Gemini77 Skrevet 30. juli 2013 #26 Skrevet 30. juli 2013 Dere får enten kjøpe bolig som da passe din økonomi eller kjøpe bolig og ha en skjev eieprosent tilsvarende hva dere kjøper dere inn med. Og hvert deres lån. Da betaler du etter evne. Syns det ikke er så sært å ha forskjellig prosentandel på skjøtet i forhold til hva man kjøper seg inn med. Resten av utgiftene er jeg for å dele 50-50. Da jeg og barnefar gikk fra hverandre etter 12 år så var jeg glad for at jeg Eide 58% og fikk da fortjenesten ut av den ekstra egenkapitalen jeg spyttet inn i starten av forholdet. Men vi delte alle andre utgifter i løpet av de 12 årene.
1-2-3 <3 Skrevet 30. juli 2013 #27 Skrevet 30. juli 2013 Kan han ha tullet med deg om kino anlegget kanskje? Hørtes no veldig rart ut! Mange folk kan jo buse ut med det ene og det andre, uten å tenke seg om.. har han vært samboer før evt. med barn?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. juli 2013 #28 Skrevet 30. juli 2013 Dette er situasjonen. Jeg har et barn fra tidligere forhold, og nå bestemt meg etter 2 år å gå videre med min beste venn. Han har behandlet meg og dattern min som det viktigste, vært støttende og elsker meg mer enn jeg trodde det var mulig. Og det går jo begge veier. Vært sammen halvt år nå, og han har hele veien snakket om hus familie og fremtid. Helt til nå For nå dukker da problemene opp Han tjener mye mer enn meg og mener da en 50/50 økonomi vil være det beste. I denne løsningen i forhold til hans standar vil jeg da nå når vi evt kjøper sitte igjen med null igjen etter alle utgifter. Mens han vil sitte igjen med like mye jeg har utbetalt. Dette mener han da er hans til å bruke som han ønsket (hans hardt opparbeidede penger) Han har timg han skal ha i huset, som hjemmekino bla han mener jeg og dattern min ikke får bruke uten hans tillatelse. Er mye annet men er i samme kategori de fleste tingene går i Så jeg lurer da på Noen av dere med 50/50 og en mann som tjener mer som mener dette er en bra løsning med barn? (Jeg har kun hatt felles økonomi i alle tidligere forhold, og kan egentlig ikke se for mwg at noe annet fungerer) Jeg syntes det er litt vel spesielt å måtte spørre om lov til å bruke ting i mitt eget hjem^^ Anonymous poster hash: bd8c9...cb4 Dette er en ren vinningssituasjon for HAN. Han er rett og slett ego.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 30. juli 2013 #29 Skrevet 30. juli 2013 For meg ville det vært uaktuelt. Skal man dele utgifter, m det stå i forhold til inntekt. Tjener han dobbelt så mye som deg bør han ta tilsvarende byrde på evt felles lån. Her gjør vi det slik. Enkelte ting betaler jeg, andre mannen min. Eg betaler vel ca 40 % av boutgifter, han resten. Jeg sitter med lite igjen, men det er fordi jeg tjener dårligere og har en annen type forbruk;) selvforskyldt! Men er jeg tom for penger, så låner jeg bare kortet til mannen min. Synes forøvrig det er greit at han får bruke mer på seg selv og sine hobbyer. Han jobber mer enn meg (overtid, jobber begge 100%) og tjener mer enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå