man jo spare den til barnebarna;-)

Ang langhåret lammeskinnsposen- det går vel an å legge et putetrekk eller gulpeklut under hodet?

Lykke til med valgets kval;-)

Anonymous poster hash: 26a4b...dc9

Skrevet

Åhhh..fikk ny på lørdag.aldri hørtom Risarosa. Nå angrer jeg! Den var jo nydelig.

Anonymous poster hash: 972c7...ee6

Skrevet

Hva om du selger den med lange år da, sånn at du ikke har to ?

Skrevet

Har du råd og lyst, har du lov ;) Dessuten kan du evt selge den etter bruk eller ta vare på den til neste generasjon :)

Skrevet

Galskap, faktisk :D

Anonymous poster hash: 471ce...6b9

Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde ikke gjort det. Finnes da nok å bruke penger på om en ikke skal kjøpe ny vognpose bare for at den er fiiiin. Du har jo en god og varm pose fra før! 3000,- er mye penger bare for å være fiiiin på trilletur. Jeg hadde brukt pengene på no annet eller satt de av til noe annet moro du kan gjøre med barna år de blir eldre. Eller til utstyr til bhg start!

...men, dine penger - ditt valg!

Skrevet

Hadde posen kostet 199,-...men 3000???

Hadde virkelig ikke vurdert det. Det kommer alltid noe nytt og freshere til salgs, bare teit å bytte ut godt fungerende utstyr. Sløsing av penger. Tenk hva du kan kjøpe inn av gode votter, luer, ulltøy etc til bhg i stedet

Anonymous poster hash: 6a819...36e

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Så fin var den da ikke. Posen du har er nok bedre. Få noen til å strikke (eller gjør det selv) et pent vognteppe:):)

Skrevet

Næ, om du har penger til det så go for it. Den så jo veldig deilig ut da. Du kan jo evt selge den andre.

Anonymous poster hash: c040b...b62

Skrevet

Hvis økonomien tillater det hadde jeg uten tvil kjøpt ny. ;)

Skrevet

MEN, det er som en skriver over her, det er kanskje ikke lurt å sende med den i barnehagen, og så fort barnet blir større er den nok ikke like funksjonell med vasking av flekker osv.. så den er meget pen i begynnelsen når barnet er lite ;)

Jeg fikk vite av min mor at hun vil gi den til meg i gave i forbindelse med fødsel, og jeg ble ikke akurat lei meg :) Jeg hadde egentlig spurt om hun kunne lage en hjemmelaget, men det "orket" hun ikke, eller syns ble for mye styr, så da tilbudte hun seg at jeg kunne få den risarosa posen..

Skrevet

Men er ikke sikkert du kan bruke den så lenge, er den ikke ganske kort i forhold til amdre vognposer?

Anonymous poster hash: ae2cb...84e

Skrevet

Trodde faktisk ikke man skulle bruke langhåret lammeskinn til babyer, pga krybbedødfare... Så jeg ville kjøpt ny :/

Anonymous poster hash: e5796...8b9

Skrevet

Kjøp deg en risarosa vognpose om du ønsker deg det, jeg ser ikke problemet med det i alle fall :) Man behøver vel ikke bruke alt fra tidligere barn? Selg den andre vognposen da vel, så får noen andre god bruk for den :)

Skrevet

Jeg hadde en voksi, odewalder, håndlagd vognpose lignende den du vurderer og en fjerde håndlagd vognpose. Ved siden av dette hadde jeg sikkert 12 pledd, hvor alle var håndlagde og kjøpt, alle i prisklassen 300-700. Vognposene var alle nye og koster betraktelig mye mer. Galskap? Helt sikkert, men jeg hadde penger til det. Dessuten satte nok Fretex stor pris på min stormannsgalskap da vognperioden var over. Kommer til å ta av like mye med nestemann, hvis jeg finner like mye som frister.

Anonymous poster hash: d715d...887

Skrevet

Åh,de er SÅ fine! Jeg har to grå,med rosa inni til tvillingjentene mine :D elsker den!

Skrevet

RisaRosa vognposene er jo kjempelekre! Hvem kunne ikke ønske seg en sånn;-) Men de koster 3000 gjør de ikke?

Jeg også venter januarbarn og kunne gjerne tenkt meg en sånn, men har odenwalder fra førstemann. Vet ikke hvor lenge de fra risarosa kan brukes eller om de varer kun første året? Også tror jeg ikke jeg hadde levert m den i bhg etterhvert:-/ Hadde jeg fått høstbarn så hadde jeg vurdert det i større grad da den kunne blitt brukt fra sept/okt.. Men på den annen side- man får garantert solgt den igjen, eller så kan man jo spare den til barnebarna;-)

Ang langhåret lammeskinnsposen- det går vel an å legge et putetrekk eller gulpeklut under hodet?

Lykke til med valgets kval;-)Anonymous poster hash: 26a4b...dc9

De kan brukes i ca to år :)

Skrevet

Kan du legge ut bilde av hvordan de ser ut i tvillingvogn? Har lyst å kjøpe til broren min som venter tvillinger, så hadde vært gøy å se.

Skrevet

Hi her!:) takk for svar dere! Jeg tenkte å kjøpe den og eventuelt bruke den kun i baby tiden, og så kanskje selge den når han er ferdig med bag, og bruke skunnpose i sittedel.. Har jo råd på et vis, for jeg tenkte å kjøpe ny vogn, men har gått bort i fra det og... Huff, for en verden vi lever i, men det er nå slik det er blitt dessverre..

Anonymous poster hash: 58cb8...092

Skrevet

Jøss, syntes ikke risarosa posene var noe fine jeg.... 3000,- for noe som ser hjemmesnekra og billig ut hadde ikke jeg gidda!

Anonymous poster hash: cfb29...b8d
Skrevet

Synes ikke den var all that egentlig. Skjønner ikke hvorfor alle vil ha sånne poser som blir våte? Om jeg var deg ville jeg heller kjøpt voksi urban som er mer vannavstøtende. OG den kan brukes til 6 år :D

Skrevet

Kan du legge ut bilde av hvordan de ser ut i tvillingvogn? Har lyst å kjøpe til broren min som venter tvillinger, så hadde vært gøy å se.

En helt annen diskusjon, men : Kjøper du virkelig gave til 6000 kr til din brors babyer ?  

Anonymous poster hash: 9d1c7...27b

Skrevet

dytt...

Skrevet

Hadde posen kostet 199,-...men 3000???

Hadde virkelig ikke vurdert det. Det kommer alltid noe nytt og freshere til salgs, bare teit å bytte ut godt fungerende utstyr. Sløsing av penger. Tenk hva du kan kjøpe inn av gode votter, luer, ulltøy etc til bhg i stedet

Anonymous poster hash: 6a819...36e

Finnes det vognposer som koster 199?

Vognposer er jo dyre.

Anonymous poster hash: ccaee...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...