Gå til innhold

Ingen navn blir fine til Nilsen! Frustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Men hvorfor ikke ha farens etternavn som mellomnavn?

Anonymous poster hash: 09a96...b9d

For faren sier det er så utradisjonelt. Og jeg har heller ikke hatt hjerte til å fortelle han at jeg hater Nilsen navnet ;)

Anonymous poster hash: 21d99...872

gjør det noe om det er utradisjonelt da? Gutten min har fars etternavn, og så mitt til slutt, med bindestrek i mellom. Utradisjonelt, jada, men det var viktig for meg med mitt navn til slutt. Og det respekterte pappaen her :-)
Du vet at det er pappaen sitt navn som står alle steder fordi det står først i dobbeltnavnet? Det navnet som står før bindestreken er det som brukes til alfabetisk rekkefølge og alt. Så der har du bommet litt.

Anonymous poster hash: 958fb...fc4

Nei, så lenge det er BINDESTREK er det et helt navn, så da skal BEGGE brukes. Akkurat som.... Hvis noen heter Nils-Ole, heter han Nils-Ole. Heter noen Nils Ole, ja da heter han Nils og Ole. Endret av jegernoensdatter
Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Rudolf, Lillebjørn, Joacim... Ikke diss Nilsen!

Skrevet

Navnet er ikke nødvendigvis fint fordi det er sjeldent. Snobberi.

Skrevet

Henrik, Martin, Alexander, osv, alle de fleste nordiske navnene passer med Nilsen. Kunne kommet opp med et kapittel navn til Nilsen.

Og forresten, Nilsen er ikke så ille navn når man har blitt vant til det, vanlig og kjedelig da men..

Skrevet

Jeg føler meg fristet til å foreslå Lillebjørn ;-)

Skrevet

Rudolf, Lillebjørn, Joacim... Ikke diss Nilsen!

.... velg hvilken ;)

Skrevet

Aksel Nilsen.

Fint og stødig navn.

Gratulerer med gutt, og Nilsen er mitt favoritt -sen-navn, tror jeg. Det er kult. Og jeg heter ikke Nilsen.

Anonymous poster hash: b9958...594

Skrevet

Putt på en liten fnutt og en forstavelse: von Nilsèn. Blir så fint, atte.

Anonymous poster hash: a890f...0ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...