Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #26 Skrevet 2. august 2013 Alle mine tre gutter har vært dagtørre omtrent da de fylte 3 år. Eldste og yngste sluttet med nattbleie samtidig som på dagen og var klare for dette. Mellomste brukte derimot nattbleie til han var nesten 5. Han sov rett og slett så innmari tungt at han ikke merket at han tissa..... Vi valgte å fokusere minst mulig på dette. Bare tok på bleie ved kveldsstellet og av igjen neste morgen. Ingen barn tisser i senga med vilje, det er fordi de ikke har kontroll enda. Derfor mener jeg det er helt feil med belønningssystemer typ klistremerker...! Tenk for en nederlagsfølelse å ikke klare det! Og så er det ikke særlig hyggelig med dynevask til stadighet heller, og gjerne urolige netter med skifting og sure, trøtte foreldre. Da gutten vår nærmet seg 5 år ville han slutte med nattbleia selv. I en periode tok vi han på do da vi la oss selv, og etter etpar små uhell har han vært tørr siden. Det har vel ingen betydning om barnet sover med truse eller bleie! Anonymous poster hash: bf3f0...bd6
Nurse77 Skrevet 2. august 2013 #27 Skrevet 2. august 2013 Ikke stress! Det er mitt eneste råd. Du gjør mye riktig, så det som gjenstår er å la gutten ville dette selv, da ordner det seg. Min gutt på 3 år og 8 mnd sluttet nettopp med bleier. Vi har satt han på do i mange mnd, men etterhvert nekter han, og når det blir en kamp er det bare å hi seg. Det nytter ikke å tvinge noen til å gå på do/slutte med bleie. Alle unger er forskjellig, og det må vi respektere. Noen er klare når de er to, mange er klare når de er tre og noen er klare så sent som fire. Gutten min ble bleiefri i løpet av 14 dager, rett før ferien. Han var "plutselig" interessert i å gå på do igjen. Jeg smidde mens jernet var varmt, introduserte truser, og vips så var han bleiefri! :-) Som sagt, ikke stress med 3-åringen din:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå