Gå til innhold

Da blir det to gutter i huset :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på UL i dag, og det er en liten gutt i magen  :wub:

Blir spennende med 2 gutter i hus! Storebror vil være 5 1/2 år  når minsten kommer, så blir jo et stort aldersspenn, men føler på meg at det blir et aktivt hus i årene fremover  ;)

Hvordan er det med dere andre guttemammaer? Er det mye aktivitet og sprell med 2 tuter? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!:D du skal se de blir gode venner selv om det er litt aldersforskjell mellom dem :)

Jeg har to gutter med 2 års mellomrom, yngste er snart 1 år. Og det er full fart fra morgen til kveld! Minstemann er veldig aktiv av seg, så mesteparten av oppmerksomheten min går til han. Men nå skal han snart begynne i bhg, da roer han seg nok litt. Og jeg håper at jeg da får bedre tid til dem begge ;)

Det er fantastisk å være guttemamma! Jeg har aldri savnet jenta, som mange andre mammaer her inne gjør:)

Lykke til videre i svangerskapet!

Anonymous poster hash: a4ea1...9d0

Skrevet

Jeg har to gutter (pluss en jente). Gutta har 4 år mellom seg, og de har det helt topp sammen! Eldste gutten min er mye roligere enn mange andre gutter, så jeg synes bare det er kos! Er så heldig at jeg har fått to mammagutter også, så jeg har ingenting å klage på! 

Skrevet

Takk  :D  Nei, vil nok ikke savne å ha jente, men det var rart å høre at nurket er gut, for jeg har kjent på meg at det er jente hele svangerskapet  :P  Så feil kan magefølelsen ta  ;)

Aktivitet blir det ja, håper nurket er roligere enn storebror, for han er jammen meg en morsom en med mange innspill og høyt energinivå  :rolleyes:

Skrevet

Så kjekt:) Gratulerer :) jeg har kun en jente :)

Skrevet

Takk :D Ja lettere å skulle foholde seg til en gutt til egentlig :P Selvom de sikkert blir helt ulike personligheter! 

Skrevet

Gratulerer!! Jeg har tre gutter, og det er helt herlig!! ;-)

Slitsomt ja, men det er mest pga antallet og ikke at det er tre gutter...

Skrevet

Gratulerer! Jeg har også en gutt i magen (og var overbevist om at det var en jente), en gutt på seks som er verdens herligste og en jente på åtte år (som selvsagt også er herlig, hehe). Gutten min er så snill og omtenksom, spør meg om han skal massere ryggen min og legger ofte hodet og armene ned mot magen og vil kjenne på. Min erfaring er også at gutter er enklere å ha med å gjøre enn jenter. Han har bla ikke de raseriutbruddene som jenta mi stadig har, men han er til gjengjeld litt mer grinete og kan bli utrøstelig av noe helt enkelt noe. Men jeg tror det kan ha mer med å gjøre at han er minstemann. Får se hvordan det går når han blir storebror.

Skrevet

Gratulerer så mye, gutter er fantastisk små skjønne mammakosetroll :) Jeg har en gutt på tre måneder og en på 6,5 år i tillegg til en jente på 9,5 år. Det er rett og slett fantastisk :)

Selv om det er stor aldersforskjell er storebror så utrolig flink med lillebror, passer på ham, vugger, hjelper med mating etc. Søskenkjærligheten blomstrer mellom de tre, og jeg er så glad for akkurat den aldersforskjellen for det er ikke et snev av sjalusi å oppdrive :)

Gratulerer igjen og lykke til, jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra! :)

Skrevet

Håper det verste av trassen og oppsternasigheta er borte før lillebror kommer da, for nå er storebror i en heller ufin frarivelsesfase hvor han svarer osv. Tror han ikke vil være liten kosegutt lenger siden han fikk vite at jeg hadde baby i magen  :rolleyes:

Gleder meg veldig til å treffe lillebror! Men er jo bare halvveis, så lang ventetid igjen  :P  Takk for alle lykkeønskninger! Håper overgangen går bra og at sjalusien ikke blir for ille  :wub:

Skrevet

Jeg har to gutter, 2 1/2 år mellom. De er 4 og snart 2. Rimelig hektisk til tider. De er aktive og bestemte, men det er vel lydnivået som kanskje skiller gutter fra jenter mest! Mye roping og lek som innebærer høy lyd! Action, helter, biler og annen lek som gir lyd. Men det blir man vant til:)

Gratulerer, det blir kult med brødre:)

Skrevet

Kult med to brødre da. Så staslig!

Tenk så stolt mor vil bli.

Anonymous poster hash: 9bf52...b8e
Skrevet

Har to gutter med 3,5 år mellom seg . Storkoser meg som guttemamma :)

Venter visst nå en jente, så kan jo bli spennende ;)

Mine gutter har vært ganske enkle også.

Så utrolig moro og gratulerer :D

Skrevet

Gratulerer med to gutter ;)

Det er awesome å være guttemamma ;)

Vil forresten legge til, at nicknavnet ditt fikk meg til å sette vannet i halsen. Herlig!  :D  :D  :D

Skrevet

Gratulerer!!! Vi har akkurat samme aldersforskjellen på barna våre, og vi synes det er helt topp:-) Eldste er jente, og minste er gutt. Det er full fart med to, men aller mest bare kos <3 Lykke til! :-)

Skrevet

Gratulerer :)

Her blir det også mest sannsynlig to av samme sort, men då jenter. Greit ift innkjøp av utstyr som skal gå i arv :)

Skrevet

Gratulerer! :D du skal se de blir gode venner selv om det er litt aldersforskjell mellom dem :)

Jeg har to gutter med 2 års mellomrom, yngste er snart 1 år. Og det er full fart fra morgen til kveld! Minstemann er veldig aktiv av seg, så mesteparten av oppmerksomheten min går til han. Men nå skal han snart begynne i bhg, da roer han seg nok litt. Og jeg håper at jeg da får bedre tid til dem begge ;)

Det er fantastisk å være guttemamma! Jeg har aldri savnet jenta, som mange andre mammaer her inne gjør:)

Du vet ikke at du savner jenta før du har henne i armene!

Hilsen ei med to storebrødre og ei nyfødt lillesøster

Anonymous poster hash: 82d94...cf3

Skrevet

Takk  :wub:  Gleder meg mer nå som jeg har sett ham skikkelig på UL, og har begynt å få noen navn i hodet og  :D

Gulltopp: hihi, nicket passer meg så bra ;) Slagvåpen hvis jeg snur meg fort uten BH :P

Skrevet

Gratulerer! :D du skal se de blir gode venner selv om det er litt aldersforskjell mellom dem :)

Nå nå, tror den kommentaren var ment positivt, ikke som noe slag mot jentemammaer :) Men det har jo vært mange tråder her inne om at mange som har "kun et kjønn" savner å ha det andre kjønnet, hun ville sikkert bare berolige meg i tilfelle jeg føler et savn :) 

Skrevet

Det er jo ikke som om en kan velge hvilke kjønn man får så synes det er litt unødvendig å tre nedover ørene på de som får samme kjønn at de egentlig burde ønske seg en av hvert når de ikke spør om det. Jeg venter også gutt nummer to og gleder meg sånn til de blir store nok til å leke sammen og håper de blir verdens beste venner. :-) 2 år og noen måneder imellom de.

Nå nå, tror den kommentaren var ment positivt, ikke som noe slag mot jentemammaer :) Men det har jo vært mange tråder her inne om at mange som har "kun et kjønn" savner å ha det andre kjønnet, hun ville sikkert bare berolige meg i tilfelle jeg føler et savn :)

Skrevet

Og nå som hun ikke får den jenta så slipper hun jo savnet :)

Anonymous poster hash: f614e...f98

Skrevet

Gratulerer så mye! Det er like fantastisk å få gutt som det å få jente, det kan jeg love deg!:)

Hilsen mamma til to gutter og ei jente

Anonymous poster hash: 3b116...e94

Skrevet

hvor finner jeg skikkelig fint babytøy (gjerne ull!) til gutt da? Pent tøy, ikke med byggmester bob og slikt på :P 

Syntes det var vanskelig å handle klær til storebror, så trenger litt tips :)

Skrevet

hvor finner jeg skikkelig fint babytøy (gjerne ull!) til gutt da? Pent tøy, ikke med byggmester bob og slikt på :P

Syntes det var vanskelig å handle klær til storebror, så trenger litt tips :)

Gratulerer med guttetass! Heldiggris!!!

Guttelus.no har mye fint. Synes faktisk de har en del fint til gutt på Exit, Lindex og Cubus og.

Og på Junior har de vanvittig flotte klær til litt større gutter... Men da er det dyrt da.

Anonymous poster hash: f614e...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...