Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Han ble 3 år i juni. Han tisser stort sett på do hver morgen hvis vi er tidlig nok ute. Ute i hagen går han ofte i truse eller naken. Stor stas med truse på, men han har ingen kontroll. Prøver å sette han på do innimellom, men sjelden det kommer no. Ser 2-3 fra avdelingen hans som ble 3 år nesten samtidig er uten bleie. Skal jeg stresse eller kommer dette naturlig....bare litt senere hos han? PS! Han har "dokort" med klistremerker både her og hjemme. Stor stas om morgenen når han evt tisser på do, men det er lite utvikling. Anonymous poster hash: bd8b9...a07
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er sent å være langt unna bleieslutt når man er 3 år. Mine har sluttet da de var rundt 2 år og alle jeg kjenner har barn som var tørr innen 3 år. Kanskje dere burde oppmuntre ham mer og øve mer Anonymous poster hash: b9957...6d6
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Ville ikke stresset med en som bare er tre. Husk at det aller viktigste i denne prosessen er at han opplever bleieslutt som en positiv mestringsopplevelse og ikke en masete og traumatisk opplevelse. Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er sent å være langt unna bleieslutt når man er 3 år. Mine har sluttet da de var rundt 2 år og alle jeg kjenner har barn som var tørr innen 3 år. Kanskje dere burde oppmuntre ham mer og øve mer Anonymous poster hash: b9957...6d6 Ja for noen fantastiske barn du har! Bleieslutt er ingen konkurranse! Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Her inne får du nok beskjed om å ikke stresse. Vente til ungen er klar. Jeg synes det er sent. Vesla er 2 år 7 mnd. og nesten bleietørr nå. Hun tar det ikke like fort som søsteren gjorde, så har brukt litt tid. Unger som har blitt 3 år bør absolutt snart kutte bleia. Anonymous poster hash: 6ded6...3de
Fertila Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Slapp helt av, det kommer Dere må bare fortsette som dere har gjort. Hvordan reagerer han om det går galt i buksa da? Med mine barn måtte jeg bare ta av de bleiene, og la det "stå til". Det var ikke mange uhellene i buksa som skulle til før de var tørre
Gjest Julia1984 Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Her inne får du nok beskjed om å ikke stresse. Vente til ungen er klar. Jeg synes det er sent. Vesla er 2 år 7 mnd. og nesten bleietørr nå. Hun tar det ikke like fort som søsteren gjorde, så har brukt litt tid. Unger som har blitt 3 år bør absolutt snart kutte bleia. Anonymous poster hash: 6ded6...3de Du vet at jenter er tidligere ute med bleieslutt, generelt sett? I bhg til min 3 åring er de 8 treåringer. 4 jenter/4 gutter. Alle jentene var tørre da de gikk inn i ferie. Ikke stress, men oppmuntre. Stress fører bare til nederlag
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 la barnet gå uten bleie, ikke lag styr utav mange skift, men skryt som bare det når det kommer i do Og 3 år ikke er krise! Barnet skal gå uten bleie til han er pleietrengende gamlis, hva betyr vel 1-2 år før han er tørr og ren nå som han er liten? Lykke til Og hold det positivt, det er merkelig med det, men unger er rare når de skal slutte med bleier, og de kan ta det svært tungt hvis de føler mye negativitet rundt temaet
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er sent å være langt unna bleieslutt når man er 3 år. Mine har sluttet da de var rundt 2 år og alle jeg kjenner har barn som var tørr innen 3 år. Kanskje dere burde oppmuntre ham mer og øve mer Anonymous poster hash: b9957...6d6 Ja for noen fantastiske barn du har! Bleieslutt er ingen konkurranse! Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc Jeg sier ikke at barna mine er fantastiske eller at dette er en konkurranse, men at det er på tide å begynne å øve mer og at det er sent å være langt fra bleieslutt når man er 3 år. Anonymous poster hash: b9957...6d6
Gjest Julia1984 Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er sent å være langt unna bleieslutt når man er 3 år. Mine har sluttet da de var rundt 2 år og alle jeg kjenner har barn som var tørr innen 3 år. Kanskje dere burde oppmuntre ham mer og øve mer Anonymous poster hash: b9957...6d6 Ja for noen fantastiske barn du har! Bleieslutt er ingen konkurranse! Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc Jeg sier ikke at barna mine er fantastiske eller at dette er en konkurranse, men at det er på tide å begynne å øve mer og at det er sent å være langt fra bleieslutt når man er 3 år. Anonymous poster hash: b9957...6d6 Du tar jo bare utgangspunkt i alder! Dette kan være en umoden 3 åring for alt vi vet. Barn er ulike, noen slutter før de er 2, andre 3 osv Har da ingen betydning. Viktigste er å oppmuntre og følge barnets tempo. Enig, bleieslutt er ingen konkurranse selv om det høres sånn ut på dine svar!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er sent å være langt unna bleieslutt når man er 3 år. Mine har sluttet da de var rundt 2 år og alle jeg kjenner har barn som var tørr innen 3 år. Kanskje dere burde oppmuntre ham mer og øve mer Anonymous poster hash: b9957...6d6 Ja for noen fantastiske barn du har! Bleieslutt er ingen konkurranse! Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc Jeg sier ikke at barna mine er fantastiske eller at dette er en konkurranse, men at det er på tide å begynne å øve mer og at det er sent å være langt fra bleieslutt når man er 3 år. Anonymous poster hash: b9957...6d6 Øve mer? Leste du ikke innlegget? De øver ganske mye. Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc
Guttaboys Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 I fjor sommer var min eldste 3 år og 4 mnd. Han gikk uten bleie i hagen og bæsjet der. Han var ikke i nærheten av å slutte da. Gikk lite på do eller potte. Så hadde vi et forsøk på bleieslutt i sept, fordi han begynte å gå på do. Det var mislykket, han tisset på seg hver dag i bhg. Tok på han bleia igjen, og i oktober sluttet han helt. Har nesten ikke hatt uhell siden. Han sluttet også med bleie på natta i desember, etter å ha hatt tørre bleier siden han sluttet med bleie på dagtid. At noen skriver at det er sent, skal du ikke høre på. Unger er forskjellig. Så mitt råd: ikke stress!! Det kommer plutselig.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er sent å være langt unna bleieslutt når man er 3 år. Mine har sluttet da de var rundt 2 år og alle jeg kjenner har barn som var tørr innen 3 år. Kanskje dere burde oppmuntre ham mer og øve mer Anonymous poster hash: b9957...6d6 Ja for noen fantastiske barn du har! Bleieslutt er ingen konkurranse! Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc Jeg sier ikke at barna mine er fantastiske eller at dette er en konkurranse, men at det er på tide å begynne å øve mer og at det er sent å være langt fra bleieslutt når man er 3 år. Anonymous poster hash: b9957...6d6 Øve mer? Leste du ikke innlegget? De øver ganske mye. Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc Å sette han på do innimellom er ikke akkurat å øve..... Det gjør ingenting om man pusher ungene sine litt. De tåler det og det gir en enorm mestringsfølelse når de klarer det. Rart at unger i andre land slutter tidligere enn norske barn. Det er ikke norske barn som er dumme og treige, men norske foreldre som er late eller som skal forstå barna i hjel og ta alt i barnas tempo. Barn trenger utfordringer og en på 3 år burde absolutt klare utfordringen med bleieslutt så lenge foreldrene tar seg tid til det og tar det seriøst. Anonymous poster hash: b9957...6d6
Honningmelon Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Jenta mi er 2 år og 3 mnd. Hun har totalt doskrekk og nekter å gå uten bleie. Og jeg har bestemt meg for og ikke stresse i det heletatt. Mine to eldste sluttet tidlig, men det var et styr. Sistemann skal få ha bleie på til hun er skikkelig klar. Helt greit omchun bikker 3 år og.
chrisallic Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Vi har veldig gode bleier i norge;) Unger som slutter når de er klar for bleieslutt tror jeg på.Mine har sluttet når de er klar for det og de har hatt lite uhell og en mestringfølelse. Har hørt skrekkekseml på barn som måtte slutte når moren ville og han fikk mye kjeft hver gang han var uheldige,det resulterte i at ungen tisset seg ut og fikk kjeft og brydde seg ikke .
