Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg har en kjæreste som gamer en del. Ofte drar han til kompiser, de kommer hit eller de sitter i hvert sitt hus og gamer sammen. Jeg lurer på hvor ofte din gjør dette? Jeg synes det er litt for ofte her. Han satt oppe til langt på natt forrige natten og i dag stakk han tidlig (før middagstid) til en kompis og sitter der nå å gamer. Det er greit at han gjør dette av og til, han har mange andre interesser og hobbyer som ikke er av denne nerdete sorten. Men jeg føler meg ganske nedprioritert. Han spør aldri om vi to skal finne på noe. Bare om jeg har planer, for hvis ikke så har "Per" spurt om de skal henge (game). Jeg har ikke tall på hvor ofte jeg sitter alene her, spesielt i helgene. Beklager rotete innlegg:/ Anonymous poster hash: f7dbe...046
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Min man er en gamer. Men det er jeg også. Vi gamer sammen og begge to trives med det. Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med en gamer om jeg ikke var det selv. Like barn leker best. Takk for svar:) Anonymous poster hash: ea0ad...ab7
Mammatil1prins Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Tidligere gamet min veldig ofte og satt hele kveldene med det. Jeg sa fra at jeg syns vi kunne ha litt tid sammen på kveldene og det respekterte han. Nå spiller han når han er alene hjemme for det meste eller når jeg har lagt meg. Av og til blir jeg med å spiller.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Min mann liker det, eg hater det så vi spiller ikke sammen. Men, han spiller kun når han er alene, evt om jeg legger meg tidlig så sittee han og spiller litt. Men han spiller vel 3 timer i uka, maks. Anonymous poster hash: 39c75...54d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Nei, heldigvis ikke. Det hadde vært en dealbraker for meg. Anonymous poster hash: 869ed...423
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Mannen min gamet mye før. Omtrent all fritid gikk til det, men det var sjeldent han dro bort til andre for å gjøre det da, en gang i året kanskje, maks. Men det endte med at jeg begynte å spille selv, for at vi i det hele tatt skulle gjøre noe sammen. Viste seg å være kjempegøy. Men etter vi fikk barn har det blitt lite av det. Nå setter han familien først og spiller bare av og til når han har litt tid til overs, kanskje 3-4 timer i uka. Jeg klarer ikke å spille uten å kunne konsentrere meg fullt og helt og bruke masse tid på det, så jeg har sluttet helt. Anonymous poster hash: 5bf62...a6b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 Min eks spilte som en gal, WoW og det der. Han holdt pl så lenge og så mye, at mine følelser for ham døde, og vips ble han en eks. Anonymous poster hash: b693f...b97
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Min ex var en hard gamer. En grunn til at han er ex.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Min mann spiller en del, 1-2 timer hver kveld. Jeg synes det er helt greit, jeg får tvn for meg selv og vi slapper av på hver vår kant. Når ungene er lagt liker vi best å bare roe helt ned, og dette passer for oss. Før vi fikk barn var jeg imidlertid ganske irritert på spillingen hans, jeg ville ha mer oppmerksomhet Nå er jeg så sliten om kveldene at jeg synes bare det er deilig å få sitte for meg selv. Anonymous poster hash: 409c7...11d
Vogndilla Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Min mann spiller en del, mest online med kamerater men de har også spillkvelder hvor de møtes og spiller. Jeg spiller ikke. Det er hans hobby, så på kveldene når ungene er i seng går han av og til ned i kjellerstua og spiller noen timer. Jeg sysler med mine saker oppe i stua og koser meg i min ensomhet og stillhet. Ser ingen problemer med det, men så hadde han aldri valgt bort kvelitetstid med meg eller ungene fremfor ps3 eller xbox da. Men tror det er sunt for forholdet at man har litt ulike interesser, hadde blitt gal om jeg hadde måttet sitte sammen med han i sofaen hver kveld! Ikke veldig voksent å prioritere gaming foran familielivet syns jeg, der hadde jeg satt ned foten ganske så hardt om jeg var deg!!
Nettie+jentungen Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Min samboer spiller en del ps3, Xbox og pc. Men vi begrenser det når jenta er våken. Så spiller heller vi på kvelden, jeg spiller nemlig selv
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Nei, men samboer spiller litt på kveldene når barna sover. Før når han var yngre så spilte han wow, dette beordret jeg han å slutte med å det gjorde han. Jeg var redd det skulle bli avhengende........ Han spiller selvfølgelig aldri på dagtid uansett!! Kunne jeg aldri akseptert. Når barna er lagt så sitter han gjerne å spiller litt og jeg ser på tv eller henger her. Så ser vi kanskje en film sammen etc:) Anonymous poster hash: 9069e...57f
Gjest Yzma Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Gubben er gamer. Hans måte å koble av på Men han er oppmerksom på meg og slår av maskinen for å se film med meg, eller spør om jeg vil være med å spille.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Min samboer er en gamer. Sitter mange timer hver dag, også når barna er våkne. Veldig sjeldent han reiser til kompiser eller har de på besøk, sikkert fordi han ikke har eget rom til dataen så da blir de sittendes tett på meg i stua. Tror han syns det blir litt kleint. Han kan sitte mange timer utover natta etter at jeg har lagt meg. Dette går utover familielivet dagen etter. Vet han har brukt mange timer da han var i permisjon med barna også foran dataen. Anonymous poster hash: 13b1f...22c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 Min samboer er en gamer. Sitter mange timer hver dag, også når barna er våkne. Veldig sjeldent han reiser til kompiser eller har de på besøk, sikkert fordi han ikke har eget rom til dataen så da blir de sittendes tett på meg i stua. Tror han syns det blir litt kleint. Han kan sitte mange timer utover natta etter at jeg har lagt meg. Dette går utover familielivet dagen etter. Vet han har brukt mange timer da han var i permisjon med barna også foran dataen. Anonymous poster hash: 13b1f...22c Han spiller med kompiser selv om de ikke er her og prater med de på skype. Anonymous poster hash: 13b1f...22c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #16 Skrevet 3. august 2013 Han gamer hver kveld, etter at ungene har lagt sg da, så har ikke noe å klage på sånn sett. Vi finner aldri på noe, men har ikke samme interressene lengre. Han spiller aldri hos andre lengre, for kompisene hans har vokst fra gamingen, så er kun han og en nerdekollega som spiller sammen på kveldene. han er aktiv i sport og, men det blir alltid tid til spilling. Og ja, jeg tror spillingen har ødelagt mye for oss. Vi er jo aldri med hverandre uten barna, og han er aldri med andre kameratene.. Fordelen er jo at han er hjemme da, men er jo ikke tilgjengelig sånn sett. Han er en flott pappa da, men som sagt, etter leggetid er det kun spilling. Anonymous poster hash: 4b071...f76
Englenemine Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Min mann er en gamer , og det er jeg og. Prøvd alle online spill sikkert som finnes ( nesten) men jeg gamer vanvittig lite siden vi fikk barn. Men mannen gamer kun etter de er lagt. Han spiller også rollespill med kompiser en gang i uka ca . Bare koselig med annen hobby enn å måtte på byen med gutta annenhver /. Hver helg . Opplever mange med slike menn. Får ikke akuratt hang over av å trille terninger og leve seg inn i fantasiverden til ett om natta hehe. Men.... Alt med måte, hadde ikke godtatt han prioriterte gaming foran barna .
veslaogjeg Skrevet 3. august 2013 #18 Skrevet 3. august 2013 Min mann er en gamer og jeg holder på å bli sprø. Det skal sies at jeg spilte mye før jeg og, men nå som vi har en hund og en liten baby blir det ikke tid til slikt for meg, har ikke mulighet til å sette av mange timer så ofte.Mannen spiller med en gang han kommer hjem fra skolen og etter middag, frem til han legger seg alt for sent. Siden det er snakk om online-spill (mmorpg) så blir jeg alltid bedt om "å vente litt" hvis jeg spør han om hjelp til noe siden han "ikke bare kan gå ifra spillet for de holder jo på med noe!!" Før vi fikk barn sa han at slikt skulle han slutte med når vi fikk barn, men når jeg nevner det nå, så sier han at det sa han da aldri.. han hadde lovet å stå opp med vesla i dag (for første gang, hun er fire mnd) for jeg er på randen, men neida, nå ligger han å purker mens vesla endelig tar seg en liten dupp.Tror det blir en alvorsprat senere i dag!Dette ble visst mitt første innlegg! Hei hei alle sammen
skjotta Skrevet 3. august 2013 #19 Skrevet 3. august 2013 Min mann vet antakelig ikke hva en gamer er engang, men jeg tipper han tilbringer tilsvarende antall timer i garasjen ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #20 Skrevet 3. august 2013 Tusen takk for svar:) Jeg skal såklart ta en alvorsprat med han og fortelle at han er nødt til å trappe ned og at jeg vil også ha litt av hans tid. Han er en flink pappa og fantastisk mann på mange måter, så forhåpentligvis så respekterer han dette:) Jeg er også glad for at vi har forskjellige interesser, men denne interessen isolerer han virkelig fra alt annet. Igjen, tusen takk for svar. Dere er super! Anonymous poster hash: ea0ad...ab7
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 3. august 2013 #21 Skrevet 3. august 2013 (endret) Var samboer med en sånn før. Han satt kun hjemme og spilte med kompisene over internett, de møttes svært sjelden for å spille hos en av dem. Jeg har selv aldri spilt noe sånt og skjønte overhodet ikke greia. Synes det var veldig ødeleggende for forholdet og det ble etter hvert slutt, svært mye på grunn av spillingen hans. Han brukte nesten alle timene i døgnet på spilling, utenom når han var på jobb. Det resulterte i at vi gjorde aldri noe sammen og vi delte ingen interesser. Ble til slutt så lei av å ha alt datautstyret hans i stuen så han flyttet hele greia inn på gjesterommet og lagde det til pc-rom. Med det resultat at jeg nesten aldri så han. Han hadde sjelden tid til å spise middag når den var klar, han var alltid midt i et "game". Vi kunne ikke legge oss samtidig for han måtte spille. Han kunne ikke "gå fra kompisene" i spillet, da ble han hengende etter. Vi var ganske unge på den tiden og jeg er sjeleglad for at vi ikke har barn, det gjorde det så mye enklere å gjøre det slutt. Til slutt var vi ikke lenger kjærester, vi var ikke engang "venner som bodde sammen". Vi var bare to stykker som bodde sammen som ikke delte noe som helst. Det var ikke et liv jeg ville ha. Han har nå funnet seg ny dame som også spiller. Han kan ikke være sammen med en som ikke gjør det. Du må slå knallhardt ned på dette her, ellers så kan dere ende som oss. (Det var World of warcraft i vårt tilfelle). Rollespill på nett er utrolig avhengighetsskapende og har ødelagt mange samliv og familier. Endret 3. august 2013 av Hyacinth Bouquet
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. august 2013 #22 Skrevet 3. august 2013 Eksen min ble en gamer i løpet av forholdet vårt.. Jo mer han gamet, jo mindre trivdes jeg i forholdet, så da endte han som en eks, orket ikke å måtte sitte på vent fordi han ville game hver eneste dag...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #23 Skrevet 3. august 2013 Min samboer er ikke, men jeg er. Innrømmer at det kan bli litt mye innimellom.. Men jeg gamer bare om det ikke er barn hjemme (skolebarn, så mye med venner) eller etter de har lagt seg. Samboeren har også sine hobbyer, så jeg synes det er helt ok. Men noen ganger blir jeg sittende oppe litt vel lenge, og det vet jeg at han ikke er så glad for Vil gjerne at vi skal legge oss samtidig. Anonymous poster hash: a447e...27b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #24 Skrevet 3. august 2013 Var samboer med en sånn før. Han satt kun hjemme og spilte med kompisene over internett, de møttes svært sjelden for å spille hos en av dem. Jeg har selv aldri spilt noe sånt og skjønte overhodet ikke greia. Synes det var veldig ødeleggende for forholdet og det ble etter hvert slutt, svært mye på grunn av spillingen hans. Han brukte nesten alle timene i døgnet på spilling, utenom når han var på jobb. Det resulterte i at vi gjorde aldri noe sammen og vi delte ingen interesser. Ble til slutt så lei av å ha alt datautstyret hans i stuen så han flyttet hele greia inn på gjesterommet og lagde det til pc-rom. Med det resultat at jeg nesten aldri så han. Han hadde sjelden tid til å spise middag når den var klar, han var alltid midt i et "game". Vi kunne ikke legge oss samtidig for han måtte spille. Han kunne ikke "gå fra kompisene" i spillet, da ble han hengende etter. Vi var ganske unge på den tiden og jeg er sjeleglad for at vi ikke har barn, det gjorde det så mye enklere å gjøre det slutt. Til slutt var vi ikke lenger kjærester, vi var ikke engang "venner som bodde sammen". Vi var bare to stykker som bodde sammen som ikke delte noe som helst. Det var ikke et liv jeg ville ha. Han har nå funnet seg ny dame som også spiller. Han kan ikke være sammen med en som ikke gjør det. Du må slå knallhardt ned på dette her, ellers så kan dere ende som oss. (Det var World of warcraft i vårt tilfelle). Rollespill på nett er utrolig avhengighetsskapende og har ødelagt mange samliv og familier. Uff, dette var ille!! Hadde det vært så ille her så hadde jeg nok gått for lengst. Det er trist at noe så "teit" kan ødelegge et forhold. Det er jo bare å begrense det. Skal såklart slå knallhardt ned på dette. Ikke søren om dette skal ødelegge for oss:) Anonymous poster hash: ea0ad...ab7
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 3. august 2013 #25 Skrevet 3. august 2013 Var samboer med en sånn før. Han satt kun hjemme og spilte med kompisene over internett, de møttes svært sjelden for å spille hos en av dem. Jeg har selv aldri spilt noe sånt og skjønte overhodet ikke greia. Synes det var veldig ødeleggende for forholdet og det ble etter hvert slutt, svært mye på grunn av spillingen hans. Han brukte nesten alle timene i døgnet på spilling, utenom når han var på jobb. Det resulterte i at vi gjorde aldri noe sammen og vi delte ingen interesser. Ble til slutt så lei av å ha alt datautstyret hans i stuen så han flyttet hele greia inn på gjesterommet og lagde det til pc-rom. Med det resultat at jeg nesten aldri så han. Han hadde sjelden tid til å spise middag når den var klar, han var alltid midt i et "game". Vi kunne ikke legge oss samtidig for han måtte spille. Han kunne ikke "gå fra kompisene" i spillet, da ble han hengende etter. Vi var ganske unge på den tiden og jeg er sjeleglad for at vi ikke har barn, det gjorde det så mye enklere å gjøre det slutt. Til slutt var vi ikke lenger kjærester, vi var ikke engang "venner som bodde sammen". Vi var bare to stykker som bodde sammen som ikke delte noe som helst. Det var ikke et liv jeg ville ha. Han har nå funnet seg ny dame som også spiller. Han kan ikke være sammen med en som ikke gjør det. Du må slå knallhardt ned på dette her, ellers så kan dere ende som oss. (Det var World of warcraft i vårt tilfelle). Rollespill på nett er utrolig avhengighetsskapende og har ødelagt mange samliv og familier. Uff, dette var ille!! Hadde det vært så ille her så hadde jeg nok gått for lengst. Det er trist at noe så "teit" kan ødelegge et forhold. Det er jo bare å begrense det. Skal såklart slå knallhardt ned på dette. Ikke søren om dette skal ødelegge for oss:) Anonymous poster hash: ea0ad...ab7 Ja, og jeg lot det skure og gå alt for lenge før jeg tok til vett. Han var ikke sånn da vi ble sammen, eller, han spilte litt, men det var når vi hadde vært sammen i 3 år at det ble skikkelig ille. Du må passe på at han ikke spiller noe mer enn han allerede gjør, og at det ikke går utover andre ting som søvn, mat, sosiale ting og selvfølgelig barna som er det viktigste. Nå vet jeg ikke hvor ille det er hos dere, men det kan være fint å sette seg ned å lage avtaler om når det er lov å spille (nesten som med en tenåring ). For eksempel at det kun er lov i helgen, evt ikke i helgen hvis du vil det, ikke lov når barna er våkne, ikke lov før andre plikter er gjort, og at dere skal ha totalt spillefri så og så mange dager i uken osv.. Huff, kjenner jeg forholder meg til menn som spiller på samme måte som jeg ville forholdt meg til en tenåring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå