Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 At dersom en legger på seg mer enn 15 kg i svangerskapet øker det risikoen for komplikasjoner!! (Kilde, en av kommentarene hans under kk artikkelen om hans frue). Kjenner jeg blir så provosert! Snakk om å kaste Stein i glasshus! Selv tåler han ikke kritikk av hverken seg selv eller sin frue, men å gå så langt som å påstå noe slik er å gå for langt. Akkurat som om vi gravide styrer selv hvor mye en legger på seg? Jeg er er bare 157 og legger på meg langt over 20 kg i svangerskapene mine. Til vanlig er jeg 50 kg og helt normal. Er fast leser av bloggen til Caroline og liker den veldig godt, men kjenner jeg mista litt respekten for jaffal mannen nå. Skal ikke kan bli lege??? Jeg er sunn, frisk og har ikke komplikasjoner! Folk er forskjellige! Min lille kropp skal bære like stor mage og barn som de på 180 cm!!! Anonymous poster hash: 1731e...20b
Cat_Woman Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Dette er fra mammanett.no. Det er ikke anbefalt å legge på seg mer enn 15 kg. Hvor mye du har behov for å legge på deg avhenger av din vekt i utgangspunktet: Undervektig 14 – 15 kg Normal vekt 10 – 15 kg Overvektig 8 – 10 kg Svært overvektig 8 – 10 kg
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Vel. synes din påstand er en sannhet med modifikasjoner... Jeg har en del venninner som tok helt av når de var gravide, og spiste mengder av godteri, potetgull og annen usunn mat hver dag 'fordi de likevel kom til å legge på seg, sånn skulle de kose seg'. Da er man selv skyld i for høy vektoppgang... Anonymous poster hash: 4e60b...d4a
Light of my life Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Er det noe å hisse seg opp over da? Disse menneskene (LK og Frua) har muligens ikke helt samme virklighetsoppfatning som oss normale dødlige, men ingen grunn til å få piggene ut av den grunn. Eller?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Er det noe å hisse seg opp over da? Disse menneskene (LK og Frua) har muligens ikke helt samme virklighetsoppfatning som oss normale dødlige, men ingen grunn til å få piggene ut av den grunn. Eller? Nei du har helt rett i det, bruker ikke la meg provosere, men det er bare denne dobbeltmoralen deres som hisser meg! Han som en "offentlig" person burde holde seg for god til å komme med slike påstander! Her har Caroline brukt store mengder tid på å forklare sin mini mage og at alle gravide er forskjellige, hun er så sunn og helt normal bla bla bla. Åsså kommer han med at vi som legger på oss over 15 kilo kan få komplikasjoner, usunne osv. DET irriterer meg!!! Men hun kan selvfølgelig være sunn uten å følge normen! Anonymous poster hash: 1731e...20b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Nå har han jo faktisk rett da. Lenge leve janteloven! Flere burde som Fotballfrue trene og spise sunt under svangerskapet. En kan ikke miste alle hemninger bare fordi en er gravid. Altfor mange spiser søppel og annen mat i enorme mengder bare fordi de er gravide, det er usunt både for mor og barn. Anonymous poster hash: b94de...22f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Er det noe å hisse seg opp over da? Disse menneskene (LK og Frua) har muligens ikke helt samme virklighetsoppfatning som oss normale dødlige, men ingen grunn til å få piggene ut av den grunn. Eller? Nei du har helt rett i det, bruker ikke la meg provosere, men det er bare denne dobbeltmoralen deres som hisser meg! Han som en "offentlig" person burde holde seg for god til å komme med slike påstander! Her har Caroline brukt store mengder tid på å forklare sin mini mage og at alle gravide er forskjellige, hun er så sunn og helt normal bla bla bla. Åsså kommer han med at vi som legger på oss over 15 kilo kan få komplikasjoner, usunne osv. DET irriterer meg!!! Men hun kan selvfølgelig være sunn uten å følge normen! Anonymous poster hash: 1731e...20b Det er ikke sunt/anbefalt å legge på seg mer en 15 kg ved graviditet, uavhengig av hva du og dine venniner har gjort/gjør! Anonymous poster hash: b94de...22f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Vel. synes din påstand er en sannhet med modifikasjoner... Jeg har en del venninner som tok helt av når de var gravide, og spiste mengder av godteri, potetgull og annen usunn mat hver dag 'fordi de likevel kom til å legge på seg, sånn skulle de kose seg'. Da er man selv skyld i for høy vektoppgang... Anonymous poster hash: 4e60b...d4a Helt enig, men mange fortsetter å leve normalt å legger på oss likevel! Bekkenløsning gjør at en ikke kan trene osv. Kona hans kan ha mini mage i uke 23 å være helt normal, men nåde oss som legger mer på oss en det som står i hans "medisin forkurs" bok... Anonymous poster hash: 1731e...20b
SameSara Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Å legge mye på seg i svangerskapet kan øke risikoen for komplikasjoner. Det er fakta og det må være lov at slanke mennesker, og mennene deres, sier noe om dette.
Elsker livet Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Jeg er enig. Litt for mang spiser søppel når de er gravide. Men samtidig så er svangerskap en veldig tøff tid for mange, både psykisk og fysisk. I tillegg er gjerne kvalmen og andre svangerskapshormoner med på å øke lysten på både det og det andre. Er man da ikke vant med å måtte begrense seg særlig er deet kanskj ikke den beste forutsetningen for å få det til å begynne med i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Å legge mye på seg i svangerskapet kan øke risikoen for komplikasjoner. Det er fakta og det må være lov at slanke mennesker, og mennene deres, sier noe om dette. Hvor kommer denne "fakta" fra? Jeg har aldri fått påpakk for t jeg veier for mye! Hva i svarte skal en gjør da? Slanke seg? Anonymous poster hash: 1731e...20b
Elsker livet Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Vel. synes din påstand er en sannhet med modifikasjoner... Jeg har en del venninner som tok helt av når de var gravide, og spiste mengder av godteri, potetgull og annen usunn mat hver dag 'fordi de likevel kom til å legge på seg, sånn skulle de kose seg'. Da er man selv skyld i for høy vektoppgang... Anonymous poster hash: 4e60b...d4a Helt enig, men mange fortsetter å leve normalt å legger på oss likevel! Bekkenløsning gjør at en ikke kan trene osv. Kona hans kan ha mini mage i uke 23 å være helt normal, men nåde oss som legger mer på oss en det som står i hans "medisin forkurs" bok... Anonymous poster hash: 1731e...20b Studerer han medisin da? Trodde han studerte ernæring. Men samme det, ingen av de gjør en automatisk ekspert på svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Vel. synes din påstand er en sannhet med modifikasjoner... Jeg har en del venninner som tok helt av når de var gravide, og spiste mengder av godteri, potetgull og annen usunn mat hver dag 'fordi de likevel kom til å legge på seg, sånn skulle de kose seg'. Da er man selv skyld i for høy vektoppgang... Anonymous poster hash: 4e60b...d4a Helt enig, men mange fortsetter å leve normalt å legger på oss likevel! Bekkenløsning gjør at en ikke kan trene osv. Kona hans kan ha mini mage i uke 23 å være helt normal, men nåde oss som legger mer på oss en det som står i hans "medisin forkurs" bok... Anonymous poster hash: 1731e...20b Nå skal en trene mye for å tape vekt. Så ved vanlig kosthold vil ikke vekten skyte i været selv om du ikke får trent. Jeg forbrenner drøyt 3000 kcal i uken på trening, sykler da ca 10 timer med mye intervaller. For å legge på meg 1 kg må jeg spise som vanlig og ikke trene på en hel måned. Skulle jeg ha gjort dette så ville jeg i realitet ikke ha gått opp 1 hel kg på 1 måned heller, for fett veier mindre enn muskler. Og den voksende babyen i magen med tilhørende morkake, økt blodvolum, osv utgjør ikke så mye i vekt. Anonymous poster hash: b94de...22f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Men han har jo helt rett, det er ikke anbefalt å legge på seg mer enn 15 kg fordi det øker sjansen for komplikasjoner som f.eks svangerskapsdiabetes pluss at det kan gjøre fødselen tøffere enn nødvendig. Det er da allmennkunnskap og står i hver eneste svangerskapsbok, info-hefter om svangerskap osv. Det er klart det finnes de som legger på seg 20 kg uten å kunne noe for det, f.eks de som legger på seg 14 kg også får de svangerskapsdiabetes og kroppen samler 7-8 kg vann mot slutten. Men et svangerskap veier ikke 20 kg uansett om man er 160 cm eller 180 cm altså. Anonymous poster hash: 210e1...278
Rivjernet Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 At dersom en legger på seg mer enn 15 kg i svangerskapet øker det risikoen for komplikasjoner!! (Kilde, en av kommentarene hans under kk artikkelen om hans frue). Kjenner jeg blir så provosert! Snakk om å kaste Stein i glasshus! Selv tåler han ikke kritikk av hverken seg selv eller sin frue, men å gå så langt som å påstå noe slik er å gå for langt. Akkurat som om vi gravide styrer selv hvor mye en legger på seg? Jeg er er bare 157 og legger på meg langt over 20 kg i svangerskapene mine. Til vanlig er jeg 50 kg og helt normal. Er fast leser av bloggen til Caroline og liker den veldig godt, men kjenner jeg mista litt respekten for jaffal mannen nå. Skal ikke kan bli lege??? Jeg er sunn, frisk og har ikke komplikasjoner! Folk er forskjellige! Min lille kropp skal bære like stor mage og barn som de på 180 cm!!! Anonymous poster hash: 1731e...20b Jo man kan til en viss grad styre hvor mye man legger på seg! Det øker risikoen for svangerskapsdiabetes osv å legge på seg for mye. Selv om du er sunn og frisk betyr ikke det at alle er det, jeg blir så utrolig irritert over den slags argumentasjon!!
Mrs Smith Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Herreminhatt skjønner ikke at noen kan se opp til å gidde å høre på disse menneskene, de er jo på grensen til syke når det kommer til kropp og helse. Ja, det er selvfølgelig ikke bra å legge på seg masse i svangerskapet , spesielt hvis man er stor i utganspunktet, men å sette en grense på 15 kg? 20 -25 kg på en slank kropp går helt fint det!
lillepixie Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 Ikke nok med at hun har et mentalt usunt forhold til mat, hun er i tillegg gift med en som syns det er helt greit. Og denne signerer jeg med glede. Begynner å bli lei av all denne normaliseringen av hennes svangerskap og tvangsmessige forhold til mat og trening å gjøre. Har ingenting med sunnhet å gjøre!
Mrs Smith Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 Ikke nok med at hun har et mentalt usunt forhold til mat, hun er i tillegg gift med en som syns det er helt greit. Og denne signerer jeg med glede. Begynner å bli lei av all denne normaliseringen av hennes svangerskap og tvangsmessige forhold til mat og trening å gjøre. Har ingenting med sunnhet å gjøre! Helt enig! Av det lille jeg har lest om henne.
Gjest Lagå Skrevet 2. august 2013 #19 Skrevet 2. august 2013 Jeg la på meg 30 kilo. 20 av dem var sikkert all den drittmaten jeg dytta i meg (heldigvis slutta med det nå )
SameSara Skrevet 2. august 2013 #20 Skrevet 2. august 2013 Å legge mye på seg i svangerskapet kan øke risikoen for komplikasjoner. Det er fakta og det må være lov at slanke mennesker, og mennene deres, sier noe om dette. Hvor kommer denne "fakta" fra? Jeg har aldri fått påpakk for t jeg veier for mye! Hva i svarte skal en gjør da? Slanke seg? Anonymous poster hash: 1731e...20b Det ble for ikke så lenge siden gjort en stor undersøkelse av en forsker i Bergen der 50 000 kvinner deltok og undersøkelsen viste at: Risiko for kvinner som har vektøkning på 16 kilo og mer (uavhengig av utgangsvekt):30 prosent økt risiko for akutt keisersnitt. 20 prosent økt risiko for tang. 20 prosent økt risiko for vakuum. Risikoen er i forhold til kvinner som hadde vektøkning mellom 8-15,9 kilo. Det var 16 kilo og ikke 15 kilo. Beklager den. I tillegg så øker man risiko for svangerskapsdiabetes og andre plager i svangerskapet. Hva du skal gjøre? Det burde du kanskje snakke med jordmor om. Jeg vet at det ikke er alle som kan kontrollere hva man legger på seg, og ikke legger på seg, men uansett hvordan man snur og vender på det så er stor økning i vekt en risiko og det må man nesten bare forholde seg til.
soleia Skrevet 2. august 2013 #21 Skrevet 2. august 2013 Men han har jo rett då, sjølv om det ikkje passar deg i ditt tilfelle. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Okt-vekt-hos-gravide-betyr-mye-storre-risiko--2870978.html#.UfvsQ1P_X3s
Cat_Woman Skrevet 2. august 2013 #22 Skrevet 2. august 2013 Herreminhatt skjønner ikke at noen kan se opp til å gidde å høre på disse menneskene, de er jo på grensen til syke når det kommer til kropp og helse. Ja, det er selvfølgelig ikke bra å legge på seg masse i svangerskapet , spesielt hvis man er stor i utganspunktet, men å sette en grense på 15 kg? 20 -25 kg på en slank kropp går helt fint det! Nei, 20-25 kg er ikke bra, uansett hvor slank du er. Sitat avdelingsdirektør i Helsedirektoratet: "Enkelt sagt er det slik at jo slankere du er, jo mer kan du legge på deg. – Men det at du er slank, betyr ikke du problemfritt kan legge på deg 25 kilo. Det sunneste er å holde seg innenfor de anbefalte 12-16 kiloene. – Og ingen må tro at de ikke trenger å trene fordi de fra naturens side er tynne. Snarere tvert imot. Som undervektig er det desto viktigere å opprettholde kondisjonen og muskelmassen. En fødsel er svært fysisk anstrengende, det er en fordel å være i god form."
Mrs Smith Skrevet 2. august 2013 #23 Skrevet 2. august 2013 Herreminhatt skjønner ikke at noen kan se opp til å gidde å høre på disse menneskene, de er jo på grensen til syke når det kommer til kropp og helse. Ja, det er selvfølgelig ikke bra å legge på seg masse i svangerskapet , spesielt hvis man er stor i utganspunktet, men å sette en grense på 15 kg? 20 -25 kg på en slank kropp går helt fint det! Nei, 20-25 kg er ikke bra, uansett hvor slank du er. Sitat avdelingsdirektør i Helsedirektoratet: "Enkelt sagt er det slik at jo slankere du er, jo mer kan du legge på deg. – Men det at du er slank, betyr ikke du problemfritt kan legge på deg 25 kilo. Det sunneste er å holde seg innenfor de anbefalte 12-16 kiloene. – Og ingen må tro at de ikke trenger å trene fordi de fra naturens side er tynne. Snarere tvert imot. Som undervektig er det desto viktigere å opprettholde kondisjonen og muskelmassen. En fødsel er svært fysisk anstrengende, det er en fordel å være i god form." Ja mulig jeg overdrev litt når jeg skriver optil 25 kg, men blir bare provosert når utaleser som dette kommer fra mennesker som har et sykt forhold til kropp og helse.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #24 Skrevet 2. august 2013 Veldig rart det det. Kvinner som gjør noe risikofylt under svangerskapet, som å røyke, skal helst settes i gapestokk på torget og spyttes på. Gir man MME er man en dårlig mor som ikke ønsker det beste for barnet sitt. Men vekta, den er hellig. Selv om å legge på seg for mye innebærer økt risiko for både mor og barn. Hvorfor et det sånn? Jeg la forresten på meg 20 kilo selv, så dette kommer ikke fra ei som er hysterisk opptatt av trening og kosthold. De siste fem kunne jeg garantert unngått om jeg hadde gått litt mer inn for det. Det kan nok de aller fleste. Anonymous poster hash: 3df0a...fe7
Rediken Skrevet 2. august 2013 #25 Skrevet 2. august 2013 Jeg legger på meg 20-25 kg i svangerskapene mine, ikke fordi jeg stapper i meg drittmat, men kroppen samler opp store mengder vann. Jeg gikk ned over 20 kg på to uker etter forrige fødsel så et svangerskap KAN faktisk være så tungt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå