Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 What to do?? Liker ikke tanken på kobberspiral heller. At det er noe der inne hele tiden. Også hørt om flere som blir gravide med den? Erfaringer anyone? Anonymous poster hash: 78add...159
Fire småtroll Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Vi valgte å få de barna vi ville ha på rappen også sterilisering. Fikk fire barn på 7,5 år og ble deretter sterilisert. Fungerte supert for oss.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Sterilisering. Anonymous poster hash: 73139...fdd
DaTuMa Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Ladycomp og kondom på de røde dagene. Med mindre en av dere vil sterilisere seg, da ville jeg valgt det. Jeg tåler ikke hormoner, prøvde kobberspiral men tåler søren meg ikke den heller.....
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Jeg er veldig fornøyd med kobberspiral, har reagert på alt av hormonpreparater. Alternativet er vel kondom og diverse temperaturmålinger, men hvilket alternativ du velger avhenger jo av 1.) Fremtidig barneønske 2.) Hvor krise det er å bli gravid nå Anonymous poster hash: 1a402...5b2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 DaTuMa, vil du fortelle litt mer om ladycomp? Virker som du er fornøyd med det. Har spurt ei venninne, men hun var ikke så fornøyd. Anonymous poster hash: 886aa...c67
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Hva med p-ringen? Den er det bare 15 mcg hormo i, altså veldig lite. Anonymous poster hash: e94d9...577
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Hva med p-ringen? Den er det bare 15 mcg hormo i, altså veldig lite. Anonymous poster hash: e94d9...577 Jeg tåler ingen hormoner. Mengde betyr ingenting. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 73139...fdd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Har brukt kondom før, mellom og etter ungene Nå skal jeg steriliseres. Kjøper dere rette kondomer fungerer det veldig fint. Anonymous poster hash: 32d19...717
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Har brukt kondom før, mellom og etter ungene Nå skal jeg steriliseres. Kjøper dere rette kondomer fungerer det veldig fint. Anonymous poster hash: 32d19...717 Vrange kondomer er nok ikke så lett, nei. Anonymous poster hash: 73139...fdd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Hva med p-ringen? Den er det bare 15 mcg hormo i, altså veldig lite. Anonymous poster hash: e94d9...577 Jeg tåler ingen hormoner. Mengde betyr ingenting. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 73139...fdd Oisann, her tråkket jeg visst i et vepsebol fullt av hersketeknikker. Er faktisk helsearbeider, så jeg vil si at jeg har peiling. Anonymous poster hash: e94d9...577
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Hvorfor tåler du ikke hormoner? Anonymous poster hash: e94d9...577
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Hva med p-ringen? Den er det bare 15 mcg hormo i, altså veldig lite. Anonymous poster hash: e94d9...577 Jeg tåler ingen hormoner. Mengde betyr ingenting. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 73139...fdd Oisann, her tråkket jeg visst i et vepsebol fullt av hersketeknikker. Er faktisk helsearbeider, så jeg vil si at jeg har peiling. Anonymous poster hash: e94d9...577 Da kan du kanskje fortelle meg hva jeg kan bruke da? Jeg har leidenmutasjon. Anonymous poster hash: 73139...fdd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Hva med p-ringen? Den er det bare 15 mcg hormo i, altså veldig lite. Anonymous poster hash: e94d9...577 Jeg tåler ingen hormoner. Mengde betyr ingenting. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 73139...fdd Huff så uvennlig svar. Hun svarer deg på et spørsmål og du hogger til. Anonymous poster hash: e94d9...577
DaTuMa Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 Du måler temperaturen under tunga hver morgen. Det tar ca 3 mnd før den er kjent mes syklusen din. Så sier den hvilke dager du er fruktbar og ikke. De fruktbare dagene bruker du kondom, de andre dagene trenger du ikke bruke noenting. Du får vite på forhånd når eggløsning og mens kommer, så lett og planlegge. Kan jo også brukes til å planlegge barn med. Den har aldri tatt feil hos meg, og kommer til å begynne å bruke den igjen så fort ungen i magen kommer ut. Jeg vet feks hvilken dag jeg ble gravid pga den. Har ingenting negativt å si om den. Men du må jo klare å bruke kondom de fruktbare dagene da Hehe
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #16 Skrevet 3. august 2013 Det kommer vel an på om du er heterozygot eller homozygot. Men det er forskjell på å ikke tåle og å ikke kunne ta hormoner. Du fremstiller det som om du ikke tåler dem, altså som ved allergi/intoleranse. Ved leidens mutasjon kan man ta Cerazette (progesteronbasert) så vidt jeg vet, og det kan du diskutere med legen din. Anonymous poster hash: e94d9...577
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Det kommer vel an på om du er heterozygot eller homozygot. Men det er forskjell på å ikke tåle og å ikke kunne ta hormoner. Du fremstiller det som om du ikke tåler dem, altså som ved allergi/intoleranse. Ved leidens mutasjon kan man ta Cerazette (progesteronbasert) så vidt jeg vet, og det kan du diskutere med legen din. Anonymous poster hash: e94d9...577 Takk, men jeg er farmasøyt så jeg vet nok bedre enn deg hva som er forskjellen på de ulike prevensjonsmidlene. Anonymous poster hash: 73139...fdd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #18 Skrevet 3. august 2013 Det kommer vel an på om du er heterozygot eller homozygot. Men det er forskjell på å ikke tåle og å ikke kunne ta hormoner. Du fremstiller det som om du ikke tåler dem, altså som ved allergi/intoleranse. Ved leidens mutasjon kan man ta Cerazette (progesteronbasert) så vidt jeg vet, og det kan du diskutere med legen din. Anonymous poster hash: e94d9...577 Takk, men jeg er farmasøyt så jeg vet nok bedre enn deg hva som er forskjellen på de ulike prevensjonsmidlene. Anonymous poster hash: 73139...fdd Å? Jeg er lege så jeg kan nok mer enn deg om bruken av dem i den kliniske hverdag! Anonymous poster hash: e94d9...577
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #19 Skrevet 3. august 2013 Har brukt kondom før, mellom og etter ungene Nå skal jeg steriliseres. Kjøper dere rette kondomer fungerer det veldig fint. Anonymous poster hash: 32d19...717 Vrange kondomer er nok ikke så lett, nei. Anonymous poster hash: 73139...fdd Det var da voldsomt så du øser ut av deg her. Ikke er du HI heller. Hva feiler det deg i tillegg til hormon ubalanse ? Anonymous poster hash: 32d19...717
oslofrk Skrevet 3. august 2013 #20 Skrevet 3. august 2013 Jeg brukte også ladycomp. superfornøyd til jeg plutselig var gravid.. Nå skal det sies at mannen har usedvanlig dyktige svømmere
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #21 Skrevet 3. august 2013 Hvor mye koster en ladycomp? Anonymous poster hash: 12d3d...455
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #22 Skrevet 3. august 2013 Sier hun at hun ikke kan bruke hormonell prevensjon så kan hun ikke det. Punktum. Jeg er selv en av dem, men har ikke noen slags diagnose. P-piller blir jeg aggressiv av, minipiller blør jeg noen-stop sv, hormonspiralen blødde jeg så kraftig av at jeg var på vei ut av seg selv, brukte p-ring en stund som funka kjempe fint helt til at jeg fant ut at den var grunnen til mine hyppige og kraftige migreneanfall med aura. Så kjære helsearbeidere, hva syns deres faglige kompetanse at jeg DA skal bruke?!? Har brukt ladycomp, funker fint det også! Litt kjedelig i begynnelsen bare vi vurdere å sterilisere meg nå etter nr tre, men jeg er are 27 år liksom... Anonymous poster hash: 22fe3...2e3
Fullrulle86 Skrevet 3. august 2013 #23 Skrevet 3. august 2013 Hvor mye koster en ladycomp? Anonymous poster hash: 12d3d...455 http://www.pfc.no/Prevensjon/Ladycomp.aspx 4790. kr men absolutt verdt det! Hadde den nettopp innpå service å fikk nytt batteri osv. Min er 6 år
kiki1980 Skrevet 3. august 2013 #24 Skrevet 3. august 2013 oi! har er det flere som ikke tåler hormoner, ser jeg!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #25 Skrevet 3. august 2013 Min venninne fikk plutselig en eggløsning utenom skjema, de hadde hatt sex kvelden før det ble rødt lys og hun ble gravid. Jeg hadde ikke turt stole på den om det er helt krise med flere barn. Om dere planlegger flere barn er jo ladycomp helt ok, men om dere overhodet ikke vil ha flere ville jeg valgt sterilisering av en av dere. Anonymous poster hash: 0658d...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå