Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #26 Skrevet 30. juli 2013 Er så moro hvor rigide mange på dib er. Ingenting er tydeligvis lov. Man skal være gode forbilder på ett og alt. Pussig, i og med at særdeles mange her inne naver, enten med grunn eller fordi de snylter. Det ville ikke forundret meg om nav-snylterne er de som roper høyest om at andre er dårlige forbilder.. *Dukke* Akkurat når det gjelder solariumbruk og NAVing, tror jeg du tar feil. Folk med lav utdanning og lav sosial status lever mer helsefarlig enn andre, så de er nok utvilsomt sterkere representert i solstudio enn folk med gode jobber og høy utdanning. Anonymous poster hash: 1f124...73c
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #28 Skrevet 30. juli 2013 ...eller de som lever i ulykkelige forhold med dårlig dynamikk. Er de noe bedre forbilder for sine barn? Med et enkelt overslag virker det som om de som roper høyest om småting har større problemer. Det at man sikkert gjør noe dumt selv betyr vell ikke at man bør si at andre dumme ting er helt ok? Anonymous poster hash: 8879f...f4f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #29 Skrevet 30. juli 2013 Jeg skal til Tyrkia neste uke og tenkte å ta et par soltimer bare for å få et grunnlag. Siden jeg er alenemamma og datteren min på snart 7 har ferie så ble hun med meg. Hun satt på en stol inne i rommet der jeg lå og spilte litt på mobilen min med solbriller på (ikke at det er så mye lys utenfor sengen når den er "lukket" men just in case). Hun koste seg der hun satt hun, men da jeg kom ut av rommet sto det en dame der som hadde ventet (!) helt fra vi gikk inn til vi kom ut (15 min solingstid) bare for å si at jeg var uansvarlig og at det ikke passet seg, jeg svarte at hun bare ventet på meg og ikke tok sol selv. Det skjønte hun sa hun men slikt noe kunne jeg gjøre på fritiden min. Er det virkelig så ille å ha henne med seg en seksåring mens jeg tar 15 min sol ?Ja. Ille! Barn har ikke noe der å gjøre. Anonymous poster hash: d3eb3...877
Lykke~liten Skrevet 30. juli 2013 #30 Skrevet 30. juli 2013 Haha hva feiler henne... du skal ikke bry deg! Du gjorde ingenting galt i mine øyne vertfall. .
Elsker livet Skrevet 30. juli 2013 #31 Skrevet 30. juli 2013 Det var ille av dama å sitte å vente på å irettesette deg. Personlig ser jeg ikke det store problemet eller faren med å ta solarium en og annen gang, og i alle fall ikke å sitte ved siden av et. Mannen min har en helt annen oppfatning, og ser på solarium som noe grusomme greier.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 30. juli 2013 #32 Skrevet 30. juli 2013 (endret) Jeg syns ikke du gjorde noe feil i å ta med dattern din. Men jeg er prinsippielt motstander av å ta sol. Det sies at det å måtte ha ett "grunnlag" før man drar til syden er oppskrytt og bare en slags myte. Solarium er bare tåpeelig og jålete etter min mening og gir økt risiko for hudkreft. Noe som har komme mer frem i media siste tiden, noe jeg har visst i mange år. Det har vært så mange fine sommer dager nå i sommer med sol og varme, så hvorfor ta solarium i det hele tatt? Jeg har aldri tatt sol i hele mitt liv, ei heller vært i et solstudio. Og jeg er stolt av det. Endret 30. juli 2013 av Scaniabusslastebilmjau
Musemora Skrevet 30. juli 2013 #33 Skrevet 30. juli 2013 Ole Fyrand, hudlegeguru i Norge tok sol hver vinter han. I små doser riktignok. Han mener det er ukomplisert så lenge man ikke overdriver. Syns ikke du var uansvarlig. Har hatt med mine to barn en gang jeg og. Trengte litt farge for å hå i kjolen jeg skulle ha i bryllup. De syns det var spennende.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #34 Skrevet 30. juli 2013 http://mobil.tv2.no/nyheter/magasinet/solarium-sunt-i-smaa-doser-2473712.html Som mye annet i livet er det greit med små doser. Du får ikke diabetes av å spise sjokolade en gang i uka. Solarium et par ganger i året er det ingen som tar skade av. Jeg var på et foredrag m en kreftlege i fjor, og det han mente var farlig var at nordmenn bygd for et helt annet klima drar til sydlige strøk en gang i året og plutselig utsetter huden for sol man overhodet ikke er vant til. Det setter i gang prosesser i kroppen som øker faren for å utvikle hudkreft. (Selv om man bruker høy faktor og unngår å bli brent) Så det er faktisk mer uansvarlig å dra på ferie til Tyrkia enn og ta en soltime eller to;-) Anonymous poster hash: afb60...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå