Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Vi har noen bekjente som inviterte oss på grilling. De fikk en fin gassgrill av oss da vi fikk en ny grill av noen i vår familie De hadde nå fått seg grill (av oss) og inviterte oss på grilling. Jeg forventet ikke at vi måtte kjøpe med mat når vi ble invitert. Paret ba oss møte dem pååbutikken, greit nok, men det endte med at vi egentlig betalte det meste mens de kjøpte seg grillredskap Jeg syntes dette var litt frekt. Hva tenker dere? Angrer på at de fikk grillen til en ny verdi av 3000kr ( 2 år gammel) Anonymous poster hash: 9009f...d85
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Hvis jeg inviterer så tar jeg utgangspunkt i at vi spanderer med mindre de inviterte sier at de skal ta med noe. Blir jeg invitert så tilbyr jeg meg i utgangspunktet å ta med mat selv, men i din situasjon ville jeg tenkt at invitasjonen var ment som en slags takk... Jeg synes også dette var litt frekt. Anonymous poster hash: f2c41...86b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Å møtes på butikken var sært. Å møtes å ha med egen grillmat og drikke synes jeg er normalt. Men siden dere hadde gitt dem grillen synes jeg kanskje det hadde vært naturlig å stille med mat og drikke. Men ellers synes jeg ofte at grillfester betyr medbrakt mat og drikke. Da har man helle ikke med noe vertinnegave, evnt noe lite. Anonymous poster hash: 50832...dec
Monajenten Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Når vi blir invitert på grilling, lager vertskapet salat, potetsalat etc., og så tar vi med den maten vi selv ønsker pluss drikke. Syns det fungerer fint. Syns det var sært å treffes på butikken sånn
mylittlecat Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 I vår krets er det vanlig at vi tar med det kjøttet vi selv vil grille, mens vertskapet står for tilbehør som ris, saus, salat o.l. Veldig greit synes jeg, kan fort bli dyrt for den som inviterer om de skal stå for mat til 3 familier f.eks. I ditt tilfelle hadde jeg nok tenkt at det var en takk for grillen-gest. Skulle da bare mangle!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Vi tar med kjøtt og event drikke...de som har grillingsen har tilbehøret og kanskje en liten ekstra godbit Anonymous poster hash: b4976...f8d
Dailis Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Samme som Monajenten. Synes spandere maten når de hadde fått grillen hadde vært naturlig.
Trultemor85 Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Jeg tar med grillmat selv om de ikke på forhånd sier at de står for maten.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 åja, så her er det ingen som mener at de som inviterer betaler ALT ? Som på tråden om tusenfryd... Men er helt enig i dette tilfellet skulle det vært som "takk for grillen", men hvis ikke så er det normalt å ta med seg det man skal grille selv.. om vertskapet står for noe så sier de gjerne fra om hva det er på forhånd. Anonymous poster hash: b8366...b08
Himmel og hav Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Hvis jeg inviterer, så spanderer jeg. Slik gjør vi de i vår familie og vennekrets. Det går jo stort sett opp i opp uansett.
Trultemor85 Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Tenker annerledes om jeg Fks blir bedt på Gryterett eller lasagne da Da ville jeg automatisk tatt med vin eller noe selv, med mindre de sier at drikke er gratis Slik er ihvertfall vår venne krets.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 I vår omgangskrets betaler den som inviterer alt med mindre noe annet er presisert. Noen ganger blir det jo sån at man bare blir enige om å treffes og grille. Da er det vanlig at alle tar med sitt, men med en invitasjon betaler vertsakapet alt av mat og drikke. Gjestene tar noen ganger med en flaske vin, litt snop eller noe, men det er ikke påkrevet eller forventet. Anonymous poster hash: baa85...0fb
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 veldig frekt!!! Anonymous poster hash: f5a9f...c9d
Miamimom Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Hvis vi inviterer, betaler vi alt. Hvis vi blir invitert spør jeg om vi skal ta med noe. Svaret er som oftest nei :-)
valkyrien Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Jeg er vant med at man har med kjøtt og drikkevarer selv, og at vertskapet har salat/potetsalat/annet tilbehør. Her i bygda vi bor nå så er det mer vanlig at vertskapet holder alt.
pip pip Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 hvis vi inviterer til middag betaler vi alt. Hvis det skal være spleiselag, ville jeg ha spesifisert det i invitasjonen. Ex alle tar med egen drikke og grillkjøtt. Veldig frekt å si dere skulle møtes på butikken og la dere betale for all maten.
Gjest SHOC Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 Siden de hadde fått grillen gratis av dere, synes jeg det var frekt. De burde holdt maten.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 Hvis vi inviterer til grilling, er det vi som står for maten og gjestene har kanskje med seg en flaske vin eller noe sånn. Eller ofte spør de som blir invitert om det er noe de kan ta med. Eller så inviterer vi med "Ta med noe å grille og kom over en tur". Men jeg ville aldri ha invitert med "La oss gå på butikken så kan dere handle det vi skal spise"
Mrs Smith Skrevet 2. august 2013 #19 Skrevet 2. august 2013 Nå er jeg vel en del over gjennomsnittet i alder her inne, men når vi blir invitert på grilling eller inviterer så er det en selvfølge at vertskapet står for maten. Vanlig å ta med en flaske vin eller øl. Det dere opplevde høres bare sært og frekt ut!
☆☆☆ Skrevet 2. august 2013 #20 Skrevet 2. august 2013 Enten betalar dei som inviterar eller så blir vi bedne om å ta med noko (t.d. kjøtet vi skal ete pluss ein salat). Er ikkje ukjent med at vertskapet held mat og gjestane tek med drikke heller..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #21 Skrevet 2. august 2013 Når vi inviterer holder vi alt. Når vi blir invitert bort holder vertskapet alt. Sånn er det i vår vennekrets. Noe av gleden med å bli invitert er jo nettopp å komme til "dekket bord". Men ofte tar man med en vertskapsgave. Siden de fikk grillen av dere er det bare enda mer merkelig... Anonymous poster hash: 29259...61b
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 2. august 2013 #22 Skrevet 2. august 2013 Den som inviterer spanderer, men de som besøker kan eventuelt ta med seg noe. Salat, litt drikke eller litt ekstra kjøtt for eksempel hvis de er usikre på om de har nok. Men i utgangspunktet skal den som inviterer kjøpe inn mat.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #23 Skrevet 2. august 2013 At de ba dere møte de på butikken og dere betalte for deres egen mat er en ting, (men unaturlig for meg siden de ikke hadde bedt dere ta med mat eller sagt det skulle spleises på når dere ble invitert.) Men at de ba dere møte de på butikken for så å la dere betale for alt av maten er utrolig frekt og utspekulert av de og utrolig dumsnilt av dere. Her betaler jeg alt når jeg inviterer gjester, så lager jeg mat etter hva min lommebok tilsier at jeg kan. Blir jeg invitert på middag så spør jeg om jeg skal ta med noe, 90% av tiden får jeg beskjed om å ikke gjøre det, resten blir man bedt om å ta med en liten ting ikke noe dyrt. Men det er jo også forskjell om noen spør om jeg og eventuelt barna vil komme til middag og de skal grille eller om noen spør om vi skal grille sammen. Anonymous poster hash: ffe68...b43
Superdolly Skrevet 2. august 2013 #24 Skrevet 2. august 2013 Nå er jeg vel en del over gjennomsnittet i alder her inne, men når vi blir invitert på grilling eller inviterer så er det en selvfølge at vertskapet står for maten. Vanlig å ta med en flaske vin eller øl. Det dere opplevde høres bare sært og frekt ut! Akkurat slik er det her også. Jeg er vant til at når man blir invitert, får man mat. Enten det er grilling eller innendørs middag. Skal man ha med sin egen mat, blir det spesifisert når avtalen gjøres. Dette blir enda rarere siden dere hadde gitt dem en gassgrill på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #25 Skrevet 2. august 2013 Hvis vi inviterer til middag kjøper vi maten, hvis vi spør om vi skal grille sammen, tar besøket med det de vil ha på grillen, så står vi for tilbehør og drikke:) Anonymous poster hash: 07fc6...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå