Rivjernet Skrevet 3. august 2013 #26 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #27 Skrevet 3. august 2013 Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7. Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen. Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HI Anonymous poster hash: 83b0c...665
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #28 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Hei! Enn så lenge kan jeg ikke kutte dagsovingen i barnehagen, de sier han er helt knust når klokken blir 11. Antakeligvis fordi søvnrytmen sliter ham ut. Han får stort sett en time hjemme også. Jeg har prøvd å holde ham våken, og det viste seg å bli bare trøbbel av. Det var vanskeligere å få ham til å sovne. Søvn avler søvn, som det sies Jeg antar han slipper dagluren når vi får orden på nattsøvnen. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #29 Skrevet 3. august 2013 Har han det helt mørk på rommet? Jeg leste denne artikkelen om døgnrytme. http://www.lommelegen.no/legesvar/barn-med-tidlig-morgenoppvåkning Derfor gjorde jeg rommet helt mørkt og sto også opp noen netter rundt kl 4 og la på et ekstra teppe. Da begynte begge mine to å sove til kl 7. Anonymous poster hash: 4d2da...18f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #30 Skrevet 3. august 2013 Ble nesten litt lettet av å lese et par svar som gikk andre veien jeg, selv om det ene var litt vel bastant. Begynte å lure på om jeg gjør noe fryktelig galt ved å la 2-åringen min stå opp tidlig. Han trenger nemlig bare 9,5-10 timer søvn om natten, så om han skulle sovet til 7 så måtte han sovnet tidligst 21.00. Har prøvd med forskjellige leggetider, men det er opp og hopp og strålende fornøyd etter maks 10 timer uansett. Jeg kan vel ikke tvinge ham til å sove mer enn han trenger heller? Jeg skjønner jo at om ungen tydelig ikke er uthvilt så må man gjøre noe, men det er altså ikke sånn i alle tilfeller at man "bare" kan bestemme at det ikke er morgen. Er jo forskjell på barn. Anonymous poster hash: 8a47e...795
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #31 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare. Setter barna foran mine ønsker. Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det. Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #32 Skrevet 3. august 2013 Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7. Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen. Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din. Anonymous poster hash: bbe7e...ffa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #33 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare. Setter barna foran mine ønsker. Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det. Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7. Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen. Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din. Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ja du må gjerne gi et dypere svar på hvorfor det er synd på barnet mitt Han sovnet, uten å skrike. Han slipper å ha en fraværende mor med migrene, og heller får han en tilstedeværende frisk mamma. Han slipper å være så utslitt at han skriker for hver minste ting. Stakkars liten. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #34 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare. Setter barna foran mine ønsker. Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det. Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Når de er ferdig med natten ja. Men han er jo ikke ferdig med natten. Han er sliten og vanskelig hele dagen. Les hva som står i innlegget. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665
Rivjernet Skrevet 3. august 2013 #35 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare. Setter barna foran mine ønsker. Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det. Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Oi, til og med f-ordet blir insinuert her! Kanskje du burde prøve å sove litt, så blir du forhåpentligvis i litt bedre humør? Jeg står ved det jeg har sagt. Verden er lagt opp slik at det er natt kl 05.00. Jo før man lærer seg det, jo bedre er det! Hvis du mener at det gjør meg til en dårlig mor så skal jeg klare å leve med det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #36 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare. Setter barna foran mine ønsker. Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det. Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Oi, til og med f-ordet blir insinuert her! Kanskje du burde prøve å sove litt, så blir du forhåpentligvis i litt bedre humør? Jeg står ved det jeg har sagt. Verden er lagt opp slik at det er natt kl 05.00. Jo før man lærer seg det, jo bedre er det! Hvis du mener at det gjør meg til en dårlig mor så skal jeg klare å leve med det. Uff ja, det er mange dårlige mødre som deg der ute. Og det er trist, men når man er så dum at man ikke skjønner selv, så kan ikke vi få gjort mye med det ! Kan bare si stakkars barn. Anonymous poster hash: bbe7e...ffa
BareMas Skrevet 3. august 2013 #37 Skrevet 3. august 2013 Dere som tar 2-åringer opp i deres seng og nekter dem å stå opp, prøver de ikke å bare gå ut av sengen selv? Og hva gjør dere da, holder de fast? Jeg har nemlig prøvd dette selv, men det er rimelig håpløst, jeg må jo nesten slåss med ham. Han ligger ikke akkurat bare der hjelpeløs lenger, han er sterk og har en sterk vilje også. Ligger deres 2-åringer der pent og pyntelig bare fordi dere sier det? Anonymous poster hash: 8a47e...795 Vi koser og leker litt. Blir det for ille, og hun ikke vil være i senga, så får hun gå på oppdagelsesferd rundt senga, men lyset forblir avslått og vi forlater ikke rommet.
BareMas Skrevet 3. august 2013 #38 Skrevet 3. august 2013 Stakkars ungene deres. Høres ut som dere tror de små barna bestemmer selv at de våkner 5 Mange mødre som setter seg selv først her. Æsj ! Når man våkner burde man få stå opp. Ånei, mamma er sååå trøtt.... stakkar dere mødre altså.... får ikke sove engang Ta dere sammen a ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Hadde vært mer synd på ungen om jeg hadde godtatt å stå opp kl 5. Fra mitt ståsted, fordi hun vil få en mamma som aldri er opplagt, og bare sur og gretten. Jeg er også av dem som får migrene ved for lite søvn eller dårlig søvnkvalitet. Fra hennes ståsted: hun er ikke opplagt kl 5, det har jeg sett. Dessuten er ikke alle småbarn like flinke til å finne søvnen på egenhånd, og det skal vi som foreldre lære dem, derfor er det ugunstig også for småttisen å stå opp midt på svarteste natta. Her i huset lærte hun det kjapt ved at jeg gjorde som jeg gjorde, og nå sover hun så mange timer som hun har behov for, og dagen starter mellom halv 7 og halv 8. Perfekt for alle, bortsett fra deg da
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #39 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da!Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta!Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen?Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare.Setter barna foran mine ønsker.Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det.Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt !Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7.Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la ;)En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen.Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HIAnonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din.Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ja du må gjerne gi et dypere svar på hvorfor det er synd på barnet mitt Han sovnet, uten å skrike.Han slipper å ha en fraværende mor med migrene, og heller får han en tilstedeværende frisk mamma.Han slipper å være så utslitt at han skriker for hver minste ting. Stakkars liten. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da!Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta!Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen?Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare.Setter barna foran mine ønsker.Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det.Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt !Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7.Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la ;)En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen.Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HIAnonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din.Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ja du må gjerne gi et dypere svar på hvorfor det er synd på barnet mitt Han sovnet, uten å skrike.Han slipper å ha en fraværende mor med migrene, og heller får han en tilstedeværende frisk mamma.Han slipper å være så utslitt at han skriker for hver minste ting. Stakkars liten. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da!Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta!Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen?Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare.Setter barna foran mine ønsker.Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det.Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt !Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7.Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la ;)En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen.Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HIAnonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din.Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ja du må gjerne gi et dypere svar på hvorfor det er synd på barnet mitt Han sovnet, uten å skrike.Han slipper å ha en fraværende mor med migrene, og heller får han en tilstedeværende frisk mamma.Han slipper å være så utslitt at han skriker for hver minste ting. Stakkars liten. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Du harbrukt over 2 år på å skjønne at du kunne forklare ungen din at hanikke skal stå opp så tidlig?? Gratulerer... Anonymous poster hash: 7ce88...113
Rivjernet Skrevet 3. august 2013 #40 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da! Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta! Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen? Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare. Setter barna foran mine ønsker. Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det. Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Oi, til og med f-ordet blir insinuert her! Kanskje du burde prøve å sove litt, så blir du forhåpentligvis i litt bedre humør? Jeg står ved det jeg har sagt. Verden er lagt opp slik at det er natt kl 05.00. Jo før man lærer seg det, jo bedre er det! Hvis du mener at det gjør meg til en dårlig mor så skal jeg klare å leve med det. Uff ja, det er mange dårlige mødre som deg der ute.Og det er trist, men når man er så dum at man ikke skjønner selv, så kan ikke vi få gjort mye med det ! Kan bare si stakkars barn. Anonymous poster hash: bbe7e...ffa I stedet for å bekymre deg over meg og mine burde du heller elske deg selv, og nyte det faktum at du sitter med fasiten! Det må være en fantastisk følelse å vite bedre en alle andre og ha den nådegaven å kunne vurdere egnetheten til andre mødre!
LykkeligSomMamma Skrevet 3. august 2013 #41 Skrevet 3. august 2013 Æsj så mange sure høner det er her inne. Skulle tro dere ikke har barn eller at dere har unger som var ferdig rutinert fra fødselen av. Kan ikke dere flytte inn i eget sutreforum og la oss andre, vanlige mammaer som faktisk tør kjenne på at deter beintøft å ha søvnmangel for liten og for stor, være i fred? Syns mer synd på barna til grinete høner som dere enn barnet til HI.
Gjest sussie77 Skrevet 3. august 2013 #42 Skrevet 3. august 2013 Stakkars ungene deres. Høres ut som dere tror de små barna bestemmer selv at de våkner 5 Mange mødre som setter seg selv først her. Æsj ! Når man våkner burde man få stå opp. Ånei, mamma er sååå trøtt.... stakkar dere mødre altså.... får ikke sove engang Ta dere sammen a ! Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ikke alltid at man burde stå opp når man våkner. Når mine barn har stått opp så tidlig tar det et par timer og så er de gjerne grinete resten av dagen. Små barn skjønner ikke alltid sitt beste, og da er det vi som må bestemme når de skal stå opp.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #43 Skrevet 3. august 2013 Jeg har en superaktiv gutt på 3 år. Han sover som regel greit om natten og starter dagen mellom kl 6 og 7. Av og til finner han ut at han vil stå opp kl 2, 3 eller kl 4 om natten. Da legger jeg han inn igjen i sengen hans og sier at nå er det natt, nå skal vi sove. De gangene han vandrer ut av sengen etter første gang, følger jeg han bare tilbake i sengen og legger dynen på han. Sånn holder jeg på til han sovner. Noen ganger må jeg følge han inn 40 ganger på 2 timer, av og til holder det med 2-3 ganger ut av sengen. Jeg gir meg ikke, til slutt sovner han. For meg er det uaktuelt å starte dagen kl 3-4 om natten. Men hvis han fremdeles ikke har sovnet etter flere timer og klokken er blitt 6-7, så står nok vi opp. Da er det jo faktisk morgen. Ikke lett dette her. Jeg er også alene med han og vet hvor viktig søvn er. Du må ha masse lykke til:-) Anonymous poster hash: aecef...1b8
Gjest yrild Skrevet 3. august 2013 #44 Skrevet 3. august 2013 Kjøp kaninklokke og ikke ta ham opp av senga før det ER morgen. Min mann og jeg byttet på en periode (du kan jo ikke bytte på da...) å ligge på en madrass ved siden av eldstes seng i de verste periodene. Jeg vet godt hvordan du har det og tror jeg hadde tørna hvis ikke mannen og jeg hadde kunnet dele. Barnet har ikke vondt av å lære når det er natt og dag selv om det protesterer høylydt, men de har vondt av å ha foreldre som er konstant irriterte og oppfarende! Lykke til. Det går jo over, men fyyy så anstrengende det er!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #45 Skrevet 3. august 2013 Kjøp kaninklokke og ikke ta ham opp av senga før det ER morgen. Min mann og jeg byttet på en periode (du kan jo ikke bytte på da...) å ligge på en madrass ved siden av eldstes seng i de verste periodene. Jeg vet godt hvordan du har det og tror jeg hadde tørna hvis ikke mannen og jeg hadde kunnet dele. Barnet har ikke vondt av å lære når det er natt og dag selv om det protesterer høylydt, men de har vondt av å ha foreldre som er konstant irriterte og oppfarende! Lykke til. Det går jo over, men fyyy så anstrengende det er! Takk for godt tips og gode ord Jeg vet selv at barnet har det veldig bra, så de som påstår noen andre i denne tråden kan gå å ta seg en bolle. Bare det at han sov til halv 7 i dag, har gjort vår lørdag ganske så finfin HI Anonymous poster hash: 83b0c...665
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 3. august 2013 #46 Skrevet 3. august 2013 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da!Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta!Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen?Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare.Setter barna foran mine ønsker.Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det.Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt !Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7.Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la ;)En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen.Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HIAnonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din.Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ja du må gjerne gi et dypere svar på hvorfor det er synd på barnet mitt Han sovnet, uten å skrike.Han slipper å ha en fraværende mor med migrene, og heller får han en tilstedeværende frisk mamma.Han slipper å være så utslitt at han skriker for hver minste ting. Stakkars liten. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da!Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta!Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen?Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare.Setter barna foran mine ønsker.Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det.Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt !Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7.Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la ;)En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen.Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HIAnonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din.Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ja du må gjerne gi et dypere svar på hvorfor det er synd på barnet mitt Han sovnet, uten å skrike.Han slipper å ha en fraværende mor med migrene, og heller får han en tilstedeværende frisk mamma.Han slipper å være så utslitt at han skriker for hver minste ting. Stakkars liten. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Her i huset er det natt til 0700! Ikke tale om at noen får stå opp før da!Jeg lar dem først komme opp i min seng, hvis det ikke virker og de bare ligger og makker er det rett inn i egen seng igjen. En 2 åring blir IKKE traumatisert av å måtte sove på natta!Dere som mener at når man har valgt å bli mor er man pent nødt til å stå opp til alle døgnets tider har mest sannsynlig bare ett barn. Lykke til den dagen dere får flere barn med ulike behov og faktisk ikke har mulighet til å sove litt på dagen. Og hva skjer når barna begynner på skolen? Forventer dere at da skal barna på mirakuløst vis plutselig sove? Eller skal barna komme utranglet på skolen?Til hi: jeg ville prøvd å kutte ut dagsovingen helt og så prøvd det opplegget du skisserte på natten. Det blir nok tøft en periode men etterhvert blir det bedre! Lykke til! Ja , jeg har 3 barn faktisk, også skolebarn. De står opp tidlig tidlig, Men jeg står da f,,, meg opp når de er ferdig med natta, sånn er det bare.Setter barna foran mine ønsker.Da må de legge seg tidligere bare, ikke noe problem det.Noen mennesker er slik at de våkner tidlig , tvinger da ingen til å sove lenger enn kroppen deres vil bare fordi JEG er sååå trøtt !Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Takk for svar alle! Først til kritikere: Skal jeg ta meg sammen? Jeg er egoist? Slutte å klage? Jeg ser jo at barnet selv sliter med denne rytmen sin. Han har kraftige raserianfall, sutrer mye og er generelt sliten. Jeg som mor, sliter med mye migrener. Heftige migreneanfall som ender i oppkast, hallusinasjoner og timesvis i sengen. Prøver dere å fortelle meg at det er bedre å ha en slik mor, enn en mor som nekter å starte dagen før klokken er 7? Jeg prøvde dette ut i morges. Jeg gikk inn kl 5 og sa " Det er natt, vi må sove". Han sovnet, og sov til halv 7.Seier i dette huset! Til dere andre, godt å høre at det er flere med samme erfaring, og ikke minst, godt å se at flere støtter planen jeg la ;)En her nevner sovekarin, og ja jeg har allerede snakket med henne. Det gjorde jeg for vel 1 år siden, og tipsene hennes virket bra, men kun en kort periode. Jeg har vurdert å kjøpe sånn " Morgenklokke" hvor barnet selv kan se når det er morgen.Jeg har hørt at flere har gode erfaringer med det HIAnonymous poster hash: 83b0c...665 Stakkar ungen din.Anonymous poster hash: bbe7e...ffa Ja du må gjerne gi et dypere svar på hvorfor det er synd på barnet mitt Han sovnet, uten å skrike.Han slipper å ha en fraværende mor med migrene, og heller får han en tilstedeværende frisk mamma.Han slipper å være så utslitt at han skriker for hver minste ting. Stakkars liten. HI Anonymous poster hash: 83b0c...665 Du harbrukt over 2 år på å skjønne at du kunne forklare ungen din at hanikke skal stå opp så tidlig?? Gratulerer... Anonymous poster hash: 7ce88...113 Og du brukte over en halv side på å kopiere ETT svar. Gratulerer
førti Skrevet 4. august 2013 #47 Skrevet 4. august 2013 Har en jente på 1.5 år og hun kan ofte våkne i 5 tiden men sovner alltid igjen heldigvis. Noen ganger tar det 30 min eller mer. Vi har en seng ved siden av sprinkelsenga så det hjelper å ligge der å holde litt i hånden hvis hun legger seg ned. Ofte sovner en av oss der inne eller lister oss ut. Nå i det siste har vi strammet litt inn og roet ned og gått ut etter få minutter. Det er litt sutring og så sovner hun ganske raskt. Vi er vel heldige for hun sover som regel til 08. Hadde en periode hvor hun sov til 0930 men da sovnet hun først i 2030 tiden. Da lå hun i sele og sov bedre. Nå er det mye turning i senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå