Gå til innhold

BESØKSFORBUD? HJELP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan noe om dette?
Jeg vurderer å skaffe min eks, faren til mitt barn, besøksforbud. 
(Det er jeg som har skrevet tidl, om barnevern politi på døra, osv)

Han har vært voldelig ved flere anledninger, han er alkoholiker og rusmisbruker. Han har nå nå etter jeg kastet han ut, sverget på at han ikke drikker, (vet at dette bare er løgn altså) at han har skaffet seg piller mot alkoholisme, går til psykolog, osv osv. Alt for å fremstå best mulig så han kan se datteren sin og få orden på ting. 

Han er en psykopat har jeg nå funnet ut. Ikke bare småtendenser, men virkelig en psykopat.. 

Viste BV noen av mailene han sender meg, og sa jo at han drev med psykisk terror.. Jeg har bedt han ligge VELDIG lavt, mtp å si stygge ting til meg.. Men i natt var han full igjen.. Og våknet nå til 9 nye mail..

Kan jo legge ved den ene her .

"Du trengte bare å føde, du fikk verdens beste, og mye av det går ut over meg. Er ikke jeg som har sprøytet i hytt og pine, men du tok det du fikk, jeg klager ikke på min datter (JEG ELSKER ****- tenk, hun er ikke lik deg en gang), men deg er noe å påklage - OG JEG ER IKKE PERFEKT SELV.  Knuller alt, så kommer til meg å røyker princen din.... DU gav meg KLAMYDIA. (ALDRI HATT EN KJØNNSYKDOM I MITT LIV, men du var knall og kom med ditt og datt) IKKE OPPDRA MIN DATTER SOM DU HAR LEVD. Har hatt mareritt og er mer sint enn ord kan beskrive, men vil ikke såre mer, for jeg vet at spikeren traff mer enn hodet! Jeg er ikke perfekt, men oppdra henne rett, for du er en feil! Du gjør meg sint, nettopp hatt mareritt, og du hjelper ikke. Søndag, så får vi se. Jeg er ute av ditt liv, ikke betvil min stahet, jeg er verre enn deg. Tro meg, men skal ALDRI plage eller si noe mer. Får se hva du klarer. Du er ikke klok, og det har du sikkert fått bevist gang på gang, fra familie til taxi osv sov... Sorry, men skaff deg selvRESPEKT! for vår datter sin skyld"

Sånne mail, mottar jeg hele tiden... Han har gjennom tiden ødelagt selvtilliten min helt. 
Nå tar jeg meg ikke stort nær av det lengre.
Ingenting av det han sier er jo sant. Det er bare i hans hode jeg er en "hore som knuller alt" dette ler jeg bare av, men det å bli kalt så stygge ting, og av den som liksom skal elske deg, det setter noen spor... 

Jeg kunne lagt ved sikkert 100 slike eksempler.. Jeg tar vare på alt av mail, for vet det kan komme til nytte en dag..

Han har jo tid. kommet på døra her, full, så jeg måtte ringe politiet..
Han har kommet med drapstrusler før.. Kidnappingstrusler... 

Barnevernet har bedt meg ikke ta så lett på ting... Fordi.. han har gjort ting før.. Hvem vet når han drikker seg snydens og kan finne på å dukke opp her midt på natta igjen...

Hvordan kan jeg gå frem for å skaffe han besøksforbud? Og gjelder dette også da å kontakte meg på mail og telefon??

Anonymous poster hash: 4bd19...070
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om besøksforbud asap

Anonymous poster hash: 9e35f...7f7

Skrevet

Be om besøksforbud asap

Sendte den litt fort.

Jeg var sammen med en psykopat, han har nå besøksforbud og har ikke fått se sin datter på over 3 år, det ble rettensvei. Det var min advokat som ordnet så jeg fikk besøksforbud på han. Du kan jo ringe til din lokale politistasjon. Eller har du en advokat som kan hjelpe?

Skrevet

Be om besøksforbud asap

Sendte den litt fort.

Jeg var sammen med en psykopat, han har nå besøksforbud og har ikke fått se sin datter på over 3 år, det ble rettensvei. Det var min advokat som ordnet så jeg fikk besøksforbud på han. Du kan jo ringe til din lokale politistasjon. Eller har du en advokat som kan hjelpe?

nei... men jeg må vel ikke gå gjennom retten eller anmelde osv?

Han kommer ikke til å gjøre noe "motstand". I alle fall ikke nå.. Såpass kjenner jeg han. Kan jeg bare gå til politistasjonen og be om det? Så har jeg skjønt at det blir for en kort periode av gangen i første omgang?

Men gjelder dette også mail, tlf osv? For nå er det jo der han plager meg mest..

Skrevet

Vedtak på besøksforbud går ganske fort. Da jeg anmeldte noen for trusler for et par år siden tok det bare et par dager så var det godkjent.

Og bryter man besøksforbudet kan man få fengsel.

Besøksforbud innebærer all type kontakt, også mail, sms, telefon, beskjeder via felles bekjente osv....

Skrevet

Be om besøksforbud asap

Sendte den litt fort.

nei... men jeg må vel ikke gå gjennom retten eller anmelde osv?

Han kommer ikke til å gjøre noe "motstand". I alle fall ikke nå.. Såpass kjenner jeg han. Kan jeg bare gå til politistasjonen og be om det? Så har jeg skjønt at det blir for en kort periode av gangen i første omgang?

Men gjelder dette også mail, tlf osv? For nå er det jo der han plager meg mest..

Besøksforbud er at han ikke får lov til å kontakte deg på noen måter, så det gjelder tlf Mail Facebook, han har ikke lov til å kontakte deg rett og slett. Jeg ville ringt til politiet og hørt. Jeg tror ikke du må anmelde han først

Skrevet

Vedtak på besøksforbud går ganske fort. Da jeg anmeldte noen for trusler for et par år siden tok det bare et par dager så var det godkjent.

Besøksforbud innebærer all type kontakt, også mail, sms, telefon, beskjeder via felles bekjente osv....

Men må jeg anmelde ? Hvordan går jeg frem? Drar jeg bare ned på politistajonen? Eller skal jeg ringe først og be om et møte? Jeg har flyttet ut av Oslo, så hører vel til Follo politidistrikt nå.. Var de som kom å fjernet han herfra den gangen i alle fall.. Men han er jo i Oslo.. og jeg har jo alltid bodd i Oslo og bor nå helt på Oslogrensa... Hvem av de går jeg til?

Skrevet

Min eks har besøksforbud mot meg og sønnen vår. Anmeldte ham for vold mot meg og barnet, han fikk en dom på 2 år og etter at han ble sluppet fri mistet han foreldreretten ved dom.

Det tragiske er at han nå har ny samboer og baby :(

Ta kontakt med politiet og anmeld ham. Dett må du for å få besøksforbud.

Anonymous poster hash: 3fcf7...0d5
Skrevet

Men må jeg anmelde ? Hvordan går jeg frem? Drar jeg bare ned på politistajonen? Eller skal jeg ringe først og be om et møte? Jeg har flyttet ut av Oslo, så hører vel til Follo politidistrikt nå.. Var de som kom å fjernet han herfra den gangen i alle fall.. Men han er jo i Oslo.. og jeg har jo alltid bodd i Oslo og bor nå helt på Oslogrensa... Hvem av de går jeg til?

Nei jeg tror ikke du må anmelde. Men ring til politistasjonen til follo du. Besøksforbud gjelder over hele landet

Skrevet

Min eks har besøksforbud mot meg og sønnen vår. Anmeldte ham for vold mot meg og barnet, han fikk en dom på 2 år og etter at han ble sluppet fri mistet han foreldreretten ved dom.

Det tragiske er at han nå har ny samboer og baby :(

Ta kontakt med politiet og anmeld ham. Dett må du for å få besøksforbud.

Jeg mener jeg har lest at man ikke trenger å anmelde nødvendigvis..

Skrevet

Nei jeg tror ikke du må anmelde. Men ring til politistasjonen til follo du. Besøksforbud gjelder over hele landet

hmmm.. KAN jeg dra til Oslo politistasjon? Fordi det er raskere å billigere å komme seg til Oslo enn til Ski.. 

Hele nettverket mitt er også i Oslo, så det passer seg bedre på alle måter..

Skrevet

hmmm.. KAN jeg dra til Oslo politistasjon? Fordi det er raskere å billigere å komme seg til Oslo enn til Ski.. 

Du må kontakte det distriktet du tilhører

Skrevet

Politianmeld ham uansett, så du har det recorded for fremtiden.

Så kontakter du advokat som kan hjelpe deg med dette.

Anonymous poster hash: b693e...8c0
Skrevet

Ja det kan du nok :-)

Du trenger ikke anmelde det er jeg ganske sikker på

Ønsker deg lykke til

Skrevet

Jeg vil jo ikke  at han skal få noe dom heller.. Advokat har jeg ikke råd til.. 

Skrevet

Kontakt jusshjelpa da, eller noen som gir juridisk hjelp gratis. Kontakt også FVK som kan hjelpe deg med råd. Han får ikke en dom bare fordi du anmelder.

Men du driter tydeligvis i om han plager deg og er til trussel for deg og datteren din, siden du ikke tør gjøre det som er nødvendig. Det erikke synd på ham, og han er ikke ditt ansvar! Blir han dømt for noe er det hans egen feil!

Ditt ansvar er ditt barns sikkerhet, punktum. Skjønner ikke at du ikke tar det p åalvor!

Skrevet

Hvis noen har lyst til å hjelpe meg litt ekstra,  så si ifra så sender jeg en privat meld.

Skrevet

Kontakt jusshjelpa da, eller noen som gir juridisk hjelp gratis. Kontakt også FVK som kan hjelpe deg med råd. Han får ikke en dom bare fordi du anmelder.

Men du driter tydeligvis i om han plager deg og er til trussel for deg og datteren din, siden du ikke tør gjøre det som er nødvendig. Det erikke synd på ham, og han er ikke ditt ansvar! Blir han dømt for noe er det hans egen feil!

Ditt ansvar er ditt barns sikkerhet, punktum. Skjønner ikke at du ikke tar det p åalvor!

Joda, det gjør jeg.  Jeg har aldri anmeldt noen før..Jeg er helt blank på dette, derfor jeg spør, trenger ikke å være så frekk:)

Skrevet (endret)

Du kan logge bekymringene dine, og alle mailene du får, uten å anmelde. Noen ganger oppfordrer politiet personer som blir utsatt for psykisk vold og trusler om å ikke anmelde fordi dette kan trigge voldelig atferd, MEN de ønsker likevel at man skal komme med nye trusler og ol for at dette blir logget i systemet deres. Dere har jo allerede en "mappe" siden de har rykket ut tidligere pga vold.

Om du ikke har høyt inntekt kan du forresten ha krav på gratis advokathjelp. Google gratis advokatbistand i ditt distrikt, da får du opp advokater som er en del av fri rettshjelp. Så kan du høre med dem om de kan hjelpe deg, uten at du blir ruinert :)

Lykke til

Endret av Alleria
Skrevet

Du kan logge bekymringene dine, og alle mailene du får, uten å anmelde. Noen ganger oppfordrer politiet personer som blir utsatt for psykisk vold og trusler om å ikke anmelde fordi dette kan trigge voldelig atferd, MEN de ønsker likevel at man skal komme med nye trusler og ol for at dette blir logget i systemet deres. Dere har jo allerede en "mappe" siden de har rykket ut tidligere pga vold.

Om du ikke har høyt inntekt kan du forresten ha krav på gratis advokathjelp. Google gratis advokatbistand i ditt distrikt, da får du opp advokater som er en del av fri rettshjelp. Så kan du høre med dem om de kan hjelpe deg, uten at du blir ruinert :)

Lykke til

De kom ikke pga vold.. De kom etter jeg hadde kastet han ut.. Da han kom hit midt på natta full og ville inn.. Jeg slapp han ikke inn, truet med å ringe politiet, og det gjorde jeg til slutt da han ikke dro.. Dette med volden vet så og si ingen.. Jeg har lagret alle mail fra han, så har mange mange hundre stk..

Skrevet

Det er ikke frekt ment, jeg er bare lei av damer som godtar alt fra voldelige og syke mannfolk, og setter mannfolkas ve og vel høyere enn ungenes. 

Din fokus børr være på ungen, ikke på denne dusten. Og er han voldelig bør du melde fra om det og. Du skylder ikke han å beskytte han! Du skal sikre ungen din og at ungen dn har en mamma!

Da må du slutte å synes synd på han og beskytte han og å væe feig!

Skrevet

Det er ikke frekt ment, jeg er bare lei av damer som godtar alt fra voldelige og syke mannfolk, og setter mannfolkas ve og vel høyere enn ungenes. 

Din fokus børr være på ungen, ikke på denne dusten. Og er han voldelig bør du melde fra om det og. Du skylder ikke han å beskytte han! Du skal sikre ungen din og at ungen dn har en mamma!

Da må du slutte å synes synd på han og beskytte han og å væe feig!

Jada

Skrevet

Lykke til

De kom ikke pga vold.. De kom etter jeg hadde kastet han ut.. Da han kom hit midt på natta full og ville inn.. Jeg slapp han ikke inn, truet med å ringe politiet, og det gjorde jeg til slutt da han ikke dro.. Dette med volden vet så og si ingen.. Jeg har lagret alle mail fra han, så har mange mange hundre stk..

Det du beskriver at han holder på med regnes som vold. Psykisk vold. Noe som mange beskriver som den verste formen for vold, fordi den er uforutsigbar og pågår over tid. Har selv ikke opplevd dette, bare vært tett på min beste venninne i perioder med trusler og oppsøkende aktivitet fra en eks.

Om politiet har rykket ut, så er det nok logg på dere allerede. Denne kan du fylle på med mailene, sms og andre trusler- direkte eller indireket- om du ønsker at disse skal være i politiets arkiver også. Slik at de ser alvoret om du skulle ringe inn på nytt å ha behov for umiddelbar assistanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...