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er sent å være langt unna bleieslutt når man er 3 år. Mine har sluttet da de var rundt 2 år og alle jeg kjenner har barn som var tørr innen 3 år. Kanskje dere burde oppmuntre ham mer og øve mer Anonymous poster hash: b9957...6d6 Ja for noen fantastiske barn du har! Bleieslutt er ingen konkurranse! Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc Jeg sier ikke at barna mine er fantastiske eller at dette er en konkurranse, men at det er på tide å begynne å øve mer og at det er sent å være langt fra bleieslutt når man er 3 år. Anonymous poster hash: b9957...6d6 Øve mer? Leste du ikke innlegget? De øver ganske mye. Anonymous poster hash: 4fc7b...2fc Å sette han på do innimellom er ikke akkurat å øve..... Det gjør ingenting om man pusher ungene sine litt. De tåler det og det gir en enorm mestringsfølelse når de klarer det. Rart at unger i andre land slutter tidligere enn norske barn. Det er ikke norske barn som er dumme og treige, men norske foreldre som er late eller som skal forstå barna i hjel og ta alt i barnas tempo. Barn trenger utfordringer og en på 3 år burde absolutt klare utfordringen med bleieslutt så lenge foreldrene tar seg tid til det og tar det seriøst. Anonymous poster hash: b9957...6d6 Hi her Vi setter han på do om morgenen, etter hvert måltid og noen ganger innimellom der. Blir hvertfall 7-8 ganger i løpet av dagen. Hva vil du da, at vi skal flytte inn på do?? I tillegg oppmuntrer vi han utenom det. Spør om han må tisse etc. Tråden var for å få tips, ikke din belærende holdning! Anonymous poster hash: bd8b9...a07
Gjest Julia1984 Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 Dere er flinke!! Dere oppmuntrer, setter han på do, lar han gå uten bleie etc. Ikke hør på dama med bleieslutt-konkurranse. Hun har ikke peiling.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 Dere er flinke!! Dere oppmuntrer, setter han på do, lar han gå uten bleie etc. Ikke hør på dama med bleieslutt-konkurranse. Hun har ikke peiling. Ikke peliling? Vel, det er ikke mine unger som er over 3 år og fortsatt bruker bleie.... Anonymous poster hash: b9957...6d6
Monajenten Skrevet 2. august 2013 #19 Skrevet 2. august 2013 En venninne av meg fortalte at hun hadde kjøpt truser og tatt på gutten innenfor bleien. Da kjente han at han ble våt samtidig som at alle klærne ikke ble gjennomvåt. Dette syntes han var ekkelt og lærte fort at det ikke er lurt å tisse i trusen Tror de har har hatt få uhell etter det
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #20 Skrevet 2. august 2013 Min var nesten fire før han sluttet med bleie. Han hadde bæsjet på do siden han var 1 år, og vi prøvde flere perioder opp igjennom med bleieslutt. Problemet var at han ikke greide å holde seg helt til han kom til doen. Vi prøvde en ukes tid deretter så var han lei seg og frustrert så vi tok på bleien igjen og sa at vi kan prøve igjen en annen gang. Det gikk vel 3-4 mnd mellom hver gang. Han sluttet 3 mnd før han ble 4 år. Da tok vi av bleien og han hadde ikke lenger problem med å rekke doen. Så da lot vi den være av. Kjempefint at enkelte har barn som er bleiefrie ved 2 års alder, men det passer ikke for alle barn. Han gikk forresten da han var 8,5 mnd og lærte seg å lese da han var 4. Tidlig ute med noe, sent ute med annet. Slik er det med alle barn. Anonymous poster hash: 36608...5ed
Galskapens overhode Skrevet 2. august 2013 #21 Skrevet 2. august 2013 (endret) Nå har jeg ei jente som var dagtørr ved 3 år, en gutt som ble dagtørr ved 5,5 år og en gutt som viser tegn til å kunne bli tørr om 2-3 mndr, han er nå 2,5 år. Jeg tenker at hvis han ikke er tørr til neste sommer, da kan du søke legen om råd, før dette får man beskjed om å vente. De fleste blir tørre mellom 2-4 år. Min på 5,5 år var hos barnelege og fikk undersøkt seg ved 4,5 år, de fant ikke noe galt. Han er fortsatt ikke tørr på natta. Er det ikke blitt bedring til han blir 6 år, får vi komme tilbake. Husk å ikke stresse og mase. Leste anbefaling om å gå uten truse under bukser fordi det føles mer som en bleie. La ham gå mye naken hjemme. Ja, det kan bli en del søl de første ukene, men det blir bedre. Lykke til! Endret 2. august 2013 av Basill med yngler
Gjest Julia1984 Skrevet 2. august 2013 #22 Skrevet 2. august 2013 Dere er flinke!! Dere oppmuntrer, setter han på do, lar han gå uten bleie etc. Ikke hør på dama med bleieslutt-konkurranse. Hun har ikke peiling. Ikke peliling? Vel, det er ikke mine unger som er over 3 år og fortsatt bruker bleie.... Anonymous poster hash: b9957...6d6 Du har ikke peiling på at barn er ulike!! Og igjen, du avslører jo at bleieslutt er en konkurranse! Handler vel ikke om å ha peiling om barna slutter når de er 2,5 år eller 3,5 år! Er nå glad jeg oppmuntret mine, øvde, isteden for å tilfredsstille eget ønske om bleieslutt. Nederlag på nederlag er ikke bra.
Ikkesåallerværst Skrevet 2. august 2013 #23 Skrevet 2. august 2013 Min var ganske langt unna bleieslutt da han var fylt tre. Han tisset seg ut flere ganger i bhg, og bæsjet også i trusa. Gikk på do og tisset innimellom, men det virket ikke som han tok poenget. Han var dessuten veldig lei seg for uhellene og ble skamfull etterhvert. Vi tok en lang pause. Tre måneder etter var han bleiefri på dagen. Det tok to uker med en del truse, bukse og gulvvask, og første uka var det bæsjetruser hver dag. Men han tok det annerledes, og begynte å skjønne at han skulle gå på do, selv om han kom for sent dit. I etterkant har det vært veldig få uhell.
Gjest Lagå Skrevet 2. august 2013 #24 Skrevet 2. august 2013 Sønnen til en bekjent ble ikke helt tørr før forrige uke og han blir 4 i morgen. Hun har prøvd lenge, men han har ikke klart det før nå
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #25 Skrevet 2. august 2013 Jeg fikk beskjed av helsesøster om at så lenge ikke barnet er klar så er det bortkastet. Storesøster her hadde en periode hvor hun nektet å ha på bleie, men hadde aldri tid til å gå på do. Hun var absolutt ikke klar for bleieslutt og helsesøster sa at det er mye bedre å tvinge på henne bleie enn å tvinge henne på do. Jeg har prøvd flere ganger å oppmuntre henne til å gå på do og roset henne når hun har gått på do, selv om hun ikke har gjort fra seg. Hun har allikevel ikke vært klar, for hun merker ikke når hun må, før hun virkelig må og da kommer det bare. Hun blir 3 år om et par mnd. I dag våknet hun og sa at hun ville tisse på do, insisterte rett og slett. Hun ble fulgt inn på toalettet, og ordnet seg selv. Lot henne være i fred, gikk inn når hun hadde tisset og hjalp henne med tørkingen. Samme skjedde før jeg la henne i stad og hun var veldig stolt. Jeg har et stort håp om at dette er begynnelsen på bleieslutten og skal nå begynne og oppmuntre henne gradvis. Hadde vært greit om hun ble tørr på dagtid til høsten, da jeg har termin og får da mitt tredje barn på under 3 år. Anonymous poster hash: 8e158...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå