Gå til innhold

Så veninna mi slo til ungen sin igår!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos henne, og ungen ropte og gjorde seg til siden de hadde besøk. Moren hadde flere ganger sagt at han måtte slutte å rope, og tilslutt tok hun hånden og slo/knipset ungen i ansiktet :o 
Jeg ble helt sjokkert, men turte ikke si noe. Ville dere kommentert det, eller latt det gå? Jeg aner ikke om hun pleier å gjøre dette, men vi har vært en del sammen og jeg har aldri sett hun gjøre det før. 

Samme ungen hadde også tisset seg ut, og hun gikk ikke og byttet før barnet før det hadde gått nesten 2 timer. Barnet sa at det klødde og ville ikke sette seg ned, men det måtte "bare" spise kvelds og "vente" på at mamma skulle ta oppvasken og rydde litt først... Sjokkert!

Anonymous poster hash: 45e80...5df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo?? Gjorde du ingenting? Hadde sagt noe til hun der og da.

Også hadde jeg tatt en telefon til bv. Ingen normale personer slår/knipser barnet sitt og lar det gå i 2 timer med tissevåt bukse. Stakkars barn!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Om det er første gangen eller gang nr hundre- Jeg ville sagt noe, og helt ærlig, varslet barnevernet. Om det er første gangen kan det jo være det har blitt litt mye i det siste, og at hun trenger hjelp til å takle hverdagen. Om det ikke er første gangen kan det være hun trenger hjelp til hele barneoppdraelsen. Uansett, si ifra!! Stakkars unge..

Skrevet

Ring barnevernet.

Anonymous poster hash: 8dd7d...132
Skrevet

Også lurer jeg på hva hun gjør med barnet når ingen andre er det, siden hun synes det er greit å slå barnet foran deg.

Skrevet

Du ringer barnevernet. Når terskelen for å gjøre slikt med folk til stede er så lav kan du jo tenke deg hva som kan skje når noen IKKE er der.

Anonymous poster hash: 8ddff...eb8
Skrevet

Vet tidligere at hun har vært under oppsyn av BUP da barnet var nyfødt, men hvorfor aner jeg ikke. 
Er så skummelt, føles så ille å skal gjøre det mot egen venninne- selv om det isåfall kan være til barnets beste :( Huff, føler meg fæl nå!

Anonymous poster hash: 45e80...5df
Skrevet

Synes det er litt drøyt å ringe barnevernet for dette (synes overskriften din var litt misvisende... Hadde hun virkelig slått med knyttneven feks så skulle du selvsagt ringt). Men jeg synes du skal si noe.

Jeg har vært vitne til i åpen bhg en mor som gav ungen et klaps på fingrene titt og ofte og ingen så ut til å reagere på det...

Anonymous poster hash: 89fb0...222

Skrevet

Synes det er litt drøyt å ringe barnevernet for dette (synes overskriften din var litt misvisende... Hadde hun virkelig slått med knyttneven feks så skulle du selvsagt ringt). Men jeg synes du skal si noe.

Jeg har vært vitne til i åpen bhg en mor som gav ungen et klaps på fingrene titt og ofte og ingen så ut til å reagere på det...

Ikke du heller tydeligvis.

Anonymous poster hash: d7701...76f

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg syns det å tvinge barnet til å gå med tissevåte klær og tilogmed spise kveldsmat i de er like ille som å slå.

Begge deler kvalifiserer til en bekymringsmelding i mine øyne.

Skrevet

Synes det er litt drøyt å ringe barnevernet for dette (synes overskriften din var litt misvisende... Hadde hun virkelig slått med knyttneven feks så skulle du selvsagt ringt). Men jeg synes du skal si noe.Jeg har vært vitne til i åpen bhg en mor som gav ungen et klaps på fingrene titt og ofte og ingen så ut til å reagere på det...Anonymous poster hash: 89fb0...222

Ikke du heller tydeligvis. Anonymous poster hash: d7701...76f

Vel, hvis noen skulle tatt aksjon, burde det være de førskolelærerne som jobber der og også så det.

Skrevet

Jeg er helt enig med inMyHeart.

Skrevet

Synes det er litt drøyt å ringe barnevernet for dette (synes overskriften din var litt misvisende... Hadde hun virkelig slått med knyttneven feks så skulle du selvsagt ringt). Men jeg synes du skal si noe.Jeg har vært vitne til i åpen bhg en mor som gav ungen et klaps på fingrene titt og ofte og ingen så ut til å reagere på det...Anonymous poster hash: 89fb0...222

Ikke du heller tydeligvis. Anonymous poster hash: d7701...76f

Vel, hvis noen skulle tatt aksjon, burde det være de førskolelærerne som jobber der og også så det.

Nå bare fraskriver du deg ansvaret...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok sakt min mening med det samme.. Når noen kan klappe til ungen sin og la det gå i 2 timer med ut tissa klær, så kan man jo bare se for seg hva som hender når det ikke er vitner til stede! 

Jeg hadde også tatt en bekymrings melding mot henne til BV, nettopp fordi man ikke vet hvordan det er der uten vitner!

For å dra det i det verste: Hvor mange Christoffer saker må hende, før folk innser at vi ALLE er ansvarlig for å passe på ungene..

Og du #8 : Du fraskriver deg helt og holdent ditt ansvar, HI har sett det en gang, og er i tvil om det er slik de har det, eller om det ligger noe bak det der og da, mens du så et barn bli slått/knipset flere ganger uten å bry deg?

Om man så bare slår barnet smått på kinnet, så er det fortsatt å SLÅ, det har ikke med knyttneve å gjøre å slå, det er å gjøre andre vondt, og ikke minst redd, utrygg og lei seg!

Blir helt matt over hvor mange som lar det fare at noen slår barnet sitt..

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det er egentlig helt umulig for noen her å uttale seg uten å ha vært i situasjonen.

Selv tror je ikke jeg ville ringt barnevernet fordi noen knipset barnet dersom barnet hadde blitt snakket til mange ganger uten å høre- For meg er det etor forskjell på et knips og det å slå med knyttneve eller flat hånd. Men som sagt - jeg var ikke i situasjonen!

Det avhenger jo også litt av hvor gammelt barnet var. F.eks bør man forvente at større barn kan høre etter beskjeder på en helt annen måte enn et mindre barn. Likeså det med å skifte på barnet om det hadde tisset på seg. Små barn må skiftes på. Litt større barn kan gå å finne tørre klær selv. F.esk bør en 4-åring klare å ta av seg åde klær samt finne tørre, mens en 2-åring selvfølgelig ikke vil klare dette selv på samme måte.

Anonymous poster hash: 4a741...0b9
Skrevet

Da ringer du barnevernet! I bhg er vi faktisk pålagt å melde i fra om vi har en minste lille bekymring om vold mot barnet. Ring, ring, ring! Fortell om alt du har sett, både tissing og slåing, da vil de veilede deg og fortelle deg hva du må gjøre videre...

# 8: Uansett hvordan du vrir og vender på det er det ikke lov til å slå i Norge. Klaps, knips osv går under som slåing. Herregud så mange idioter det finnes.....

Skrevet

Du ringer barnevernet. Når terskelen for å gjøre slikt med folk til stede er så lav kan du jo tenke deg hva som kan skje når noen IKKE er der.

Anonymous poster hash: 8ddff...eb8

Signerer denne. Syns dette er omsorgssvikt og du bør sende en bekymringsmelding til barnevernet. Syns ikke du skal føle deg slem mot din venninne, det er slemmere og ikke melde fra med tanke på barnet.

Anonymous poster hash: 731c9...d01

Skrevet

Vel, så er det slik da, barn i 4 års alderen kan kle seg selv, hvis de er lært opp til det, så om barnet var 4 år, så har det nok ikke lært det, eller blitt dullet med, for det måtte vente til mor kunne bytte på det.

Har selv en sønn som er villstyring til tider, og stenger alt og alle ute, vil ikke høre når vi prater til han. Det er ofte jeg blir så oppgitt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, men hver gang jeg når det stadiet, så går jeg unna for å roe meg, om det så er å gå ut av huset og brøle ut frustrasjonen, så er det bedre enn å gå fysisk til verk mot ungene sine!

Anonymous poster hash: 397ee...7d2
Skrevet

Jeg hadde garantert ringt barnevernet.

Anonymous poster hash: cb34d...b92
Skrevet

Det er egentlig helt umulig for noen her å uttale seg uten å ha vært i situasjonen.

Selv tror je ikke jeg ville ringt barnevernet fordi noen knipset barnet dersom barnet hadde blitt snakket til mange ganger uten å høre- For meg er det etor forskjell på et knips og det å slå med knyttneve eller flat hånd. Men som sagt - jeg var ikke i situasjonen!

Det avhenger jo også litt av hvor gammelt barnet var. F.eks bør man forvente at større barn kan høre etter beskjeder på en helt annen måte enn et mindre barn. Likeså det med å skifte på barnet om det hadde tisset på seg. Små barn må skiftes på. Litt større barn kan gå å finne tørre klær selv. F.esk bør en 4-åring klare å ta av seg åde klær samt finne tørre, mens en 2-åring selvfølgelig ikke vil klare dette selv på samme måte.

Anonymous poster hash: 4a741...0b9

Tenker du i det hele tatt på at foreldrene kan gjøre noe verre hjemme? Et lite knips ute blant folk, men tre slag i magen hjemme? Se på Christoffersaken, det var flere som mistenkte noe, men ingen meldte i fra.

Skrevet

Man ringer vel ikke barnevernet hvis man ser noen knipse litt på fingrene til et barn???

Skrevet

Man ringer vel ikke barnevernet hvis man ser noen knipse litt på fingrene til et barn???

joda, damene på dib gjør det. Samme som grov mishandling det. Rart bv har mye å gjøre? Ingen her inne tørr innrømme at de har tatt hardt i armen, knipset fingre, eller høynet stemmen til barnet sitt.

Anonymous poster hash: 8e1c0...c48

Skrevet

Nei, i det virkelige liv så er det nok ingen som gjør det. Men HI skriver ikke så tydelig akkurat hva som skjedde, så jeg tror det tolkes litt ulikt av de som leser det.

Anonymous poster hash: 2bf61...8bf

Gjest Antarctica
Skrevet

joda, damene på dib gjør det. Samme som grov mishandling det. Rart bv har mye å gjøre? Ingen her inne tørr innrømme at de har tatt hardt i armen, knipset fingre, eller høynet stemmen til barnet sitt.

Anonymous poster hash: 8e1c0...c48

Den damen som ble beskrebet her kunne godt ha nøyet seg med å heve stemmen. Det innrømmer jeg gjerne å ha gjort. Men fike i ansiktet eller smekke på fingrene: det har jeg ALDRI gjort mot et barn, og har vel egentlig ikke gjort det med en voksen heller.

Uansett var vel beskrivelsen ganske tydelig: en voksen som har mer enn nok med seg selv og ikke har plass til barnet i livet sitt. Man fiker ikke et barn selv om det maser når man har besøk. Man sier fra til barnet at det ikke skal forstyrre, og om nødvendig lar man barnet se en film på rommet sitt, men man avstraffer det ikke fysisk. Og om man syns fysisk avstraffing er OK: ville man ha brukt det for en sånn filleting? Hva skal man da gjøre når det skjer noe veldig alvorlig? 10 piskeslag?

Skrevet

Jeg forstår jo at det ikke er morsomt for noen å få barnevernet på døra! De har opp igjennom fått mye ufortjent negativitet rundt seg om jobben de gjør. Barnevernet er ikke ute etter å lage helvete, de tar ikke barna uten videre - de er det for å HJELPE, tilretterette - både for foreldrene og barna!

HI, jeg hadde ikke sovet mye godt om natta vel vitende om det som skjer i din venninnes hjem! Det at hun TØR la deg se ALT dette her sier litt, lurer på hva som skjer hos henne når ikke du er der :( !

Jeg hadde ringt venninnen din og sagt som du sier her, du ikke turte si noe i går. Men at du reagerte KRAFTIG på mye av det som skjedde da du var hos henne.

Hva er viktigst for deg, at barnet/barna har det godt - eller at du bevarer vennskapet med denne venninna di? Skjønner det er vanskelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...