Gå til innhold

Hva mener der ? var det så forferdelig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Tyrkia neste uke og tenkte å ta et par soltimer bare for å få et grunnlag. Siden jeg er alenemamma og datteren min på snart 7 har ferie så ble hun med meg. Hun satt på en stol inne i rommet der jeg lå og spilte litt på mobilen min med solbriller på (ikke at det er så mye lys utenfor sengen når den er "lukket" men just in case). Hun koste seg der hun satt hun, men da jeg kom ut av rommet sto det en dame der som hadde ventet (!) helt fra vi gikk inn til vi kom ut (15 min solingstid) bare for å si at jeg var uansvarlig og at det ikke passet seg, jeg svarte at hun bare ventet på meg og ikke tok sol selv. Det skjønte hun sa hun men slikt noe kunne jeg gjøre på fritiden min.  Er det virkelig så ille å ha henne med seg en seksåring mens jeg tar 15 min sol ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ikke ille i det hele tatt.

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Damen burde passe sine egne saker.

Anonymous poster hash: f03cc...a46
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt barnet mitt med inn, men hver sin lyst. Jeg hadde heller droppa å sole meg før jeg reiste.

Mener å ha lest at solarium ikke gir grunnlag, men skal ikke påstå det 100%.

Anonymous poster hash: d635a...066
Skrevet

Nei d er virkelig ikke grusomt gjort mot 6 åringen.

Skrevet

Ja, det er var en tåplig ting å gjøre, først og fremst fordi du lærer henne at å ta sol er en vanlig ting å gjøre. Det gjør det mer sansynlig at hun begynner med det selv og øker dermed faren for at hun skal få hudkreft. Om det å ta sol er så viktig for deg synes jeg i det minste du bør gjøre det i smug og ikke vise deg som et dårlig forbilde for barna dine.

Anonymous poster hash: 8879f...f4f
Skrevet

Nei det er ikke ille. Jeg husker jeg var med mamma inn en gang da jeg var liten :)

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Mange ganger har min lillesøster sittet inne og ventet på meg, det har gått fint. Jeg hadde bedt damen reise et visst sted.

Anonymous poster hash: 2301c...73e

Skrevet

Ja, det er var en tåplig ting å gjøre, først og fremst fordi du lærer henne at å ta sol er en vanlig ting å gjøre. Det gjør det mer sansynlig at hun begynner med det selv og øker dermed faren for at hun skal få hudkreft. Om det å ta sol er så viktig for deg synes jeg i det minste du bør gjøre det i smug og ikke vise deg som et dårlig forbilde for barna dine.

Mener du virkelig at man er et dålig forbilde om hun vet at jeg tar sol en gang ? Da vet jeg av utrolig mange dårlige forbilder rundt omkring. Tenk de som drikker brus forann barna ? røyker ? later seg? osvosv.

Skrevet

Ja, det er var en tåplig ting å gjøre, først og fremst fordi du lærer henne at å ta sol er en vanlig ting å gjøre. Det gjør det mer sansynlig at hun begynner med det selv og øker dermed faren for at hun skal få hudkreft. Om det å ta sol er så viktig for deg synes jeg i det minste du bør gjøre det i smug og ikke vise deg som et dårlig forbilde for barna dine. Anonymous poster hash: 8879f...f4f

Seriøst?! Kyss meg i ræva du! Noen folk står opp med feil fot, og lar det gå utover andre, altså her på forumet. Aldri skjønt meg på slike mennesker.

Skrevet

Ja, det er var en tåplig ting å gjøre, først og fremst fordi du lærer henne at å ta sol er en vanlig ting å gjøre. Det gjør det mer sansynlig at hun begynner med det selv og øker dermed faren for at hun skal få hudkreft. Om det å ta sol er så viktig for deg synes jeg i det minste du bør gjøre det i smug og ikke vise deg som et dårlig forbilde for barna dine. Anonymous poster hash: 8879f...f4f

Seriøst?! Kyss meg i ræva du! Noen folk står opp med feil fot, og lar det gå utover andre, altså her på forumet. Aldri skjønt meg på slike mennesker.

HI spurte. Da regner jeg med at hun ønsket å få vite hva andre mener om saken. Jeg påstår ikke at hun er en generelt dårlig mor, men akkurat dette synes jeg er en dum ting å gjøre.

Hvis du er nyvasket skal jeg vurdere ditt ønske om å bli kysset i ræva om det ville gjort dagen din bedre ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det var uansvarlig, men som en annen her påpeker så gir ikke solariumssol grunnlag så ser ikke vitsen.

Skrevet

Jeg hadde aldri tatt barnet mitt med inn, men hver sin lyst. Jeg hadde heller droppa å sole meg før jeg reiste. Mener å ha lest at solarium ikke gir grunnlag, men skal ikke påstå det 100%. Anonymous poster hash: d635a...066

Ikke gir grunnlag?

Skrevet

Hvorfor gir ikke solarium grunnlag ? Jeg blir brunere det er ddet jeg mener med grunnlag, altså at jeg ikke kommer på stranden og alle rundt meg blir snøblind :P

Skrevet

Hvorfor gir ikke solarium grunnlag ? Jeg blir brunere det er ddet jeg mener med grunnlag, altså at jeg ikke kommer på stranden og alle rundt meg blir snøblind :P

Ja, det lurte jeg på også, hvor står det at det ikke gir grunnlag? Jeg blir brun etter 3 ganger i solarium. Og slik har det alltid vært.

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe ille. Men er litt enig med hun som sier at det ikke er noen vits med solarium, og at du lærer datteren din at det e rok.

Hudkreft er FRYKTELIG skummelt - det vil du bare IKKE utsette deg selv for, tro du meg, og det er en sykdom som rammer mange unge. Solarium øker faren.

Anonymous poster hash: 1f124...73c

Skrevet

Det de mener med at det ikke gir grunnlag, er ikke at man ikke blir brun.

Men at man ikke bygger opp cellene slik at man kan smøre seg med mindre faktor og ikke bli brent. Det blir bare en overfladisk farge..

Anonymous poster hash: 08d0d...153

Skrevet

Det de mener med at det ikke gir grunnlag, er ikke at man ikke blir brun.

Men at man ikke bygger opp cellene slik at man kan smøre seg med mindre faktor og ikke bli brent. Det blir bare en overfladisk farge..

Anonymous poster hash: 08d0d...153

Da skjønner jeg, smører meg alltid med 20 uansett jeg da så :) Det gjør jeg også i solarium :)

Skrevet

Hehe :) dagens :D

Anonymous poster hash: ecd1d...663

Skrevet

Helt greit. At datteren din ser at du tar sol en gang betyr ikke at hun blir en solariumsfanatiker og utvikler hudkreft senere i livet. Det kommer jo helt an på hvordan man forklarer dette for henne også. Jeg tok sol for første gang på 10 år nå rett før ferien. Det gjorde det en smule lettere å ta på seg bikinien (lysebrunt flesk er nå engang hakket penere enn lysegrått flesk) hadde gjerne tatt med sønnen på 6 om det måtte til for å få det gjort. Jeg er ellers særs lite jålete og soler meg aldri, så han hadde nok ikke utviklet usunne holdninger til verken eget utseende generelt eller soling av den grunn.

Anonymous poster hash: afb60...1f3

Skrevet

Er så moro hvor rigide mange på dib er. Ingenting er tydeligvis lov. Man skal være gode forbilder på ett og alt. Pussig, i og med at særdeles mange her inne naver, enten med grunn eller fordi de snylter. Det ville ikke forundret meg om nav-snylterne er de som roper høyest om at andre er dårlige forbilder.. *Dukke*

Skrevet

Helt greit. At datteren din ser at du tar sol en gang betyr ikke at hun blir en solariumsfanatiker og utvikler hudkreft senere i livet. Det kommer jo helt an på hvordan man forklarer dette for henne også. Jeg tok sol for første gang på 10 år nå rett før ferien. Det gjorde det en smule lettere å ta på seg bikinien (lysebrunt flesk er nå engang hakket penere enn lysegrått flesk) hadde gjerne tatt med sønnen på 6 om det måtte til for å få det gjort. Jeg er ellers særs lite jålete og soler meg aldri, så han hadde nok ikke utviklet usunne holdninger til verken eget utseende generelt eller soling av den grunn.

Anonymous poster hash: afb60...1f3

Det er lettere å si til mine tenåringsjenter at solarium ikke er greit, så lenge jeg selv aldri gjør det. derfor gjør jeg det ikke (pluss fordi jeg faktisk ikke vil ha hudkreft).

HI sin datter derfor muligens vil ha lavere terskel for å ta solarium enn mine.

Men ellers synes jeg som sagt ikke det var noen grunn til å luske i 15  minutter utenfor solariumet for å kjefte HI huden full. Synes ikke det var veldig ansvarsløst.

Anonymous poster hash: 1f124...73c

Skrevet

...eller de som lever i ulykkelige forhold med dårlig dynamikk. Er de noe bedre forbilder for sine barn? Med et enkelt overslag virker det som om de som roper høyest om småting har større problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...