Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Skulle pusse opp et soverom her i hjemmet, kjøpte inn 6 liter maling og trodde det skulle rekke, men neida nå sier han at vi må kjøpe inn ytterligere 6 liter til og siden han er snekker så trodde jeg seriøst at han hadde kontroll på hvor mye maling vi ca måtte ha. Og ikke har han jobbet med dette rommet mens jeg og barna var på ferie så nå må det ene barnet vårt sove på stuen til rommet er ferdig Er så oppgitt og har bare lyst og grine over at vi begynte og pusse opp dette rommet når han tydeligvis ikke klarer og beregne hverken maling eller orke og gjøre noe mens vi er på ferie og planen var at han skulle jobbe med dette mens vi var borte. Ser for meg enda en uke på sofaen til barnet mitt Anonymous poster hash: 7401f...41b
Poetika med K Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Siden han er snekker skal han vite hvor mye maling veggen suger opp?! Stakkars fyr. Det mest tåpelige med ham er antagelig kona hans. Forsvarer ikke at han ikke fullfører det han har begynt på, men det er ikke rart det blir krig i verden når du gidder å lage et innlegg om hvor "tåpelig" han er som bomma på malinga. Endret 31. juli 2013 av Poetica von Tryll
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Ro cella. Det tar ikke mer enn max et par timers jobb å male noen vegger, det kan vel du gjøre. Jesus. Anonymous poster hash: 83d55...2fd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Ikke bare veggene som skulle males, det skulle legges laminat på gulvene og listverk oppe ved tak og nede i tillegg til og montere en seng som nå fremdeles står på et lager som jeg daglig får sms om og komme og hente Anonymous poster hash: 7401f...41b
Ooops I did it AGAIN Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Det var innmari tungt å lese det innlegget med masse gjentakelser og uten pauser. Synes bare det var så fryktelig vanskelig å komme gjennom alle de repetisjonene i det innlegget altså... ;-) Ta kosten/rullen fatt og mal ferdig!
Modesty Blaise. Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Så gjør det selv da vel. Få mannen til å ta barna, og fiks rommet på egenhånd.
Tante Gustava Skrevet 31. juli 2013 #9 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Ikke bare veggene som skulle males, det skulle legges laminat på gulvene og listverk oppe ved tak og nede i tillegg til og montere en seng som nå fremdeles står på et lager som jeg daglig får sms om og komme og hente Anonymous poster hash: 7401f...41b Men hvorfor får du daglige sms om å hente senga? Den kan du jo bare hente...? Trenger ikke å ha et ferdig rom for å hente den. Skjønner frustrasjonen din, har selv en mann som bruker lang tid på å fullføre prosjekter. Og det kan være fryktelig irriterende til tider. Men jeg har lært meg at det dummeste jeg gjør er at jeg legger planer for hva han skal gjøre. Som at du har tenkt at dette skal han ordne mens du og barna er på ferie. Og seriøst... hvor mye maling som trengs har da vel ikke en snekker mer forutsetning for å vite enn en hvilken som helst annen...? Endret 31. juli 2013 av Trollkjerringa
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 Skjønner deg godt jeg, HI. For en dust. Rommet kunne vært ferdig, og ferdigluftet til barnet kom hjem. Som snekker burde han i det minste ha evne til å regne ut antall kvadratmeter som skal males, og ha litt kjennskap til materialer og oppsugingsevne. 6 liter mer enn utgangspunktet på 6 liter er dobbelt så mye, altså en ganske stor feilberegning. Snekker eller ikke, hadde min mann sagt at han skulle fikse dette, og så ikke gjort det, ville jeg blitt skuffet. Jeg kunne gjort det selv, det er ikke det saken handler om.
Siamese Hellhound Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Hva har han gjort mens dere var bortreist, da? Ligget på sofaen? Hvis han har jobbet og stått på med et eller annet, er det jo litt annerledes enn hvis han rett og slett ikke har giddet å løfte en finger...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Hvorfor sover ene ungen på stua, kunne ikke ungen sove hos dere? Eller med søsken? Anonymous poster hash: 56522...8a4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Ungen som skal få nyoppusset rom er 12 år, og han vil ikke sove på vårt rom og ikke sine småsøsken sine rom heller Anonymous poster hash: 7401f...41b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Ditt særkullsbarn eller? Hadde ikke giddet å ha en 12 åring sovende på stua fordi han eller hun ikke hadde lyst til å dele rom. Slitsomt for alle med folk som sover på stua. Anonymous poster hash: 56522...8a4
Gjest Skrevet 31. juli 2013 #15 Skrevet 31. juli 2013 Kort innpå. Du setter i gang selv. Er absolutt ikle vanskelig å male, liste og alt det amdre. Lykke til ★★★
NettoppJa Skrevet 1. august 2013 #16 Skrevet 1. august 2013 Hent senga og sett den i stua. Så ser dere at noe må gjøres ASAP og begge får ut fingeren og setter igang.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #17 Skrevet 1. august 2013 Maling kunne vel du kjøpt inn? Og hvor vanskelig er det å male en vegg? Eller legge litt gulv. Gi 12 åringen en malekost og begynn å mal selv. Jøss! Finnes det virkelig så tafatte folk... Anonymous poster hash: d0737...4d5
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 Brett opp armene. Kjøp maling og begynn å male dette rommet. 12 åringen kan faktisk male også. Det gjorde jeg i den alderen. Legge laminat klarer du sikkert også, lister også. Hent senga og sett den i stua. Flytt 12 åringen midlertidig inn på søskens rom. Er ikke 12 åringen som bestemmer. Du klarer det du må!! Anonymous poster hash: 4ed1a...ebe
Ugl@ ruger... Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Hva er problemet? Blir så forbanna oppgitt over hvor tafatte og hjelpeløse enkelte kvinnfolk er. Jeg maler, legger gulv, plater opp vegger, fester lister osv selv. Har mann, men her hersker likestillingen. Det er like stor selvfølge at jeg gjør forefallende vedlikehold og oppgradering av eiendommen som at han hjelper til med husarbeid, ungestell og matlaging. Utrolig mye man kan lese seg til, eller lære ved å spørre om litt hjelp hvis man er usikker.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #20 Skrevet 1. august 2013 Så gjør det selv? Anonymous poster hash: ef5b8...253
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #21 Skrevet 1. august 2013 Hva er problemet? Blir så forbanna oppgitt over hvor tafatte og hjelpeløse enkelte kvinnfolk er. Jeg maler, legger gulv, plater opp vegger, fester lister osv selv. Har mann, men her hersker likestillingen. Det er like stor selvfølge at jeg gjør forefallende vedlikehold og oppgradering av eiendommen som at han hjelper til med husarbeid, ungestell og matlaging. Utrolig mye man kan lese seg til, eller lære ved å spørre om litt hjelp hvis man er usikker. Er du litt kort? Det var ikke snakk om HI kan gjøre det eller ikke. Hun hadde tatt ungen med på ferie alene mens mannen skulle gjøre dette. Noe han da ikke har gjort. Jeg hadde heller ikke vært blir om jeg hadde måttet gjøre alt i familien. Hva skulle jeg med en mann da? Anonymous poster hash: 52b7f...224
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #22 Skrevet 1. august 2013 Har vel overhodet ikke noe med at jeg ikke kan gjøre dette selv, men han var hjemme før oss 11 dager før ferien min var over og da skulle han legge tapet, gulv og male og sette opp lister. Det eneste han har gjort er og lime tapet på veggene og det tar da ikke 11 dager? I tillegg må den ene veggen rives ned med tapet da det er masse luftbobler bak så det ser rett og slett ikke bra ut Er irritert fordi han skulle gjøre disse tingene så 12 åringen kom hjem til sitt "nye" rom, men nå må sove på stuen i kanskje en uke fremover Jeg er i fullt arbeid om dagene og har ikke tid og male eller legge belegg og når jeg kommer hjem må jeg stille meg foran grytene og lage middag og vaske klær! Er det rart jeg er en smule irritert? Neste gang leier jeg folk som kan komme og utføre jobben for dette orker jeg ikke! For øvrig er 12 åringen plaget med astma så vil helst ikke ha han i malingsdampen selv om vi har brukt malingen som heter sense fra Jotun :-) Anonymous poster hash: 7401f...41b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #23 Skrevet 1. august 2013 Moralen er altså: hvis mannen ikke gjør noe han skulle ha gjort, så gjør det selv (ditt tafatte, late kvinnfolk). Egentlig er det best å gjøre alt selv, så mannen slipper å ta noe ansvar. Hi, det var fryktelig dumt av det å ta med barna deres på ferie. De kunne holdt seg hjemme mens du pusset opp rom. Fat kunne ha dratt på fisketur eller noe mens du jobba og barna så på tv. Håper du har lært nå. Anonymous poster hash: 4d89d...a2c
Ugl@ ruger... Skrevet 1. august 2013 #24 Skrevet 1. august 2013 (endret) Du får gi ham så øra flagrer da, hvis det ikke alt er gjort. Neste gang får du sette din mor, far eller tilsvarende som vaktbikkjenover ham så ting blir gjort, eventuelt sende ham og ungenenpå ferie å gjøre jobben selv. Lykke til, forståelse for frustrasjonen, er bare så vant til at så mange forventer at mannfolka skal gjøre alt sånt noe. Tydeligvis er det kansje mer tak i deg enn i gubben din ;-) Endret 1. august 2013 av Ugl@ er innom ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2013 #25 Skrevet 1. august 2013 Da forstår jeg bedre, da er det på tide å brøle det du greier og be ham til helvete skjerpe seg for nå er du faen så LEI!!! Ok? Anonymous poster hash: 83d55...2fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå