Gå til innhold

BESØKSFORBUD? HJELP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan logge bekymringene dine, og alle mailene du får, uten å anmelde. Noen ganger oppfordrer politiet personer som blir utsatt for psykisk vold og trusler om å ikke anmelde fordi dette kan trigge voldelig atferd, MEN de ønsker likevel at man skal komme med nye trusler og ol for at dette blir logget i systemet deres. Dere har jo allerede en "mappe" siden de har rykket ut tidligere pga vold.

Om du ikke har høyt inntekt kan du forresten ha krav på gratis advokathjelp. Google gratis advokatbistand i ditt distrikt, da får du opp advokater som er en del av fri rettshjelp. Så kan du høre med dem om de kan hjelpe deg, uten at du blir ruinert :)

Lykke til

De kom ikke pga vold.. De kom etter jeg hadde kastet han ut.. Da han kom hit midt på natta full og ville inn.. Jeg slapp han ikke inn, truet med å ringe politiet, og det gjorde jeg til slutt da han ikke dro.. Dette med volden vet så og si ingen.. Jeg har lagret alle mail fra han, så har mange mange hundre stk..

Anonymous poster hash: 4bd19...070

Det du beskriver at han holder på med regnes som vold. Psykisk vold. Noe som mange beskriver som den verste formen for vold, fordi den er uforutsigbar og pågår over tid. Har selv ikke opplevd dette, bare vært tett på min beste venninne i perioder med trusler og oppsøkende aktivitet fra en eks.

Om politiet har rykket ut, så er det nok logg på dere allerede. Denne kan du fylle på med mailene, sms og andre trusler- direkte eller indireket- om du ønsker at disse skal være i politiets arkiver også. Slik at de ser alvoret om du skulle ringe inn på nytt å ha behov for umiddelbar assistanse.

Ja, psykisk vold har han bedrevet i lengre tid.. Har som sagt flere hundre mail som den jeg kopierte.. Det var jo 1 av 9 bare i dag... Er en grunn til at jeg sparer på de, jeg vet at jeg kan trenge de.. Så jeg skal printe ut de verste (med direkte trusler) og ta med på politistasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det.

Masse lykke til.

Håper dere snart får ro og fred, du og din datter!

Skrevet

Gjør det.

Masse lykke til.

Håper dere snart får ro og fred, du og din datter!

Det håper jeg og! Ringer politiet nå og hører om jeg kan dra til oslo ;)

Skrevet

Hmmmm... Follo politistasjon er jo stengt i dag og i morgen.. Da burde jeg vel få lov til å dra til Sentrum politistasjon i Oslo å få ordnet noe der?!? 
Vil gjøre det så raskt som mulig.. 

Skrevet

Hmmmm... Follo politistasjon er jo stengt i dag og i morgen.. Da burde jeg vel få lov til å dra til Sentrum politistasjon i Oslo å få ordnet noe der?!? 

En skulle jo tro det, men ville tatt en telefon og hørt. Så du slipper bomtur...

Skrevet (endret)

En skulle jo tro det, men ville tatt en telefon og hørt. Så du slipper bomtur...

Endret av Skeptisimo
Skrevet

jeg hater dette forumet..... At man ikke kan slette ting man har skrevet !!! Så mye for å være anonym. Velvel. 

Damen jeg ringte sa at jeg måtte til politidistriket jeg hørte til og anmelde. Men står jo i politiets egne sider at man ikke må anmelde...  Hun virket bare sur for å måtte jobbe i dag, vil ikke komme til henne igjen:P

Skrevet

Jeg måtte også anmelde for å få besøksforbud. Jeg var nervøs jeg også og hadde ikke andre "tvunget" meg ned på politistasjon hadde jeg vel aldri turt det.

Jeg angrer ikke et sekund etterpå. Ikke noe å nøle på desverre. Send PM om du lurer på noe. Gidder ikke brette ut detaljer her :)

Skrevet

jeg hater dette forumet..... At man ikke kan slette ting man har skrevet !!! Så mye for å være anonym. Velvel.

Damen jeg ringte sa at jeg måtte til politidistriket jeg hørte til og anmelde. Men står jo i politiets egne sider at man ikke må anmelde... Hun virket bare sur for å måtte jobbe i dag, vil ikke komme til henne igjen:P

Man må ikke anmelde, men uten anmeldelse så stiller saken om besøksforbud ofte dårligere. Det skal også sies at det ikke er en automatikk i at du får besøksforbud. Jeg hadde det samme som deg med mye psykiske trusler, haugevis med mailer og måtte ha politiet tre ganger for å få min eks fjernet fra eiendommen pga trusler om kidnapping av min datter og trusler om vold mot meg. Min advokat anmeldte og søkte om besøksforbud, men jeg fikk avslag pga at forholdene var ikke graverende nok (skjønn det den som kan). Sier ikke dette for å få deg fra å søke for du bør absolutt søke om besøksforbud, men det kam være greit å være klar over at det ikke er noen automatikk.

Anonymous poster hash: 84756...02f

Skrevet

Damen jeg ringte sa at jeg måtte til politidistriket jeg hørte til og anmelde. Men står jo i politiets egne sider at man ikke må anmelde... Hun virket bare sur for å måtte jobbe i dag, vil ikke komme til henne igjen:P

Man må ikke anmelde, men uten anmeldelse så stiller saken om besøksforbud ofte dårligere. Det skal også sies at det ikke er en automatikk i at du får besøksforbud. Jeg hadde det samme som deg med mye psykiske trusler, haugevis med mailer og måtte ha politiet tre ganger for å få min eks fjernet fra eiendommen pga trusler om kidnapping av min datter og trusler om vold mot meg. Min advokat anmeldte og søkte om besøksforbud, men jeg fikk avslag pga at forholdene var ikke graverende nok (skjønn det den som kan). Sier ikke dette for å få deg fra å søke for du bør absolutt søke om besøksforbud, men det kam være greit å være klar over at det ikke er noen automatikk.

Anonymous poster hash: 84756...02f

Har også beviser på at han har vært fysisk voldelig.. Drapstrusler.. 

Og politiet har vært her å hentet han.. Han har også 2 tidl. anmeldelser på seg pga vold... 

Så jo.. jeg tror nok jeg får det. Men kjekt å ha det i bakhoet ja

Skrevet

Tips; du kan sende mail til administratorene eller moderatorene her og be de slette innlegg for deg. :)

Skrevet

Hei kjære deg. Jeg har vært igjennom det du skriver om for noen år siden.bare å sende pm om du trenger noen å snakke med :-)

Når du skal søke om et besøksforbud må du ha et møte på politistasjonen. Det tar ganske mange timer ( tre for meg) hvor du forteller om fortiden, hva som er problemer, viser dine beviser osv. Etter det skal søknaden ses på av en jurist og du får svar innen kort tid.

Du kan selv velge å anmelde eller ikke. I tillegg kan du velge å søke om voldsalarm om du er redd for hva som vil skje videre.

Vedkommende som får besøksforbudet kan da ikke kontakte deg overhode. Hvor lenge det gjelder er veldig forskjellig. Her fikk han et år med en gang.

Håper du finner ut av dette. Vet hvor slitsomt dette er. Klem til deg!

Gjest FinogFjong
Skrevet

Kjære deg.

Du trenger å snakke med noen som er litt "proffe" på områet. F.eks et krisesenter (de har døgnåpent) eller politiet. De store politikamrene har familievoldskoordinatorer som kan bistå deg.

Du trenger hjelp til å tenke og se klart, fordi du "innser ikke" at du utsettes for vold i en skala som er langt forbi det du kan og bør anmelde. Det er derimot vanskelig å ta det steget, å være den "slemme", selv om du burde ha gjort det for lenge siden...   ;)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg ser dette er en gammel tråd, men dere får ha meg unnskyldt.

Hva om det er barn med i bildet og far skal ha noe samvær? Hva gjør man da? Kan man få en tredjeperson til å hente/levere? I så fall hvem og hvordan ordnes dette?

Anonymous poster hash: 5a29c...b93

Skrevet

Jeg ser dette er en gammel tråd, men dere får ha meg unnskyldt.

Hva om det er barn med i bildet og far skal ha noe samvær? Hva gjør man da? Kan man få en tredjeperson til å hente/levere? I så fall hvem og hvordan ordnes dette?

Anonymous poster hash: 5a29c...b93

Hei. Jeg som er trådstarter i dette innlegget, og det er jo snart 1 år siden, men kan jo oppdatere litt:

Far har hatt besøksforbud siden November i fjor. Det gikk ut 22 April, og da fikk jeg nytt, som varer til 22 Juli. Etter 22.Juli skal han begynne å ha samvær.

Samvær med besøksforbud, da må du bruke en tilsynsperson.

F.eks noen du stoler på, feller venner etc. 

• 1 år senere...
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og sitat av dette.

JW, brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...