Gå til innhold

Fødestilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte nr 1 på rygg, revnet ikke

Fødte nr 2 på knærene, revnet ikke :)

Så to fødsler og ingen sting. Med nr to fikk jeg en veldig trang for å stå på alle fire når riene kom..

Anonymous poster hash: adcb9...136

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang ble jeg tvunget av jordmor å føde liggende på rygg med beina i bøylene, og hatet det. Fungerte overhodet ikke, var rett og slett pyton. De andre gangene har jeg født stående, og det har fungert supert for meg :) Kunne ikke tenke meg å føde på noen annen måte. Vurderte litt om jeg skulle prøvd fødekar denne gangen bare for å ha prøvd det, men kom til at så lenge jeg føder så greit stående, var det ingen vits å okkupere fødekaret for noen som faktisk hadde behov for det. 

Sist gang fikk jeg selv ta i mot babyen i mine egne armer når hun kom ut. en veldig spesiell og fin opplevelse. :wub: (Jordmor sto bak meg da, og holdt ei hånd klar i tilfelle jeg skulle mistet henne eller noe da, men det gjorde jeg selvsagt ikke ;)  Holdt godt i den gullklumpen ja.)

Anonymous poster hash: 6a5b5...7c9
Skrevet

Nr 1 og nr 3 liggende på siden, med jordmor som støtte for øverste beinet. Så jeg kunne ta skikkelig spenntak når riene kom. Fungerte greit når man var sliten og ikke maktet å sette seg opp. Noen få rifter og noen få sting, lite problem.

Nr 2 og et skikkelig stort barn fødte jeg stående på kne, mens jeg støttet meg mot hodegjerdet av senga. Den beste fødselen, hvor jeg ikke trengte noen sying etterpå.

I alle fødslene var jeg oppe og gikk helt til pressriene begynte.

Anonymous poster hash: 71845...a53

Skrevet

Siste fødsel satt jeg på huk og tok imot vår lille skatt selv :) Fantastisk, kan absolutt anbefales!

Med første lå jeg i fødeseng, ikke noe jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg, men var slett ikke så ille. Var godt å kunne presse imot i fotstøttene :) Var så sliten, og måtte derfor opp i senga så jm kunne hjelpe best mulig.

Skrevet

Jeg fødte min første liggende på rygg med føttene i bøyler. Han ble tatt med tang og på vei inn knuste tangenter halebeinet mitt. Nå, halvannet år etter, skal jeg føde igjen. Halebeinet er fortsatt ikke bra, så denne gangen håper jeg at jeg får presse ut barnet selv!!! Da håper jeg på knestående eller huksittende! Har vært hos en herlig fysioterapeut under svangerskapet pgabekkenløsnng og vi har "trent" på fødestillinger. Hun sier at åpningen er en tredjedel større om man er i knestående kontra om man ligger på rygg! Ikke rart at det blir mindre rifter da...!

Anonymous poster hash: 1cfa3...474

Skrevet

ungen var ute på svært kort tid, og pga tang ble det på ryggen. Før det stod jeg på kne...

Anonymous poster hash: 8a0bd...119
Skrevet

ville bare si at jeg hadde en veldig fin fødsel liggende på rygg :) 

Skrevet

Jeg prøvde alle mulige stillinger, havnet på rygg til slutt, det funket supert her. Det var først da jeg fikk presset skikkelig og ikke minst hjelp til å holde beina bak. Hadde ikke bøyler.

Skrevet

Jeg endte opp i ryggleie med beina i bøyler. Prøvde alle mulige andre fødestillinger, men siden babyen stod så høyt oppe i bekkenet, så tok det hele 2,5 timer med pressrier før han endelig var ute! JEg var sliten i både armer og ben på slutten, så synes det var godt å komme opp i senga og "hvile" beina slik at jeg bare kunne konsentrere meg om å presse. Vet ikke hvordan det ender opp neste gang, men jeg synes det var en god stilling jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...